Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
83 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
Klik om te vergroten...
Wat is je plan dan? Welke (voorlopige) termijn geef je jezelf? Wat zijn de eventuele criteria?

Iedereen kan zeggen "stoppen met drugs", "stoppen met cola drinken". Maar een voornemen vaag formuleren zorgt er (in mijn beleving) voor dat je er ook makkelijk(er) onderuit kunt komen, het uit gaat stellen, het vergeet, etc.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
yo dan

ik heb voorlopig andere prioriteiten, ben nl. een sudie aan het volgen en heb eind januari mn schrijftelijk

dussss ik ga even zo weinig mogelijk hier op df rondhangen

qua voornemens: ik heb met kerst in totaal 3 eenheden alcohol gedronken
29.12: 2 zware bieren
30.12: 5-6 eenheden
31.12: 13 eenheden (bieren, witte wijn, champagnes)
01.01: 1 serieuze kater en boy, die wil ik niet meer, wat een hel, en zo fantastisch was de smaak niet en het effect ook niet
nu weer naar 0 eenheden zoals ik bijna 7 weken heb volgehouden tot mijn tevredenheid

ook op 01.01 een kop koffie gedronken maar merkte amper effect vanwege de kater denk ik
ook weer op 0 zoals ongeveer 7 weken al zo was

ook mn intermittent fasting regime amper gevolgd de laatste 10d maar nu weer on it
niet zo slecht as usual gegeten, ook zeker niet zoveel als een gemiddelde december

zo vaak mogelijk, liefst elke dag, even 30min. wandelen wel volgehouden
erg leuk met een microdosering truffels, hele mooie kleuren in de natuur zeg, wow
vormen van bomen ook

mn microdosering experiment loopt nog, vandaag dosis 5, zondag nog 1 te gaan
dat bevalt wel, aarader eigenlijk

de feestdagen hebben me even van mn regime afgeholpen, tenmiste dat hetb ik mezelf toegestaan
had geen zin om een nazi voor mezelf te zijn


niet eerder genoemd maar voor de rest douche ik dagelijks koud af, 1 a 2 minuten
dit doe ik al 2 jaar
en in de winter 1x per 3-4 weken een dip in de natuur ergens, biesbosch ofzo

en ik loop 1 a 2 keer hard per week, 5km per keer
doe ik ook al jaren

luitjes succes met jullie voornemens
spreek je laterrrrrrr
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Heb aan de ene kant het gevoel dat ik te open ben over al deze shit hier, maar aan de andere kant hielp het hier vermelden van concrete voornemens mij heel erg en voelt het alsof ik hiermee door moet gaan
Klik om te vergroten...

Ik wou juist vragen of je er al een zwengel aan had gegeven! :grinning: En hoe was het na zoveel dagen?
Wat is het probleem met edgen? Dat doet mijn vriend ook bij zichzelf, en ik heb daar profijt van.
Geen probleem, leuk dat je zo open bent. Denk dat mensen hier wel wat gewend zijn, toch?

Mijn goede voornemen is gestopt blijven met roken. Ik ben 2 maanden geleden al gestopt en het gaat hartstikke goed en ben superblij dat ik er vanaf ben na 25 jaar roken! Maar ik merk dat er af en toe nog verleiding op de loer ligt. Laatst was ik best wel overstuur en wilde bijna een pakje gaan halen.
Ik beschouw mijzelf daarom pas echt als een niet-roker als ik een jaar gestopt ben: op 23 oktober 2020.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ben er helemaal klaar voor, maar die 2 kg aankomen in 2 maanden is een beetje hysterisch. Al helemaal met dat hardlopen ernaast.

Dus, alles blijft staan, minus die 2 kg. Wat me brengt bij een ander voornemen;
Iets minder hard van stapel lopen. Alles moet altijd groots bij mij, iets kleiner beginnen is ook goed

Let's go!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vanavond ga ik me sexueel in bedwang houden op de 4mmc.

Ik zie dit al falen.
(ja ik weet het alweer spul is gwn te goed mdma like high en geen kater.)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Als je geen concrete voornemens hebt, waarom dan hier plaatsen in het concrete voornemen topic?
Klik om te vergroten...
Zijn wel degelijk concrete voornemens, en ze gaan per direct in.

Moet ik er dan per se een einddatum bij zetten? Die is er trouwens niet eens, de voornemens zijn blijvend. Ik snap je eerlijk gezegd niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Ik ben niet zo van termijnen en echt dingen opleggen, maar ik heb wel wat zaken:

- Sporten weer oppakken (was 2,5 kilo bijgekomen met kerst door 2 weken niet sporten en feestdagen maar die is er al bijna af na nacht doorhalen oud en nieuw lol)
- snel en duidelijk aangeven aan (nieuwe) mensen in mijn leven wanneer ik die leuk vind (niet alleen op het gebied van liefde, ook op het gebied van vriendschap)
- uiteraard niet roken volhouden.
- uiteraard ook volhouden door de week niet/nauwelijks drinken
- gezonder gaan eten, wellicht wat vegetarische dagen beginnen inbouwen
- Veel leuke dingen gaan doen met leuke mensen
- maar ook rust inlassen
- En mijn grenzen bewaken en aangeven.

- bijna vergeten: amateursjamanisme/recreatief gebruik van drugs enigszins terugdringen en goed inplannen in mijn inmiddels drukke leven!

Er is geen termijn, dit alles is vanaf nu.
Klik om te vergroten...

Dat zijn super mooie voornemens!!.
Ik weet ook zeker dat jou dit gaat lukken, aangezien je al zo super goed bezig bent! 💪👌
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanx @Syl !

Ik kan het, ben er van overtuigd!
P
PimpoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nieuw hier op het forum meteen me goeie voornemens uit-typen!

Voornemens 2020:

Sociaal contact:

Werkzaam in de horeca dus zie me familie te weinig. Wil vanaf nu minimaal 2x per week op bezoek bij me (weduwe)opa.
Stoppen met roken:
Rook 4 jaar en wil nu op me 18e toch stoppen voordat longkanker me leven binnen loopt. Eerste 2 dagen gehad gaat redelijk, tot nu toe.
Minderen met blowen:
Stoppen met elke dag blowen en afbouwen naar alleen in het weekend.

Dit zijn mijn voornemens, succes iedereen met jullie voornemens!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Korte termijn voornemen:
Proberen te genieten van en met mijn gezin op vakantie. Zonder angst dat iemand mij gijzelt of aan valt op die onbekende plek.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pimpoe zei:
Nieuw hier op het forum meteen me goeie voornemens uit-typen!

Voornemens 2020:

Sociaal contact:

Werkzaam in de horeca dus zie me familie te weinig. Wil vanaf nu minimaal 2x per week op bezoek bij me (weduwe)opa.
Stoppen met roken:
Rook 4 jaar en wil nu op me 18e toch stoppen voordat longkanker me leven binnen loopt. Eerste 2 dagen gehad gaat redelijk, tot nu toe.
Minderen met blowen:
Stoppen met elke dag blowen en afbouwen naar alleen in het weekend.

Dit zijn mijn voornemens, succes iedereen met jullie voornemens!
Klik om te vergroten...
Welkom!!
Goede voornemens al zijn het wel lange termijn voornemens maar ach.....

Ik ga in aankomende 2 maanden sporten oppakken. Na mijn werk even een stukje hardlopen en dan een paar spiergroepen voor kracht trainen dmv gewichten.
Natuurlijk plak ik er, als het lukt, een maand(rest van mijn leven) er aan vast. Vandaag ook mijn eerste blokje om wezen hardlopen en een half uurtje aan gewichten getrokken. Dus eerste dag is geslaagd!!

Als het mij lukt om het trainen te blijven doorzetten ga ik over 2 maanden iets anders verzinnen om er bij te doen. Weet nog niet precies wat. Misschien weer stoppen met doordeweeks blowen. Of meer gezondheid en minder lekkernij nuttigen. Bepaalde sport gaan beoefenen. Dacht om weer Karate of kungfu te gaan doen. Ik zie nog wel. Nu eerste sporten weer in mijn leven krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Ik wou juist vragen of je er al een zwengel aan had gegeven! :grinning: En hoe was het na zoveel dagen?
Wat is het probleem met edgen? Dat doet mijn vriend ook bij zichzelf, en ik heb daar profijt van.
Geen probleem, leuk dat je zo open bent. Denk dat mensen hier wel wat gewend zijn, toch?
Klik om te vergroten...
:grimacing:
Het edgen zelf was leuk/spannend, want na weken/maanden no-fap word je gewoon een heel seksueel wezen. Echt niet per se geil de hele tijd, maar er is wel die constante energie. Wat betreft klaarkomen was er niets speciaals aan. Daarbij krijg je natuurlijk tegelijk het gevoel van "shit, i fucked up..." Met dat edgen kun je jezelf nog wijsmaken dat je geen terugval hebt (al vind ik eigenlijk van wel, vandaar mijn aangepaste voornemen), maar met klaarkomen is het gewoon overduidelijk over met de streak natuurlijk.

Het probleem met edgen wanneer je bezig bent met no-fap is eigenlijk dat het geen kwestie is van of, maar van wanneer je je streak kwijtraakt. Die seksuele energie zet je dan om in geilheid die constant aan het opbouwen is, waardoor je de 'edge' steeds meer gaat opzoeken.

Ik begrijp trouwens goed dat velen dat hele no-fap maar niets vinden, maar voor mij is fappen/porno een enorm probleem (ook al ben ik er niet eens zo extreem in). Het is een verslaving waar ik gewoon vanaf móet komen om een betere balans te creëren in mezelf. En ik weet dat dit de manier voor mij is.

Leuk trouwens dat jij het leuk vind dat ik er zo open over ben. :) Het is toch wel wat een taboe iets, maar zoals je zegt zijn mensen hier wel wat gewend en het is ook gewoon goed om hier open over te praten denk ik. Het wat uit die taboesfeer halen.


8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless

Zijn wel degelijk concrete voornemens, en ze gaan per direct in.

Moet ik er dan per se een einddatum bij zetten? Die is er trouwens niet eens, de voornemens zijn blijvend. Ik snap je eerlijk gezegd niet.
Klik om te vergroten...
Zie PM :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Echt zo mooi om te horen @AphexTwin! :grin:

Soms kun je het gewoon echt even gebruiken dat anderen weten wat je je voorgenomen hebt. Of tenminste, dat jij zelf maar weet dat je dat voornemen hebt vermeld aan anderen en dat je dan door je geweten (mits je dat hebt :wink:) ook zult moeten vermelden als je dat niet gehaald hebt. We hoeven het zo ook niet helemaal alleen te doen voelt het voor mij en dat op zichzelf is ook weer een mooi iets.

Voor mezelf heeft het ook al meermaals geholpen. Gisteren nog, toen ik in de comedown van een ald-52 trip zat. No way dat ik van de wiet was af gebleven als ik dat voornemen hier niet had neergezet. Het verlangen naar wiet was door de na-stimulatie van de trip een tijd lang intens en eerlijk gezegd heb ik meerdere keren overwogen om het maar gewoon te nemen, zo van "fuck dat voornemen, ik wil me nu rustiger voelen". Maar niet gedaan en nu na een volle 8 uren slaap ben ik daar echt blij om. Vaak vertel ik mezelf dat wiet gebruiken na LSD enzo de hoofdpijn minder maakt de volgende dag, maar ik voel me nu juist beter, ook mede omdat de verleiding weerstaan is.

Maar ook met de no-fap die ik momenteel doe. Daar heeft het hier vermelden me écht al een aantallen keren gered. Had ik veel eerder moeten doen ook.

Zo, dikke lap tekst weer. Sorry, komt door de ALD afterglow. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Hoe kun je nou niet fappen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Door het niet te doen. Niet fappen>>>meer seksuele energie>>>meer zin om te fappen>>>enz,enz,
Om uit die loop te komen moet/mag/zul je een manier zien te vinden om die seksuele energie om te zetten in gewone energie.
Ik heb alleen maar bewondering voor @Mindless daarvoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen maar bewondering voor @Mindless daarvoor.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook bewondering voor Mindless als ik het zo lees. Ik kom de dag niet door zonder eens in de zoveel tijd aan m'n liaan te slingeren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Voor mij werkt het zo dat als ik regelmatig fap (niet eens overdreven veel) ik constant op lage energie functioneer. Alsof mijn batterij maar voor 25% vol zit. Altijd wel enigszins moe/lusteloos, nergens zin in, geen fysieke kracht (trainen wil voor geen meter, vooral squatten niet, sta gewoon slap op mijn benen), niet geconcentreerd kunnen denken, etc. Na een tijdje onthouding (weekje) begint mijn batterij vol te lopen. En al die bovenstaande problemen (en meer) beginnen te verdwijnen. Daarnaast geeft het ook een enorme boost aan mijn spiritualiteit.

In die zin is het ook geen moeilijke keuze. Wel fappen is voor mij gewoon hartstikke stom om te doen door alle nadelen en het biedt voor mij geen enkel echt voordeel. Maar dat ben ik. Misschien loopt de batterij van anderen er niet zo snel van leeg en/of willen mensen het gewoon niet opgeven. Een deel van mij wil dat ook niet, (vandaar de verslaving) maar door me ervan te onthouden wordt dat deel zwakker.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
Klik om te vergroten...

Punt 1 kan ik al doorstrepen; stoppen met roken lukt me nog niet...
Geen disso's gaat goed, dat vond ik na het stoppen met roken het moeilijkste voornemen. Merk wel heel duidelijk hoe gewend ik was even een disso te nemen uit verveling...
Koken is elke dag gelukt, hardlopen en krachttraining weer opgepakt. Wandelen kan ik nog weinig over zeggen, boek lezen nog niet aan toegekomen.
M'n laatst toegevoegde voornemen; niet te hard van stapel lopen, gaat ook okay. Het niet roken is blijkbaar nog teveel gevraagd en dus stel ik die even uit.

Ik vind het lastig om nu weer zo te leven na de maanden van feesten, chillen en doen waar ik zin in heb. Het voelt zo saai...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 maanden veganistisch eten in 2020. Net begonnen.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Purplext : hoe vaak per week sportte je vorig jaar gemiddeld? Ik vind 6x per week heel wat namelijk. Ik denk dat opbouwen van dit soort habbits makkelijker gaat als je met 1, 2 of 3x per week begint op vaste dagen (met vaste mensen dat geeft pas motivatie! )

Maar misschien dat je dat al moeiteloos deed/doet in dat geval supergoed bezig!:grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."