Zie dit topic nu pas en was toevallig al met een paar zaken begonnen onlangs.
Geen alcohol: sinds zondag17.11, voor zolang mogelijk. Heb geen tijd en zin meer in een korte rush en een kater de dag erna. Ga er slechter door eten ook uiteindelijk, minder sporten, slechtere mindset en mood, slecht voor je lichaam, noem maar op. Hele waslijst man.. Gaat om gemiddeld 6-8 eenheden per keer, enkele malen per week, soms met vlagen minder of een stopweek. Maar dit gaat niet langer. Alhoewel het geen enorme hoeveelheden zijn is dit niet de norm die ik wil en kan hanteren.
Geen cafeïne: sinds maandag 18.11, voor altijd, wil gewoon van alle nadelen af die ik er van heb. Vooral een opgejaagd gevoel en afhankelijkheid.
Intermittent fasting: sinds zaterdag 29.11. In ieder geval tot ik 7K vet kwijt ben
![:)]()
Maar het protocol en de voordelen spreken me aan om dit langer vol te houden. Heb het ook eerder een jaar gedaan. Prima methode.
Wandelingetjes: sinds donderdag 05.12. Elke avond even 25min loopje doen. Stappen tellen en zuurstof happen. Kan niet mis gaan.
Truffels microdoseren: vanaf zaterdag 21.12 - 05.01. Een serie van 6x 1 gram, met twee rustdagen tussendoor. Eens kijken wat dat oplevert. Ondersteund door yoga en korte meditaties, ademhalingstechnieken en wandelingetjes.
Ook dingen als minder schermtijd, betere slaaphygiëne werk ik al een tijdje aan maar gaat niet hard, stap voor stap maar. Eerst de ene stap gedegen onder controle en dan de volgende.
EDIT: spelling