#1
Good feelingsMooi topic over dankbaarheid en trots!
Dankbaarheid is iets waar ik de laatste jaren, mede door mijn ontdekking van mediteren, heel bewust bij stil sta. 'Vroeger' rende ik als een gek door het leven volgens mij. Nu sta ik overal bewuster bij stil. Ik ben een stuk ouder dan de meeste leden hier (wrijf het maar niet in), leeftijd speelt hierin ook een rol.
Het voelt voor mij goed om dagelijks bewust stil te staan en dankbaar te zijn voor wat ik heb.
Ik ben dankbaar voor m'n gezondheid en die van mijn gezin en mijn lieve ouders en lieve vrienden. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Met een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid wordt de rest een stuk makkelijker; dat realiseer ik me goed.
Ook ben ik dankbaar voor de liefde in mijn leven. De liefde voor m'n kinderen, m'n vrouw, m'n ouders en lieve vrienden en lieve mensen om me heen.
Dankbaar om zoveel mooie momenten met elkaar te verzamelen, maar zeker ook om in mindere periodes terug te kunnen vallen op mensen die dichtbij je staan en er echt voor je zijn.
Dankbaar voor de mooie ontmoetingen in mijn leven. Daar sta ik heel bewust bij stil en daar ben ik heel zuinig op. Heel speciaal.
Ik probeer ook echt te genieten van de 'reis' en van alles wat op m'n pad komt.
Trots op mezef? Dat klinkt vaak als opscheppen en een opschepper ben ik niet, zo voel ik me niet. Wel trots op m'n leven als ik terugkijk over de achterliggende periode. Hoe alles gegaan is, over m'n eigen rol, waar ik invloed op had, maar zeker ook het besef dat ik gewoon enorm geluk gehad heb. De dosis geluk is zo belangrijk en niet iedereen heeft evenveel geluk besef ik me goed (daar komt de dankbaarheid weer).
Vooral trots om te zien hoe onze kinderen opgroeien en een eigen identiteit krijgen. Als ouders doen we ons best om ze goed op te voeden, maar daar bestaat geen gebruiksaanwijzing voor. Dus maken we fouten, maar doen we alles met de beste bedoelingen.
Hoewel het opvoeden van kinderen soms heel zwaar is zou ik het nooit hebben willen missen.
Ik vind het prachtig om sommige kenmerken van m'n vrouw of mezelf terug te zien in ze. Maar vooral hoe ze zichzelf ontwikkelen en een eigen unieke identiteit hebben. Ze worden zo snel groot en het besef komt dan nog meer dat ik zelf net zo snel ouder word...
Heb drugs anders dan alcohol pas op hele late leeftijd ontdekt. Dat moet zo zijn en is niet erg, want ik geniet er van en mijn kijk op drugs is zo anders dan 10 jaar geleden: brainwashing en stigmatisering. Maar ik ben, mede door dit forum en mijn eigen ervaringen, wakker geworden.
Drugs is niet alleen maar slecht.
Zeker ook heel veel dank aan jullie allemaal op dit forum waar ik veel van leer en waar ik zo af en toe hoop iets nuttigs terug te kunnen zeggen.
Blij dat je ook weer terug bent op DF. Onze eigen altijd positieve DF papa! (of moet ik je bijna DF opa noemen?
Wauw wat goed! Gefeliciteerd!Dankbaar dat ik volgende week mag beginnen met een een inloop baan als ICT'er. Grappig hoe ik de donkerste dagen van je leven er plotseling meerdere positieve dingen je kant op kunnen komen. THANKYOUTHANKYOUTHANKYOU.
Ja gek hoe dat soms werkt hè. Geeft het universum je even een duwtje in de rug.
