Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

248 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Mooi topic over dankbaarheid en trots!

Dankbaarheid is iets waar ik de laatste jaren, mede door mijn ontdekking van mediteren, heel bewust bij stil sta. 'Vroeger' rende ik als een gek door het leven volgens mij. Nu sta ik overal bewuster bij stil. Ik ben een stuk ouder dan de meeste leden hier (wrijf het maar niet in), leeftijd speelt hierin ook een rol.
Het voelt voor mij goed om dagelijks bewust stil te staan en dankbaar te zijn voor wat ik heb.
Ik ben dankbaar voor m'n gezondheid en die van mijn gezin en mijn lieve ouders en lieve vrienden. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Met een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid wordt de rest een stuk makkelijker; dat realiseer ik me goed.
Ook ben ik dankbaar voor de liefde in mijn leven. De liefde voor m'n kinderen, m'n vrouw, m'n ouders en lieve vrienden en lieve mensen om me heen.
Dankbaar om zoveel mooie momenten met elkaar te verzamelen, maar zeker ook om in mindere periodes terug te kunnen vallen op mensen die dichtbij je staan en er echt voor je zijn.
Dankbaar voor de mooie ontmoetingen in mijn leven. Daar sta ik heel bewust bij stil en daar ben ik heel zuinig op. Heel speciaal.
Ik probeer ook echt te genieten van de 'reis' en van alles wat op m'n pad komt.

Trots op mezef? Dat klinkt vaak als opscheppen en een opschepper ben ik niet, zo voel ik me niet. Wel trots op m'n leven als ik terugkijk over de achterliggende periode. Hoe alles gegaan is, over m'n eigen rol, waar ik invloed op had, maar zeker ook het besef dat ik gewoon enorm geluk gehad heb. De dosis geluk is zo belangrijk en niet iedereen heeft evenveel geluk besef ik me goed (daar komt de dankbaarheid weer).
Vooral trots om te zien hoe onze kinderen opgroeien en een eigen identiteit krijgen. Als ouders doen we ons best om ze goed op te voeden, maar daar bestaat geen gebruiksaanwijzing voor. Dus maken we fouten, maar doen we alles met de beste bedoelingen.
Hoewel het opvoeden van kinderen soms heel zwaar is zou ik het nooit hebben willen missen.
Ik vind het prachtig om sommige kenmerken van m'n vrouw of mezelf terug te zien in ze. Maar vooral hoe ze zichzelf ontwikkelen en een eigen unieke identiteit hebben. Ze worden zo snel groot en het besef komt dan nog meer dat ik zelf net zo snel ouder word...

Heb drugs anders dan alcohol pas op hele late leeftijd ontdekt. Dat moet zo zijn en is niet erg, want ik geniet er van en mijn kijk op drugs is zo anders dan 10 jaar geleden: brainwashing en stigmatisering. Maar ik ben, mede door dit forum en mijn eigen ervaringen, wakker geworden.
Drugs is niet alleen maar slecht.
Zeker ook heel veel dank aan jullie allemaal op dit forum waar ik veel van leer en waar ik zo af en toe hoop iets nuttigs terug te kunnen zeggen.
Klik om te vergroten...
Good feelings :blush:

Blij dat je ook weer terug bent op DF. Onze eigen altijd positieve DF papa! (of moet ik je bijna DF opa noemen? :wink: )


Dirkjan zei:
Dankbaar dat ik volgende week mag beginnen met een een inloop baan als ICT'er. Grappig hoe ik de donkerste dagen van je leven er plotseling meerdere positieve dingen je kant op kunnen komen. THANKYOUTHANKYOUTHANKYOU.
Klik om te vergroten...
Wauw wat goed! Gefeliciteerd!

Ja gek hoe dat soms werkt hè. Geeft het universum je even een duwtje in de rug. :blush: En als je zoals dit topic propageert: dankbaar bent voor dingen, blijven meer goede dingen maar jouw kant op komen! Vreemd genoeg is dat echt hoe het werkt! Become a believer. :blush:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wauw wat goed! Gefeliciteerd!

Ja gek hoe dat soms werkt hè. Geeft het universum je even een duwtje in de rug. :blush: En als je zoals dit topic propageert: dankbaar bent voor dingen, blijven meer goede dingen maar jouw kant op komen! Vreemd genoeg is dat echt hoe het werkt! Become a believer. :blush:
Klik om te vergroten...
Thanks. En ja, blijkbaar is dat hoe het werkt. Nu zorgen dat die draai in de goede richting blijft gaan en er meer positieve dingen mijn kant op komen.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik kon hier geen topic over vinden, my bad als deze toch bestaat!

Maar ik denk dat het heel belangrijk is om ook positieve dingen te delen die je meemaakt in je leven.

Ik ben heel dankbaar voor DF en de vriendschappen die hieruit ontstaan zijn.

Vandaag wil ik @Jane Margolis even in het zonnetje zetten. ☀️

Een meisje met een hartje van goud, die inmiddels een dierbaar vriendinnetje geworden is en dat mag best gehoord worden! ❤️

———————

Dat ik hier met tranen in m’n ogen zit…🥹🫣

@Jane Margolis en ik zijn beide wat lastig met emoties tonen; ook al weten we dat we elkaar. We waarderen elkaar enorm en we houden van elkaar. En in wat voor situatie dan ook, we elkaar altijd zullen helpen en steunen waar kan.

Ik weet dat ze het moeilijk vindt om over gevoelens te praten… Maar man… Ik heb het allermooiste A4tje aan tekst gehad op WhatsApp, met de meest lieve en waardevolle woorden ooit. Die vergeet ik nooit meer!

Ik weet niet hoe ik haar ooit kan bedanken.

Ook DF, hartstikke bedankt voor deze fantastische vriendschap waarin we alle ups & downs kunnen delen.

Ik hou van je @Jane Margolis, en ik ga het goed maken met iets leuks voor je. ❤

Vriendjes for life, ik ben trots op jou. ❣️

———————

Zijn er gebeurtenissen waar jullie trots op zijn? Dit kan om leden gaan, vriendschappen, banen die goed gaan, etc.

Ik lees graag mee.

Liefs,
Spyro x
Klik om te vergroten...
Dacht dat dit een drugsforum was
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
JackAss69 zei:
Dacht dat dit een drugsforum was
Klik om te vergroten...
Wat ben jij een zure penis zeg. Flikker alsjeblieft een eind op, want jij weet totaal niet hoe het werkt hier. Spyro zou je een beuk moeten verkopen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben enorm dankbaar voor het 12-stappenprogramma, mijn sponsor en alle fellows om me heen die me steunen.

Daarnaast ook m'n arme moeder die mij zo kapot heeft zien gaan terwijl mijn vader ook in zijn laatste levensfase zat.

Vanochtend heeft maar weer bewezen hoeveel vooruitgang ik heb geboekt mede dankzij therapie, maar voornamer nog door de 12-stappen.

Ik ben mijn oortjes kwijt. Kwam erachter toen ik de trein uitstapte. Maar te laat om nog terug te gaan. Vervangwaarde: €250,-
In plaats van dat ik begon te vechten tegen het feit dat de trein al weg was, ben ik rustig gebleven.
Vroeger zouden allerlei waanzinnig ideeën door mijn kop zijn gegaan. Variërend van "ik ga nu gewoon naar de coffeeshop om eerst te blowen voor ik ga werken. Dan kom ik maar te laat" tot aan "Ik plaats een bommelding om die trein stil te leggen." Of "ik ga nu meteen nieuwe bestellen, dan heb ik ze morgen binnen." En "Ik hoop dat degene die ze vind en houdt, sterft aan xxxx."

Nee ik was niet eens gestresst. Ik heb gewoon kalm de klantenservice van de NS gebeld en de vriendelijke dame heeft met mij een opsporingsverzoek ingevuld. Ik had gehoopt dat ik inmiddels wel was gebeld. Dan had de conducteur hem misschien gevonden. Maar ben helaas afhankelijk van de eerlijkheid van de mens.
Ik zou zoiets naar de servicebalie brengen op het eerstvolgende station waar ik aankom, maar weet dondersgoed dat het overgrote deel van de mensen niet zo in elkaar zit. We shall see... Ik blijf nog een sprankje vertrouwen houden 😊

En zie ik ze niet terug, dan is dat helaas zo. Dan wordt het weer een tripje naar de HiFi Klubben binnenkort. Goede oortjes zijn immers een eerste levensbehoefte 💁‍♂️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
IMG-20230113-WA0032.jpg
🥺❤️❤️
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik ben dankbaar voor een leuke vrijdag en zaterdag bij @Druktemaker? :relaxed:
Klik om te vergroten...
Same! 😃

En misschien een beetje dankbaar dat er bezoek kwam waardoor je Mario kart afgang een beetje minder was? 😏
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Druktemaker? zei:
Same! 😃

En misschien een beetje dankbaar dat er bezoek kwam waardoor je Mario kart afgang een beetje minder was? 😏
Klik om te vergroten...
Fijn dat het bezoek inderdaad niet van Mario Kart hield. Het is al pijnlijk genoeg om ingemaakt te worden door een 8 jarige 👈
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marksken zei:
*modknip* best crypto pumps on telegram
Make 1000% and more within 1 day, join channel *modknip*
Klik om te vergroten...
Dankbaar dat je zo een ban krijgt joe joe.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankbaar dat mijn nicht, die op ons paste toen we kleine kinderen waren (mijn broer en ik) bereid is mee te werken aan het autisme onderzoek. :handok1:
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben dankbaar dat ik, na mijn scheiding in februari 2022, een stel fantastische vrienden had die mij het lol van het leven weer hebben laten inzien. Dankbaar voor mijn zusje die mij door dik en dun gesteund heeft. En dankbaar voor mijn vriendin, die mij heeft laten zien dat mijn liefdesleven helemaal niet voorbij was.

Zo, beetje melodramatisch maar goed.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben dankbaar voor mijn babies die mij activeren en motiveren.

Ik ben dankbaar voor de lieve mensen om mij heen die me o.a. de afgelopen week op sleeptouw hebben genomen. Hierdoor al wat stappen kunnen nemen.

Ik ben dankbaar voor het forum van waar ik @Mevrouw Pløp en @Dirkjan persoonlijk heb mogen leren kennen (nog een aantal!) en ook regelmatig zie.
En als afsluiter ben ik dankbaar voor de fijne gesprekken met @Mezelf

Veel ellende en anderzijds veel om dankbaar voor te zijn.

Allemaal fijne mensen (also de rest van ‘t volk hier) ❤️
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Druktemaker? zei:
Ik ben dankbaar voor mijn babies die mij activeren en motiveren.

Ik ben dankbaar voor de lieve mensen om mij heen die me o.a. de afgelopen week op sleeptouw hebben genomen. Hierdoor al wat stappen kunnen nemen.

Ik ben dankbaar voor het forum van waar ik @Mevrouw Pløp en @Dirkjan persoonlijk heb mogen leren kennen (nog een aantal!) en ook regelmatig zie.
En als afsluiter ben ik dankbaar voor de fijne gesprekken met @Mezelf

Veel ellende en anderzijds veel om dankbaar voor te zijn.

Allemaal fijne mensen (also de rest van ‘t volk hier) ❤️
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je mooie woorden Druktemaker! Ik ben ook erg dankbaar voor onze gesprekken!!! Hele dikke knuffel!!!! :blushing:
R
Ruiten_BlokkenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben dankbaar voor mijn verloofde die mij altijd steunt en nog steeds even veel van mij houdt na alles.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Ik ben dankbaar voor de lieve DF leden die er in welk geval dan ook er altijd proberen te zijn voor mij met goede tips, adviezen en persoonlijke ervaringen.

Ik vind het echt heel waardevol!❤️
Klik om te vergroten...
Ik heb heel erg de indruk "wat je uitstraalt krijg je terug". Jij probeert gewoon normaal te doen, net als ik, dus dan krijg je normale reacties terug. Wie liefde geeft liefde ontvant. Maar als je je als een randdebiel gedraagt dan krijg je ook vervelende reacties terug.

En zo is het altijd al geweest. Ik merk het als mijn eigen reacties niet helemaal kloppen of hatelijk of naar zijn, dan ontploft het in mijn gezicht.

Waar ik dankbaar voor ben? Dat ik mijn pianostuk voor maandag nu, zo ongeveer wel helemaal, uit mijn hoofd ken. En ja dat is misschien een van de makkelijkere nocturnes, maar ik ben dankbaar voor de neuronen in mijn hersenen die de goede connecties hebben gemaakt om dit te kunnen leren. Het enige waar ik nog moeite mee heb is het pedaal. Of het galmt te lang door, of er klinken haperingen. Het is heel lastig om op de juiste manier drie dingen tegelijk uit te voeren: de noten spelen zoals geschreven, de emotie laten doorklinken én de pedaal op de juiste momenten gebruiken.

C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Waar ik dankbaar voor ben? Dat ik mijn pianostuk voor maandag nu, zo ongeveer wel helemaal, uit mijn hoofd ken. En ja dat is misschien een van de makkelijkere nocturnes, maar ik ben dankbaar voor de neuronen in mijn hersenen die de goede connecties hebben gemaakt om dit te kunnen leren. Het enige waar ik nog moeite mee heb is het pedaal. Of het galmt te lang door, of er klinken haperingen. Het is heel lastig om op de juiste manier drie dingen tegelijk uit te voeren: de noten spelen zoals geschreven, de emotie laten doorklinken én de pedaal op de juiste momenten gebruiken.

Klik om te vergroten...

If you nailed this one. Chapeau 👏🏽
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind dit een heel erg leuke topic! Ik ben zeer dankbaar dat ik mijn vriend heb leren kennen en dat we nu een hondje hebben🥰

mijn vriend is niet alleen mijn partner maar ook men beste vriend, we kunnen alles delen met elkaar. Dit is echt hoe ik me een relatie voorstel😌
F
FieroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik heb heel erg de indruk "wat je uitstraalt krijg je terug". Jij probeert gewoon normaal te doen, net als ik, dus dan krijg je normale reacties terug. Wie liefde geeft liefde ontvant. Maar als je je als een randdebiel gedraagt dan krijg je ook vervelende reacties terug.

En zo is het altijd al geweest. Ik merk het als mijn eigen reacties niet helemaal kloppen of hatelijk of naar zijn, dan ontploft het in mijn gezicht.

Waar ik dankbaar voor ben? Dat ik mijn pianostuk voor maandag nu, zo ongeveer wel helemaal, uit mijn hoofd ken. En ja dat is misschien een van de makkelijkere nocturnes, maar ik ben dankbaar voor de neuronen in mijn hersenen die de goede connecties hebben gemaakt om dit te kunnen leren. Het enige waar ik nog moeite mee heb is het pedaal. Of het galmt te lang door, of er klinken haperingen. Het is heel lastig om op de juiste manier drie dingen tegelijk uit te voeren: de noten spelen zoals geschreven, de emotie laten doorklinken én de pedaal op de juiste momenten gebruiken.

Klik om te vergroten...
Ik ben dankbaar dat jij deze muziek erop heb gezet. Ik herken het met viool spelen, om het zo te spelen dat ook het gevoel naar voren komt. Mijn dag begint goed hiermee, dus dank je wel 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat mijn kleine nichtje van 1 me laatst voor het eerst in de armen vloog. 🥰

Het is nogal een koppig karaktertje (kan ook niet anders in onze familie...), dus het was altijd stug "nee", maar ik zag in haar ogen dat ze eigenlijk een knuffel wilde, alleen... ze was een beetje verlegen. Dus ging ik in kleermakerszit op de grond zitten met gespreide armen: kom naar naar oom, kom maar! Een grote glimlach en toen rende ze naar me toe en vloog me in de armen. 😍
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankbaar dat ik volgende week mag beginnen met een een inloop baan als ICT'er. Grappig hoe ik de donkerste dagen van je leven er plotseling meerdere positieve dingen je kant op kunnen komen. THANKYOUTHANKYOUTHANKYOU.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."