Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

248 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kreeg vandaag deze in mijn meldingen;
[Vraag van vandaag: 315]

Waar ben jij het meest dankbaar voor?

Laat jouw antwoord weten in ⁠🙋|antwoord-van-vandaag
Klik om te vergroten...
En dit is wat ik zonder nadenken, op gevoel, er uit heb getikt;

Dat mijn ouders altijd in mij zijn blijven geloven en voor mij klaar hebben gestaan, zelfs nadat ik keer op keer terugviel en het ze onwijs moeilijk heb gemaakt. Zonder hen was ik hier niet meer geweest. In mijn cirkels en in de kliniek heb ik zoveel mensen ontmoet die op straat hebben geleefd of nog leefden, mensen die slechtere kaarten gedeeld hebben gekregen maar ze op hun best hebben gespeeld en dag in dag uit op overleven stonden. Ik dacht heel lang dat ik niet was als hun, ik was beter want ik had altijd nog een dak boven mijn hoofd, ik kon mij er financieel toch keer op keer net weer uitwerken etc etc. Maar eerlijk is eerlijk, zonder mijn ouders was dat niet zo geweest. Dan had ik zeker weten op straat geleefd, als ik nog leefde. Dan was er geen uitzicht, geen hoop. Dan had ik het niet zover geschopt als de lui die ik daar in de kliniek heb leren kennen. Ik ben eeuwig dankbaar voor mijn ouders, ik laat het niet altijd zien maar ik doe mijn best en zij snappen en respecteren dat. Ze zijn door het stof gegaan voor mij wanneer ik dat niet meer voor mij zelf kon en wilde doen. Ik kan alleen maar aspireren ooit zo sterk en liefdevol voor een ander kan zijn.

Also, aardappelsalade en 2 takt

En kippen


Wilde ik graag even delen, ik zocht dankbaar in de zoekbalk en kwam uit op deze draad dus vandaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie Crash dag op het Beursplein.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Een beetje een late reactie misschien, maar als ex boefje kan ik je vertellen dat het leven met illegale shit nooit helemaal verdwijnt, het is als een verslaving, een (financiële) tegenslag of een maatje uit het circuit dat je belt met een verleidelijk aanbod, en je hoofd zit zo weer bij het "makkelijke" geld, ik ben er al jaren uit, maar ik zal niet zeggen dat ik er nooit aan terug denk met heel soms toch een beetje heimwee
Klik om te vergroten...
Als hele zware ex boef kan ik je vertellen dat dit echt niet waar is. Moment dat je verantwoordelijkheden als bijvoorbeeld kinderen krijgt en niks het waard is en geen bedrag groot genoeg om voor vast te zitten. En dat zal je net zien, dan ben je nooit opgepakt, kom je toch in de verleiding zoals jij zegt en nu je kinderen hebt wordt je wel een keer gepakt. Vastzitten als je kinderen heb lijkt mij echt verschrikkelijk voor zowel mijzelf als mijn kinderen. Is wel vallen en opstaan geweestz en soms hele zware perioden toen ik financieel echt aan de grond zat. Alles kwijtraakte maar toch geen aan haar aan me hoofd die weer aan het zoeken en plannen was.

Ik ben zo iemand die echt 180 graden gedraaid is en zo ken ik er nog wel een paar die dat ook hebben gedaan om verschillende redenen.

Wat niet veranderd is een bepaalde mindset, als het linksom niet lukt dan maar rechtsom.

Geld verdienen kan op een heleboel manieren, helemaal in deze tijd. De weg js vaak langer en moeilijker maar wel veel rendabeler en langetermijn.

Ik geloof wel dat als het ontbreekt aan perspectief het lastig is maar dan is de uitdaging perspectief vinden. Daar zijn in nederland ook genoeg mogelijkheden dmv! instanties (voor ex criminelen )of scholing etc voor.

OT: Ik realiseer mij nu dat ik ook wel erg dankbaar ben dat ik deze ommezwaai heb kunnen maken, over een korte tijd met gods wil een laatse onderdeel van mijn verleden kan afsluiten en de nooie plannen en dingen waar ik al een tijd mee bezig ben verder kan vormgeven en verder aan mijn toekomst kan gaan bouwen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankbaar dat de begeleider van onze teamontwikkeldag ziek was en ik niet 8 uur lang dubbelgevouwen van de menstruatiepij op een kutkruk in een kutkring hoef te zitten maar in plaats daarvan in m’n lelijke grote trui thuis kan werken waardoor ik nog even snel m’n nieuwe planken kon beitsen en ik m’n klusproject vanavond af kan maken. EN DANKBAAR dat door fysiek bezig te zijn de buikpijn ook even een beetje wegtrok.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben de zorgverzekering, de doktoren en de overheid dankbaar dat ik aan langdurig en peperduur traject heb mogen deelnemen, om mij te behandelen tegen PTSS en daardoor een aandoening in de hersenen waardoor deze niet altijd maar even gecontroleerd liepen. Nu, ruim anderhalf jaar later, kan ik er positief op terug kijken en voor eeuwig dankbaar zijn dat ik deze kans heb gekregen. De oude zal ik nooit meer worden, maar er is zoveel verbeterd. Nu vasthouden!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankbaar voor vandaag. Veel emoties gevoeld en het was ècht een mooie dag!

Ik heb vandaag voor breed publiek een lezing mogen geven over mijn verslaving, herstel en mentale gezondheid. Ik was er ontzettend zenuwachtig voor en twijfelde aan alles. Maar het ging hartstikke goed. Afgelopen paar maanden al meermaals zenuwachtig geweest en buiten m'n comfortzone gegaan. En eigenlijk is dat best wel lekker.

Ik heb mogen vertellen over mijn jeugd, mijn verslaving en mijn herstel en wat ik vandaag de dag doe om mentaal gezond te blijven. Daarna heb ik de zaal een reflectie opdracht gegeven met drie vragen om vervolgens met elkaar in gesprek te gaan over deze vragen. Ik was echt even bang dat het niet zou werken. Maar juist omdat ik daarvoor al zo open was geweest, voelden anderen de ruimte om ook open te zijn. Het pakte heel goed uit en het was echt mooi om te zien dat ze zo met elkaar aan het delen waren.

Voor mij ook mooi om te zien dat ook niet-verslaafde mensen met van alles struggelen.

Ook achteraf mooie reacties gehad. Maar ook vragen van ouders, partners en een verslaafde zelf die zonder programma nu een jaar clean is. Was echt heel vet om te doen en weer een ervaring rijker.

Verder vandaag boos geweest over de onterechte parkeerboete. En nu weer lekker clean in bed. Beetje een rollercoaster aan emoties vandaag. Mooi dat dat gewoon weer kan!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Dankbaar voor vandaag. Veel emoties gevoeld en het was ècht een mooie dag!

Ik heb vandaag voor breed publiek een lezing mogen geven over mijn verslaving, herstel en mentale gezondheid. Ik was er ontzettend zenuwachtig voor en twijfelde aan alles. Maar het ging hartstikke goed. Afgelopen paar maanden al meermaals zenuwachtig geweest en buiten m'n comfortzone gegaan. En eigenlijk is dat best wel lekker.

Ik heb mogen vertellen over mijn jeugd, mijn verslaving en mijn herstel en wat ik vandaag de dag doe om mentaal gezond te blijven. Daarna heb ik de zaal een reflectie opdracht gegeven met drie vragen om vervolgens met elkaar in gesprek te gaan over deze vragen. Ik was echt even bang dat het niet zou werken. Maar juist omdat ik daarvoor al zo open was geweest, voelden anderen de ruimte om ook open te zijn. Het pakte heel goed uit en het was echt mooi om te zien dat ze zo met elkaar aan het delen waren.

Voor mij ook mooi om te zien dat ook niet-verslaafde mensen met van alles struggelen.

Ook achteraf mooie reacties gehad. Maar ook vragen van ouders, partners en een verslaafde zelf die zonder programma nu een jaar clean is. Was echt heel vet om te doen en weer een ervaring rijker.

Verder vandaag boos geweest over de onterechte parkeerboete. En nu weer lekker clean in bed. Beetje een rollercoaster aan emoties vandaag. Mooi dat dat gewoon weer kan!
Klik om te vergroten...

Wauw, complimenten.
En dit soort lezingen zijn ontzettend waardevol.

Doe je dat dan in de rol van erbaringsdedkundige?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Wauw, complimenten.
En dit soort lezingen zijn ontzettend waardevol.

Doe je dat dan in de rol van erbaringsdedkundige?
Klik om te vergroten...

Dankjewel!

Nouja, ervaringsdeskundige is in principe een beroep met een opleiding. Al is het geen beschermde titel.

Ik doe al dit soort dingen vrijwillig en onbetaald, maar wel vanuit m'n eigen ervaring. What's in the name? 🤷

Ik heb laatst met een club fellows ook voorlichtingen opgezet vanuit NA aan studenten die in het werkveld met verslaving te maken krijgen. Dat was ook heel leuk en nog iets meer in een rol van ervaringsdeskundige. En heel fijn dat men weet dat dit bestaat. Want zelfs binnen de professionele hulpverlening zijn de zelfhulpgroepen niet altijd bekend, terwijl het een goede aanvulling of nazorg kan zijn op de professionele hulp. Gratis en zonder wachtlijst.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
ervaringsdeskundige is in principe een beroep met een opleiding. Al is het geen beschermde titel.
Klik om te vergroten...
Ik werk voor SDW als ervaringsdeskundige ,de stichting is in feite voor minder valide mensen zowel geestelijk als lichamelijk ,maar ook die hebben verslavings problematiek zoals Methadon en Alcohol verslaving.
Voor die groep word ik ook ingezet ,en les geven/informeren op hoge scholen zonder maar 1 papiertje!
Pure straat ervaring telt veel zwaarder als een papiertje imo.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
SoulAssassins zei:
Ik werk voor SDW als ervaringsdeskundige ,de stichting is in feite voor minder valide mensen zowel geestelijk als lichamelijk ,maar ook die hebben verslavings problematiek zoals Methadon en Alcohol verslaving.
Voor die groep word ik ook ingezet ,en les geven/informeren op hoge scholen zonder maar 1 papiertje!
Pure straat ervaring telt veel zwaarder als een papiertje imo.
Klik om te vergroten...

Het is geen beschermde titel, dus iedereen mag zich ervaringsdeskundige noemen. En die ervaring is zeer waardevol, maar het kan wel helpen met een stukje kwaliteit als iemand de juiste skills heeft en/of goed is opgeleid. Bijvoorbeeld over hoe je een les in elkaar zet en studenten begeleid. Of waar je beter wel of niet over praat (oplossingsgericht).

Als ik zelf geen docent was, waren we op deze Hogeschool waarschijnlijk niet eens binnen gekomen om die reden.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Het is geen beschermde titel, dus iedereen mag zich ervaringsdeskundige noemen. En die ervaring is zeer waardevol, maar het kan wel helpen met een stukje kwaliteit als iemand de juiste skills heeft en/of goed is opgeleid. Bijvoorbeeld over hoe je een les in elkaar zet en studenten begeleid. Of waar je beter wel of niet over praat (oplossingsgericht).

Als ik zelf geen docent was, waren we op deze Hogeschool waarschijnlijk niet eens binnen gekomen om die reden.
Klik om te vergroten...
Ik heb studenten van Avans ,die soms naar hoofdkantoor komen voor een vraag uurtje ,kleine groepjes die ook echt die richting in willen.
Het voorbereiden van een les is er niet bij ,ik zit aan mijn bureau en laat de vragen komen.
Ik hecht zelf ook wel de meeste waarde aan echte verhalen ,die gebeurd zijn en erover kan spreken als deskundige.
Mijn baas is er eentje met papieren ,het grote verschil is de bevoegdheden ,al kan ik ook advies uitbrengen bij een crisis dus feitelijk maar een nihil verschil tussen ons
Het grote verschil is dat hij word betaald en ik een vrijwilligers contract heb onbetaald ,maar wel alles kunnen declareren aan onkosten die ik maak.
Het geeft mij grote voldoening die ik met me ervaring heb bereikt dat door te geven aan de jeugd.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Dankbaar voor vandaag. Veel emoties gevoeld en het was ècht een mooie dag!

Ik heb vandaag voor breed publiek een lezing mogen geven over mijn verslaving, herstel en mentale gezondheid. Ik was er ontzettend zenuwachtig voor en twijfelde aan alles. Maar het ging hartstikke goed. Afgelopen paar maanden al meermaals zenuwachtig geweest en buiten m'n comfortzone gegaan. En eigenlijk is dat best wel lekker.

Ik heb mogen vertellen over mijn jeugd, mijn verslaving en mijn herstel en wat ik vandaag de dag doe om mentaal gezond te blijven. Daarna heb ik de zaal een reflectie opdracht gegeven met drie vragen om vervolgens met elkaar in gesprek te gaan over deze vragen. Ik was echt even bang dat het niet zou werken. Maar juist omdat ik daarvoor al zo open was geweest, voelden anderen de ruimte om ook open te zijn. Het pakte heel goed uit en het was echt mooi om te zien dat ze zo met elkaar aan het delen waren.

Voor mij ook mooi om te zien dat ook niet-verslaafde mensen met van alles struggelen.

Ook achteraf mooie reacties gehad. Maar ook vragen van ouders, partners en een verslaafde zelf die zonder programma nu een jaar clean is. Was echt heel vet om te doen en weer een ervaring rijker.

Verder vandaag boos geweest over de onterechte parkeerboete. En nu weer lekker clean in bed. Beetje een rollercoaster aan emoties vandaag. Mooi dat dat gewoon weer kan!
Klik om te vergroten...
Wauw goed gedaan....hoe kan je je voor zoiets aanmelden?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Absoluut heppiedepeppiemind? Nah, sommige namen werken dit soort dingen maar bij jou slaat ie werkelijk helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...
PeppyMind?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kon hier geen topic over vinden, my bad als deze toch bestaat!

Maar ik denk dat het heel belangrijk is om ook positieve dingen te delen die je meemaakt in je leven.

Ik ben heel dankbaar voor DF en de vriendschappen die hieruit ontstaan zijn.

Vandaag wil ik @Jane Margolis even in het zonnetje zetten. ☀️

Een meisje met een hartje van goud, die inmiddels een dierbaar vriendinnetje geworden is en dat mag best gehoord worden! ❤️

———————

Dat ik hier met tranen in m’n ogen zit…🥹🫣

@Jane Margolis en ik zijn beide wat lastig met emoties tonen; ook al weten we dat we elkaar. We waarderen elkaar enorm en we houden van elkaar. En in wat voor situatie dan ook, we elkaar altijd zullen helpen en steunen waar kan.

Ik weet dat ze het moeilijk vindt om over gevoelens te praten… Maar man… Ik heb het allermooiste A4tje aan tekst gehad op WhatsApp, met de meest lieve en waardevolle woorden ooit. Die vergeet ik nooit meer!

Ik weet niet hoe ik haar ooit kan bedanken.

Ook DF, hartstikke bedankt voor deze fantastische vriendschap waarin we alle ups & downs kunnen delen.

Ik hou van je @Jane Margolis, en ik ga het goed maken met iets leuks voor je. ❤

Vriendjes for life, ik ben trots op jou. ❣️

———————

Zijn er gebeurtenissen waar jullie trots op zijn? Dit kan om leden gaan, vriendschappen, banen die goed gaan, etc.

Ik lees graag mee.

Liefs,
Spyro x
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Mede door deze post wil ik mijn waardering voor @Σανσα extra uitspreken. Beste vriendje OOIT😍❤️ Zo blij met wie je bent goworden dat je bent geworden voor mij. Zo trots op wie je bent geworden in het algemeen. Eigenlijk is er nauwelijks genoeg trots over deze man uit te spreken. Eikel😘❤️
Klik om te vergroten...
Deze veel te ljuve post verdient nog even een uitgebreidere reply natuurlijk

Want deze waardering geldt andersom evenzo. Beiden zaten we niet in onze beste periode toen we elkaar tegenkwamen hier. Hoewel ik in het begin vrijwel niets van wat je allemaal uitkraamde begreep, soms letterlijk, want dat taalgebruik....😉 Maar ook figuurlijk, veranderde dat al vrij snel. Afgelopen jaar was shit, maar door jouw relativeringsvermogen en andere kijk op dingen, werd shit vaak wat minder shit. en toevalligerwijs was dat precies waar we elkaar een beetje hebben kunnen helpen.

Zoals jij af en toe een duwtje in de rug nodig had en ik je die kon geven, werkte dat de andere kant op net zo goed. Ondanks dat we precies tegenovergesteld over veel dingen denken, bleken we ook veel gemeen te hebben.

Moppie. Kijk eens waar je vorig jaar om deze tijd zat en waar je nu bent... over trots zijn gesproken... Waanzinnig knap. Supertrots op je!❤️

Dankjewel, @ljuv. Voor je oeverloos geduld en vertrouwen. Ljuv u

Nou, de waan dat we elkaar alleen maar in de haren vliegen is bij iedereen inmiddels wel vervlogen he, trutje😘🤣

Getver wat een klef gedoe zeg
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#16
🥺💛
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een klef gedoe hier. Lekker melodramatisch in de DF soap.
Nee maar best schattig allemaal 😉.

Wat ik het meeste waardeer in mijn leven is de basis van alles. Mijn gezin, partner, kleine en grote smurfinnen in huis en de gezelligheid die er momenteel heerst. De warmte die we elkaar kunnen bieden, liefde en samen met ups en downs door het leven walsen. Er blijven staan voor elkaar en werken aan een mooie toekomst.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Σανσα zei:
Deze veel te ljuve post verdient nog even een uitgebreidere reply natuurlijk

Want deze waardering geldt andersom evenzo. Beiden zaten we niet in onze beste periode toen we elkaar tegenkwamen hier. Hoewel ik in het begin vrijwel niets van wat je allemaal uitkraamde begreep, soms letterlijk, want dat taalgebruik....😉 Maar ook figuurlijk, veranderde dat al vrij snel. Afgelopen jaar was shit, maar door jouw relativeringsvermogen en andere kijk op dingen, werd shit vaak wat minder shit. en toevalligerwijs was dat precies waar we elkaar een beetje hebben kunnen helpen.

Zoals jij af en toe een duwtje in de rug nodig had en ik je die kon geven, werkte dat de andere kant op net zo goed. Ondanks dat we precies tegenovergesteld over veel dingen denken, bleken we ook veel gemeen te hebben.

Moppie. Kijk eens waar je vorig jaar om deze tijd zat en waar je nu bent... over trots zijn gesproken... Waanzinnig knap. Supertrots op je!❤️

Dankjewel, @ljuv. Voor je oeverloos geduld en vertrouwen. Ljuv u

Nou, de waan dat we elkaar alleen maar in de haren vliegen is bij iedereen inmiddels wel vervlogen he, trutje😘🤣

Getver wat een klef gedoe zeg
Klik om te vergroten...
🥺❤️
Σανσα zei:
Nou, de waan dat we elkaar alleen maar in de haren vliegen is bij iedereen inmiddels wel vervlogen he, trutje😘🤣
Klik om te vergroten...
Doen we ook nogsteeds, toch😇
Σανσα zei:
Getver wat een klef gedoe zeg
Klik om te vergroten...
Ja kappe nou hoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Σανσα zei:
Getver wat een klef gedoe zeg
Klik om te vergroten...
Liefde is mooi. Emotie is goed. Klef zeggen is voor bangbroeken. Mag ik zeggen dat ik ontroerd was door jullie posts en groeiende hechte band met elkaar? Of ben ik dan een flikkertje?

Waar ben ik dankbaar voor? Bescherm wonen gaat binnenkort toch echt aan de gang komen. Verder dankbaar dat ik met mijn lieve therapeute kon hebben over mijn irreële angst om niet mezelf te kunnen zijn en een slecht geacteerde b-film speel uit angst dat mensen mijn eigen persoonlijkheid, wie ik echt ben zonder masker grapjes stoerdoenerij of kop in het zand steken, niet zouden accepteren en ik zou moeten accepteren dat ik nou eenmaal niet goed genoeg ben. Zelf acceptatie en zelfkennis is iets waar we aan werken en het is een achtbaan rit maar het voelt alsof er steeds meer zware gewichten van mijn schouders vallen. Het is een vreselijke positie om in te zitten maar als het balletje begint te rollen kan ik wel janken hoe blij ik ben dat ik de hulp krijg die ik nodig heb.

En verder, dankbaar? Laat ik niet te lang doorgaan maar dankbaar voor mijn bewind. Spaar elke maand automatisch geld en zit weer flink in mijn munten te zwemmen. Volgende aankoop: een iPad. 👌
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben dankbaar voor alles wat ik in mijn leven heb en juist wat ik in mijn leven NIET heb.
Maar als we over de df leden gaan praten dan ben ik heel blij dat ik HappyMind heb leren kennen. Onze eerste pm gesprek ( beide onder invloed) was best grappig:) . En natuurlijk dacht ik dat HappyMind een man was:)))
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."