Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
163 weergaven
18-5-2026
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor het antwoord. Ik ben alsnog bezig met voorraad inslaan. Ik moest helaas mijn DMXE en O-PCE weggooien want die "DMXE" was iets anders. Dat werkte als een upper, dat is niet wat DMXE doet. Ik bestel niet meer van deze vendor.
d

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...57
dissoliefhebber
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is vandaag een vergadering geweest over de ban van RC's. Maar ik kan niets vinden of ze iets besloten hebben, lijkt mij niet.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Afdeling advisering van de Raad van State begrijpt de wens om nieuwe psychoactieve stoffen (NPS-en) sneller en eenvoudiger onder het bereik van de Opiumwet te brengen. Tegelijkertijd gaat het om een ingrijpende wijziging van de Opiumwet. Een dergelijke ingrijpende wijziging kan te rechtvaardigen zijn als aannemelijk is dat de wijziging effectief zal zijn en ook doelmatig is. De Afdeling wijst in dat verband erop dat een verbod op stofgroepen een doelmatige selectie vereist van de te verbieden stofgroepen. Ook dient de burger op passende wijze te worden voorgelicht over de stoffen die onder het verbod vallen. De toelichting motiveert niet hoe aan deze voorwaarden zal worden voldaan. Daarnaast maakt de Afdeling opmerkingen over de relevantie van eerdere conclusies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) over een generiek verbod op NPS-en, de motivering van het voorstel in het licht van het EU-recht, de regeling voor het schrappen van een stofgroep van de lijst IA en het opnemen van een evaluatiebepaling. De Afdeling adviseert het voorstel en de toelichting aan te passen.
Klik om te vergroten...

Maar in feite komt het neer op:

De monitoring door het Trimbos instituut zou daarvoor van betekenis kunnen zijn.
De Afdeling adviseert om het voorstel na vijf jaar te evalueren en hiertoe een evaluatiebepaling op te nemen.
Naar aanleiding van deze opmerking is een evaluatiebepaling opgenomen in het wetsvoorstel.

De Afdeling verwijst naar de bij dit advies behorende redactionele bijlage.
De Afdeling advisering van de Raad van State heeft een aantal opmerkingen bij het voorstel en adviseert daarmee rekening te houden voordat het voorstel bij de Tweede Kamer der Staten-Generaal wordt ingediend.
Klik om te vergroten...

Beetje rond de pot draaien.

Wijziging van de Opiumwet in verband met het toevoegen van een derde lijst met als doel het tegengaan van de productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen | Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.tweedekamer.nl www.tweedekamer.nl

We zijn terug bij af.

1664403332482.png
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft iemand wel idee wanneer de debat gaat plaatsvinden. Want ik kan het niet vinden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
nausea zei:
@LucidLucy zei de meeste batches zijn versneden, heb niet 1 keer een middel opgestuurd gekregen wat precies hetzelfde voelde als de batch daarvoor.
Klik om te vergroten...
Opm.
En deze ervaring had ik dus ook, soms bestelde ik meerdere zakjes tegelijk en zaten er al verschillen in werking tussen die zakjes...en dan nog durven beweren dat al hun stoffen 99% zuiver zijn ook nog eens op de koop toe!
Als dat zo zou zijn, dan zouden van alle vendors de effecten van hun materiaal hetzelfde moeten zijn en dat zijn ze dus domweg niet!
Dus is het altijd maar afwachten of je uit een goede batch je je materiaal krijgt.
Het verhaal van de zuiverheid verwijs ik naar het rijk der fabelen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Opm.
En deze ervaring had ik dus ook, soms bestelde ik meerdere zakjes tegelijk en zaten er al verschillen in werking tussen die zakjes...en dan nog durven beweren dat al hun stoffen 99% zuiver zijn ook nog eens op de koop toe!
Als dat zo zou zijn, dan zouden van alle vendors de effecten van hun materiaal hetzelfde moeten zijn en dat zijn ze dus domweg niet!
Dus is het altijd maar afwachten of je uit een goede batch je je materiaal krijgt.
Het verhaal van de zuiverheid verwijs ik naar het rijk der fabelen.
Klik om te vergroten...
De meeste vendors beweren 98% zuiverheid te verkopen, wat niet altijd in werkelijkheid de waarheid is.

Maar die 2% is 20mg op 1 gram.
Als je weet dat sommige stofjes al werkzaam zijn in de micrograms wie weet wat die impure shit is.

En batches verschillen vaak en snel van sterkte en effect.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Djordy63 zei:
6apb
Klik om te vergroten...
Ik hebnog nooit een euforischer moment gehad dan op dit spul. Totale acceptatie, totaal sereen, alleas was zoals het moest zijn en alles was zoals het moest gebeuren.

\\Dit is een gele sterke emotie en ik vind niet dat j e dit moet overdoen. Het is magischl. Goddelik en onbrijrvelijk.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik hebnog nooit een euforischer moment gehad dan op dit spul. Totale acceptatie, totaal sereen, alleas was zoals het moest zijn en alles was zoals het moest gebeuren.

\\Dit is een gele sterke emotie en ik vind niet dat j e dit moet overdoen. Het is magischl. Goddelik en onbrijrvelijk.
Klik om te vergroten...
Heb afgelopen weekend ook weer volop genoten van dit goedje. 5 uur piek gehad, chille comedown. Zondag beetje moe (slecht geslapen), en vandaag weer op en top fit. Prachtig spul!!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...

Zoals ik het zie ben je niet zwak, maar ziek. Dat was al te zien aan je alcoholisme.

Maar waar ik in geloof is dat het middelengebruik slechts een symptoom is. Dus alcoholisme of middelen verslaving, it's the same thing.

Als je het mij vraagt is het vaak een kwestie van tijd voordat een verslaving op een ander middel uit de hand loopt, mits je een echte verslaafde bent.

Goed dit is slechts mijn kijk op verslaving natuurlijk. Gebaseerd op mijn eigen ervaring en wat ik heb geleerd om me heen in de hulpverlening, op meetings en van andere verslaafden.
Misschien is het niet dé waarheid, en zijn er vele andere visies. Voor mij werkt het (helaas) wel zo. En ik zeg helaas omdat ik niet kan zeggen dat ik gestopt ben omdat ik het niet lekker meer vond...

Ik zou goud betalen om gecontroleerd te kunnen gebruiken of te drinken. Maar dat zit er helaas niet in....

Maar weet dat je niet zwak bent Dirk. Dat slaat nergens op, dat is enkel wat je hoofd je nu probeert te vertellen. Je bent er eerlijk in en je hebt dit aan jezelf toe kunnen geven, daar is niets zwaks aan! ❤️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Maar weet dat je niet zwak bent Dirk. Dat slaat nergens op, dat is enkel wat je hoofd je nu probeert te vertellen. Je bent er eerlijk in en je hebt dit aan jezelf toe kunnen geven, daar is niets zwaks aan! ❤️
Klik om te vergroten...

:redheart:
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Djordy63 zei:
Damn.. geen 6apb meer dus. Maar even inslaan dan!
Klik om te vergroten...

Ik ben ondertussen ook begonnen met elke zoveel weken een bestelling om een voorraad op te bouwen. Het zal nu niet lang meer duren dat het van de 1 op de andere dag verboden is ben ik bang..
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wollukker zei:
Ik ben ondertussen ook begonnen met elke zoveel weken een bestelling om een voorraad op te bouwen. Het zal nu niet lang meer duren dat het van de 1 op de andere dag verboden is ben ik bang..
Klik om te vergroten...

Gaat allemaal niet zo rap hoop bij de overheid, dus van één op de andere dag gaat niet gebeuren.

Wetsvoorstel is ingediend in juli 2022. Het debat erover staat op de planning over een week of 3 en ik denk dat er nog verrassend (relatief) veel tegenstand gaat zijn wat mogelijk voor vertraging kan zorgen. Vervolgens nog het stemmen, mochten er niet meerdere debatten komen of aanpassingen in het wetsvoorstel nodig zijn en dan nog het invoeren ervan.

Gaat zo maar eens best wat tijd overheen, maar zou me ook niets verbazen als ze dit er snel doorheen willen hebben, dat niet.

Dit is al eens uitgesteld en ik zou niet gek opkijken als dat weer gaat gebeuren net zoals bijv. de helmplicht of het verbieden van vapes.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Eeeeeh :sweatsmile: Helemaal gemist. Komedie. Lachen is fijn. Lachen is een cadeautje van de natuur.

Hoe vervelend ik het ook vind dat RC's misschien verboden worden, het is eigenlijk de juiste beslissing voor mij persoonlijk. Ik moet er niet aanzitten. Ik moet afblijven van de RC's. Rationeel gezien brengt het mij alleen maar ellende. Ik wil het niet, maar ratiioneel gedacht kan ik het niet handelen.

Niet tegen de mensen die er wel mee om kunnen gaan, maar ik kan dat eigenlijk niet. Dat hele ketamine avontuur van mij laatst, ik heb werkelijk gedacht "waar ben ik in godsnaam mee bezig? Wat ben ik aan het doen?" Ook al die bromazolam is volledig uit de hand gelopen. Ze zouden eigenlijk een soort keuring moeten verstrekken, dat wanneer je sterk genoeg bent dat je mag bestellen, maar als je dat niet bent krijg je geen pasje helaas pindakaas geen RC's voor jou.

Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...
Prachtig verwoord!
Voor mij idem ditto
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ach kan alleen maar positief zijn voor mn lichaam en geest, want de stims vlogen er net te easy in.
Want echt via dark web n markets ga ik zeker ni meer terug starten.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#15
zijn er kenners die denken dat 1p-lsd wel legaal blijft.

ik heb er namelijk een hard hoofd in en ik denk dat straks alles in 1 keer verboden word
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt.
Enige logica kan ik niet ontdekken in het huidige voorstel.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leest iemand die hierover meepraat ook daadwerkelijk het rapport voordat hij/zij in de ankers gaat?
Er is altijd wel iemand binnen de politiek die hier een aandachtspunt van maakt, maar er is ook duidelijk te lezen dat andere partijen het er wel of niet mee eens zijn. Zelfs tot de graad dat één van de reacties (volgens mij van D66) juist spreekt in het voordeel van het blijven bestaan en zelfs dat het logisch is om meer richting legalisatie van middelen te gaan.

Vooralsnog verwacht ik dat de RC markt voorlopig nog wel zal blijven bestaan, zolang wij degene zijn die er niet mee opvallen en niet door in het ziekenhuis belanden, dat zijn de graadmeters voor degene die hierover beslissen. Degene die over de jaren verboden zijn geworden zijn dan waarschijnlijk erg toxic en een reden om ze niet te willen gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dooker zei:
Vooralsnog verwacht ik dat de RC markt voorlopig nog wel zal blijven bestaan, zolang wij degene zijn die er niet mee opvallen en niet door in het ziekenhuis belanden, dat zijn de graadmeters voor degene die hierover beslissen. Degene die over de jaren verboden zijn geworden zijn dan waarschijnlijk erg toxic en een reden om ze niet te willen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Als schadelijkheid echt een argument zou zijn dan was Alcohol al lang verboden geweest. Drugs zijn gewoon eng en Alcohol is gezellig. /s
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd.
Stamt uit de tijd dat men nog niets van schadelijk heid afwist.
Honing mede was een der eerste dranken geloof ik
Schadelijkheid van alcohol?
En nu weet men wel beter, maar geef het volk brood en spelen, nietwaar.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd.
Stamt uit de tijd dat men nog niets van schadelijk heid afwist.
Honing mede was een der eerste dranken geloof ik
Schadelijkheid van alcohol?
En nu weet men wel beter, maar geef het volk brood en spelen, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Toen was het nog niet gedestilleerd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."