#1
Mensen die een verzetje zoeken gaan misschien ipv naar de rc verkoper naar de slijter = lekker accijns vangen.Volgens mij werkt het drugsverbod heel goed, maar dan om heel andere dingen te bereiken dan er wordt gepretendeerd.
Voor de machthebbers dus alleen maar redenen om op huidige voet verder te gaan. Dat er daardoor allerlei maatschappelijke problemen ontstaan doet er niet toe, want ze kunnen dan altijd weer drugs de schuld geven en pleiten voor meer van hetzelfde.
- De journalistiek haalt mooie klikcijfers met drug scare stories
- Politie, recherche en NFI hebben steeds meer budget gekregen
- Politici kunnen zichzelf profileren als 'tough on crime' en daarmee stemmen winnen
- Subculturen kunnen onder de duim gehouden worden met steeds verregaandere surveillance en strafmaatregelen
- We kunnen handel blijven drijven met andere landen die van Nederland eisen dat we soortgelijke strafbaarstelling van drugs hebben
- We horen bij een internationale coalitie die voorkomt dat socialistisch bewind in landen zoals Colombia en Peru voet aan de grond krijgt door die politieke groeperingen weg te zetten als crimineel
- Onze geheime diensten kunnen hun geldstromen verborgen houden door klassieke drugs-for-guns uitruilprogramma's met guerillabewegingen in het buitenland