#1
Affirmative! Silos needed
Affirmative! Silos needed
Thanks ik doe mân best!Complimenten, wederom, @ljuv
Hoe jij ons hier voor ziet van antwoorden is niet onder woorden te brengen, dat doe je zo ontzettend goed.
Ik zet je helemaal niet weg als iets, sorry als je dat gevoel hebt gekregen. Ik wilde alleen het proces en waarom dat zo is ingericht uitleggen, omdat er ook heel veel mensen (ook hier op t forum) niet zo goed weten hoe dat zit. Dan is âer zijn geen echte discussiesâ en âer wordt alleen voor de bĂŒhne gestemdâ wel heel kort door de bocht. Als je de processen niet kent kan dat, mijn inziens, een verkeerde indruk wekken.Echt een beetje flauw om mij zo weg te zetten hierover.
Dit is dus ook een bewussie!Iedereen weet bij verreweg de meeste plenaire debatten al wat de andere partijen gaan zeggen en hoe ze daarop zelf gaan reageren.
Dit komt dus denk ik ook omdat de TK voorstellen echt politiek behandelt, en de EK dus pragmatisch (op die uitvoerbaarheid, rechtmatigheid en handhaafbaarheid). Dat laatste is vaak veel feitelijker en minder spannend, en daardoor kan veel meer afgehamerd worden. Precies daarom vind ik het zo sappig dat dit voorstel waarschijnlijk een bespreekpunt wordt⊠dat betekent dat er echt grotere praktische bezwaren zijn.En die uitzonderingen zijn in de Tweede Kamer minder schaars dan in de Senaat.
Dit klopt helemaal. Persoonlijk denk ik dat dat ook een heel belangrijk onderdeel is van de democratie, overigens. En het neemt ook niet weg dat er wel degelijk belangrijke dingen besproken worden. En debat duurt vaak uren, de clips die partijen gebruiken zijn maar een paar seconden tot minuten.Die laatste (plenair dus) worden van alle kanten gefilmd en vaak gebruikt door partijen om knip- en plakfilmpjes te maken, dus let iedereen daar erg op welke woorden diegene gebruikt. En hoe je overkomt is hier erg belangrijk, vandaar dat ik het over 'de bĂŒhne' heb.
Ik lees je en ik snap wat je bedoelt.[...]
Wanneer zou het plenaire debat kunnen plaatsvinden?Ik denk dat we deze week wel een advies van de Commissie over het plenaire debat kunnen verwachten!
Antwoorden van de experts!
Ik denk dat we deze week wel een advies van de Commissie over het plenaire debat kunnen verwachten!
Elke dinsdag vergaderen de Eerste Kamer en diens commissies. Dus morgen advies, volgende week plenair.Wanneer zou het plenaire debat kunnen plaatsvinden?
Dat lijkt zo. Volgens mij leggen ze deze adviezen al tientallen jaren naast zich neer, maar dat is waarschijnlijk mijn pessimistische kijk op de situatie.Dank @ljuv voor het delen.
Deze adviezen klinken niet heel ongunstig voor een rc verbod toch?
Hey chatgpt, wat kun je over het stofgroepen verbod concluderen over deze antwoorden van experts?Tldr?
Ja ik gebruik t ook niet al te veel ivm de uitstoot⊠maar als ik nog student was geweest haddik het wel geweten.Onder de indruk van Chat GPT: zo gebalanceerd over een controversieel onderwerp.
Misschien moet ik het ook maar eens in gebruik testen.
Een vergelijkbaar antwoord had mij anderhalve dag gekost. Maar ook een paar ton CO2 uitstoot gescheeld.
De expert-antwoorden vallen mij ook 100% mee.
Het besef bij beleidsmakers daalt nog onvoldoende in dat er sinds de jaren negentig een substantiële
gebruikersgroep is ontstaan die het middelengebruik (periodiek) in hun leefstijl geĂŻntegreerd heeft
en/of graag experimenteert met drugs. Deze ontwikkeling volg ik nu enige decennia van dichtbij in
Amsterdam11 onder voornamelijk hoog/theoretisch opgeleide jongvolwassen âagendahedonistenâ
met een hybride leefstijl die laveert tussen studie/werk, sport, gezonde voeding, activisme,
hedonisme en periodiek middelengebruik. Deze grootstedelijke leefstijlen doen zich naar
verwachting ook elders voor in Nederlandse steden. Deze groep ziet zichzelf niet als outcasts maar
als volwaardige burgers die het echter onbegrijpelijk vinden dat door toedoen van de overheid
worden overgeleverd aan de grillen van de illegale drugsmarkt. Het optuigen van een generiek
verbod zal daar geen verbetering in brengen.
AI is géén denker. AI kan alleen putten uit alles wat er al is, dat mixen en shuffelen en hele handige dingen mee doen zoals samenvattingen van maken. Maar verwacht geen magie.AI is niet zoân kritisch denker.
Hahaha ja precies wat ik bedoel, en zo wordt t door velen helaasj nog wel gebruikt. Terwijl er gewoon écht fouten instaan als je niet de goede vraag stelt.AI is géén denker. AI kan alleen putten uit alles wat er al is, dat mixen en shuffelen en hele handige dingen mee doen zoals samenvattingen van maken. Maar verwacht geen magie.
Da's dan weer een menselijke eigenschap.Hahaha ja precies wat ik bedoel, en zo wordt t door velen helaasj nog wel gebruikt. Terwijl er gewoon écht fouten instaan als je niet de goede vraag stelt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."