Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
166 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Maar bij ban, je kunt toch geen lifetime voorraad inslaan, ook al gebruik je 6-APB het minst vaak, zit je met de houdbaarheid, enkele jaren in capsules oké, maar toch geen 5, 10, 15j of langer? Anders zou ik dit voor zowel 6-APB, 3-FA en 4-FMA willen doen, maar vb van 3-FA, moet ik ne kilo inslaan fzo :laughing:
Klik om te vergroten...
Meestal kun je chemisch zouten wel tientallen jaren bewaren hoor! Probleem is alleen dat we bij nieuwe stoffen zoals 6-APB eigenlijk niet weten hoe houdbaar ze zijn, omdat ze zo nieuw zijn. Mijn inschatting is dat je het alsnog wel 10-20 jaar kan bewaren, als je het droog, donker en in glas bewaart.


BelowTheFlow zei:
Ik begrijp @Roze Olifant volledig. Hoeveel is een levensvoorraad ?
Klik om te vergroten...
Het probleem met een levensvoorraad aanwezig hebben is alleen dat je daardoor meestal meer/vaker van gaat gebruiken, of meer uitdelen. Dus hoe meer je hebt, des te sneller het opgaat ook :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...57
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
-Rataplan- zei:
Het valt mij op dat de website op .nl eindigt. Hoe zit het in België? Zijn ze daar gelijkaardig bezig of hoef ik me als Belg voorlopig niet al te veel zorgen maken?
Klik om te vergroten...
In België is al jaren geleden een veel strenger verbod ingevoerd. Daar zijn eigenlijk alle rc's al verboden. Terwijl in Nederland alleen een paar stofgroepen verboden gaan worden.
-Rataplan- zei:
En worden alle afgeleiden van de klassieke drugs verboden of enkel specifieke middelen die nu op de markt zijn, indien niet kunnen we er wel op rekenen dat de chemici achter die middelen wel snel met alternatieven zullen komen, of niet?
Klik om te vergroten...
Er zullen stofgroepen overblijven die niet verboden zullen worden. Hoewel de Opiumlijst 1A straks wel gemakkelijk uitgebreid kan worden met hele stofgroepen d.m.v. een algemene maatregel van bestuur. Dan kan de overheid dus sneller heel veel stoffen tegelijkertijd verbieden.
-Rataplan- zei:
Anderzijds vind ik de regering hier niet zo slim want ik ben iemand die 6APB gebruik ter vervanging van XTC, ik denk dat het in het nadeel van mijn gezondheid zou zijn als ik terug moet vallen op klassieke XTC. Het kan misschien maar een gedacht zijn maar de 6 APB pillen die ik koop zien er een pak professioneler gemaakt uit dan de klassieke XTC pil die er dikwijls nogal louche uitzien.
Klik om te vergroten...
In het geval van 6-APB is het eerder andersom hoor. MDMA wordt superzuiver geproduceerd. Terwijl 6-APB meestal andere stoffen bevat, en grondstoffen. Daarnaast is de zuiverheid niet het enige wat (on)veiligheid kan veroorzaken. Zo lijkt het erop dat 6-APB cardiotoxischer is dan MDMA.
-Rataplan- zei:
Ik denk dat het toch beter zou zijn moesten de overheden enkele RC drugs gewoon gedogen ipv alles te verbieden en ons te dwingen om weer naar de klassieke en volgens mij gevaarlijkere drugs soorten terug te keren.
Klik om te vergroten...
In het Verenigd Koninkrijk heeft een blanket ban op research chemicals er inderdaad voor gezorgd dat meer mensen heroïne en methamfetamine zijn gaan gebruiken. Daarnaast was het aantal fatale overdoseringen met benzodiazepinen verdubbeld omdat rc-benzo's in één klap verboden werden en mensen die een lichamelijke afhankelijkheid hadden overstapten op illegale aanlevering die minder betrouwbaar was qua dosis.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is er iemand die een lijst of link kan geven van welke rc's er exact zullen verboden worden bij die nieuwe wetten? Zit 1 cp-LSD daar ook bij?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Maar; hoe weet ik of andere drugs geestverruimend zijn of geestversmallend?
Klik om te vergroten...
Geesten bestaan niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
-Rataplan- zei:
Is er iemand die een lijst of link kan geven van welke rc's er exact zullen verboden worden bij die nieuwe wetten? Zit 1 cp-LSD daar ook bij?
Klik om te vergroten...
www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor je snelle antwoord, ik ben opgelucht dat 1cp-LSD er niet bij zit, dan hebben we toch dat nog.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lastig die voorraden kiezen. Wat wel inslaan wat niet, hoeveel inslaan etc. Heb nu een winkelmandje van 1000 euro, maar dit wordt waarschijnlijk flink meer. Met als prioriteit tryptamines, Arylcyclohexylamines, amfetamines, entactogenen, een beetje cathinonen, 150 pellets benzodiazepines etc. Ook veel andere stofgroepen, wat van alles eigelijk.
Neo-Shulginist zei:
Het probleem met een levensvoorraad aanwezig hebben is alleen dat je daardoor meestal meer/vaker van gaat gebruiken, of meer uitdelen. Dus hoe meer je hebt, des te sneller het opgaat ook :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad een groot dilemma/angst, weet nog niet goed hoe ik dit ga proberen te voorkomen. Misschien wat kluisjes met tijdsvergrendeling, dat er elke maand wat drugs uit komt😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
plex zei:
Lastig die voorraden kiezen. Wat wel inslaan wat niet, hoeveel inslaan etc. Heb nu een winkelmandje van 1000 euro, maar dit wordt waarschijnlijk flink meer. Met als prioriteit tryptamines, Arylcyclohexylamines, amfetamines, entactogenen, een beetje cathinonen, 150 pellets benzodiazepines etc. Ook veel andere stofgroepen, wat van alles eigelijk.
Klik om te vergroten...
Doe maar even rustig aan... Want dit is precies de marketingstrategie van rc-vendors he: 'koop nu, of anders verboden'.

Sowieso worden arylcyclohexylamines, tryptamines en benzodiazepinen vooralsnog niet verboden met het aankomende stofgroepenverbod.

Daarnaast staat de plenaire vergadering voor het stofgroepenverbod in de Tweede Kamer pas gepland voor 26 februari 2024. Het is heel waarschijnlijk dat het wetsvoorstel dan wordt aangenomen. Maar... dan moet het nog naar de Eerste Kamer. En voordat die de boel heeft behandeld ben je ook zo weer een jaar verder.

Dus laat je niet gek maken. Even rustig aan. Koop alleen wat je 'nodig' hebt. En leg geen achterlijk grote voorraden aan die daarna de hele tijd om gebruik lopen te schreeuwen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Dus hoe meer je hebt, des te sneller het opgaat ook :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Daarom heel "rustig" besteld.

Met vacumeren in porties wordt de voorraad minder toegankelijk en beter houdbaar. (ik besef dat alleen foodies zo'n ding in huis hebben).

Daarbij doe ik bijna twee jaar met 10 gram pre-ban 3-mmc (tweede aankoop, eerste buy was een enkel grammetje). Mijn huidige restje is hooguit een gebruikershoeveelheid (helaas).

Vooral, inderdaad dus dit:
Neo-Shulginist zei:
Dus laat je niet gek maken. Even rustig aan. Koop alleen wat je 'nodig' hebt. En leg geen achterlijk grote voorraden aan die daarna de hele tijd om gebruik lopen te schreeuwen.
Klik om te vergroten...

En overigens ben ik van mening dat een drugsverbod de volksgezondheid niet ten goede komt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
plex zei:
Misschien wat kluisjes met tijdsvergrendeling, dat er elke maand wat drugs uit komt😂
Klik om te vergroten...
zoals die doseermachines voor kattenvoer 😝.

Die poezen (M/V/ etc) hebben niet door dat er een dekseltje op zit. Jij al snel vast wel. 🤣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelowTheFlow zei:
Onderbelicht risico: wat bij een huiszoeking ?
Klik om te vergroten...
Heel eenvoudig. Zorg, dat je geen doorzoeking krijgt. Daar moet je namelijk wel iets voor doen om zoiets te krijgen.....voorkom dit!
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
BelowTheFlow zei:
Met vacumeren in porties wordt de voorraad minder toegankelijk en beter houdbaar. (ik besef dat alleen foodies zo'n ding in huis hebben).
Klik om te vergroten...
Top idee! Thanks voor de tip, ga meteen alles wat ik longterm insla vacumeren.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Als schadelijkheid echt een argument zou zijn dan was Alcohol al lang verboden geweest. Drugs zijn gewoon eng en Alcohol is gezellig. /s
Klik om te vergroten...
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?

I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dooker zei:
I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...

1000025358.jpg


Verkwikkende kijk ook op de farmacologie van alcohol.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dooker zei:
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?

I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...
Ooit gehoord van GABA receptoren?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dooker zei:
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?

I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...
Mr/Mrs know-it-all 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dooker zei:
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?

I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...
Wat is hier nou precies het onderscheidende criterium tussen genotmiddelen en drugs?

Ik heb het namelijk nog nooit gesnapt. Maar jij kennelijk wel! :grin:
Dus misschien kan je het uitleggen.

Want je zegt dat alcohol geen psychoactieve werking heeft. Maar hoe kan het dan dat mensen een drankje 'gezellig' vinden (omdat ze er losser van worden)? Je zegt dat (ethyl)alcohol bedwelmt. Maar dat doen middelen zoals GHB, alprazolam, en morfine toch ook? Waarom zijn dat dan drugs en geen genotmiddelen? En okee.. geestversmallend, ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Maar; hoe weet ik of andere drugs geestverruimend zijn of geestversmallend?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dooker zei:
je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...
Dooker zei:
zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren.
Klik om te vergroten...
Maar… maar..?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dooker zei:
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?
Klik om te vergroten...
Heel interessant perspectief😆
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dooker zei:
Alcohol is geen drug, maar een chemische klasse, appels en peren. Alcohol in de vorm van drank of liquor is een genotsmiddel maar heeft geen psycho-actieve eigenschappen. D.w.z. dat ethanol als zijnde de vorm van de chemische klasse die wij als mensen consumeren in de vorm van drank, geen receptor in het brein triggert. Ik zou stellen dat alcohol het tegenovergestelde is van wat mensen een drug noemen. Het bedwelmt. waar psycho-actieve stoffen meer neigen naar een geestverruimend middel, zou ik drank geestversmallend noemen. En hoe kleiner de geest des te makkelijker te manipuleren en controleren. Ideaal voor mensen die het land willen besturen. Waarom zouden ze dat verbieden vanuit hun perspectief denk je zelf?

I mean... c'mon man, je hebt toch een brein.. gebruik die dan eens.
Klik om te vergroten...
Ehm ze hebben met de drooglegging toch overduidelijk eens geprobeerd alcohol te verbannen toch? Daarbij zijn de meest psychoactieve stoffen, op de meeste psychedelica na, toch JUIST geest vernauwend net zoals alcohol? toch?

Daarbij geen receptor in de brein triggert? Wat bedoel je daar precies mee? waarom zou een alcohol verslaafde die stopt lichamelijke afhankelijkheid vertonen denk je?

C'mon gebruik die brein eens :wink: .

Zelfs als het niks triggert in de brein.... waarom is psychedelcia dan verboden? die "triggert" in veel gevallen ook niets. Die binden zich vaak alleen aan bepaalde receptoren. Zoals alcohol aan GABA doet, toch?


Of ga ik hier nu te serieus op in? :thinking: whahahaha
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."