Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heel begrijpelijk en dat moet je vooral ook doen, je frustratie van je afschrijven. Snap dat zo'n lange wachttijd erg vervelend is.. hou je sterk, want je hebt de goede stap al genomen door hulp te vragen!"
"Dat komt zeker voor ja. Dat je het de volgende dag nog kan voelen kan er mede mee te maken hebben dat je waarschijnlijk een hele goede en/of productieve dag erop hebt zitten door de speed. Gewerkt, geklust, schoonmaken, gamen en noem het maar op. Dit in combinatie met de moodboost, motovatie, energie en het zelfvertrouwen die je van speed krijgt zorgen voor zo’n afterglow. Dit is echter alleen het geval als je weinig en niet vaak gebruikt met pauzes ertussen die lang genoeg zijn. De voordelen zijn gelijk ook de valkuil. Je wilt je vaker zo voelen en zo’n goede, productieve dag hebben en gaat de frequentie van het gebruik omhoog. Al snel heb je ook meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken en zo sluipt het dagelijkse gebruik er bij mensen in. Die afterglow is dan al lang in geen velden en wegen meer te bekennen."
"Cupido69 zei: Hoi HierEnDaarEenFuifje, Dit weekend wil ik speed gebruiken op Intercell Indoor, hierbij wil ik wel flink wat extra energie krijgen maar ook graag goed slapen. Het feest duurt van 12:00 tot 23:00, welke dosering zou jij hiervoor aanraden? Gegroet, God van de liefde xoxo Klik om te vergroten... Helaas zie ik dit pas te laat, dus ik hoop dat het een geslaagd feest was? Het is lastig om een bepaalde dosering te noemen. Je kan er iig van uit gaan dat slapen hem niet gaat worden, als je op het feest ook de effecten van speed goed wilt voelen. Als je na zo'n feest goed wil slapen, dan kan je eigenlijk alleen een kleine dosering nemen om 12:00 uur en verder niets (afhankelijk van tolerantie, eerder gebruik etc). Speed gebruiken op een feest en het effect ook lang tijdens het feest willen hebebn houdt in dat er over het algemeen niet geslapen zal worden als je thuis bent en je rekening moet houden met het feit dat je een nacht niet slaapt. Hoe is het gegaan?"
"Cupido69 zei: Het feest was zeer geslaagd! Ik heb zelf even rondgeneusd op het forum om tot antwoorden te komen en heb voor het feest twee bommetjes geprepareerd van circa 80mg. Omdat we wat vertraging opliepen heb ik de eerste bom rond 13:00 ingenomen en de tweede bom rond 15:00, ik heb daarna een after gehad tot een uur of 06:00, dus ik heb daarna heerlijk geslapen. De bommen gaven precies het effect waar ik op had gehoopt, want ik had tijdens het feest energie voor 10 om lekker door te kunnen dansen Klik om te vergroten... klinkt goed! Als je nog naar een after gaat tot 06:00, dan hoeft de speed niet na het festival uitgewerkt te zijn nee haha!"
"PinkFluffyUnicorn zei: Scrol ik door Facebook kom ik volgende tegen: - politiecontrole: alcohol- en speekseltesten afrit x reactie eronder: « Allé weer onterecht mensen beschuldigen van onder invloed te rijden... met speekseltest en bijhorende bloedtest is helemaal niet bewezen dat iemand onder invloed is zoals bij alcohol! Enkel of zij deze stoffen "onlangs" gebruikt hebben... kzou eens willen zien dat ze dat bij alcohol doen... "Ah meneer wij zien dat u gedronken heeft, wij weten niet of u nu onder invloed bent maar omdat u mss een week geleden gedronken heeft pakken wij uw rijbewijs voor 15 dagen om te beginnen al af en komt u voor de politierechtbank wegens rijden onder invloed"... In Finland hebben ze die wet zelfs terug afgeschaft, net omdat het wetenschappelijk gezien helemaal niet bewijst of je onder invloed bent en je dus ten onrechte veroordeeld zou worden... Iedereen is onschuldig tot schuld bewezen is, die testen bewijzen helemaal niet dat je onder invloed bent... » iemand die meer weer van die wet uit Finland? En hoe sporen ze dan wel mensen die effectief onder invloed zijn op? benieuwd naar jullie reacties 🤗🤗 Klik om te vergroten... Moet gelijk zeggen dat ik geen flauw idee hoe het er in Finland aan toe gaat. Wel hanteren ze in Nederland datzelfde model en niet de Belgische versie. Ook in Nederland was het jaren geleden zo dat na een positieve speekseltest een rijbewijs ingevorderd kon worden, terwijl de uitslag van het bloed er nog niet was. Vind dat het dan ook een slechte zaak in België, dat ze nog steeds je rijbewijs gelijk houden op basis van vermoeden en de mogelijkheid dat je niet onder invloed of boven bepaalde waarden was. Dit is in Nederland al enkele jaren geleden teruggedraaid en zal dit pas plaatsvinden n.a.v. de uitslag van het bloedonderzoek (enkele uitzonderingssituaties daargelaten)."
"Kordie zei: Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde? Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling? Klik om te vergroten... Niks, want ze sturen gewoon een hele lijst aan nummers een sms. De dealer kan jou ook onder een andere naam hebben staan of een locatie.. Ze nemen al helemaal niet de moeite om elk nummer en elke naam op te slaan, daarom sturen ze maar zo’n sms."
"Storm05 zei: Wie heeft er ervaring met 2 keer een positieve speekseltest? September ben ik gepakt en was mn waarden 4,8 hier heb ik nog niks van gehoord tot nu toe en vorige week onwijs stom ik weet het, ik moest ff snel wat ophalen en heb ik weer een speekseltest moeten doen en bloed prikken, ik weet nu al dat het te hoog is, niet omdat ik onder invloed was op dat moment, maar ik blow dagelijks. Ik baal natuurlijk enorm en maak me erg zorgen, ik heb alleen nog een brommerrijbewijs maar ik ben bezig met mn auto en binnenkort heb ik mijn tussentijdse toets. Moet ik mij zorgen maken? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Is er een kans dat mijn rijbewijs ingevorderd wordt en dat ik niet mag afrijden? Klik om te vergroten... Je gaat gezeik krijgen met het OM en flink gezeik met het CBR, daar kun je op rekenen."
"@Mevrouw Pløp @De Zandman Als je rijbewijs ongeldig is verklaart is dat wat anders dan geschorst. In dit geval is zijn B rijbewijs geschorst tot nader onderzoek. AM valt hier inderdaad niet onder en mag je dan blijven besturen. Bij het invorderen van het rijbewijs of het ongeldig verklaren mag je geen enkel voertuig meer besturen. Alleen het CBR legt schorsingen op. Het OM kan je rijbevoegdheid alleen ontzeggen, maar een rijbewijs ongeldig verklaren of schorsen doet het CBR. Dit is waarom de politie meldingen doet bij het CBR. Zo’n cursus omdat je bijv. gevaarlijk en asociaal rijdt legt het CBR uiteindelijk op met de aangeleverde informatie van de politie. Dit kan door (meermaals) rijden onder invloed of bijv. na bepaald rijgedrag, je cursus die je opgelegd hebt gekregen niet doen, verkeerd gebruik van pedalen, medisch niet goed worden achter het stuur etc.. Hoop dat het nu wat duidelijker is 🙂. @070smack klote situatie… Ik kan je helaas geen advies geven en ik vrees dat je de procedure uit moet zitten…"
"Pjotr777 zei: Heb zojuist bericht van het CBR gekregen. Je moet een jaar abstinent zijn van cannabis. Dus rijbewijs niet terug tot september volgend jaar. Staat nog iets bij dat ik een tweede onderzoek kan laten doen a >€500. Weet niet of dat zinvol is. Denk niet. Kan nog bezwaar maken. Klik om te vergroten... Dus in principe een schorsing van een jaar? Dat is niet niks… Als ik vragen mag, was dit de eerste keer?"
"De politie kan geen mededeling doen naar het CBR als je niet in Nederland staat ingeschreven, mocht je boven de grenswaarde uitkomen. wel is het mogelijk dat je rijbewijs ingevorderd zal worden voor een bepaalde periode. Deze straf geldt in Nederland en niet in België."