Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
165 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
^
Alle ervaringen zijn gebaseerd op eerdere RC bestellingen. En zo vaak bestel ik nou ook weer niet.

Misschien hebben mijn vendors die leuke lysergamiden al niet meer? Zou dat sneu vinden.
Klik om te vergroten...
De lysergamides waren allemaal afkomstig van één producent in Nederland. Ik heb ooit wel een keer een rare uitslag gekregen van microdots die ik via een vendor in Canada had gekocht. Maar verder was de markt voor lysergamides vrij stabiel inderdaad.

Het probleem is alleen dat die ene producent vrij recent is opgerold door de Nederlandse en Amerikaanse autoriteiten. Dus het valt te verwachten dat het binnenkort wel huilen met de pet op wordt qua verkrijgbaarheid en zuiverheid.

Je kan in deze Duitse mini-docu van VICE (vanaf 3:28 ) nog een interview zien met de chemicus die de lysergamides synthetiseerde. Toen dacht ik al van 'ja, stomme sukkel. Nu gaat het niet lang meer duren he'. Dat de Amerikaanse autoriteiten al 3 maanden later de hele organisatie zouden oprollen had ik dan ook weer niet helemaal verwacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...57
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Nee maar ik trek geen conclusies op basis van puur mijn eigen ervaringen als het om de kwaliteit van Rc vendors gaat.
Klik om te vergroten...
Probleem is sowieso dat je voor eigen ervaringen eerst het spul moet innemen, en dan kan je niet meer terug als het wat anders blijkt te zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Nee maar ik trek geen conclusies op basis van puur mijn eigen ervaringen als het om de kwaliteit van Rc vendors gaat.
Klik om te vergroten...

Vaak is een verschijnsel dat je de eerste drie keer gehad hebt wel degelijk representatief voor je hele verdere ervaring met die mensen en mensen van dat soort.

Sterker nog, een deel van de wetenschap is op dit verschijnsel gebaseerd.

Als een drug de eerste keer al totaal niet was zoals voorgesteld, hoe vaak is dat dan de tiende keer zo?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Vaak is een verschijnsel dat je de eerste drie keer gehad hebt wel degelijk representatief voor je hele verdere ervaring met die mensen en mensen van dat soort.

Sterker nog, een deel van de wetenschap is op dit verschijnsel gebaseerd.
Klik om te vergroten...
Ik vrees alleen dat je geen steekproefkader hebt; een lijst met alle geproduceerde zakjes drugs binnen een bepaalde batch of markt. En dan kan je geen willekeurige steekproef doen, maar verval je in een convenience sample. En op basis daarvan kan je geen statistische inferenties maken over de populatie.

Met makkelijkere woorden: jouw drie steekproeven zijn niet representatief :wink:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik vrees alleen dat je geen sampling frame hebt; een lijst met alle geproduceerde zakjes drugs binnen een bepaalde batch of markt. En dan kan je geen willekeurige steekproef doen, maar verval je in een convenience sample. En op basis daarvan kan je geen statistische inferenties maken over de populatie.

Met makkelijkere woorden: jouw drie steekproeven zijn niet representatief :wink:
Klik om te vergroten...
"De kunst van het leven is het trekken van afdoende conclusies op basis van niet toereikende voor-veronderstellingen." ~ Oscar Wilde
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
"De kunst van het leven is het trekken van afdoende conclusies op basis van niet toereikende voor-veronderstellingen." ~ Oscar Wilde
Klik om te vergroten...
Shit dan had ik hiermee ook kunnen afstuderen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Shit dan had ik hiermee ook kunnen afstuderen.
Klik om te vergroten...
Ik beargumenteer geen statistiek of wetenschappelijke technieken, die dingen gaan me ofwel boven de pet óf zijn zo flauw dat ik er vrolijk overheen huppel. Het gaat me er alleen om waar ik betere drugs kan kopen en daarvoor lijkt me wetenschaps filosofie een beetje overkill.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Ik beargumenteer geen statistiek of wetenschappelijke technieken, die dingen gaan me ofwel boven de pet óf zijn zo flauw dat ik er vrolijk overheen huppel. Het gaat me er alleen om waar ik betere drugs kan kopen en daarvoor lijkt me wetenschaps filosofie een beetje overkill.
Klik om te vergroten...
Nee ja ik verwacht ook niet dat je zelf een drugstestservice opricht voordat je een comment hier op drugsforum mag plaatsen hoor. Geen zorgen.

Het was meer ter achtergrond om de beperkingen aan te geven van eigen ervaringen. Je weet niet in welke bubbel je zelf zit. Daarom is het verstandig om even te checken of je vermoedens kloppen. Zeker in een markt waar verder niemand voor jou opkomt is het wel belangrijk om voor jezelf op te komen, denk ik dan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik vrees alleen dat je geen steekproefkader hebt; een lijst met alle geproduceerde zakjes drugs binnen een bepaalde batch of markt. En dan kan je geen willekeurige steekproef doen, maar verval je in een convenience sample. En op basis daarvan kan je geen statistische inferenties maken over de populatie.

Met makkelijkere woorden: jouw drie steekproeven zijn niet representatief :wink:
Klik om te vergroten...
@Neo-Shulginist op z’n best. Je hebt ‘m in je binnenzak, ga voor de doodssteek! (S)
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Damn.. geen 6apb meer dus. Maar even inslaan dan!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
@Neo-Shulginist op z’n best. Je hebt ‘m in je binnenzak, ga voor de doodssteek! (S)
Klik om te vergroten...
Als ik wist waar ik het over had veegde ik jullie beiden zo met argumenten onder het tapijt!

Maar ik gok dat mijn bubbel vrij representatief is, omdat ik denk dat de meeste opscheppers danig overdrijven over de kwaliteit van hun drugs.

Het is net als mensen die erover snoeven dat ze veel geld kunnen verdienen, de meeste doen dat niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Maar ik gok dat mijn bubbel vrij representatief is, omdat ik denk dat de meeste opscheppers danig overdrijven over de kwaliteit van hun drugs.
Klik om te vergroten...
Je wil zo graag het laatste woord hebben zie ik. Maar op basis van welke bron baseer je een dergelijke uitspraak? Alleen je eigen ervaringen en laat dat nou eens puur anekdotisch zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Je wil zo graag het laatste woord hebben zie ik. Maar op basis van welke bron baseer je een dergelijke uitspraak? Alleen je eigen ervaringen en laat dat nou eens puur anekdotisch zijn.
Klik om te vergroten...

Zeg ik dat ik een onderzoeker ben?

Trouwens, veel van de gewone users hier hebben ook véél meer ervaring met middelen.

Ben jij er zo ééntje, die in Rome op Termini met een portomonnee uit je achterzak stekend loopt en dan zegt dat het anekdotisch bewijs is dat daar zakkenrollers rondlopen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Zeg ik dat ik een onderzoeker ben?

Trouwens, veel van de gewone users hier hebben ook véél meer ervaring met middelen.

Ben jij er zo ééntje, die in Rome op Termini met een portomonnee uit je achterzak stekend loopt en dan zegt dat het anekdotisch bewijs is dat daar zakkenrollers rondlopen?
Klik om te vergroten...
Nee je zegt dat je eigen bubbel representatief is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Ben jij er zo ééntje, die in Rome op Termini met een portomonnee uit je achterzak stekend loopt en dan zegt dat het anekdotisch bewijs is dat daar zakkenrollers rondlopen?
Klik om te vergroten...
Daar zijn statistieken van.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Daar zijn statistieken van.
Klik om te vergroten...
Hoe denkt Mijnheer Kroket wel dat men aan die statistieken gekomen is?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Hoe denkt Mijnheer Kroket wel dat men aan die statistieken gekomen is?
Klik om te vergroten...
Empirisch onderzoek.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Hoe denkt Mijnheer Kroket wel dat men aan die statistieken gekomen is?
Klik om te vergroten...
www.nationaledrugmonitor.nl

NDM

De Nationale Drug Monitor (NDM) geeft een actueel beeld van de drugs- alcohol en tabaksituatie in Nederland.
www.nationaledrugmonitor.nl www.nationaledrugmonitor.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Het soort van oplichterij dat toen bij straatdealers vaste prik was hoor je bijna nooit van vendors op het gewone net (Dark Net geen ervaring mee).
Klik om te vergroten...
Nou ik ken er wel eentje hoor! Een van de grootsten haha
Mafklappers... Ging zo vaak mis met bestellen, verkeerde leveringen, slechte kwaliteit en heb van hun een keer a-php gehad waar volgens mij meer salmiak in zat dan a-php. Die werkte dus ook gewoon niet 😂

Ik heb hier laatst een onderzoek gedeeld over vervuiling in drugs. Was weliswaar van een onderzoek uit Polen en was niet duidelijk waar de sample vandaan komen. Maar dat vrijwel alles goed vervuild is met restproductiestoffen en/of versnijding was wel duidelijk haha
Zowel RCs als straat drugs
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De zogenaamde War on Drugs maakt het overduidelijk dat we met z'n allen in de grot van Plato leven.

Het wordt weer tijd voor "turn on, tune in, and drop out".
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."