Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
Zoals ik het zie ben je niet zwak, maar ziek. Dat was al te zien aan je alcoholisme.
Maar waar ik in geloof is dat het middelengebruik slechts een symptoom is. Dus alcoholisme of middelen verslaving, it's the same thing.
Als je het mij vraagt is het vaak een kwestie van tijd voordat een verslaving op een ander middel uit de hand loopt, mits je een echte verslaafde bent.
Goed dit is slechts mijn kijk op verslaving natuurlijk. Gebaseerd op mijn eigen ervaring en wat ik heb geleerd om me heen in de hulpverlening, op meetings en van andere verslaafden.
Misschien is het niet dé waarheid, en zijn er vele andere visies. Voor mij werkt het (helaas) wel zo. En ik zeg helaas omdat ik niet kan zeggen dat ik gestopt ben omdat ik het niet lekker meer vond...
Ik zou goud betalen om gecontroleerd te kunnen gebruiken of te drinken. Maar dat zit er helaas niet in....
Maar weet dat je niet zwak bent Dirk. Dat slaat nergens op, dat is enkel wat je hoofd je nu probeert te vertellen. Je bent er eerlijk in en je hebt dit aan jezelf toe kunnen geven, daar is niets zwaks aan! â€ïž