Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
126 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Oké da's ander verhaal, moest ik ook nog thuis wonen of bij mensen die er niets van moeten weten, zou ik het ook niet thuis laten leveren, kunt altijd via afhaalpunt nzo laten leveren e.
Klik om te vergroten...
Weet niet waar dat hier zit. Als ik het zoek, krijg ik adressen van brievenbussen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...57
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
Weet niet waar dat hier zit. Als ik het zoek, krijg ik adressen van brievenbussen.
Klik om te vergroten...
Hier in België zijn postnl afhaalpunten vaak krantenwinkel en andere kleinere winkels.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Hier in België zijn postnl afhaalpunten vaak krantenwinkel en andere kleinere winkels.
Klik om te vergroten...
Bij ons bij lange na niet allemaal. Bruna's zijn bijvoorbeeld Bol.com afhaalpunten en geen Post.nl afhaalpunt, stond ook verkeerd op de website.

Had er een gevonden in Amsterdam, maar dat is te ver voor nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
.......
Ik vind alcohol en sigaretten veel smeriger spul en dat gebruiken velen dagelijks đŸ€·
Klik om te vergroten...
Noot:
Hier worden de maatschappelijke geaccepteerde (hard) drugs genoemd.,..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik word soms echt een beetje moe van de steeds terugkerende stress dat straks middelen die ik gewoon naar mijn mening verstandig gebruik, en die zelfs een zeer positieve invloed hebben (gehad) op mijn leven niet meer makkelijk te bestellen zijn. :tongueout:

Ik snap helemaal dat het veel genuanceerder ligt dan dit en veel verder reikt dan mijn eigen situatie. (Dus voor iemand me dit helemaal gaat uitleggen: ik begrijp het echt.) Maar puur egoĂŻstisch bekeken vind ik het een beetje sad. :') Mijn lefuuuuh. Laat me gewoon zelf bepalen wat ik doe.

Snuffelaar zei:
Dat weet jij niet.

Er wordt heus wel gemengd met andere stoffen en batches verschillen heel snel. Er is geen regulatie hoor.
Klik om te vergroten...

Ik heb recent zo'n test-kitje besteld om RC's mee te testen. Nog niet aan toe gekomen om uit te proberen. De mogelijkheid van zo'n test is beperkt natuurlijk - je kunt niet zien welke stof je hebt als het nĂ­et de stof is die je besteld had. Maar het is toch al iets.

Ik heb zelf - voor zover ik me ervan bewust ben - nog geen problemen gehad met RC's/RC-vendors. Maar het is natuurlijk helemaal waar dat ook bestellen bij dit soort vendors geen enkele zekerheid biedt. (Maar voor mijn gevoel/in mijn ervaring dus nog altijd wel meer dan bestellen via gewone dealers...)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Goh dat is niet persé waar, ik heb vb steeds stock benzo's in huis, maar gebruik dit eerder sporadisch, na een stim, maar vb tijdens werkweek zelden of nooit. Ook van stims voldoende stock, maar daar kom ik tijdens werkweek niet aan, net zoals ik ervan af blijf in een kort weekend (van late naar vroege).
Ik vind alcohol en sigaretten veel smeriger spul en dat gebruiken velen dagelijks đŸ€·
Klik om te vergroten...
Ik denk dat we moeten stoppen met harddrugs te vergelijken met legale drugs zoals alcohol of nicotine en kijken naar de substantie zelf.

Het is niet omdat het ene erger is dat de ander niet erg is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Welke waarheid hebben we het hier over dan?
Klik om te vergroten...

Bij mijn weten wordt de laatste jaren steeds meer wetenschappelijk onderzoek opgestart naar (o.a.) de inzet van bepaalde middelen bij verschillende psychische problematieken, waaruit momenteel nog (lang) geen ‘waarheid’ bekend is, daarvoor moet toch echt veel meer en vooral grotere onderzoek gedaan worden, dus ben hier ook wel benieuwd naar. Wel super interessant trouwens.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee daar ben ik het wel mee eens. Ik dacht dat je een relaas zou afsteken over parallele realiteiten die je alleen met dmt kan bezoeken oid 🐒

Al kan je ook lang filosoferen of er ĂŒberhaupt iets is als vrijheid. In de zin van predeterminisme, of in de zin dat je een product van je omgeving bent tot aan dat je voor altijd vast zit in een gevangenis van vlees en botten.

Menig uren peinzen zijn er al in het concept vrije wil en vrijheid gestoken
k
kanarie123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit verbod zal 3cmc schrappen. .maar iemand die weet wat hier een legaal blijvende alternatief hier van is
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Research kroketten zijn nu ook al verboden hoorde ik.
Klik om te vergroten...
LucidLucy zei:
Gelukkig heb ik laatst nog een goeie voorraad 2-fdc-Kwekkeboom en MDPVanDobben gehaald!
Klik om te vergroten...
Eeeeeh :sweatsmile: Helemaal gemist. Komedie. Lachen is fijn. Lachen is een cadeautje van de natuur.

Hoe vervelend ik het ook vind dat RC's misschien verboden worden, het is eigenlijk de juiste beslissing voor mij persoonlijk. Ik moet er niet aanzitten. Ik moet afblijven van de RC's. Rationeel gezien brengt het mij alleen maar ellende. Ik wil het niet, maar ratiioneel gedacht kan ik het niet handelen.

Niet tegen de mensen die er wel mee om kunnen gaan, maar ik kan dat eigenlijk niet. Dat hele ketamine avontuur van mij laatst, ik heb werkelijk gedacht "waar ben ik in godsnaam mee bezig? Wat ben ik aan het doen?" Ook al die bromazolam is volledig uit de hand gelopen. Ze zouden eigenlijk een soort keuring moeten verstrekken, dat wanneer je sterk genoeg bent dat je mag bestellen, maar als je dat niet bent krijg je geen pasje helaas pindakaas geen RC's voor jou.

Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
kanarie123 zei:
Dit verbod zal 3cmc schrappen. .maar iemand die weet wat hier een legaal blijvende alternatief hier van is
Klik om te vergroten...
Alle soortgelijke stoffen worden direct allemaal verboden, alles wat ze in de toekomst nieuw verzinnen ook. Dus nee. Jammer de bammer maar deze drugs moet je weer illegaal kopen.

Het gaat om een verbod van stofgroepen, niet 1 stof https://www.changingperspective.info/nieuws/lijst-stoffen-verboden/
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Djordy63 zei:
6apb
Klik om te vergroten...
Ik hebnog nooit een euforischer moment gehad dan op dit spul. Totale acceptatie, totaal sereen, alleas was zoals het moest zijn en alles was zoals het moest gebeuren.

\\Dit is een gele sterke emotie en ik vind niet dat j e dit moet overdoen. Het is magischl. Goddelik en onbrijrvelijk.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Ik hebnog nooit een euforischer moment gehad dan op dit spul. Totale acceptatie, totaal sereen, alleas was zoals het moest zijn en alles was zoals het moest gebeuren.

\\Dit is een gele sterke emotie en ik vind niet dat j e dit moet overdoen. Het is magischl. Goddelik en onbrijrvelijk.
Klik om te vergroten...
Heb afgelopen weekend ook weer volop genoten van dit goedje. 5 uur piek gehad, chille comedown. Zondag beetje moe (slecht geslapen), en vandaag weer op en top fit. Prachtig spul!!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...

Zoals ik het zie ben je niet zwak, maar ziek. Dat was al te zien aan je alcoholisme.

Maar waar ik in geloof is dat het middelengebruik slechts een symptoom is. Dus alcoholisme of middelen verslaving, it's the same thing.

Als je het mij vraagt is het vaak een kwestie van tijd voordat een verslaving op een ander middel uit de hand loopt, mits je een echte verslaafde bent.

Goed dit is slechts mijn kijk op verslaving natuurlijk. Gebaseerd op mijn eigen ervaring en wat ik heb geleerd om me heen in de hulpverlening, op meetings en van andere verslaafden.
Misschien is het niet dé waarheid, en zijn er vele andere visies. Voor mij werkt het (helaas) wel zo. En ik zeg helaas omdat ik niet kan zeggen dat ik gestopt ben omdat ik het niet lekker meer vond...

Ik zou goud betalen om gecontroleerd te kunnen gebruiken of te drinken. Maar dat zit er helaas niet in....

Maar weet dat je niet zwak bent Dirk. Dat slaat nergens op, dat is enkel wat je hoofd je nu probeert te vertellen. Je bent er eerlijk in en je hebt dit aan jezelf toe kunnen geven, daar is niets zwaks aan! ❀
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Maar weet dat je niet zwak bent Dirk. Dat slaat nergens op, dat is enkel wat je hoofd je nu probeert te vertellen. Je bent er eerlijk in en je hebt dit aan jezelf toe kunnen geven, daar is niets zwaks aan! ❀
Klik om te vergroten...

:redheart:
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Djordy63 zei:
Damn.. geen 6apb meer dus. Maar even inslaan dan!
Klik om te vergroten...

Ik ben ondertussen ook begonnen met elke zoveel weken een bestelling om een voorraad op te bouwen. Het zal nu niet lang meer duren dat het van de 1 op de andere dag verboden is ben ik bang..
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wollukker zei:
Ik ben ondertussen ook begonnen met elke zoveel weken een bestelling om een voorraad op te bouwen. Het zal nu niet lang meer duren dat het van de 1 op de andere dag verboden is ben ik bang..
Klik om te vergroten...

Gaat allemaal niet zo rap hoop bij de overheid, dus van één op de andere dag gaat niet gebeuren.

Wetsvoorstel is ingediend in juli 2022. Het debat erover staat op de planning over een week of 3 en ik denk dat er nog verrassend (relatief) veel tegenstand gaat zijn wat mogelijk voor vertraging kan zorgen. Vervolgens nog het stemmen, mochten er niet meerdere debatten komen of aanpassingen in het wetsvoorstel nodig zijn en dan nog het invoeren ervan.

Gaat zo maar eens best wat tijd overheen, maar zou me ook niets verbazen als ze dit er snel doorheen willen hebben, dat niet.

Dit is al eens uitgesteld en ik zou niet gek opkijken als dat weer gaat gebeuren net zoals bijv. de helmplicht of het verbieden van vapes.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Eeeeeh :sweatsmile: Helemaal gemist. Komedie. Lachen is fijn. Lachen is een cadeautje van de natuur.

Hoe vervelend ik het ook vind dat RC's misschien verboden worden, het is eigenlijk de juiste beslissing voor mij persoonlijk. Ik moet er niet aanzitten. Ik moet afblijven van de RC's. Rationeel gezien brengt het mij alleen maar ellende. Ik wil het niet, maar ratiioneel gedacht kan ik het niet handelen.

Niet tegen de mensen die er wel mee om kunnen gaan, maar ik kan dat eigenlijk niet. Dat hele ketamine avontuur van mij laatst, ik heb werkelijk gedacht "waar ben ik in godsnaam mee bezig? Wat ben ik aan het doen?" Ook al die bromazolam is volledig uit de hand gelopen. Ze zouden eigenlijk een soort keuring moeten verstrekken, dat wanneer je sterk genoeg bent dat je mag bestellen, maar als je dat niet bent krijg je geen pasje helaas pindakaas geen RC's voor jou.

Ik kan het niet. Ik ben te zwak. Ik verdien geen RC pasje. En ik moet er eigenlijk gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...
Prachtig verwoord!
Voor mij idem ditto
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ach kan alleen maar positief zijn voor mn lichaam en geest, want de stims vlogen er net te easy in.
Want echt via dark web n markets ga ik zeker ni meer terug starten.
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Lekker peertje, dr let er eentje op😍

Maar
 ik heb wel het laatste verslag vergeten te delen: https://www.eerstekamer.nl/behandeling/20240716/tweede_verslag_2/document3/f=/vmf0cxvm36zd.pdf Hier staan de nieuwe vragen van de Kamerleden in. Om het goed te maken heb ik t samengevat in normale mensentaal:

PvdA-GL, D66 en Volt:
  • Vraagt te reflecteren op het volgende: er is geen bewijs dat dit verbod een positief effect heeft op de volksgezondheid. De verboden uit andere landen hebben vooralsnog geen positieve resultaten opgeleverd —> dit is belangrijk omdat de eerste kamer moet toetsen op de effectieviteit van wetten. Een wet aannemen en handhaven kost ons veel geld, dus: waarom zouden we een wet aan nemen die niet oplevert wat je er mee wil bereiken. Ze vragen waarom de regering verwacht dat dit in NL anders is.
  • Ze halen de verdubbeling aan 3mmc vergiftigingen aan en vragen hierop te reflecteren —> met andere woorden: het laatste verbod had een tegengesteld effect, waarom zou dat met dit verbod anders zijn? PvdD stelt vergelijkbare vragen en vergelijkt dit ook met mdma.
  • Ze vragen hoe ze denken te werken aan preventie (zoals in het regeerakkoord is beloofd) als ze bezuinigen op het budget hiervoor ten opzichte van voriger regeringen. (PvdD
  • Ze vragen waarom er niet meer naar het Portugese model wordt gekeken, waar wĂ©l positieve effecten op de volksgezondheid te zien zijn.


De PvdD:
  • Haalt de regerings mening aan dat NL geen keuzes moet maken obv de belangen van andere landen en zegt dat hun antwoorden over legalisering hypocriet zijn (want dit willen ze niet doen wat internationale belangen)
  • Ze vragen of deze wet niet een pressiemiddel is van het buitenland
  • Er wordt gevraagd hoe gebruikers moeten weten dat de ene pil wel en de andere niet verboden stoffen bevat, als ze een (door de verkoper benoemde) legale drug kopen. Daarbij wordt ook gevraagd en of zij voldoende beschermd (lees: vrijgesproken) kunnen worden ĂĄls ze het niet wisten —> dit is belangrijk omdat de wet alleen zegt “bezit van verboden middelen = strafbaar” en niet “als je weet dat je verboden middelen bezit is het strafbaar”. De eerste kamer moet namelijk ook toetsen op rechtmatigheid, dus of een wet wel eerlijk is.
  • Ze vragen hoe ze zeker weten of de douane en politie bij (grens)controles in staat zijn om te testen of de stof binnen het verbod valt.
  • Ze vragen (wetenschappelijke gegronde) redenen om tegen de adviezen van het RIVM in te gaan (die adviseerden om niet een generiek/algemeen verbod door te voeren omdat dit misschien efficiĂ«nt zou zijn tegen criminaliteit, maar veel nadelige gevolgen heeft). Deze vraag is vorige ronde ook gesteld maar genegeerd.
  • Ze vragen op welk (wetenschappelijk) bewijs de regering hun antwoord baseert dat alle stofgroepen schade aanrichten aan de volksgezondheid. Ook vragen ze of deze risico’s groter zijn dan bijvoorbeeld bij (het verkeerd gebruiken van) ibuprofen (en: waarom zouden NSA dan niet een bijsluiter ipv verbod moeten hebben zoals pijnstillers).
  • Ze vragen of het mogelijk is om aan te tonen dat achter de rc industrie dezelfde koppen zitten als het illegale drugscircuit, gezien er aanwijzingen zijn dat hier juist geen link is te leggen. (ik ben eigenlijk wel benieuwd of forummers dit weten en daar een boekje of druven/willen/kunnen opendoen, ik heb t zelf niet gefactcheckt)
  • Ze vragen naar aanwijzingen dat de rc’s niet zullen worden aangeboden door illegale dealers na een verbod of dat het gebruik van traditionele drugs zal niet zal toenemen (zoals in andere landen wel het geval)

Ja21:
  • Vraagt hoe ze de effectiviteit van het verbod willen monitoren
  • Vraagt hoe de regering zorgt dat de verschillende internationale samenwerkingen elkaar niet voor de voeten lopen/tegenwerken
  • Vraagt of de regering erkent dat met het huidige gebrek aan politie capaciteit de wet de komende jaren niet te handhaven is
Honestly als je dit heel erg belangrijk vindt en nogsteeds rechts stemt moet je echt je paasei uit je anus halen kom op zeg😂
Ze hebben gevraagd uiterlijk 5 september antwoorden te ontvangen.

Ik vermoed daarnaast dat de eerste kamercommissie wacht op de bespreking van de toevoeging/wijziging van de wet in de tweede kamer. Die wordt dus wss direct na het reces (=pauze/zomervakantie), in september, besproken. Het is natuurlijk makkelijker en veul handiger om daar samen over te stemmen.
Klik om te vergroten...
Perfect uitgelegd, dank hiervoor. Ben buiten 3-mmc niet meer van rc’s (op 1p-lsd na) en je hebt mij toch weten te boeien, dat vind ik knap van Je.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."