Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerklaar je muziekstyle

Verklaar je muziekstyle

84 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn voorkeur ligt bij hardcore en dan met name de early hardcore zoals Jappo & Lancinhouse, Stunned Guys, Buzz Fuzz, The Prophet en alles van Thunderdome :sunglasses: Dat is vooral omdat ik bij die muziek goeie herinneringen heb enzo :)
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goatrance, D'nB, techno, hardcore, Jazz, Soul, Hardrock, Metal en Oldies :grin:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik hou van alles... maar Hardstyle is toch wel super! :hearteyes:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Muzieksmaak is idd heel uieenlopend. Over het algemeen luister ik voor 75% naar 3FM, omdat ze daar gewoon lekkere muziek draaien. Wil ik iets voor mezelf luisteren is dat vnl altijd een house-achtige. Dat kan nog alle kanten opgaan. Ga ook alle soorten feesten af. Althans zo veel mogelijk. Op dit moment ben ik helemaal into breakcore, das echt de meest wazige poep die je ooit maar gehoord heb, lekker snel en veel breaks. Nja je moet het horen om te weten wat het is. Errug vetjes iig. Verder luister ik redelijk veel hardcore. Psy-trance ook erg leuke muziek om te luisteren, vooral als je beetje gaar bent. Lekker weg spacen. Techno en DnB zijn ook übervetjes. En voor de rest kan ik overal wel naar luisteren behalve RnB en van die commerciële club dingen, daar maak je Mac... niet blij mee :tongueout:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
buzzy zei:
Mijn voorkeur ligt bij hardcore en dan met name de early hardcore zoals Jappo & Lancinhouse, Stunned Guys, Buzz Fuzz, The Prophet en alles van Thunderdome :sunglasses: Dat is vooral omdat ik bij die muziek goeie herinneringen heb enzo :)
Klik om te vergroten...
Buzz Fuzz - Vienna Bass :wink:

Mac zei:
Muzieksmaak is idd heel uieenlopend. Over het algemeen luister ik voor 75% naar 3FM, omdat ze daar gewoon lekkere muziek draaien. Wil ik iets voor mezelf luisteren is dat vnl altijd een house-achtige. Dat kan nog alle kanten opgaan. Ga ook alle soorten feesten af. Althans zo veel mogelijk. Op dit moment ben ik helemaal into breakcore, das echt de meest wazige poep die je ooit maar gehoord heb, lekker snel en veel breaks. Nja je moet het horen om te weten wat het is. Errug vetjes iig. Verder luister ik redelijk veel hardcore. Psy-trance ook erg leuke muziek om te luisteren, vooral als je beetje gaar bent. Lekker weg spacen. Techno en DnB zijn ook übervetjes. En voor de rest kan ik overal wel naar luisteren behalve RnB en van die commerciële club dingen, daar maak je Mac... niet blij mee
Klik om te vergroten...
idd breakcore erg vet..

en goa ook natuurlijk, maar ja dat wisten we ondertussen al van mij hé :wink:
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
XTC en Techno, speed is niet leuk op grote feesten.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#7
El Retro zei:
XTC en Techno, speed is niet leuk op grote feesten.
Klik om te vergroten...

persoonlijke voorkeur, ik blijf liever 12u dansen glijk zot en gaan op de muziek, ik hoef het love-effect niet :tongueout:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#8
MetaalKonijn zei:
Thrash till death.
Klik om te vergroten...
Aaaight.

Sex, drugs 'n Thrash Metal :rockband: :smoke: :rockband:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#9
In principe houd ik van alle "echte" muziek. En ik sta altijd open voor iets nieuws. Het is jammer om te zien hoeveel mensen met een goede smaak zich beperken door afwijkende stijlen af te doen als waardeloos.

Om thuis te luisteren vaak Björk, Aphex Twin, Shpongle, Prodigy, Depeche Mode, David Bowie, Kraftwerk, Tom Waits, Radiohead, Matmos, Squarepusher, Prince, Basement Jaxx, 2pac, Wu-Tang en Air. Om maar wat te noemen om de diversiteit aan te tonen.

(U2 en Queen vind ik dan wel echt verschrikkelijk)


Toch ondanks mn (naar mijn mening goed) ontwikkelde muzieksmaak, krijg ik de grootste kick van hardstyle :)

En dan niet dat jump/ hardcore achtige gebeuren van de laatste tijd. Maar die heerlijke oudere plaatjes uit 2001-2002 - de beginperiode :beer:

With nothing more then a kick, and the reversed bass :grin: (derb, scot project, zenith, tuneboy, kai tracid, gary d) gewoon prachtig!


Was dus ook zeker op afgelopen Qlubtempo. back to 2001-2002 te vinden op in Qontrol zal ik waarschijnlijk ook in het kleine zaaltje voor die heerlijke 2001-2002 style te vinden zijn :beer:
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Qocaïne zei:
Ik hou van alles... maar Hardstyle is toch wel super! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
daar kom je over een jaar sowieso op terug :wink:

ik luister voornamelijk techno, progressive, oude trance en af en toe hardcore. Daarnaast kan ik ook goeie hip hop waarderen en van bepaalde rock hou ik ook.

Muziek waar ik een hekel aan heb is reggeaton, r&b en meer van dat soort rotzooi.
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeQ zei:
In principe houd ik van alle "echte" muziek. En ik sta altijd open voor iets nieuws. Het is jammer om te zien hoeveel mensen met een goede smaak zich beperken door afwijkende stijlen af te doen als waardeloos.

Om thuis te luisteren vaak Björk, Aphex Twin, Shpongle, Prodigy, Depeche Mode, David Bowie, Kraftwerk, Tom Waits, Radiohead, Matmos, Squarepusher, Prince, Basement Jaxx, 2pac, Wu-Tang en Air. Om maar wat te noemen om de diversiteit aan te tonen.

(U2 en Queen vind ik dan wel echt verschrikkelijk)


Toch ondanks mn (naar mijn mening goed) ontwikkelde muzieksmaak, krijg ik de grootste kick van hardstyle :)

En dan niet dat jump/ hardcore achtige gebeuren van de laatste tijd. Maar die heerlijke oudere plaatjes uit 2001-2002 - de beginperiode :beer:

With nothing more then a kick, and the reversed bass :grin: (derb, scot project, zenith, tuneboy, kai tracid, gary d) gewoon prachtig!


Was dus ook zeker op afgelopen Qlubtempo. back to 2001-2002 te vinden op in Qontrol zal ik waarschijnlijk ook in het kleine zaaltje voor die heerlijke 2001-2002 style te vinden zijn :beer:
Klik om te vergroten...
die oude hardstyle is wel ok.. maar tegenwoordig ( en ook toen al ) is het alleen maar jatten van hardcore samples. Ook de opbouw is altijd hetzelfde en daarom te simpel ( naar mijn smaak )
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pff you asked for it.

Metal!!!!!!!!!!!! [ Speciaal ge-edit voor MetaalKonijn, ik was 'm in m'n space vergeten. ] :mrgreen:
Oldschool Rap
Rock
Hardcore
Jumpstyle
R&B
Psychedelic
Breakbeats
D&B
Jungle
Jazz
Happy Hardcore
House
Dance
Lounge (Alle soorten)
Rush


Muziek, mijn leven, mijn liefde mijn wereld. :hearteyes:

24/7 muziek bij mij. :hearteyes:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#13
baarsjesbewoner zei:
die oude hardstyle is wel ok.. maar tegenwoordig ( en ook toen al ) is het alleen maar jatten van hardcore samples. Ook de opbouw is altijd hetzelfde en daarom te simpel ( naar mijn smaak )
Klik om te vergroten...

Het is ook echt simpel idd :beer: Zal ook niet zeggen dat het hoogstaande muziek is. Maar vind het gewoon heerlijk, vooral de sfeer enz bij die wat oudere. Fantastisch.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#14
zo goed als alle stijlen.
waarom?
omdat ik me niet kan plaatsen in 1 stijl, de stijl die ik op een moment luister is stemmings bepalend.
het belangerijkste in m'n leven zou je het kunnen noemen
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Metal hier. Vind metal geniaal door de bruutheid, snelheid & waanzin. Krijg er gewoon een adrenelinekick van.
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#16
acid.

omdat je er compleet gek van wordt :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Elektronik_dynamite zei:
het belangerijkste in m'n leven zou je het kunnen noemen
Klik om te vergroten...

Inderdaad :)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#18
schranzz en industrial hardcore
waarom- omdat het jaap is als de bass ff weg is iedereen of die fuiven daar staat te schreeuwen, iedereen zijn handen daar in de lucht heeft, om vervolgens het kot terug te laten ontploffen met een loeiharde bass.
en liefst vanal tussen de 160/190 Bpm
en dan ook nog full on / dark psytrance lekkere zweefmuziek en die fuiven zijn gewoon zalig.
zeker als je aan het trippen bent.
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#19
punk ! Maar ik ben geen extreme pogo'er. Het is een beetje zoals Metaalkonijn schreef. De bruutheid. Als ik het zweveriger wil : new wave. Als ik het elektronisch wil : EBM (Front 242, VNV Nation, Funker Vogt, Suicide Commando, ...)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
niet te verklaren... :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."