Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerklaar je muziekstyle

Verklaar je muziekstyle

84 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijna alles waar een beetje een base in geknalt is, jump, speed, hardcore hardstyle etc

als ik echt helemaal van de kaart ben TERROR En dan kan hard knallen. :mrgreen: :mrgreen: :grin: :openmouth: maar 1 nummertje ofzo dan is het wel weer genoeg
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik luister van alles, voornamelijk hiphop en hardcore.
Nee ik luister geen commerciele hiphop, ik ben erg kieskeurig, en vind vaak de beat het meest belangrijk in een nummer.

Daarnaast ben ik dol op happy hardcore, wordt je altijd zo vrolijk van die hoge stemmetjes en gekke beats :)

En hardcore is gewoon mijn stijl :)
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Pornofilmmuziekparties
Klik om te vergroten...
jahahahaaaaaa, kortom zzaaaaalig :tongueout:
kunde u wa amusere me vriendin en andere vriendinne, lagge gegarandeerd gast :tongueout:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn voorkeur ligt bij hardcore en dan met name de early hardcore zoals Jappo & Lancinhouse, Stunned Guys, Buzz Fuzz, The Prophet en alles van Thunderdome :sunglasses: Dat is vooral omdat ik bij die muziek goeie herinneringen heb enzo :)
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goatrance, D'nB, techno, hardcore, Jazz, Soul, Hardrock, Metal en Oldies :grin:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hou van alles... maar Hardstyle is toch wel super! :hearteyes:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Muzieksmaak is idd heel uieenlopend. Over het algemeen luister ik voor 75% naar 3FM, omdat ze daar gewoon lekkere muziek draaien. Wil ik iets voor mezelf luisteren is dat vnl altijd een house-achtige. Dat kan nog alle kanten opgaan. Ga ook alle soorten feesten af. Althans zo veel mogelijk. Op dit moment ben ik helemaal into breakcore, das echt de meest wazige poep die je ooit maar gehoord heb, lekker snel en veel breaks. Nja je moet het horen om te weten wat het is. Errug vetjes iig. Verder luister ik redelijk veel hardcore. Psy-trance ook erg leuke muziek om te luisteren, vooral als je beetje gaar bent. Lekker weg spacen. Techno en DnB zijn ook übervetjes. En voor de rest kan ik overal wel naar luisteren behalve RnB en van die commerciële club dingen, daar maak je Mac... niet blij mee :tongueout:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
buzzy zei:
Mijn voorkeur ligt bij hardcore en dan met name de early hardcore zoals Jappo & Lancinhouse, Stunned Guys, Buzz Fuzz, The Prophet en alles van Thunderdome :sunglasses: Dat is vooral omdat ik bij die muziek goeie herinneringen heb enzo :)
Klik om te vergroten...
Buzz Fuzz - Vienna Bass :wink:

Mac zei:
Muzieksmaak is idd heel uieenlopend. Over het algemeen luister ik voor 75% naar 3FM, omdat ze daar gewoon lekkere muziek draaien. Wil ik iets voor mezelf luisteren is dat vnl altijd een house-achtige. Dat kan nog alle kanten opgaan. Ga ook alle soorten feesten af. Althans zo veel mogelijk. Op dit moment ben ik helemaal into breakcore, das echt de meest wazige poep die je ooit maar gehoord heb, lekker snel en veel breaks. Nja je moet het horen om te weten wat het is. Errug vetjes iig. Verder luister ik redelijk veel hardcore. Psy-trance ook erg leuke muziek om te luisteren, vooral als je beetje gaar bent. Lekker weg spacen. Techno en DnB zijn ook übervetjes. En voor de rest kan ik overal wel naar luisteren behalve RnB en van die commerciële club dingen, daar maak je Mac... niet blij mee
Klik om te vergroten...
idd breakcore erg vet..

en goa ook natuurlijk, maar ja dat wisten we ondertussen al van mij hé :wink:
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#9
XTC en Techno, speed is niet leuk op grote feesten.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#10
El Retro zei:
XTC en Techno, speed is niet leuk op grote feesten.
Klik om te vergroten...

persoonlijke voorkeur, ik blijf liever 12u dansen glijk zot en gaan op de muziek, ik hoef het love-effect niet :tongueout:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#11
MetaalKonijn zei:
Thrash till death.
Klik om te vergroten...
Aaaight.

Sex, drugs 'n Thrash Metal :rockband: :smoke: :rockband:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#12
In principe houd ik van alle "echte" muziek. En ik sta altijd open voor iets nieuws. Het is jammer om te zien hoeveel mensen met een goede smaak zich beperken door afwijkende stijlen af te doen als waardeloos.

Om thuis te luisteren vaak Björk, Aphex Twin, Shpongle, Prodigy, Depeche Mode, David Bowie, Kraftwerk, Tom Waits, Radiohead, Matmos, Squarepusher, Prince, Basement Jaxx, 2pac, Wu-Tang en Air. Om maar wat te noemen om de diversiteit aan te tonen.

(U2 en Queen vind ik dan wel echt verschrikkelijk)


Toch ondanks mn (naar mijn mening goed) ontwikkelde muzieksmaak, krijg ik de grootste kick van hardstyle :)

En dan niet dat jump/ hardcore achtige gebeuren van de laatste tijd. Maar die heerlijke oudere plaatjes uit 2001-2002 - de beginperiode :beer:

With nothing more then a kick, and the reversed bass :grin: (derb, scot project, zenith, tuneboy, kai tracid, gary d) gewoon prachtig!


Was dus ook zeker op afgelopen Qlubtempo. back to 2001-2002 te vinden op in Qontrol zal ik waarschijnlijk ook in het kleine zaaltje voor die heerlijke 2001-2002 style te vinden zijn :beer:
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Qocaïne zei:
Ik hou van alles... maar Hardstyle is toch wel super! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
daar kom je over een jaar sowieso op terug :wink:

ik luister voornamelijk techno, progressive, oude trance en af en toe hardcore. Daarnaast kan ik ook goeie hip hop waarderen en van bepaalde rock hou ik ook.

Muziek waar ik een hekel aan heb is reggeaton, r&b en meer van dat soort rotzooi.
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
TeQ zei:
In principe houd ik van alle "echte" muziek. En ik sta altijd open voor iets nieuws. Het is jammer om te zien hoeveel mensen met een goede smaak zich beperken door afwijkende stijlen af te doen als waardeloos.

Om thuis te luisteren vaak Björk, Aphex Twin, Shpongle, Prodigy, Depeche Mode, David Bowie, Kraftwerk, Tom Waits, Radiohead, Matmos, Squarepusher, Prince, Basement Jaxx, 2pac, Wu-Tang en Air. Om maar wat te noemen om de diversiteit aan te tonen.

(U2 en Queen vind ik dan wel echt verschrikkelijk)


Toch ondanks mn (naar mijn mening goed) ontwikkelde muzieksmaak, krijg ik de grootste kick van hardstyle :)

En dan niet dat jump/ hardcore achtige gebeuren van de laatste tijd. Maar die heerlijke oudere plaatjes uit 2001-2002 - de beginperiode :beer:

With nothing more then a kick, and the reversed bass :grin: (derb, scot project, zenith, tuneboy, kai tracid, gary d) gewoon prachtig!


Was dus ook zeker op afgelopen Qlubtempo. back to 2001-2002 te vinden op in Qontrol zal ik waarschijnlijk ook in het kleine zaaltje voor die heerlijke 2001-2002 style te vinden zijn :beer:
Klik om te vergroten...
die oude hardstyle is wel ok.. maar tegenwoordig ( en ook toen al ) is het alleen maar jatten van hardcore samples. Ook de opbouw is altijd hetzelfde en daarom te simpel ( naar mijn smaak )
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pff you asked for it.

Metal!!!!!!!!!!!! [ Speciaal ge-edit voor MetaalKonijn, ik was 'm in m'n space vergeten. ] :mrgreen:
Oldschool Rap
Rock
Hardcore
Jumpstyle
R&B
Psychedelic
Breakbeats
D&B
Jungle
Jazz
Happy Hardcore
House
Dance
Lounge (Alle soorten)
Rush


Muziek, mijn leven, mijn liefde mijn wereld. :hearteyes:

24/7 muziek bij mij. :hearteyes:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#16
baarsjesbewoner zei:
die oude hardstyle is wel ok.. maar tegenwoordig ( en ook toen al ) is het alleen maar jatten van hardcore samples. Ook de opbouw is altijd hetzelfde en daarom te simpel ( naar mijn smaak )
Klik om te vergroten...

Het is ook echt simpel idd :beer: Zal ook niet zeggen dat het hoogstaande muziek is. Maar vind het gewoon heerlijk, vooral de sfeer enz bij die wat oudere. Fantastisch.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#17
die oude hardstyle is wel ok.. maar tegenwoordig ( en ook toen al ) is het alleen maar jatten van hardcore samples. Ook de opbouw is altijd hetzelfde en daarom te simpel ( naar mijn smaak )
Klik om te vergroten...
1. dat heeft niets met smaak te maken.
2. Wat je nu zegt is allemaal dom gelul.
3. :wave:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
vrouwenrok
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Muziekstijlen(en) en verklaring:

Stoner/Doom metal: Heerlijk sfeer, en rustige stukken. Eventueel lekker psychadelica en soms ook wat snellere stukken in de muziek.
Vooral in de zomer met warm loom weer érg fijn.
Ik kan er ook in een soort van spaceige sfeer raken als ik wil. Niet echt hard hoor. Maar het lijkt soms een soort van hele lichte drug.
Ik kan het niet zo uitleggen. Maar het is fijn.

Thrash/Death metal: Lekkere snelle muziek waar je een heerlijk energie rush van kan krijgen. Drums klinken veelal lekker soepel, wat gewoon lekker klinkt. In het geval van Technische death: Gewoon gaaf door de mix van toch lekker vlotte beukende muziek, maar tevens een technische brei, wat iik gewoon gaaf vind.

Black Metal: Wederom snelle muziek, met een heel mystiek/evil sfeertje. Ik krijg er een beetje hetzelfde effect van als van stoner/doom soms. Het vage spacige. Maar dit is bij niet zo heel veel bands. De bands die dat niet hebben zijn soms gewoon lekker omdat het fijn doorbeukt.

Drum 'n Bass: Lekker dansbaar, en prima muziek om mee te gamen of om op de achtergrond te hebben. Het zorgt wel voor de aanwezige muziek, maar leid niet af. (althans, ik focus me er veel minder hard op, in vergelijking met de andere genre's)

Techno: Een genre wat ik rustig aan probeer te verkennen. Er zitten gave opbouwende sfeervolle dingen in, wat een soort van meegaant gevoel creeert. Hi hatje erbij, hi hat open, andere kleine verandering/vervanging, en zo lekker een grote lange stroom. Net als de loop van gedachten. Erg fijn soms. Maar ik moet er nog veel meer van vinden om er een beter oordeel over te krijgen. Ik houd in ieder geval niet van het ram-en-beuk werk wat ik soms vind. Hoewel het soms wel op zijn plaats is. In dat geval kan ik het wel hebben.

Heavy Metal: Sja, ter ondersteuning van de vrolijkere buien soms. Niet echt muziek die ik verder veel speciaals vind hebben, Gewoon, leuk

Verder luister ik nog met vlagen akkoestisch/clean spul, een klein beetje ambient, vage trance soms, vage pop. Als het maar vaag is, leuk klinkt en bij voorkeur goed samengaat met blowen.


Zoiets ongeveer.
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hardtrance (heelijke space-muziek, zo mooi dat je bijna van moet janken hahahaha :grin: :mrgreen: )
Jump
Hardstyle
Hardcore (mits een ongezonde hoeveelheid speed aanwezig)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."