Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk heb m'n vader geconfronteerd met m'n paddogebruik...

Ik heb m'n vader geconfronteerd met m'n paddogebruik...

57 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#1
heb ik geluk dat mijn moeder zelf ook nog wel eens wat snoept :grin:

heb er al betrapt op hgb & lachgas xtc heeft ze 1 keer gedaan en heeft ze me zelfs nog vetrtelt

me ouders altnds me moeder doet niet zow moeilijk over drugs :stoned:
als ik maar ni te vaak doe :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben een keer met mijn moeder naar de smartshop geweest toen ik 14 was, want zei dacht (was in "haar tijd") dat paddo's hard drugs waren, en ik dacht van niet.

Toen daar dus heen en nagevraagd :) uiteraard had ik gelijk, maar is al een aantal jaartjes geleden.

Maar, goed dat je het verteld hebt. Goede aanpak. Ik heb ook het geluk dat mijn ouders zelf vroeger ook psychedelica en andere drugs geprobeerd hebben. Niet zo veel als mij, maar toch ook wel vanalles. Daarom hebben ze er ook niet zo'n probleem mee bij mij
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eh, tja. Hij zegt ook zo van, "Als je slechte cijfers haalt is het uit met de drugs" etc. Mijn vader is niet echt bang voor de schadelijkheid van drugs direct, meer de verslaving, junkiegedrag, je leven verpesten etc. Sinds paddo's dat soort dingen niet echt kunnen opwekken (of je moet er wat anders mee gebruiken), tolereert die het.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit bericht is geplaatst door Angramar Temenos, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
kiekert zei:
Angramar Temenos, met alle respect, maar ik wordt een beetje moe van je posts :xtc:
Klik om te vergroten...

Voel je vrij om je mening te geven, ik zal je berichten en argumenten zorgvuldig bestuderen en overwegen voor ik ze linea recta de figuurlijke prullenbak in kieper.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
Dit bericht is geplaatst door Angramar Temenos, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

leuk voor je, en dit moeten wij weten omdat?
ik snap niet waarom je nog topics van angra opent laat staan berichten achterlaat als je hem op negeren hebt staan.

-----

ik heb mijn ouders niet echt geconfronteerd. mijn moeder is er gewoon achter gekomen dat ik wel is een joint heb gerookt en dat ik een keer paddo's heb gedaan. toen heb ik haar gewoon alles verteld van mijn matig gebruik en ze werd niet boos maar vond het ook niet goed.
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Off-topic:
takala zei:
http://www.azarius.nl/smartshop/herbs/herb_extracts/sinicuichi_extract_10x/
Klik om te vergroten...

Zeggen ze nou eerst dat het het geheugen verbeterd en vervolgens dat het bij veelvuldig gebruik het geheugen kan aantasten?

On-Topic:

Mijn ouders weten van al mijn drugsgebruik, van mijn ex-blowverslaving, van mijn vrienden die gebruiken en wat zij gebruiken. Hoewel ze soms zelf zeggen dat ik niet alles hoef te vertellen (liever niet zelfs) denk ik wel dat het belangrijk is open te zijn tegen elkaar. Ik heb ze ook veel voorlichting gegeven over wat drugs zijn en wat het allemaal met je doet. Ook ik hoop dat ze ooit nog eens iets gaan gebruiken maar ik reken er niet op, op een zeer incidenteel blowtje na...

Ik hoop dat met onze generatie de wereld een stuk mooier en tolleranter wordt maar ik ben bang dat er ook nu veel jongeren zijn die geen flauw benul hebben van wat drugs doen en kunnen betekenen voor ons. Die conservatieve ideeen worden jammer genoeg toch gereproduceert. Het enige lichtpuntje is denk ik dat er in de wetenschappelijke wereld ontzettend veel onderzoeken verschijnen over alle voordelen van gedoog, legaliseer en reguleerbeleid (en alle slechte gevolgen van verbieden en 'The war on Drugs').

http://www.youtube.com/watch?v=fe208nLLEwk

Zo ook met het paddo-verbod bijvoorbeeld (uit onderzoek komt naar voren dat het beter is om de verkoop van paddo's juist verder te reguleren). Jammer genoeg zullen er altijd van die VVD'ers en Christenen zijn die wetenschappelijke adviezen in de wind slaan om zo te scoren bij het grote publiek dat paddo's inderdaad als 'psychotische paddestoelen' ziet.

Laten we hopen dat we allemaal wat wijzer en vooral minder bang worden...

Groetjes,

Little Monk(ey)
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Little Monk zei:
Off-topic:
takala zei:
http://www.azarius.nl/smartshop/herbs/herb_extracts/sinicuichi_extract_10x/
Klik om te vergroten...

Zeggen ze nou eerst dat het het geheugen verbeterd en vervolgens dat het bij veelvuldig gebruik het geheugen kan aantasten?
Klik om te vergroten...

Yup. Dat auditiefe zit er niet zo in, trouwens. Ik werd gewoon heel aangenaam moe, liggen was heerlijk en ik kon allemaal dingen van m'n kindertijd bovenhalen. Was best relaxed. Heb het 's avonds gedaan en ben daarna gewoon in slaap gevallen, dus hoe lang het werkt weet ik niet precies.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verplaatst.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Hoe hebben jullie je ouders geconfronteerd met jullie drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

Niet, het gaat ze niks aan. Je hoeft je ouders niet overal van op de hoogte te brengen. Zelf hebben ze ook hun "dingen" die niemand wat aan gaan en ze dus ook niet zullen vertellen, met recht!
J
JenigerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik zon 10 jaar was, vond ik een pijpje ergens in een la. En instinctief trok me dit al aan en vroeg ik mn pa maar jij rookt toch niet? Toen vertelde die me dat die daar vroeger wiet in rookte. :stoned: Hij vertelde ook dat hij met mijn oom naar een soort nederlands woodstock was,trippies had genomen en dat mijn oom de volgende dag wakker werd voor het podium en alles gemist had :tearsofjoy:

Jaren later snapte ik eindelijk wat hij bedoelde met trippies. Mijn ouders maken altijd grapjes over mijn blowgedrag. Verder weten ze dat ik paddo's kweek, en kon mn moeder nog ergens een blender regelen zodat ik me san pedro's kan blenden.

Ik kan er gelukkig openlijk over spreken. Ik vraag me af of dit bij andere mensen waar dit niet het geval is , niet een soort paranoia/schaamte tintje aan het trippen zit. Het lijkt mij best moeilijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn vader is niet blij met m'n gebruik, maar hij doogt het min of meer, dus echt schaamte/paranoia heb ik niet. Ik snap ook wel dat die me gewoon wil beschermen en het beste voor me wil; Maar ja, ik gebruik ook geen dingen die gevaarlijk zijn.. als ik nou bijv. cokeverslaafd was of zoiets dergelijks, kan ik me er best wat bij voorstellen als die me dwangmatig laat verplegen (en terecht ook).

Maar ja, af en toe een tripje moet kunnen toch? Go paddo's :P
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb gezegt, mam je weet wel dat ik blow, en je mag ook wel weten dat ik alle drugs die er zijn wel een keer ga proberen!



btw
onmogelijkheid van verslaving & schadelijkheid bij paddo's
Klik om te vergroten...

er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan de paddo's hoor :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
ik heb gezegt, mam je weet wel dat ik blow, en je mag ook wel weten dat ik alle drugs die er zijn wel een keer ga proberen!



btw
onmogelijkheid van verslaving & schadelijkheid bij paddo's
Klik om te vergroten...

er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan de paddo's hoor :wink:
Klik om te vergroten...

Hoe krijg je dat voor mekaar? Paddo's hebben een idiote tolerantie.. Je kunt het niet vaak nemen. En het is een tripmiddel...
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#15
als ik nu opsta, de woorden: "ik ben een idealistisch gebruiker" de kamer inslinger weet ik echt helemaal zeker dat er geen woord meer van mij geaccepteerd word.
ik ben een vrij persoon .. maar thuis niet :grin:

mijn vader werkt nu in de tbs, daar betrappen ze vaak mensen op gebruik.. ik ben zo bang dat ik de volgende word in mijn eigen huis :rolleyes:

achja dan dans ik wel na de maten van de maatschappij en kots ik elke zaterdag een andere kamer onder met drank :kots:
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:
ik heb gezegt, mam je weet wel dat ik blow, en je mag ook wel weten dat ik alle drugs die er zijn wel een keer ga proberen!



btw
onmogelijkheid van verslaving & schadelijkheid bij paddo's
Klik om te vergroten...

er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan de paddo's hoor :wink:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

uitgekeken op het echt leven ?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
edwin__ zei:
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:
ik heb gezegt, mam je weet wel dat ik blow, en je mag ook wel weten dat ik alle drugs die er zijn wel een keer ga proberen!


er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan de paddo's hoor :wink:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

uitgekeken op het echt leven ?
Klik om te vergroten...

Ben ik allang, maar alsnog, de tolerantie.. Hoe kun je ergens verslaafd aan zijn wat je maar eens in de zoveel weken kunt doen? Zelfs als je het zo vaak mogelijk doet als de tolerantie het toestaat, zie ik het niet echt een probleem worden ofzoiets...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Ben ik allang.
Klik om te vergroten...
Wat is dit een achterlijke, zwakke en ondankbare uitspraak. Ondankbaar en volkomen respectloos aan het leven, het echte leven en al die kleine dingen die voor velen zeer waardevol kunnen zijn. Dingen die ook lang niet voor iedereen even vanzelfsprekend zijn.

Deze uitspraak is gewoon echt te achterlijk om waar te zijn en getuigt van een zeer onwaardig bestaan.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn bestaan wordt onwaardig gemaakt door m'n omgeving en niet door mezelf.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je maar niet zon school shooting begint ofzo he.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."