Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoe kom je aan die 80% van je, Mike?"
"http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_depr ... _the_brain A 2002 University of California animal study indicated that REM sleep was necessary for turning off neurotransmitters and allowing their receptors to "rest" and regain sensitivity which allows monoamines (norepinephrine, serotonin and histamine) to be effective at naturally produced levels. This leads to improved regulation of mood and increased learning ability. The study also found that REM sleep deprivation may alleviate clinical depression because it mimics selective serotonin reuptake inhibitors (SSRI). This is because the natural decrease in monoamines during REM is not allowed to occur, which causes the concentration of neurotransmitters in the brain, that are depleted in clinically depressed persons, to increase. Sleep outside of the REM phase may allow enzymes to repair brain cell damage caused by free radicals. High metabolic activity while awake damages the enzymes themselves preventing efficient repair. This study observed the first evidence of brain damage in rats as a direct result of sleep deprivation.[15] Animal studies suggest that sleep deprivation increases stress hormones, which may reduce new cell production in adult brains.[16] Klik om te vergroten..."
"Er is geen afwijking, alleen een te lage dosis. Koop anders maar een paar gram en vraag maar of hij zijn standpunt wil bewijzen Ik heb zelf ook dat ik van de meeste drugs toch een hogere dosis heb dan de gemiddelde persoon om er iets van te merken."
"Beschikbaarheid lijkt mij. Opvoeding zal het niet zijn omdat leeftijdsgenootjes op die leeftijd veel meer invloed hebben op kids dan ouders."
"In plantjes kunnen misschien ook andere stoffen zitten die de werking beinvloeden. Voor de rest zit het allemaal tussen de oren, psilocybine is psilocybine. Synthetische stoffen worden uiteindelijk ook uit natuurlijke stoffen gemaakt."
"Misschien op boksen of een andere sport gaan? En overwegen om andere medicatie voor adhd ipv methylfenidaat te proberen?"
"Gevoeligheid van je receptoren verschilt per persoon, en ook lichaamsmassa heeft een invloed op hoe hard je op een bepaalde dosis reageert. Zo zijn er ook nog een paar kleinere factoren zoals bijv. vermoeidheid of een lege maag."
"Bullshit onderzoek, grafiekje slaat grotendeels nergens op. Het is ook helemaal niet duidelijk wat zij nou precies meten. Om er maar iets uit te pakken: 5. De legale drugs alcohol en tabak worden door de experts als schadelijker beoordeeld dan veel van de beoordeelde illegale drugs (behalve heroïne en crack). Dit geldt voor de Totale schade op zowel populatieniveau als op individueel niveau; Klik om te vergroten... Dus ik kan beter een spuit heroine zetten ipv een glas alcohol te drinken? Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Volgens mij hebben degenen die dit rapport hebben geschreven helemaal geen verstand van zaken en hebben ze alleen wat statistiekjes uitgerekend en de informatie over de drugs van wikipedia gehaald. Met statistiek kun je de grootste onzin nog waar doen lijken."
"Ik vind het een onzin-onderzoek omdat ze helemaal nergens diep op ingaan. Als je zoiets wilt meten moet je een aparte lijst hebben van bijv. welke lichamelijke schade de drugs in welke hoeveelheden hebben en een aparte lijst van het verslavingsrisico of hoe ze de maatschappij aantasten. Je kunt tabak gewoon niet met meth vergelijken ondanks dat het ook voor een heleboel doden en vergiftigde longetjes per jaar zorgt. Ik kan dit als onderzoek gewoon niet serieus nemen. Pagina 20 tm 82 worden opgevuld met statistiekjes van eerder gedaan onderzoek gevolgd door een samenvatting van de effecten van de drugs. In de rest van het onderzoek staat alleen hoe ze de getalletjes bij elkaar op hebben geteld zodat er een resultaat uit komt waar ze dan conclusies uit kunnen trekken op 1 A4tje. Ze hadden gewoon net zo goed een link naar het eerder gedane Britse onderzoek kunnen geven. De 'Nederlandse score' die ze hebben verzonnen voor dit rapport heeft helemaal geen toegevoegde waarde. De Nederlandse beoordelingswijze verschilt op onderdelen van de Britse beoordelingswijze. Om toch de Nederlandse scores (beoordeling) op een correcte wijze te kunnen vergelijken met de Britse scores werden de scores gecorrigeerd voor de volgende onderdelen: a. de Britse scores voor schade na intraveneus gebruik werden niet meegenomen in de hier gebruikte Britse eindscore, omdat Nederlanders drugs niet intraveneus gebruiken. Klik om te vergroten... wtf?"
"Ja, dat heet kruistolerantie (cross-tolerance)."