Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verslavendst?

Wat is het verslavendst?

152 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik een boek schrijf, is dat dan "meer waar" dan als iemand anders een post op een forum neerzet?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
De schrijvers van Uit je Bol zijn ook niet anders dan gebruikers.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#3
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik denk dat een boek een gemiddeld verhaal vertelt, en de personen hier een eigen ondervinding.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
BombSki zei:
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
Klik om te vergroten...
dude er zijn evenveel site's waar opstaat dat het wel is ,dan dat het niet zo is!!,ga er maar vanuit dat ut verslavend is...anders rookte ik nu al lang niet meer!!!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry:


edit// voor sommige mensen minder als andere weliswaar,maar we veralgemenen hier maar éh?! :grin:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
mwa, heb je het puur gerookt?
ik rook bijna 2 jaar puur en ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)
enja.. sites.. je geeft het zelf al aan, sites zijn niet zo betrouwbaar. wil toch wel ff duidelijk maken dat dit ook een site is :) enja, dan heb ik toch meer vertrouwen in boeken (en eigen ervaring dus)
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bal0n zei:
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:
Klik om te vergroten...
inderdaad balon ..
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik kan het gewoon niet laten om er niet op in te gaan, ik vind dit soort reacties zo belachelijk. Word toch wakker!

Er zijn mensen die stellen dat ze verslaafd zijn aan wiet, ze kunnen het niet of bijna niet laten liggen. En dan komt er iemand die geen verslavende kenmerken ondervindt aan wiet even vertellen dat al die mensen er maar naast zitten?

Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :(
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :([/quote]

Mooie afluit zin,het is waar...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mr.jiho zei:
bij alcohol is het moeilijker om verslaafd te geraken maar éénmaal je eraan verslaafd bent dan is het hard om ervanaf te gerake
bij weed is het anders
Klik om te vergroten...

ik denk ook dat het zo is, de drang/zin naar weed is er vlugger omdat het maar een jointje is dat je moet opsteken en 10 minuten later heb je het effect.. bij alcohol moet je al stevig doordrinken om zat te worden..

ik versta echt nie dat alcohol het meeste stemmen heeft als jullie bijna elke dag blowen allemaal.. wordt misschien eens wakker.. of drinken julie ook elke dag vollen bak ofzo?

trouwens die vergelijking van als je op reis gaaten niet blowt wil niets zeggen, mis je de alcohol wel mss als je 3 weken met je ouders op reis bent? daar gaat het topic om hé..

en een wietverslaving zit sowieso tussen je oren, maar lichamelijke verslaving is veel minder erg dan mentale hoor.. lichamelijke verslaving is al weg na 3 dagen afkicken ofzo
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik denk ook dat het zo is, de drang/zin naar weed is er vlugger omdat het maar een jointje is dat je moet opsteken en 10 minuten later heb je het effect.
Klik om te vergroten...
en ik maar denken dat je het 10 seconden later al voelde ...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
een joint gaat langer mee dan 10 seconden toch
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik blow lang niet elke dag. ik blow max 3 keer in de week ongeveer. maar er zijn ook genoeg weken dat ik helemaal niet blow. dus die opmerking is op mij in ieder geval niet van toepassing
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
en hoeveel keer in de weke ben je zat?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#17
pff valt heel erg mee bij mij. ben niet elk weekend zat ofzo. ik denk over een jaar gezien iets minder dan 2x per maand


daarbij moet ik wel zeggen dat ik 1 a 2 keer per maand een andere vorm van drugs gebruik. hiermee bedoel ik coke of xtc.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jeller zei:
dus mss kan je daar wel uit afleiden dat voor jou weed verslavender is dan alcohol
Klik om te vergroten...
vind ik niet. ik vind kan niet langer dan 1 week elke dag blowen. daarna ben ik het een periode zat. maar in de zomervakantie drink ik vrijwel elke dag en dan kan ik gerust een aantal weken mee door gaan.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
dus mss kan je daar wel uit afleiden dat voor jou weed verslavender is dan alcohol
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeller zei:
dus mss kan je daar wel uit afleiden dat voor jou weed verslavender is dan alcohol
Klik om te vergroten...

misschien wil je iets te graag 'bewijzen' dat cannabis verslavend is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."