Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verslavendst?

Wat is het verslavendst?

152 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
inderdaad.. in september was ik gestopt met smoren ==> veel meer zuipen :)
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een alcoholverslaafde wordt constant geconfronteerd met zijn drugs, in alle lagen van de bevolking, in tegenstelling tot een wietgebruiker.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Frisko zei:
cunt zei:
Frisko zei:
idd...wiet is ckers verslavend!!!
Klik om te vergroten...
\\
mentaal ja. lichamelijk is nooit bewezen dacht ik.
Klik om te vergroten...
geestelijk is meestal erger als lichamelijk!!!!! :sunglasses:
Klik om te vergroten...
klopt, het blijft veel langer in je kop rond spoken dat je zin in een drug hebt. maar lichamelijk duurt maar paar dagen!
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P
Klik om te vergroten...

mwa, vind het altijd nog meer te vertrouwen dan sommige users hier die van alles beweren.

en for the record; alles is geestelijk verslavend
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik een boek schrijf, is dat dan "meer waar" dan als iemand anders een post op een forum neerzet?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
De schrijvers van Uit je Bol zijn ook niet anders dan gebruikers.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik denk dat een boek een gemiddeld verhaal vertelt, en de personen hier een eigen ondervinding.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
BombSki zei:
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
Klik om te vergroten...
dude er zijn evenveel site's waar opstaat dat het wel is ,dan dat het niet zo is!!,ga er maar vanuit dat ut verslavend is...anders rookte ik nu al lang niet meer!!!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry:


edit// voor sommige mensen minder als andere weliswaar,maar we veralgemenen hier maar éh?! :grin:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#10
mwa, heb je het puur gerookt?
ik rook bijna 2 jaar puur en ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)
enja.. sites.. je geeft het zelf al aan, sites zijn niet zo betrouwbaar. wil toch wel ff duidelijk maken dat dit ook een site is :) enja, dan heb ik toch meer vertrouwen in boeken (en eigen ervaring dus)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
BombSki zei:
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
Klik om te vergroten...

Dat is precies wat ik bedoel, het klopt toch niet dat iemand die een boek schrijft meteen gelijk heeft? Of denk je dat Hitler ook alleen maar feiten presenteerde in Mein Kampf?

Er is zoveel rommel aan boeken op de markt, het hoeft echt niet waar te zijn wat erin staat. Bovendien is het een mening van de auteur, over die cannabis verslaving. Iedereen reageert anders erop, en zo zijn er genoeg mensen er zeker wel verslaafd aan kunnen raken.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
als hier iemand over zijn eigen ervaringen met een bepaalde drug verteld vertrouw ik daar wel op hoor.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
^
presies ja :)
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zeg toch niet dat boeken altijd gelijk hebben.
Ik had dat stukje net zo goed onder mn eigen woorden kunnen brengen en het hier neerzetten, dan zou je het eerder geloven?
Ik zeg alleen dat ik een boek meer vertrouw dan posts op een internet forum.

Maar ok, laten we aannemen dat, zoals je zegt, cannabis voor sommigen verslavend is. Dan komt hier de post "cannabis is zeker wel verslavend!!"
En dat is dan wel te vertrouwen ofzo?

Mein Kampf is trouwens ook een zeer interessant boek, van een zieke genius zegmaar. Weet je dat de mensen die zich bezig hielden met propaganda/mind control in WO2 niet zijn opgepakt, maar overgevlogen naar de USA om voor de CIA te komen werken?
Maargoed ik ga weer offtopic.

Ik snap nog steeds niet wat precies je probleem is, ik zie hier veel posts staan, die volgens mij niet kloppen. Ik zeg er iets van en geef een bron aan. de reactie die daaruit voorkomt is niet redelijk volgens mij, omdat Uit Je Bol wel een gerespecteerd boek is in de 'drug/psychonautcommunity"

En je laatste comment "iedereen reageer er anders op" gaat voor vrijwel alle stoffen.. afaik
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je je gebruik onder controle kan houden, ben je toch niet verslaafd? :wink: En wat Cunt zegt idd, een verslaving is gewoon een ziekte.

Waarom wil je niet aannemen dat mensen weldegelijk verslaafd kunnen raken aan cannabis? Omdat jij dat niet ondervindt?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je zegt wel dat je een boek eerder gelooft dan een post. En dat vind ik wat vreemd, er staan namelijk genoeg dingen in Uit je Bol waar ik het totaal niet mee eens ben. En zo ontzettend gerespecteerd is dat boekje niet, als je wat meer boeken leest (over drugs dus), kom je er achter dat Uit je Bol wel heel erg simpel is.

Als iemand zegt dat hij verslaafd is aan het roken van cannabis, dan ja, dan geloof ik dat. Bovendien heb ik het zelf gemerkt.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#17
voor mij??
mijn witte bruid :smilingimp:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik zeg niet dat ik het niet geloof, het zal best kunnen. Maar als mensen dit lezen dan nemen ze dus aan dat cannabis verslavend is terwijl dat, mits puur gerookt, bij de meeste niet het geval is (eigen ervaring)

Er staan op dit forum ook genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals de posts hierboven dus, die beweren dat cannabis verslavend is (er staat ook niet meer dan dat, dus of ze met tabak of zonder bedoelen is niet duidelijk).

Ik heb genoeg boeken over drugs gelezen.. Uit je Bol is misschien niet de meest uitgebreidde, maar ik zou toch iedereen die niet(s) (veel) van drugs afweet aanraden om het te lezen.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
tis al eerder geschreven hier op dit topic, maar wiet is niet verslavend... niet verslavend op het gebied waar nicotiene het wel is!!! en dan heb ik het nog niet eens over heroine gehad.

Ik ben zelf een regelmaat blower, maar daar zit toch echt wel een verschil.

Om de nicotiene klap bijvoorbeeld te krijgen blijf je doorroken, dat doe je niet met een joint, daar stop je op den duur mee. Bombski en dat boek ( wat me pa uit heeft uitgeleend en niet meer terug heeft gekregen :( ) hebben volgens mij wel een goed punt :)
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#20
wiet = sneller verslavend maar heel ligt. (voor sommige mensen helemaal niet verslavend, voor andere weer wat sterker)
alcohol = erge, gevaarlijkere verslaving. maar treedt niet snel op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."