Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verslavendst?

Wat is het verslavendst?

152 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
nee das sigaretten en dat is ook het meest verslavende wat er is..

trouwnes alcohol is ook de meest legale drugs globaal hé.; in sommige landen wordt je afgemaakt als je drugs gebruikt
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeller zei:
wel ik vraag een poll om jullie mening hé, niet dat ik hiermee echt iets wil bewijzen ofzo hoor..

en of een cannabisverslaafde er zoveel beter vanaf is weet ik ook nog niet zo hoor... de alcoholverslaafde zal het fysiek wel wat erger te verduren hebben en er slechter uitzien maar uiteindelijk gaa ze sociaal even ver staan.. de cannabisverslaafde zal wss ook maar een saai bestaan hebben waarin zijn enigste interesse cannabis is..

dus ja eigenlijk heeft de alcoholieker het erger maar kzou geen één van de 2 willen zijn hoor
Klik om te vergroten...

goh ja?, in principe is iemand die elke dag smoor wel min of meer verslaafd, maar je hebt ook mense die elke dag een wijntje bij hun etne drinken en dat zijn gene alcoholiekers é. met een weedverslaafde bedoel ik iemand die elek dag zeker 5 joints op zichzelf rookt
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#3
BombSki zei:
mwa, heb je het puur gerookt?
ik rook bijna 2 jaar puur en ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)
enja.. sites.. je geeft het zelf al aan, sites zijn niet zo betrouwbaar. wil toch wel ff duidelijk maken dat dit ook een site is :) enja, dan heb ik toch meer vertrouwen in boeken (en eigen ervaring dus)
Klik om te vergroten...
als ge geen nee kunt zeggen tengen ne joint zijt ge verslaaft :stoned: :stoned:
als ik 1 dag zonder joint zit word ik knettergek :angry: :angry: :angry: :angry:
dankzij weed kan ik mijn andere verslavingen in bedwang houden want door de week gebruik ik normaal gezien gene harddrugs (normaal he) ma als ik gene joint kan roken begint alles te kriebelen en word ik erg zenuwachtig.
met sigaretten ben ik nu wel al meer als 1 jaar gestopt maar met weed moet ik het nie proberen want maak mijn eigen gek dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pkoeiaard zei:
Tjonge,tjonge, Wat mierenneukerij over verslaving.
Ik was afgelopen jaar 3 weken lang op vakantie, dus 3 weken zonder wiet en geen last van ontwenningsverschijnselen.
Is wiet verslaafd? Nee hoor, het zit in je tussen oren!
Alcohol is wel degelijk een HARD drug.
Hard drug = moeilijk van af komen.
Alcoholisten hebben veel moeite om de alcoholistische dranken af kunnen blijven.
Klik om te vergroten...
alcohol is de enige drug waar da je door je afkick aan kan sterven!!!!!!
verbeter me als ik verkeert zit maar dat hebben ze me toch in ieder geval op katarsis gezegt (hulpcentrum voor verslaafden)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik kan het gewoon niet laten om er niet op in te gaan, ik vind dit soort reacties zo belachelijk. Word toch wakker!

Er zijn mensen die stellen dat ze verslaafd zijn aan wiet, ze kunnen het niet of bijna niet laten liggen. En dan komt er iemand die geen verslavende kenmerken ondervindt aan wiet even vertellen dat al die mensen er maar naast zitten?

Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :(
Klik om te vergroten...
idd als het nie verslavend was was ik nu ondertusseen al lang gestopt!!!!!!
zou goed zijn voor mijn spaarrekening in ieder geval!!!!!!
dus naar uw bewering zijn alle mensen die sigaretten roken ook zeveraars want IK rookte al van mijn 13 en ben gestopt toen ik bijna 19 was en heb er totaal geen problemen mee gehad !!!!!!!
DUS MENSEN SIGARETTEN ZIJN NIE VERSLAVENDDDDDD HE (tzit alleen maar tussen de oren :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: )
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#6
[zaagmodus]en het is "verslavenD"[/zaagmodus]
:wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet zo aanstellen hè, ik neem aan dat je het over wiet hebt en dat geeft normaal gesproken geen lichamelijke gewenning. Je slaapt een weekje een beetje klote en je bent weer als nieuw. Misschien dat de mist in je hoofd nog even blijft hangen bij veelvuldig gebruik, maar ook dit zal wel meevallen.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
zowel weed en hash zijn geestelijk verslavend, alcohol is echter ook nog eens lichamelijk verslavend en is dus in mijn ogen verslavenderderder :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja maar die lichaamelijke verslaving komt er niet vlug hé.. en ik vind dat het geestelijk minder is dan alcohol maar ja dat is mijn mening hé
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#10
niet vlug, wel mogelijk.
THC uitgesloten.
Geestelijk. Stop maar eens met drugs, wedden dat je ineens veel meer gaat zuipen!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smoren, is dat niet iets wat men in de keuken doet? Kan me zoiets vaags herinneren.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
smoren = blowen
g
gelukLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo allemaal

Ik ben hier hellemaal nieuw..Maar zeker als je veel rookt en al nodig als je opstaat en dan gepiekerd bent omdat je kids hebt en toch wilt roken en erg langzaam op gang gaat , depri , schreeuwen, para, rara gedachtens, misselijk,slechter slapen, donkere oogkringen ect..Is toch allemaal bij mij ...en zeker een verslaving geweest ..Ik ben al vele malen weer terug gevallen ..Komt gewoon dat ik het zo lekker vind ..dat het teveel van het goede is..Iemand die zoveel rookt, weet wel dat je de helle dag in een bepaalt roes bent..Hoe meer je slaapt voel je zeker beter, maar niet met veranded woordelijkheid hebben als je kinderen hebt bijv.

Pfff ik ben nu al 6 dagen aan de gang en is geen pretje vandaag maar niet gerookt heb wel het ergste gehad, maar nog niet hellemaal..Zal vanavond zeker rot slapen en dan snacht dat bange gevoel in je en dan weer zweten :( ...

Is er iemand die dit ook heeft me gemaakt....????
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor mij is alcohol een stuk verslavender als wiet, maar dit is persoonsgebonden.

Ook de heftigheid van een alcoholverslaving gaat iets verder als bij een cannabisverslaving.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#15
wiet = sneller verslavend maar heel ligt. (voor sommige mensen helemaal niet verslavend, voor andere weer wat sterker)
alcohol = erge, gevaarlijkere verslaving. maar treedt niet snel op.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
inderdaad.. in september was ik gestopt met smoren ==> veel meer zuipen :)
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat óf dit topic gesloten moet worden, óf dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een officiële omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jeller zei:
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt
Klik om te vergroten...
wiet is cker geestelijk verslavend!!,en niet een beetje(naar eigen ervaring!!!!!! :( :( :( )
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De wietperiode is wat mij betreft afgelopen. Elke dag meerdere sticks, om over het weekend maar niet te beginnen. Op een gegeven moment werd ik er gewoon gaar van. Nu spring ik uit bed en heb ik de hele dag zin om dingen te doen, veel vetter toch!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."