#1
Een alcoholverslaafde wordt constant geconfronteerd met zijn drugs, in alle lagen van de bevolking, in tegenstelling tot een wietgebruiker.
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.
BombSki zei:ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.
\\Frisko zei:idd...wiet is ckers verslavend!!!
geestelijk is meestal erger als lichamelijk!!!!!cunt zei:\\Frisko zei:idd...wiet is ckers verslavend!!!
mentaal ja. lichamelijk is nooit bewezen dacht ik.
klopt, het blijft veel langer in je kop rond spoken dat je zin in een drug hebt. maar lichamelijk duurt maar paar dagen!Frisko zei:geestelijk is meestal erger als lichamelijk!!!!!cunt zei:\\Frisko zei:idd...wiet is ckers verslavend!!!
mentaal ja. lichamelijk is nooit bewezen dacht ik.![]()
Bal0n zei:Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P
dude er zijn evenveel site's waar opstaat dat het wel is ,dan dat het niet zo is!!,ga er maar vanuit dat ut verslavend is...anders rookte ik nu al lang niet meer!!!!!!!!!!!BombSki zei:hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.
Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
BombSki zei:hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.
Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."