Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik gebruik venlafaxine/quetiapine en voel altijd zat van 3mmc en ondervind geen lichamelijke klachten. Dit zegt natuurlijks niets over lange termijn/onzichtbare schade en venlafaxine is natuurlijk ook geen prozac. Ik zou hiermee uiterst voorzichtig zijn, vooral in psychologisch opzicht. Je bent pas net begonnen met de meds, wacht eerst een paar maanden om te kijken wat die meds met je doen voordat je gaat experimenteren. Ik vermoed dat je ook veiliger zit met bijv. ritalin of amfetamine aangezien deze middelen als veilig worden beschouwd icm antidepri/psychotica."
"psychisch (dip) en lichamelijk (moe, brak) altijd minder last gehad de dagen na 3mmc dan na bijvoorbeeld mephedrone, mdma en dergelijke (5-apb spant de kroon, heb me echt een week super beroerd gevoeld daarna), maar dat zegt natuurlijk weinig over onzichtbare schade die je oploopt die zich jaren later nog kunnen openbaren. Ik heb heel wat jaartjes o.a cathinonen gebruikt en er veel ellende mee gehad. Heb het dan ook compleet afgezworen al een hele tijd. Als ik nu nog eens een uppertje wil gebruiken neem ik een stripje ritalin, maar meer ook niet, voelt toch wel lekker en ik heb er veel minder klachten van."
"is dit een andere naam voor cathinone? gebruik dat wel eens, love for music, trillend beeld, warm stromen over je nek en rug, maar niet zo stimulerend als speed bijvoorbeeld. Merk helaas wel dat je er erg slecht van uit gaat zien, en het is ook geestelijk (erg) verslavend."
"ik heb een pilletje te pakken gekregen, grijs, met een toyota logo erop. Maar helaas, volgens de test bevat de pil mbdb. Is dit het proberen waard of zal ik gewoon echte mdma proberen op te sporen? en is er een verschil tussen bk-MBDB en MBDB?"
"ik heb dit nu op....voelt zeer lekker, beetje mdma achtig. maar is het gevaarlijk? en is dit nou legaal of niet?"
"**"
"vraag en antwoord drugsinfoteam.nl Vraag: hallo, kan ik met methylone hetzelfde geilgevoel krijgen als met (ik heb dat toch) speed?? En wat is 'beter'?? Als ik een nachtje doordoe, dan gebruik ik net geen halve gram. Hoeveel tijd laat ik er het beste tussen?? En waar is die methylone nog te verkrijgen??? Niet meer in de smartshop lees ik net... Greetz ,,, en thanxxx Antwoord: Je code was: inga Beste vraagsteller, Methylone is een XTC vervanger die net als Mephedrone uit de methcathinone groep komt. Het effect is stimulerende dan XTC. Methylone geeft wel een eufoor gevoel met verhoogde gevoeligheid voor aanraking. Of je er geiler van wordt dan bij speed? Ik denk van wel, maar het verschilt per persoon. Er is weinig bekend over de gezondheidsrisico's van Methylone. Naar alle waarschijnlijkheid lijken die op die van XTC. Combineer methylone daarom niet met speed. Dat verhoogt wellicht de kans op hersenschade. Je bent een vrouw. Vrouwen reageren sterker op drugs dan mannen. Bovendien is er een grote variatie in gevoeligheid tussen mensen. Erowid geeft doseringen, maar ook Erowid zegt, dat het nattevingerwerk is (gebaseerd is op meldingen van een aantal mensen). http://www.erowid.org/chemicals/methylo ... dose.shtml Neem in ieder geval niet meer dan 180mg (de vroeger in de smartshop verkochte "aanbevolen hoeveelheid"). De De Inspectie voor de Gezondheidszorg waarschuwde ook voor die dosis. Methylone wordt vaak met van alles gecombineerd. De gezondheidsrisico's daarvan zijn nog onbekend. Groet, Martin Sijes"
"Na al drie maanden clean te zijn bedacht ik me opeens dat ik ooit een vraag had gesteld aan een verslavingsarts op drugsinfoteam.nl over cathinone en 4FMP. Dus voor de geinteresseerden hier alsnog het antwoord Voor zover ik weet is er niets bekend over de lange termijn effecten op mensen. Het lijkt mij wel dat het problemen kan opleveren. Beide middelen zijn namelijk belastend voor het dopaminerge systeem in de hersenen. 4-FMP is dat in ieder geval ook, wel in mindere mate, voor het serotonerge systeem. Uiteindelijk kun je hier problemen door ondervinden. De ene persoon is hier gevoeliger voor dan de ander. Mogelijk ervaar je dus nu niet direct problemen, maar kan dat wel komen als je je gebruik op deze manier voortzet. 4-FMP is verdacht van het geven van hersenschade bij frequent of hevig gebruik. Echter is daar nog niet voldoende onderzoek naar gedaan bij mensen. Dopaminereserves in bepaalde hersengebieden zijn groter dan bijvoorbeeld serotoninereserves. Dat kan verklaren waarom je frequent kan gebruiken en toch effect kan hebben. De dopaminereserves zijn nog niet volledig uitgeput. Dit zegt echter dus niets over de schadelijkheid. Om risico's te beperken, is het handig middelen niet te combineren en je hersenen de tijd te geven de balans te kunnen herstellen, reserves aan te vullen. Zes weken hebben je hersenen ongeveer nodig om reserves aan te vullen. Om de kans op problemen te verminderen is het raadzaam die periode minstens aan te houden tussen het gebruik van oppeppende middelen als speed, 4FMP, xtc of bijvoorbeeld cathinone. Beter is gebruik te beperken tot een aantal keer per jaar. Dus zo'n 2 tot 3 maanden tussen ieder gebruik. Of iets een harddrug is of niet, zegt inderdaad niets over schadelijkheid. Denk maar aan alcohol. Op lijst 1 staan middelen waarvan onze overheid heeft gezegd dat het schade kan toebrengen. Echter zijn er meer middelen die dat kunnen, maar worden ze lang niet allemaal met naam genoemd in de opiumwet. Er staan dus ook middelen op die wellicht minder schadelijk zijn dan andere die niet genoemd worden. Meer info over deze drugs, voor zover die er is, vind je bijvoorbeeld op de engels wikipedia of op erowid.org. Met vriendelijke groet, Eline"
"eymaardusen zei: Ik heb mezelf onlangs 3 buisjes FLUX aangeschaft bij een smartshop. Hier blijkt ook 4-fmp in te zitten. Weet iemand precies hoeveel mg 4-fmp er in 1 buisje zit? Klik om te vergroten... Kijk uit, in zon flesje zit ongeveer anderhalve dosis. Deze klapt wel hard in maar duurt ook erg lang. Wel lekker trouwens, maar niet mijn favo, heeft te weinig xtc gevoel maar veel meer speed."
"alcohol wiet nicotine valeriaan"