Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verslavendst?

Wat is het verslavendst?

152 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pkoeiaard zei:
Tjonge,tjonge, Wat mierenneukerij over verslaving.
Ik was afgelopen jaar 3 weken lang op vakantie, dus 3 weken zonder wiet en geen last van ontwenningsverschijnselen.
Is wiet verslaafd? Nee hoor, het zit in je tussen oren!
Alcohol is wel degelijk een HARD drug.
Hard drug = moeilijk van af komen.
Alcoholisten hebben veel moeite om de alcoholistische dranken af kunnen blijven.
Klik om te vergroten...

Wat een bullshit. Dat iets tussen je oren zit maakt het nog niet minder hoor. Dat jij er niet verslaafd aan kunt raken, zegt niets over andere gebruikers die er misschien wel verslaafd aan kunnen raken.
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:
Klik om te vergroten...
inderdaad balon ..
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.


Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik kan het gewoon niet laten om er niet op in te gaan, ik vind dit soort reacties zo belachelijk. Word toch wakker!

Er zijn mensen die stellen dat ze verslaafd zijn aan wiet, ze kunnen het niet of bijna niet laten liggen. En dan komt er iemand die geen verslavende kenmerken ondervindt aan wiet even vertellen dat al die mensen er maar naast zitten?

Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :(
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :([/quote]

Mooie afluit zin,het is waar...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mr.jiho zei:
bij alcohol is het moeilijker om verslaafd te geraken maar éénmaal je eraan verslaafd bent dan is het hard om ervanaf te gerake
bij weed is het anders
Klik om te vergroten...

ik denk ook dat het zo is, de drang/zin naar weed is er vlugger omdat het maar een jointje is dat je moet opsteken en 10 minuten later heb je het effect.. bij alcohol moet je al stevig doordrinken om zat te worden..

ik versta echt nie dat alcohol het meeste stemmen heeft als jullie bijna elke dag blowen allemaal.. wordt misschien eens wakker.. of drinken julie ook elke dag vollen bak ofzo?

trouwens die vergelijking van als je op reis gaaten niet blowt wil niets zeggen, mis je de alcohol wel mss als je 3 weken met je ouders op reis bent? daar gaat het topic om hé..

en een wietverslaving zit sowieso tussen je oren, maar lichamelijke verslaving is veel minder erg dan mentale hoor.. lichamelijke verslaving is al weg na 3 dagen afkicken ofzo
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij is alcohol een stuk verslavender als wiet, maar dit is persoonsgebonden.

Ook de heftigheid van een alcoholverslaving gaat iets verder als bij een cannabisverslaving.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#9
wiet = sneller verslavend maar heel ligt. (voor sommige mensen helemaal niet verslavend, voor andere weer wat sterker)
alcohol = erge, gevaarlijkere verslaving. maar treedt niet snel op.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
inderdaad.. in september was ik gestopt met smoren ==> veel meer zuipen :)
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Een alcoholverslaafde wordt constant geconfronteerd met zijn drugs, in alle lagen van de bevolking, in tegenstelling tot een wietgebruiker.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeller zei:
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt
Klik om te vergroten...
wiet is cker geestelijk verslavend!!,en niet een beetje(naar eigen ervaring!!!!!! :( :( :( )
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De wietperiode is wat mij betreft afgelopen. Elke dag meerdere sticks, om over het weekend maar niet te beginnen. Op een gegeven moment werd ik er gewoon gaar van. Nu spring ik uit bed en heb ik de hele dag zin om dingen te doen, veel vetter toch!
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik kan dit ook beamen, weed is zeker verslavend, heb de harde realiteit ook al onder ogen moeten komen, gelukkig is die periode gedaan :)
af en toe een jointje kan geen kwaad :smoke:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja en wat wil je daarmee zeggen? albert hofmann ook, en toch vertrouw ik hem iets meer dan de gemiddelde gebruiker hier

edit: users in mn vorige post sloeg op gebruikers van het forum, niet op gebruikers van drugs.
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb ook een tijd elke dag geblowt
maar na een halfjaar vond ik t nixmeer aan
heb wiet/hasj totaal niet als verslavend ervaren :stoned:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#18
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.
Klik om te vergroten...
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#19
Van de zaken die ik tot mij heb genomen :

alcohol : niet verslavend
sigaretten : Nog altijd niet vanaf... Heel erg verslavend dus !
Wiet : Als ik geen heb, hoef ik het niet, als ik er heb, dan gebruik ik heel weinig per keer.
XTC : leuk, maar niet voor elk weekend... Niet verslavend voor mij
Cocaïne : toch wel vrij verslavend, toen ik 't had, moest het telkens direct door de neus... Veel zin ook om te gebruiken toen...
Ik weet moest ik nu nog eens een lijntje nemen dat ik gemakkelijk terug elk weekend zou gebruiken.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#20
BombSki zei:
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."