Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs interview voor school

drugs interview voor school

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: drugs intervieuw voor school

Wacky zei:
gemiddeld 3 weekenden per week
Klik om te vergroten...

Goedzo! Dat is de instelling :grin:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: drugs intervieuw voor school

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
14, ik ben nu 16.

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Cocaine, Speed, GHB, XTC, Wiet, Ketamine.

3. welk effect had drugs op jou?
Het maakte me leven leuker.

4. hoelang ben je al verslaaft?
Uhm... Ik ben niet verslaafd?

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Ik wou meer sensatie...

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Voor het drugsgebruik gewoon normaal, tijdens het drugsgebruik meer sensatie.

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Ja

8. wou/wil je van de drugs af?
Nee

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Van vele nachten doorhalen met speed werd ik echt psychotish...
k
kangaroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

1/2. alcohol ongeveer 12, biertje, wijntje, niets bijzonders. tijdens studie wel flink gezopen daarna weer normaal hoeveelheid, 10 eenheden per week

drugs, wiet, hasj, ongeveer 15, elke vrijdag bij het uitgang

harddrugs, alleen coke ongeveer 27

3. wiet en hasj niet veel, coke wel, lekker relaxed, betere sex.
4. niet, gebruik 1x in de 2 weken
5.spannend, lekker tijdens het uitgaan
6 geen verschil
7 ja. ze zeggen eigen verantwoordelijkheid
8. gaat prima zo, dus nee
9. iets minder geld
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
20

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Paddo's, XTC, Speed, Cocaine, GBL, Mephedrone, Wiet

3. welk effect had drugs op jou?
Relativerender in het leven gaan staan, volwassener door geworden.

4. hoelang ben je al verslaaft?
Niet.

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Nieuwsgierig samen met vrienden

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Saai en alleen.

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Deels wel

8. wou/wil je van de drugs af?
Nee hoor af en toe is prima.

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Teveel leuke avonden beleeft.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
15 denk ik

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
thc, speed, mdma, ghb, alcohol, paddo’s, coke, ghb, ketamine, lachgas, salvia, kratom


3. welk effect had drugs op jou?
Moeilijk in te schatten, hoe zou ik nu zijn zonder dat ik ooit gebruikt zou hebben?
Paddo's heeft wel veel invloed op mij gehad, vnl. men kijk op het leven.
Weed heeft toch ook men manier van denken verandert. Zowel positief (creativiteit, oplossingen bedenken voor problemen / dilemma's) als negatief (soms paranoia, schuchter).
De rest is gewoon leuk geweest zonder echt effect te hebben op men leven.

4. hoelang ben je al verslaaft?
Niet echt verslaafd. Soms wel teveel blowen.

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
nieuwsgierigheid, interesse

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Verschil moeilijk in te schatten.

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Ja, maar niet wat. Wordt nooit echt over gepraat.

8. wou/wil je van de drugs af?
Nee, Ik denk dat ik nergens mee overdrijf. Misschien wat minder blowen.

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik?
Vnl. fijne maar ook minder fijne momenten beleeft. De hardere drugs gebeuren meestal goed gepland dus nooit echt te fout gegaan. Vroeger soms wel ruzie thuis omwille van roken/drank/drugs.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
13 jaren oud.

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Wiet, hasj, Xtc

3. welk effect had drugs op jou?
Verschilt per drug natuurlijk.

4. hoelang ben je al verslaafd?
Niet, en dat hoop ik zo te houden.

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Mijn eerste drug was, net zoals de meesten denk ik, wiet. Het was toentertijd carnaval en een vriendje had wat bij, ik wilde het wel eens proberen.

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Goed, en goed!

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Van sommige drugs wel, andere niet.

8. wou/wil je van de drugs af?
Nee, zolang ik het af en toe blijf doen gaat 't prima.

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Geen, op een paar beschamende momenten na!
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#7
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
12 softdrugs 14 harddrugs
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Zie onderschrift
3. welk effect had drugs op jou?
Verschilt per drugs. Over het algemeen gaan remmingen weg, praat ik wat meer enzo.
4. hoelang ben je al verslaaft?
ehm moet ik even goed nadenken, ik denk anderhalf a 2 jaar aan cannabis
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Nieuwsgierigheid. Blowen was eigen initiatief
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Ehm voordat ik gebruikte in ieder geval een stuk onschuldiger haha. Maarja drugs zijn natuurlijk niet de enige factoren die daar invloed op hebben, ben ook aan het begin van de pubertijd aan drugs begonnen dus denk niet dat ik hier een goed beeld van kan schetsen.
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
T gezin wel, ze weten dat ik softdrugs gebruik en dat ik xtc in mn bezit had maar weet niet of ze weten of ik het heb genomen. Krijg thuis wel eens raporten gestuurd waarin het een en ander staat maar zei hierover dat ze fouten hadden gemaakt. Dus weet niet of ze van mn harddrugs gebruik weten.
8. wou/wil je van de drugs af?
Nee, mijn harddrugsgebruik is niet meer problematisch. En m'n wiet misbruik wil ik nog niet verhelpen, omdat ik er zo erg tegen op zie en ik er echt niet tegen kan als ik niet kan blowen. There is a time and place for everything
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Slecht geheugen, huid is bleker, moeite met verplichtingen nakomen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
softdrugs 14 jaar, harddrugs 15 jaar
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
alcohol, cannabis, xtc, speed, ghb, benzo's, pff nog wat vergeten misschien ...
3. welk effect had drugs op jou?
de verwachte uitwerking.
4. hoelang ben je al verslaaft?
ik ben niet verslaafd
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
nieuwschierigheid
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
leuk, leuker
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
nee, wel vrienden
8. wou/wil je van de drugs af?
nee, ik ben redelijk tevreden over mijn gebruik
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
geen gevolgend, drugs moet je doseren, dan kun je de risico's beperken, zonder gevolgen dus.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Winehouse zei:
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
softdrugs 14 jaar, harddrugs 15 jaar
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
alcohol, cannabis, xtc, speed, ghb, benzo's, pff nog wat vergeten misschien ...
3. welk effect had drugs op jou?
de verwachte uitwerking.
4. hoelang ben je al verslaaft?
ik ben niet verslaafd
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
nieuwschierigheid
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
leuk, leuker
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
nee, wel vrienden
8. wou/wil je van de drugs af?
nee, ik ben redelijk tevreden over mijn gebruik
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
geen gevolgend, drugs moet je doseren, dan kun je de risico's beperken, zonder gevolgen dus.
Klik om te vergroten...
Afgezien van een uitgedroogde poes door het slimmen dus..
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#10
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
Ik was 13 toen begon ik met speed dat was in 2006 ben nu net 18 jaar geworden..

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Ghb(aan verslaafd) Wiet, hasj, salvia, ketamine,coke gerookt en gesnoven, speed, poppers, zyprexa, alcohol, benzodiazepines oa. oxazepam, diazepam, lorazepam, temazepam, midozolam, seraquel xr en de normale, citalopram, xtc, mdma kristal, paddo's dexamfetamine, cafeïne, nicotine, ritalin. volgens mij was dat het zo ongeveer.

3. welk effect had drugs op jou?
Het werkt rust gevend in me hoofd. Maar me leven is er door verneukt. 3 keer in een afkick kliniek gezeten en nog steeds niet geholpen.

4. hoelang ben je al verslaafd?
Vanaf het begin af aan.

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Dat kunnen verschillende redens zijn. Broer zelfmoord gepleegd was schizofreen toen was ik 12 jaar, Moeder spoort niet helemaal borderline, schizofreen, manisch depressief. Zelf in het circuit geraakt kan er moeilijk uit komen.

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Ook niet echt een lolletje door dat m'n broer overleed.

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Ja ze weten het dat ik in een afkick kliniek heb gezeten. Maar nu weten ze niet dat ik alweer een terugval heb gehad.

8. wou/wil je van de drugs af?
Ik wil niet dat de drugs mij gebruikt maar ik de drugs. Stoppen zou ik nooit doen. Tenminste niet in de planning. Maar ooit wel een keer.

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik?
Dat ik in de problemen raak. Me ouders keer op keer weer teleurstel. Zelf junkie gedrag vertoon. In het poortje gezeten in een afkickkliniek en dat was het zo wel een beetje.
B
BoredLid
01-01-2024, 00:00
#11
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
14 à 15: Alcohol en soft-drugs, 17: Harddrugs

2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Alcohol, wiet, hash, gbh, gbl, truffels, speed, mephedrone, xtc en ketamine.

3. welk effect had drugs op jou?
Het effect wat ik verwachtte.

4. hoelang ben je al verslaaft?
Ik ben niet verslaafd.

5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Alcohol was met vrienden in de 4e klas tijden een projectweek, gewoon omdat we dat stoer/leuk vonden. De rest allemaal voor het eerst gebruikt uit nieuwschierigheid.

6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Weet ik veel.

7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Nee, voor hun eigen bestwil weten ze dat niet. Het zou ze alleen maar wanhopig maken denk ik.

8. wou/wil je van de drugs af?
Nee.

9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Niet zoveel
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
nyssa zei:
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
14: THC, alcohol en nicotine. 16: harddrugs
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Nicotine
Caffeïne
Alcohol
Absinth
Wiet
Hasj
Ritalin
Poppers
Speed
Coke
MDA
MDMA
Paddenstoelen (Cubensis, Copelandia)
Truffels (Atlantis)
LSD

3. welk effect had drugs op jou?
Goede.
4. hoelang ben je al verslaaft?
Niet verslaafd.
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
Nieuwgierigheid.
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
Geen idee hoe het ervoor was (is nogal lang geleden). Tijdens: veel mensen leren kennen en nieuwe plaatsen ontdekt.
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
Ja.
8. wou/wil je van de drugs af?
Nee.
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
Andere kijk op de wereld (in de positieve zin dan). Vooral door de psychedelica, ik gebruik alleen nog wiet en psychedelica (wel technisch gezien valt wiet ook onder psychedelica maar voor alle duidelijkheid...)
Klik om te vergroten...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
nyssa zei:
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
Klik om te vergroten...

1. Rond mijn veertiende of vijftiende.

2. LSD
2C-i
Paddo's
Truffels
MDMA
Methylone
GHB
Mephedrone
Wiet
Hash
Ketamine
Nicotine
Alcohol
Valium, Xanax
DMT
Aminita Muscaria
Pseudo-efedrine
Chloroform

3. In het begin een relatief negatief effect, toen deed ik nog voornamelijk alcohol en wiet/hash. Daarna een zeer positief effect, ik heb veel geleerd uit mijn ervaringen met drugs, veel positieve dingen.

4. Ben op dit moment nergens verslaafd aan, ben drie jaar verslaafd geweest aan nicotine maar ben nu op dit moment al bijna een jaar gestopt. Rook alleen af en toe nog eens. Maar dat beperkt zich tot een keer of 5 per jaar.

5. Puur om te experimenteren, ik vind ontzettend graag nieuwe dingen uit. Als sinds ik mij bewust ben van het bestaan van "drugs" trekt het mij enorm aan, als een grote magneet.

6. Mijn leven heeft er nooit echt onder geleden, ik ben geen junkie. Gewoon een gebruiker. Ik doe nog steeds een hoge en goede studie. Het heeft dan ook geen negatief effect op mijn capaciteiten.

7. Ja, mijn ouders weten het. Mijn mama keurt het af maar kan het me natuurlijk niet verbieden. Mijn vader keurt het goed en zegt dat ik wel zal weten wat ik doe. Dit doet hij alleen omdat hij aan het scheiden is van mijn moeder en me op die manier aan zijn kant wil krijgen. Vroeger had hij het nooit maar dan ook nooit goed gevonden.

8. Nee absoluut niet :)

9. Dat ik enorm ruimdenkend ben geworden, rustiger, socialer en ik hou meer van het leven en van alles om mij heen. Ik respecteer en waardeer alles veel meer nu. Soms heb je iets nodig om je duidelijk te maken wat je allemaal hebt, drugs heeft dat voor mij gedaan.

Hopelijk heb je er wat aan voor je intervieuw, veel succes ermee :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben jij niet verslaafd aan het experimenteren :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Arizona zei:
Ben jij niet verslaafd aan het expirimenteren :wink:
Klik om te vergroten...

Daar heb je mischien wel een punt :) Maar ik beschouw dat eerder als een gewoonte of karaktereigenschap, anders zou iedereen verslaafd zijn. Iedereen heeft gewoontes en bepaalde karaktereigenschappen. Ik experimenteer nu eenmaal graag. Niet alleen met drugs hoor, met alles experimeteer ik graag :grin: En pas als mijn experimenteren negatieve gevolgen zou hebben voor mijn leven, dan zou ik spreken van een verslaving... Een verslaving is in feite een uit de hand gelopen gewoonte.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: drugs intervieuw voor school

TS vraagt toch >hoelang< ik verslaafd ben, en niet óf ik verslaafd ben? Dat bedoelde ik.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
En oke ik zal het toegeven, ik heb wel een verslaving... Dit forum :)
n
nyssaLid
01-01-2024, 00:00
#18
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: drugs intervieuw voor school

nyssa zei:
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
Klik om te vergroten...

1. 14 eerste blowtje , 17 eerste "harddrugs".
2.
Chris Pontius zei:
Alcohol
Wiet
Hasj
MDMA
Speed
Coke
2cb
LSD
Paddo's
DXM
Lachgas
Dex
GHB
Keta
Klik om te vergroten...

3. verschilt nogal per drug he ?
4. Niet :') ?
5. Nieuwsgierigheid
6. Ben nu vooral een stuk socialer
7. Volgens mij hebben sommige wel een vermoeden.
8. Nee, voorlopig niet.
9. Erm... zie vraag 6?

Beetje simpele vragen imo.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: drugs intervieuw voor school

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
-15 blowen, 16 voor t eerst JALLIESSS
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
-wiet/hasj, speed, xtc, lsd, truffels, salvia, keta, ghb en 2c-b
3. welk effect had drugs op jou?
-ik werd blij, druk, rustig, verward, chaotis, geconcentreerd, moest kotsen, ging out, kon niet slapen, werd gefrustreerd en gelukkig
4. hoelang ben je al verslaaft?
-noem je me nou gelijk verslaafd?? ik gebruik nooit doordeweeks (ok wiet en bier wel) en ook niet voor/tijdens werk in het weekend of als ik naar familie ga en ook lang niet altijd als ik wel echt vrij ben, dus ik denk niet dat ik verslaafd ben
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
-interesse werd gewekt door vrienden die het voor de eerste keer deden
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
-niet erg verschillend
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
-ja ze weten dat ik blow en dat ik wel eens xtc gedaan heb
8. wou/wil je van de drugs af?
-nee want ik zit er niet aan
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
-nieuwe kameraden, plezier, verlepping en minder aandacht voor school (maar heb t nog wel gehaald)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."