Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs interview voor school

drugs interview voor school

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
nyssa zei:
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
Klik om te vergroten...

1. Rond mijn veertiende of vijftiende.

2. LSD
2C-i
Paddo's
Truffels
MDMA
Methylone
GHB
Mephedrone
Wiet
Hash
Ketamine
Nicotine
Alcohol
Valium, Xanax
DMT
Aminita Muscaria
Pseudo-efedrine
Chloroform

3. In het begin een relatief negatief effect, toen deed ik nog voornamelijk alcohol en wiet/hash. Daarna een zeer positief effect, ik heb veel geleerd uit mijn ervaringen met drugs, veel positieve dingen.

4. Ben op dit moment nergens verslaafd aan, ben drie jaar verslaafd geweest aan nicotine maar ben nu op dit moment al bijna een jaar gestopt. Rook alleen af en toe nog eens. Maar dat beperkt zich tot een keer of 5 per jaar.

5. Puur om te experimenteren, ik vind ontzettend graag nieuwe dingen uit. Als sinds ik mij bewust ben van het bestaan van "drugs" trekt het mij enorm aan, als een grote magneet.

6. Mijn leven heeft er nooit echt onder geleden, ik ben geen junkie. Gewoon een gebruiker. Ik doe nog steeds een hoge en goede studie. Het heeft dan ook geen negatief effect op mijn capaciteiten.

7. Ja, mijn ouders weten het. Mijn mama keurt het af maar kan het me natuurlijk niet verbieden. Mijn vader keurt het goed en zegt dat ik wel zal weten wat ik doe. Dit doet hij alleen omdat hij aan het scheiden is van mijn moeder en me op die manier aan zijn kant wil krijgen. Vroeger had hij het nooit maar dan ook nooit goed gevonden.

8. Nee absoluut niet :)

9. Dat ik enorm ruimdenkend ben geworden, rustiger, socialer en ik hou meer van het leven en van alles om mij heen. Ik respecteer en waardeer alles veel meer nu. Soms heb je iets nodig om je duidelijk te maken wat je allemaal hebt, drugs heeft dat voor mij gedaan.

Hopelijk heb je er wat aan voor je intervieuw, veel succes ermee :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben jij niet verslaafd aan het experimenteren :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Arizona zei:
Ben jij niet verslaafd aan het expirimenteren :wink:
Klik om te vergroten...

Daar heb je mischien wel een punt :) Maar ik beschouw dat eerder als een gewoonte of karaktereigenschap, anders zou iedereen verslaafd zijn. Iedereen heeft gewoontes en bepaalde karaktereigenschappen. Ik experimenteer nu eenmaal graag. Niet alleen met drugs hoor, met alles experimeteer ik graag :grin: En pas als mijn experimenteren negatieve gevolgen zou hebben voor mijn leven, dan zou ik spreken van een verslaving... Een verslaving is in feite een uit de hand gelopen gewoonte.
n
nyssaLid
01-01-2024, 00:00
#4
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: drugs intervieuw voor school

nyssa zei:
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik

alvast bedanktt!
Klik om te vergroten...

1. 14 eerste blowtje , 17 eerste "harddrugs".
2.
Chris Pontius zei:
Alcohol
Wiet
Hasj
MDMA
Speed
Coke
2cb
LSD
Paddo's
DXM
Lachgas
Dex
GHB
Keta
Klik om te vergroten...

3. verschilt nogal per drug he ?
4. Niet :') ?
5. Nieuwsgierigheid
6. Ben nu vooral een stuk socialer
7. Volgens mij hebben sommige wel een vermoeden.
8. Nee, voorlopig niet.
9. Erm... zie vraag 6?

Beetje simpele vragen imo.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: drugs intervieuw voor school

1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
-15 blowen, 16 voor t eerst JALLIESSS
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
-wiet/hasj, speed, xtc, lsd, truffels, salvia, keta, ghb en 2c-b
3. welk effect had drugs op jou?
-ik werd blij, druk, rustig, verward, chaotis, geconcentreerd, moest kotsen, ging out, kon niet slapen, werd gefrustreerd en gelukkig
4. hoelang ben je al verslaaft?
-noem je me nou gelijk verslaafd?? ik gebruik nooit doordeweeks (ok wiet en bier wel) en ook niet voor/tijdens werk in het weekend of als ik naar familie ga en ook lang niet altijd als ik wel echt vrij ben, dus ik denk niet dat ik verslaafd ben
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
-interesse werd gewekt door vrienden die het voor de eerste keer deden
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
-niet erg verschillend
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
-ja ze weten dat ik blow en dat ik wel eens xtc gedaan heb
8. wou/wil je van de drugs af?
-nee want ik zit er niet aan
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
-nieuwe kameraden, plezier, verlepping en minder aandacht voor school (maar heb t nog wel gehaald)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: drugs intervieuw voor school

1: 15 toen ik voor het eerste blowde, 19 toen ik voor het eerst harddrugs gebruikte.

2: wiet/hasj, mdma, lsd, speed, coke, psilocybine, mephedrone, 4-FMP, ketamine, GHB

3: Zoals Chris Pontius al zei varieerde dat nogal. Mdma en LSD zijn wel eye-openers geweest voor me in bepaalde opzichten. Ik ben een stuk vrijer in mijn doen en laten dan voordat ik die drugs kende.

4: Niet.

5: Nieuwschierigheid, verveling, en ben er een tijd lang mee doorgegaan omdat ik nuchter niet dacht te kunnen feesten. Dat stadium zijn we ondertussen weer voorbij, though.

6: Mijn leven is niet echt veranderd sinds ik drugs gebruik. Soms ben ik na het weekend een beetje verlept, maar dat is het enige. Naast dat ik wat vrijer in mijn doen en laten ben, hebben drugs geen invloed op mijn dagelijks leven verder.

7: Een oom van me weet het, en een nichtje. Mijn moeder heeft haar vermoedens gehad, maar sinds ik alles glashard heb ontkent hoor ik haar er nooit meer over. Ik weet niet of ze zich erbij heeft neergelegd of dat ze het niet weet.

8: Nop.

9: De gevolgen zijn vrij beperkt, soms wat brak na een weekend, onder invloed wat gênante dingen uitgespookt, maar dat is het wel. En ik ben wat vrijer in mijn doen en laten dan voordat ik ooit drugs gebruikt had.

De vragenlijst is inderdaad wat beknopt en simpel, zoals Chris Pontius al zei. Awel, ik hoop dat deze antwoorden volstaan.

Olle
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: drugs intervieuw voor school

Dreuge zei:
noem je me nou gelijk verslaafd??
Klik om te vergroten...
Jij antwoord op de ts niet andersom.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: drugs intervieuw voor school

nyssa zei:
4. hoelang ben je al verslaaft?
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: drugs intervieuw voor school

1.
-Ik was 14 toen ik de eerste keer blowde en alcohol dronk en harddrugs begon ik mee op m'n 15e.

2.
Hallucinogenen:
Werkte allemaal niet.
MDA
LSD
LSA
Paddo's
2-CB
DMT
DXM
Salvia
Lachgas
Tetra-Fluorethane
_____________________
Stimulanten:
MDMA
Cocaïne
Amfetamine/pep
4-FMP
Methylone
Khat
Cafeïne
Nicotine

Downers:
Valium
Oxazepam
Diazepam
Codeïne
Alcohol
Ketamine
THC
Klik om te vergroten...

3.
-Wel volgens wat het effect hoor te zijn bij drugs.
Behalve bij hallucinogene middelen, want ik kan niet trippen.

4.
-Ik ben nergens verslaafd aan.

5.
-Nieuwsgierigheid.

6.
-Niet veel anders, alleen kijk ik wel anders tegen sommige dingen aan.

7.
-Hebben vast wel een vermoeden, maar praat er niet openlijk over.

8.
-Als de drugs mij toch gaan overheersen, dan ben ik van plan ermee te stoppen, maar voorlopig dus nog niet.

9.
-Niet echt grote gevolgen, natuurlijk ga je soms wel de mist in. Ik heb er wel veel mensen mee ontmoet, door naar feesten te gaan enz.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."