Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardnekkigste verslaving?

Hardnekkigste verslaving?

72 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk toch wel dat Methamfetamine en Heroïne de meest verslavende middelen zijn...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben benieuwd wat jullie denken of ondervonden hebben! Denk aan de geestelijke EN de lichamelijke verslaving.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vroeger pep maar ik denk toch alcohol. Ik overdrijf hier niet mee maar ik zie mezelf geen jaar geen glaasje alcohol drinken.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
nicotine word zwaar onderschat!

vele doden per jaar aan roken meer dan aan alle illegale drugs bij elkaar en toch te koop op iedere straathoek....

blijf t krom vinden
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
speedjunky69 zei:
nicotine word zwaar onderschat!

vele doden per jaar aan roken meer dan aan alle illegale drugs bij elkaar en toch te koop op iedere straathoek....

blijf t krom vinden
Klik om te vergroten...
Procentueel gebruiken veel meer mensen tabak dan andere drugs. Ik ben wel benieuwd naar de procentuele verhouding met de kans op (in)directe sterfte per middel.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heroine.
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij toch echt de MDMA, voel me nergens zo gelukkig van :flushed:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, "gelukkig". Poor thing.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Euforisch had misschien beter geweest.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Euforisch had misschien beter geweest.
Klik om te vergroten...

Of extase. Vind ik ook wel een mooi woord om die gevoelens te beschrijven. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Euforisch had misschien beter geweest.
Klik om te vergroten...

Of extase. Vind ik ook wel een mooi woord om die gevoelens te beschrijven. :)
Klik om te vergroten...
Zou daar de naam Ecstacy van komen?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Euforisch had misschien beter geweest.
Klik om te vergroten...

Of extase. Vind ik ook wel een mooi woord om die gevoelens te beschrijven. :)
Klik om te vergroten...
Zou daar de naam Ecstacy van komen?
Klik om te vergroten...

Oh, wat knap van jou ! Dat je die link gelegd hebt ! :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Zou daar de naam Ecstacy van komen?
Klik om te vergroten...
Nee. Dat is het Engelse woord voor extase. Maar dan wel ecstasy.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Zou daar de naam Ecstacy van komen?
Klik om te vergroten...
Nee. Dat is het Engelse woord voor extase. Maar dan wel ecstasy.
Klik om te vergroten...

Ze lijken gewoon toevallig ook nog op elkaar.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Zou daar de naam Ecstacy van komen?
Klik om te vergroten...
Nee. Dat is het Engelse woord voor extase. Maar dan wel ecstasy.
Klik om te vergroten...
Achzo.
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
desiyaboy zei:
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
Klik om te vergroten...
Bwa, euforie en ecstase misschien. Maar Gelukkig zijn is toch van een heel andere orde, dat is een gevoel met veel meer diepgang dan de andere twee.

Je bent gelukkig als het totaalpakket klopt, je (liefdes)leven, goed werk (of studiekeuze), enz..
Euforie en ecstase zijn meer een moment opname gevoel en dat heeft weinig te maken met gelukkig zijn.

Wel, zo denk ik er toch over. :grin:
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
desiyaboy zei:
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
Klik om te vergroten...
Bwa, euforie en ecstase misschien. Maar Gelukkig zijn is toch van een heel andere orde, dat is een gevoel met veel meer diepgang dan de andere twee.

Je bent gelukkig als het totaalpakket klopt, je (liefdes)leven, goed werk (of studiekeuze), enz..
Euforie en ecstase zijn meer een moment opname gevoel en dat heeft weinig te maken met gelukkig zijn.

Wel, zo denk ik er toch over. :grin:
Klik om te vergroten...

wederom goed gecorigeerd, valt niks op aan te merken :rolleyes: alhoewel ik op M toch echt 4 uur gelukkig ben (eigenwijs he) :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
desiyaboy zei:
wederom goed gecorigeerd, valt niks op aan te merken :rolleyes: alhoewel ik op M toch echt 4 uur gelukkig euforisch ben (eigenwijs he) :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:grin:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#20
lichamelijk vind ik methadon het zwaarst.ik heb totaal geen controle meer over mijn denken en gevoel en geest.
maar coke-basen is geraffineerder omdat je niet kan stoppen als je het in huis heb.
kalmerings-slaapmiddelen geven ook problemen lichamelijk.
canabis geeft mij geen lichamelijke problemen.ik ben na 32 jaar gestopt zonder problemen.
afkicken brengt teveel geestelijke verwarring en onbalans.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."