Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardnekkigste verslaving?

Hardnekkigste verslaving?

72 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Volgens de verslavingszorg staat heroine op 1, net erna alcohol
Klik om te vergroten...

En waar staat cristal meth dan ? Dan is ook enorm verslavend, maar mischien niet zo in dit gedeelte van de wereld. In India zijn enorm veel mensen aan meth verslaafd, heb daar eens een docu over gezien. Zelfs werkgevers die het uitdeelden zodat hun personeel harder kon werken... Echt een gekke boel daar.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wackie zei:
Om een zinvolle uitkomst mogelijk te maken AUB alleen de pol in te vullen wanneer je minimaal 5 verslavingen hebt gehad.
Klik om te vergroten...

Ja want ieder roept makkelijk zijn eigen probleem makkelijk lijkt me ?
Verslaving is sowieso slopend de pep lijkt niks vergeleken de benzo's maar dat komt omdat die lichamelijk afhankelijkheid er ook niks bij zit bij de benzo.
Dus nu ben ik zo
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
naast de persoonsgebonden factoren (want geef toe, voor de ene is zijn weedverslaving even hardnekkig als voor de andere zijn speedverslaving ... ) heb ik ooit tijdens een "stoppen met roken"-begeleidingscursus van een psychologe te horen gekregen dat nicotine verslaving even erg is als eens heroïneverslaving (of toch ervan afkicken ... uiteraard niet zozeer de ontgifting van je lichaam, welke 10.000maal harder is bij hero dan bij nicotine), maar de craving en de kans op hervalling zouden gelijk lopen.
Nu ja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil geloven, of dat ik het eerder interpreteer als een 'verkoopstruukje' tijdens de sessies (welke trouwens hopeloos zijn, voor mij toen toch, je moet het tenslotte gewoon zelf doen, gewoon ... zelf .....jij en niemand anders voor je)

In ieder geval, het stoppen met roken verloopt momenteel prima (ok, ik ben al 397 keer gestopt en herbegonnen :flushed:, heb dan ook alle technieken en middelen al uitgeprobeerd, naast hypnose en accupunctuur ), maar zit 3 weken ver en mis onze nico en ons tine niet één seconde (met de hulp van Champix overigens, een geniaal middel dat precies dat deel van mijn hersenen die steeds schreeuwden om Nico en Tine lam legt ofzo, ik weet het zelf niet, maar ik ben in ieder geval verlost van dat eeuwige gevecht op mijn schouder. Je weet wel, dat engeltje dat je toefluisterd om het niet te doen, en de duivel die op en neer danst, schreeuwend: "Jaaaa-haaaa, lekker toch, doe maar, mmmm die sigaret, wat kan het je toch ook schelen joh, hophop, aansteken die handel, dan pas zwijg ik en niet eerder!)

Zou het me dan ook zo makkelijk afgaan bij heroïne? Na 15 jaar dagelijks gebruik? Dan wordt het hoog tijd om me erin te verdiepen :wave:

(ik heb zowaar hier mijn eigen conclusie van mijn eeuwige twijfel neergeschreven, 3 werf hoera!)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nasica zei:
Toch mis ik Gamen in het lijstje. Sommige games zijn dermate verslavend dat 6 uur op een dag niets meer is.
Klik om te vergroten...

Daar heb je wel gelijk in. :)
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Irezz zei:
Mm, ik heb mijn grootste verslaving nergens zien staan, en ik dacht dat er meerdere waren eigenlijk ^^;; Dus doet't me een beetje ashemed voelen. Maaruh: ontopic!

Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola.
En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten..
Klik om te vergroten...


OMG ... Lieverd????? :hearteyes:
LOL,nee, je hebt gewoon dezelfde verslaving en nasty gewoonte als mijn vriend ....



Deze niet-rooksters is toch weer die Nico en Tine tegengekomen zeker .... nooit geen problemen mee (doorheen de dag, op feestjes gepaard met alcohol ...), tot ik weer die ene lijn speed tot me nam: hopla, daar stonden ze, met een grote glimlach en klaar om zich te moeien met me. Echte 'vrienden' kan je ze niet noemen, aangezien ze alleen maar op bezoek komen als ik speed op heb, niet bij alcohol, niet bij MDMA, en al zeker niet op trip (nooit op trip trouwens, zelfs niet toen ik ze dagelijks zag).
Tsss, speedjunks zijn het!!!!!!
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
weyoun22 zei:
Ik snap niet dat mensen menen dat nicotine verslavender is dan heroine.
Leg me dat maar eens uit.
Klik om te vergroten...

Ik heb er ook mijn twijfels over, maar wat die psychologe mij toen vertelde, is dat roken (en een bepaalde stof in combinatie met nicotine, wat ook in sigaretten voorkomt, kan even niet op de naam komen) een bepaald deel van de hersenen bereikt, wat zij het 'beloningssysteem' noemen. Een roker zou dus binnen de 10sec zichzelf 'belonen', en dat is de verslaving waar je het meeste moeite mee hebt (of in die aard ... heb niet helemaal opgelet, want ik vond die "stoppen met roken"-cursus a waste of time!).
Heroïne zou op dezelfde plaats in de hersenen terecht komen ...

bleh ... ik weet in ieder geval dat hun fabeltje van 'je ben een niet-roker' niet klopt ... eens gerookt ben en blijf je een ex-roker, en zijn er momenten in je leven dat je weer even zin hebt in die sigaret. Gelukkig verminderen ze van om de minuut naar dagelijks / maandelijks / jaarlijks. Maar nooit NOOIT! (nah, nu heb ik het toch gezegd ... nooit nooit!)
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij ook by far nicotine :openmouth: !
Het is ook gewoon veel te sociaal aanvaard :confused:, niemand zegt er iets op en je kan het altijd en overal doen wat maakt dat je er enorm wat hardnekkige gewoontes rond opbouwt en het zijn juist deze gewoontes die het stoppen zo'n pain in the ass maken!
De nicotine verslaving is op zich nix, maar het is dat gevoel van een sigaret tussen je vingers te hebben, die rook door je keel te voelen gaan enzo dat de verslaving maakt.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben gegaan voor nicotine.
De enigste middels waar ik verslaafd aan was of ben zijn wiet en nicotine.
Met wiet had ik niet zoveel last om te stoppen dan als te stoppen met roken.
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja bij mij hetzelfde, wiet is zekers ook verslavend, maar als je dan een weekje op de tanden bijt ben je der ook zo weer van tegenover sigaretten..
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindfuck zei:
KoxBox zei:
Beanhead zei:
Cannabis.

Zo diepgeworteld, echt niet normaal
Klik om te vergroten...
Dat is nu echt dé enigste verslaving die ik nooit zal begrijpen.
Klik om te vergroten...

Me neither.
Klik om te vergroten...
Jullie mogen dit over wiet denken, maar dit heb ik met alcohol.... Wat is hier zo aantrekkelijk aan om de hele dag door te gebruiken?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niets... Ik zou ook niet hele dagen dronken willen rondlopen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
1. Peuken
2. Koffie
3. Coke

Coke is niet echt een hardnekkige verslaving maar heb er nog steeds cravings naar dus die zet ik er maar bij :P
s
snoesje81Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Benzo's, de ontwenning is heftig. Zeker als je van ver komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."