Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardnekkigste verslaving?

Hardnekkigste verslaving?

72 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)
Klik om te vergroten...

Ja, maar je moet echt jarenlang dagelijks zuipen voor het zo erg is. Andere drugs (zoals meth, freebase coke, hero) zijn wat dat betreft veel agressiever.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
desiyaboy zei:
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
Klik om te vergroten...


Bliede ween!
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nicotine, kan niet zonder terwijl dat ik van de ene op de andere dag gestopt ben met coke en speed.
h
hypertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ervaring met benzo's.

Maar denk dat heroïne de ergste is, ookal gebruik je niet meer, het is een zeer aantrekkelijk spulletje.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
weyoun22 zei:
Flameon zei:
Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)
Klik om te vergroten...

Ja, maar je moet echt jarenlang dagelijks zuipen voor het zo erg is. Andere drugs (zoals meth, freebase coke, hero) zijn wat dat betreft veel agressiever.
Klik om te vergroten...

Daar heb je inderdaad een punt .. maar als je die fase eenmaal hebt bereikt in de wereld der alcohol dan heb je een probleem
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het moeilijkst is denk ik toch als je je dagelijkse koffie/peuk/biertje moet opgeven, anders coke.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap niet dat mensen menen dat nicotine verslavender is dan heroine.
Leg me dat maar eens uit.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb 2jaar elke dag ongeveer 3g gerookt en gewoon van de ene dag op de andere voor een jaar gestopt. Nu rook ik heel af en toe (zelf niet eens elke week) een jointje. Dus verslaafd ben ik verre van.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat dat bij iedereen weer anders is. Verslaving is ook persoonlijk.

Voor mij is het Cannabis.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Om een zinvolle uitkomst mogelijk te maken AUB alleen de pol in te vullen wanneer je minimaal 5 verslavingen hebt gehad.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Volgens de verslavingszorg staat heroine op 1, net erna alcohol
Klik om te vergroten...

En waar staat cristal meth dan ? Dan is ook enorm verslavend, maar mischien niet zo in dit gedeelte van de wereld. In India zijn enorm veel mensen aan meth verslaafd, heb daar eens een docu over gezien. Zelfs werkgevers die het uitdeelden zodat hun personeel harder kon werken... Echt een gekke boel daar.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wackie zei:
Om een zinvolle uitkomst mogelijk te maken AUB alleen de pol in te vullen wanneer je minimaal 5 verslavingen hebt gehad.
Klik om te vergroten...

Ja want ieder roept makkelijk zijn eigen probleem makkelijk lijkt me ?
Verslaving is sowieso slopend de pep lijkt niks vergeleken de benzo's maar dat komt omdat die lichamelijk afhankelijkheid er ook niks bij zit bij de benzo.
Dus nu ben ik zo
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
naast de persoonsgebonden factoren (want geef toe, voor de ene is zijn weedverslaving even hardnekkig als voor de andere zijn speedverslaving ... ) heb ik ooit tijdens een "stoppen met roken"-begeleidingscursus van een psychologe te horen gekregen dat nicotine verslaving even erg is als eens heroïneverslaving (of toch ervan afkicken ... uiteraard niet zozeer de ontgifting van je lichaam, welke 10.000maal harder is bij hero dan bij nicotine), maar de craving en de kans op hervalling zouden gelijk lopen.
Nu ja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil geloven, of dat ik het eerder interpreteer als een 'verkoopstruukje' tijdens de sessies (welke trouwens hopeloos zijn, voor mij toen toch, je moet het tenslotte gewoon zelf doen, gewoon ... zelf .....jij en niemand anders voor je)

In ieder geval, het stoppen met roken verloopt momenteel prima (ok, ik ben al 397 keer gestopt en herbegonnen :flushed:, heb dan ook alle technieken en middelen al uitgeprobeerd, naast hypnose en accupunctuur ), maar zit 3 weken ver en mis onze nico en ons tine niet één seconde (met de hulp van Champix overigens, een geniaal middel dat precies dat deel van mijn hersenen die steeds schreeuwden om Nico en Tine lam legt ofzo, ik weet het zelf niet, maar ik ben in ieder geval verlost van dat eeuwige gevecht op mijn schouder. Je weet wel, dat engeltje dat je toefluisterd om het niet te doen, en de duivel die op en neer danst, schreeuwend: "Jaaaa-haaaa, lekker toch, doe maar, mmmm die sigaret, wat kan het je toch ook schelen joh, hophop, aansteken die handel, dan pas zwijg ik en niet eerder!)

Zou het me dan ook zo makkelijk afgaan bij heroïne? Na 15 jaar dagelijks gebruik? Dan wordt het hoog tijd om me erin te verdiepen :wave:

(ik heb zowaar hier mijn eigen conclusie van mijn eeuwige twijfel neergeschreven, 3 werf hoera!)
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#14
de hardnekkigste verslaving is heroine en cocaine dmv spuiten.
dat is voor mij de heftigste verslaving geweest.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nicotine... Zelfs tijdens mijn zwangerschap kon ik het niet helemaal laten. Ben nu - liever laat dan helemaal nooit- sinds de geboorte van mijn dochtertje gestopt. Dat is nu bijna 2 maanden dus. Hoewel het me best wel makkelijk af gaat tot nu toe, ben ik er toch dagelijks nog mee bezig. Toen ik met speed stopte, had ik zulke gedachten een stuk minder frequent. Ik ben ook nog steeds een nicotineverslaafde denk ik, ik doe er alleen niks meer mee. :wink:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verschilt per persoon wat het verslavendste is, procentueel zal er wel een trend te zien zijn wat het verslavendst is maar dat is niet echt interessant. Voor de een is het kofie voor de ander MDMA en voor die ene coke.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
Nicotine... Zelfs tijdens mijn zwangerschap kon ik het niet helemaal laten. Ben nu - liever laat dan helemaal nooit- sinds de geboorte van mijn dochtertje gestopt. Dat is nu bijna 2 maanden dus. Hoewel het me best wel makkelijk af gaat tot nu toe, ben ik er toch dagelijks nog mee bezig. Toen ik met speed stopte, had ik zulke gedachten een stuk minder frequent. Ik ben ook nog steeds een nicotineverslaafde denk ik, ik doe er alleen niks meer mee. :wink:
Klik om te vergroten...

Ahum, nou ik rook weer hoor... :flushed:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sowieso nicotine bij mij, het is dan ook het enigste waar ik verslaafd aan ben.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cannabis.

Zo diepgeworteld, echt niet normaal
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beanhead zei:
Cannabis.

Zo diepgeworteld, echt niet normaal
Klik om te vergroten...
Dat is nu echt dé enigste verslaving die ik nooit zal begrijpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."