Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
lysergine25 zei:
waar het ook voor dient:

lange neukpartijen
lange gedichten
diepe filosofieen
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
Klik om te vergroten...

hahaha, dus owee owee, wii ehhh jaaaa, als je 1 van bovenstaande fijn vind(nr.1) ben je opgepast :P

Weet je wat pas verslavend is? Meth-amphetamine...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
lysergine25 zei:
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
Klik om te vergroten...

Woehahahaha! LOL :tearsofjoy:
d
dopeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb 3 weke achter elkaar gedaan elke dag weer. Maar had geen probleem om er voor de volgende paar dage af te blijve. Me geld was namelijk gewoon op. Waar ik spijt van had. Want ik kon geen sigarette meer kope. Waar ik meer last van had dan van de spit. En kon voor paar dage niet goed slape.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
dope zei:
Heb 3 weke achter elkaar gedaan elke dag weer. Maar had geen probleem om er voor de volgende paar dage af te blijve. Me geld was namelijk gewoon op. Waar ik spijt van had. Want ik kon geen sigarette meer kope. Waar ik meer last van had dan van de spit. En kon voor paar dage niet goed slape.
Klik om te vergroten...

doet de N toets het op jouw toetsenbord ook al niet? :rolleyes:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nederland's bekende speedjunk!



Wat een topgozer!! :hearteyes: :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
Typisch een verhaal met een omvang dat alleen onder de speed gemaakt kan zijn :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ik had geen speed genomen toen ik dat verhaal uitgetikt had, enkel G de dag ervoor.

Ik wil dus echt helemaal niets ontkennen, ik weet dat het spul godverdomme lekker is :hearteyes: maar wat ik dus echt ontkennend vind is dat mensen zeggen "Ik was er aan verslaafd, dus het is zeker wel verslavend". Ik zie dus echt niet in wat er nu zo ontkennend is aan zeggen dat speed niet verslavend is, maar ik er wel aan verslaafd ben (in bepaalde mate natuurlijk. :smoke:)

Wacky zei:
maar er zijn er ook genoeg die minder verslavend zijn
Klik om te vergroten...

Psychedelische drugs, maar zoals ik al zei ligt de verslavendheid van speed aan de directe uitwerking, niet aan het middel zelf. :beer:

:rockband: :xtc: :rock:
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed, verslavend. Alles is verslavend als je niet de discipline hebt ervan af te blijven............
Ik moet zeggen ik heb niet veel met coke, paddos, wiet......maar ben begonnen met af en toe een pilletje. Heerlijk, maar kan ik makkelijker vanaf blijven dan van speed. XTC heb ik voor t eerst gepakt 5 jaar geleden, kan er netjes van af blijven. (moet zeggen, in begin ook wat moeilijk, omdat het nieuw was)
Speed ken ik pas sinds 2 maanden en moet zeggen, moeilijker om vanaf te blijven. Om de 2 weken is het wel weer prijs. Vooral omdat je redelijk kunt functioneren met speed en met XTC totaal niet. Gelukkig heb ik een drukke baan in de zorg, dus kan dagelijks gebruik niet permitteren, gaan ze snel merken. Zo eerlijk ben ik wel tegen mezelf. Maar ook eerlijk gezegd grijp ik nu te gemakkelijk ernaar als ik vrij weekend heb. Dus ook ik weet opletten geblazen!!!
Ik zal niet direct zeggen speed is verslavend, dat maak je der zelf van. Ik kan best zonder het spul, maar uit gemakzucht pak ik het geregeld. En nee, dit is geen ontkenning. Ik weet dat het beter is ervan af te blijven, maar het is ook zo verdomd fijn :mrgreen: En nu ben ik nog jong. Over 2 jaar hoop ik kids te hebben, dus dan moet ik wel ervan af blijven.
Daarbij heb ik een hechte vrienden en familiekring en let mijn vriend ook op me :wink: Dat helpt wel denk ik.

Maar ja nu makkelijk lullen :grin: heb de nodige lijntjes op :P

(ps, dit is de vriendin van fokker, fokker ligt nu lekker te maffen, die heeft t niet op speed :P)
P
ParaTalentaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vaak zitten verslavingen volgens de 'hulpverleners' tussen de oren, maar wat ze vaak vergeten is dat 'tussen de oren' geestelijk is, vaak wordt dit niet gemeld en laten ze het zoals het is, met gevolg dat jij als gebruiker gewoon door kan gaan (en aangezien je toch doet wat je zelf wilt) verergert dit de situatie alleen maar, totdat je op een gegeven moment ook lichamelijk afhankelijk bent van de speed. Bijv. als je het niet gebruikt kun je minder goed functioneren doordat je jezelf met je eigen gebruik uitput, je hebt nergens meer zin in, maar je kan het eigenlijk ook weer niet omdat je lichaam het niet aankan en dan moet je toch maar opnieuw zooi halen zodat in ieder geval je lichaam en organen weer normaal functioneren en zo ga je steeds verder.

Vaak zijn het de mensen die de theorie hebben geleerd en de meeste situaties alleen uit boeken kennen die zeggen dat speed niet verslavend is, ik kan je zeggen ik spreek uit eigen ervaring en heb het bij nog veel meer mensen zo meegemaakt, dus ik verzeker je dat je het echt wel moeilijk gaat krijgen als je probeert te stoppen en dit lukt niet iedereen zelfstandig, is mij zelf ook niet in m'n eentje gelukt, heb gedwongen hulpverlening gehad, verslavingszorg en niks heeft geholpen, maar op het moment dat ik zelf inzag dat mijn situatie écht té erg was (1.88 lang en 53 kilo, dat is bijna 20 kilo onder je gewicht) en alle verschijnselen van 'selfdestruction' met pijn zowel lichamelijk als mentaal wil ik stoppen en omdat ik m'n eigen ouders ook steeds dieper zie zinken.

Verslaving is een ziekte, maar als je er echt vanaf wilt ga op zoek naar de dingen die jou daarvoor motiveren en je zult zien dat je je steeds frisser gaat voelen en houdt dat vol, lukt dat niet? Ga dan gewoon naar een kliniek, t was ook mijn laatste keuze maar ik heb hem gemaakt en heb nu nog één week in de 'sociale maatschappij' voor ik me laat opnemen en aan die serieuze poging ga beginnen.

:rock:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vaak zijn het de mensen die de theorie hebben geleerd en de meeste situaties alleen uit boeken kennen die zeggen dat speed niet verslavend is, ik kan je zeggen ik spreek uit eigen ervaring en heb het bij nog veel meer mensen zo meegemaakt, dus ik verzeker je dat je het echt wel moeilijk gaat krijgen als je probeert te stoppen en dit lukt niet iedereen zelfstandig, is mij zelf ook niet in m'n eentje gelukt, heb gedwongen hulpverlening gehad, verslavingszorg en niks heeft geholpen, maar op het moment dat ik zelf inzag dat mijn situatie écht té erg was (1.88 lang en 53 kilo, dat is bijna 20 kilo onder je gewicht) en alle verschijnselen van 'selfdestruction' met pijn zowel lichamelijk als mentaal wil ik stoppen en omdat ik m'n eigen ouders ook steeds dieper zie zinken.
Klik om te vergroten...

Dat is het hem nou juist inderdaad. Pas wanneer je zelf inziet dat je niet verder kan kun je echt stoppen. Maar dan denk ik ook dat je wel zelfstandig kan stoppen. Ik heb ook een speedverslaving gehad in het verleden. Ik had allerlei verplicht opgelegde verslavingszorg contacten en zelfs een tijdje wekelijkse urine-controles, maar het deed me allemaal niets. Pas toen ik zelf echt voelde dat ik moest stoppen omdat ik er geestelijk aan kapot ging, toen ben ik ook zo cold turkey gestopt.

Toch blijf ik erbij dat speed zelf niet zozeer verslavend is. Het is vooral de reden waarom je speed gebruikt dat bepaalt of je gebruik uit de hand kan lopen. Sommige maten van me gebruiken het nog steeds na al die jaren zonder er ooit door in de problemen te zijn gekomen. Ik pakte het echt ieder weekend om mijn dagelijkse zorgen te kunnen vergeten en ik keek er de hele week naar uit, naar de drug zelf. Na een tijdje begon ik het ook op het werk te nemen, niet om de kater van vorig gebruik tegen te gaan, maar puur omdat ik teveel met de drug bezig was en ik steeds meer manieren van geintergreerd gebruik in het dagelijks leven acceptabel vond.

Het opkroppen/negeren van je problemen met tunnelvisie op de volgende ontlading van een drugs-binge, dat is een verslaving op zich.
s
stan539Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed is super verslavend :(
Ik heb me eigen vrienden (ik noem geen namen) naar de kliniek zien gaan voor de zoveelste keer :wink:

Ik kan mezelf ook enorm vinden in het verhaal van (..)dat een pakje pep vaak sneller op is dan je denkt. zo ben ik mezelf gister enorm tegen gekomen na 3 gram slechte kwaliteit pep 4,5 groen appels(XTC) , 1 gram wiet , 1 gram hasj en wat het meeste werkte voor mij gevoel: 3 nachten wakker. Op dit punt begon ik mensen te zien en te horen op afstand die verdwenen als ik dichter bij kwam, ook voelde ik me enorm bekeken.
nu net wakker en kater valt volgens mij wel mee.
Klaar voor de vakantie met de afspraak met me vrienden dat ik na Freefestival 4 weken geen harddrugs ga gebruiken. moet lukken :grin:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Real Explorer zei:
Het probleem was ook dat ik tijdens het werk en erna niks meer gegeten had, dus toen ging ik in de avond nog verder met de pep dus zat ong op de 1,5 gram en heeeel wat jointjes verder, ik rookte in de auto de laatste joint en werd in een keer duizelig en kreeg het gevoel dat ik aan het dromen was, wat niet helemaal relaxt is op de snelweg, toen begon met hart echt ziekelijk snel te kloppen kreeg ik het fucking warm en kreeg ik het gevoel alsof ik te veel had genomen(wat ook wel zo was natuurlijk :cry: ) toen heb ik de auto langs de kant gezet met het idee dat het wel wat minder zou worden allemaal maar dat gebeurde allemaal niet natuurlijk. Appart goedje dat speed.
Klik om te vergroten...

jij met je schamen hier een beetje negatief te doen over het boenpoeder.
Kom kom, de coke kon je niet betalen en respect tonen voor de amfetamine was teveel gevraagd toch ?
Hoe kan iets van 10 eu mijn coke neus pijn doen ?

Zonder voedsel
Zonder slaap
Bijpakken na 12 uur en de slaap overslaan

Met 70% amfeta is de hemel bereikt, voor 80 % coke draait mijn neus de andere kant op richting de pep.
Nooit katers, gewoon 1 bommejte per dag na opstaan (nee geen 950 kiloér)
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#12
stan539 zei:
Speed is super verslavend :(
Ik heb me eigen vrienden (ik noem geen namen) naar de kliniek zien gaan voor de zoveelste keer :wink:
Klik om te vergroten...

namen zij ook 4 pillen erbij weed en peuken ?

stan ... ik noem geen namen maarre ....

zaten ze er niet toevallig voor de drank ?
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uit ervaring kan ik zeggen dat afkicken van speed alles behalve meevalt. Ik ben 1,5 jaar verslaafd geweest. Toen ik ermee stopte voelde ik me een maand of 2 lang leeg, futloos, moe, depressief, agressief. Ik had niet de energie om uit huis te gaan en voelde me vanbinnen ongelofelijk onrustig. Ik kon niet meer slapen en als ik af en toe toch in slaap viel had ik hele enge, levensecht lijkende dromen. Ik heb me echt vreselijk gevoeld. Ook kreeg ik last van pleinvrees en angstaanvallen. Ik werd behoorlijk para.
Met dank aan oxazepam en alprazolam heb ik het afkicken doorgezet, en is het gelukt van de speed af te komen.
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
je bent pas clean na 1 jaar ouwe ,

maar neem ver nog eentje ... wij doen wel mee.

oraal 120 mg ?

boem boem boem ....

strakkie strak ...
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daar nou mee? Ik probeer alleen mijn denkpatroon te veranderen, meer niet, omdat het onmogelijke wat veel mensen ervaren toch mogelijk is......daar bedoel ik dus mee dat stoppen voor iedereen mogelijk is, hoe zwaar de steen ook is, omhoog klimmen kan toch ook????
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergine25 zei:
je bent pas clean na 1 jaar ouwe ,

maar neem ver nog eentje ... wij doen wel mee.

oraal 120 mg ?

boem boem boem ....

strakkie strak ...
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daar nou mee? Ik probeer alleen mijn denkpatroon te veranderen, meer niet, omdat het onmogelijke wat veel mensen ervaren toch mogelijk is......daar bedoel ik dus mee dat stoppen voor iedereen mogelijk is, hoe zwaar de steen ook is, omhoog klimmen kan toch ook????
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Speed als medicijn gebruiken???

Ik heb gelezen dat pep als medicijn gebruikt kan worden. Daar kan ik gerust aan toegeven. Ik dacht nog een paar jaar geleden nadat ik deze site heb benaderd, dat ik er positief over was om te gaan stoppen met speed, omdat ik in der tijd opgenomen was in een afkick kliniek waar ik gedurende een jaar verbleef. Helaas heb ik me vergist en versproken, omdat ik er nog steeds niet vanaf ben. Ik heb nog een week geleden tegen mijzelf gezegd dat ik er geen probleem mee heb om te gaan stoppen. In die week was ik 7 dagen ernstig depri geworden, dat ik besloot vandaag weer te gaan gebruiken. Ik voelde mij weer goed en kon weer mijzelf worden. Daar bedoel ik dus mee, dat ik weer kon functioneren zoals een ieder dat doet in zijn dagelijks leven. 7 dagen was ik gestopt, maar voelde mij gevangen in mijn eigen huis, en durfde mij niet te vertonen in het openbaar. Nu ik heb gebruikt denk ik daar anders over. Hoe kan dat eigenlijk? Is speed dan voor mij een hulpmiddel geworden, nu ik het al een hele tijd gebruikt? (om te weten zo"n 20 jaar) Het is net een medicijn voor mij geworden zoals staat omschreven bij google<speed> Nu ik heb gebruikt kan ik beter functioneren, en doen waar ik zin in heb. Soms neem ik te veel hooi op de vork, dat ik zelfs in staat ben 3 positieve dingen tegelijk te doen!!! What"s happen to me??? Is het dan ook een medicijn of blijft het een illegale drug???
Wie kan mij daar een antwoord op geven??? Gr. Marko
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Speed als medicijn te gebuiken

Jazeker is dat waar. Bij mij in ieder geval wel. Ik was net een week geleden gestopt met speed, en er waren meer tegens dan ik had verwacht. Ik heb 7 dagen niets meer gebruikt, waarna ik zeer depressief werd, en niet meer naar buiten ben gegaan, en alles zat mij tegen. De zin van het leven, mijn enthousiasme over vele dingen in het leven, het positief denken was ineens verdwenen. Verder voelde ik mij futloos en bedorven.......Nee sorry mensen het is mij nog niet helemaal gelukt om er een punt achter mijn gebruik te zetten. Want na die 7 dagen ben ik weer gaan gebruiken, en stond de wereld voor me open. Ik denk zeer positief over bepaalde dingen in het leven, kortom"ik heb er zin in". Maar zoals bewezen wordt, is speed ook een medicijn. Nu ik mijzelf weer ben en ik de normale gang van zaken doe, heb ik vandaag of beter gezegd vanaf gisternacht veel positieve gedachten gecreeerd en ben ik veel meer attent geworden op de dingen die belangrijk voor mij zijn. Kortom voel ik mij weer beter, en ben ik weer mijzelf. Ook voel ik mij gelukkig en ken ik weer normaal functioneren wat ik 7 dagen van te voren niet kon. Is speed dan ook als medicijn te gebruiken? Misschien heb ik wel ADHD maar mijn diagnose is schizofrenie. Wie weet daar een antwoord op te geven????? HELP!!!!!!!!!!! Marko :flushed: :confused: :confused: :confused:
o
ownageNLLid
01-01-2024, 00:00
#18
beste marco

ik snap je vervelende situatie!!
heb zelf een vriend die depressief is en alles aangrijpt om zich beter te voelen!!
misschien beter om de oorzaak te bekijken!!
ben een ex verslaafde met soortgelijke problemen maar ben er bovenop gekomen, je moet naar de oorzaak kijken gast.
speed of amphetamine werken op jouw beloning systeem of te wel serotonine en dopamine en laten je goed voelen. de verslaving erachter is : what comes up must go down and you dont want the down :wink:. dus blijf je terug keren.
wat ik je aanraad is de volgende vraag: wat maakt het me om die troep te gebruiken? en dat aan te pakken.
speed of welke elke drugs heeft geen oplossing voor je
kweet het laat je beter voelen dan dat je nu doet maar dat is een tijdelijke oplossing!!
ligt niet aan de drugs het licht aan je probleem waarom je drugs gebruikt
denk daar over na
wil je wat van je leven maken dan stop met die rotzooi en laat je helpen
zijn genoeg medicijnen die je de dag door helpen

greetz
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Deranged

Dat mensen die Speed of wiet misbruiken zwak bezig zijn, zijn we het volledig over eens.
Het gebeurt echter wel.
Naar mijn mening bevorderen de eigenschappen van speed wel degelijk misbruik.
Echter, al misbruik je speed, doe je dat jezelf aan, hoe lekker/gemakkelijk het ook is.

Of die mensen uit te schelden zin heeft, vraag ik me ook af.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Klik om te vergroten...
Vind je dat dat voor iedereen geld?
Oftewel je kent niemand die verslaaft is en als iemand zegt dat ie het wel is, of is geweest, dan kan dat volgens jouw niet kloppen?

Of vind je dat speed voor jouw niet verslavend is? (/kan zijn?)
Klik om te vergroten...
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."