Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
K
KrisjahLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het Trimbos-Instituut in Utrecht zegt het volgende:
Speed (amfetamine,pep)
Afhankelijkheid: Lichamelijk gering. Geestelijke afhankelijkheid kan snel optreden en groot zijn.

Effecten korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe

Effecten op lange termijn: Rusteloosheid, geprikkeldheid, gewichtsverlies, angst, achterdocht, wanen, agressiviteit, uitputting van het lichaam

Dit is de wetenschappelijke benadering :grin: dus vanuit hoe je lichaamsfuncties op de drugs reageren... dus Niet de ervaringen, die voor iedereen anders zijn
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klaara zei:
:rolleyes: natuurlijk is speed verslavend.. we kunnen ons wel met zijn allen voor de gek gaan houden en volhouden dat 't niet zo is, gewoon blijven ontkennen dan ben je 't niet ook toch :wink:
Klik om te vergroten...

De ontkenning is nou eenmaal ook een onderdeel van verslaving he? :wink:

Maar speed is idd wel degelijk een behoorlijk verslavend middel. Geestelijke afhankelijkheid zit vaak zelfs nog dieper geworteld en maakt het daarom lastiger om er van af te komen. Daar komt bij dat een drug als speed vrij makkelijk integreert in je normale, dagelijkse gang van zaken, waardoor de verleiding om het iedere keer weer te doen, erg groot is (helemaal als je ADHD/ADD hebt, want dan kun je je eindelijk eens goed concentreren op dingen).

Drugs als xtc of lsd, maken je toch net iets te erg van de wereld om het voor de buitenwereld verborgen te houden. Hierdoor lukt het de meesten om het gebruik toch nog een beetje te beperken tot de weekenden en vakanties. Speed daarentegen kan je zelfs beter later functioneren dan je normaal al deed. Doch, dit is wel van tijdelijke aard, de meesten gaan uiteindelijk onderdoor aan het gebrek aan slaap en voedsel en anderen zullen je nieuwe "zombie-look" vroeg of laat toch wel op gaan merken...

Wat overigens niet wil zeggen dat iedere speedgebruiker ook daadwerkelijk geestelijk verslaafd raakt natuurlijk! Maar het is voor mij gewoon een feit dat ik al best veel mensen - zowel in mijn directe omgeving, als hier op df - vaak genoeg in het begin heb horen roepen dat ze er niet in gingen trappen en/of het helemaal niks vonden en dat ze vervolgens toch in het cirkeltje van bijna dagelijks gebruiken terecht zijn gekomen (been there, done that too namelijk :wink: ).
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik merkte vooral dat ik ging gebruiken om mn kater niet te voelen
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
knolselderij zei:
ik merkte vooral dat ik ging gebruiken om mn kater niet te voelen
Klik om te vergroten...

En daar begint het cirkeltje van verslaving meestal dan ook mee... :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
TS zei:
Speed....Verslavend??
Klik om te vergroten...

Ja. :)
t
t-klinktxLid
01-01-2024, 00:00
#6
nou ik gebruik regelmatich speed,, ik word er gewoon opgewekt enzo van.. Ik doe het ook wel vaker op de avond,, maar de dag erna ben ik dat echt heel lui en laam,, en heb ik van zelf al zoiets van pff ik pak me wat speed,

terwijl ik ook echt wel dagen/ weken zonder kan, dat is echt geen probleem gebeurd relematig als ik even geen geld heb,,

dus ja of het verslavend is? ik denk dat als je het gewoon met maten doet,, dat het niet verslavend is..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
t-klinktx zei:
nou ik gebruik regelmatich speed,, ik word er gewoon opgewekt enzo van.. Ik doe het ook wel vaker op de avond,, maar de dag erna ben ik dat echt heel lui en laam,, en heb ik van zelf al zoiets van pff ik pak me wat speed,

terwijl ik ook echt wel dagen/ weken zonder kan, dat is echt geen probleem gebeurd relematig als ik even geen geld heb,,

dus ja of het verslavend is? ik denk dat als je het gewoon met maten doet,, dat het niet verslavend is..
Klik om te vergroten...

Dus alleen als je geen geld hebt, gebruik je ook geen speed en anders wel? In dat geval denk ik dat jij al behoorlijk in een verslaving zit hoor!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je de ingediënten bezit om verslaafd te worden kan je aan bijna elk middel verslaafs raken. Als je geen verslavende eigenschappen/ doelen hebt hoef je niet te vrezen voor een speedverslaving.

Speed is niet verslavend, dat ben jij.
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
Als je de ingediënten bezit om verslaafd te worden kan je aan bijna elk middel verslaafs raken. Als je geen verslavende eigenschappen/ doelen hebt hoef je niet te vrezen voor een speedverslaving.

Speed is niet verslavend, dat ben jij.
Klik om te vergroten...
ik zit niet aan de drugs, de drugs zit aan mij!


slechte smoes
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klaara zei:
slechte smoes
Klik om te vergroten...
Het is het enige stukje oprechtheid dat ik hier weet te bespeuren.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
daarom staat ie nu hier op dit forum ....

het was ooit een sticky, helaas heeft iemand dat ongedaan gemaakt.

Tambonnie
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
je moet eens op houden met die smoesje van je, word is wakker! :grin: :beer:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
waar het ook voor dient:

lange neukpartijen
lange gedichten
diepe filosofieen
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mjah verslaving staat dacht ik wel als ziekte geregisteerd .. (dacht ik)
Maar ik snap je punt wel.
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergine25 zei:
je hebt te veel pep op he ....
Klik om te vergroten...
Ja misschien wel!!! Een goed begin is het halve werk toch? Maar even voor de duidelijkheid; dit is nog wel ff fun.Maar dat ik er een eind aant gebruik wil maken, sta ik wel garant voor. En dan ken die ene keer niet meer...dus even op mijn tanden bijten en aan andere belangrijke dingen denken, want het is me een paar keer gelukt, dus nu weet ik dat ik het kan......zowel letterlijk als figuurlijk...... :mrgreen: gr.M :rock:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#16
WAT? 30 dagen en dan ben ik er helemaal van af? bij mij na 3dg al, en toen had ik er geen zin meer in. Maar ja hoe harder de steen(terugval) des te moeilijker het wordt......ja ik zie wel..denk dat ik zo ga slapen of nog eentje dan!!! :sunglasses: :rockband:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
je bent pas clean na 1 jaar ouwe ,

maar neem ver nog eentje ... wij doen wel mee.

oraal 120 mg ?

boem boem boem ....

strakkie strak ...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
We hebben er weer een spietFREAK bij jongens!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
marko zei:
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen.
Klik om te vergroten...

marko zei:
Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht.
Klik om te vergroten...

Wat denk je zelf?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat kunnen mensen zichzelf toch onbelofelijk voor de gek houden, prachtig. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."