Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Robdebob zei:
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
Klik om te vergroten...

De potentie klinkt al vele malen beter idd. Met coke is het precies hetzelfde verhaal. Ik heb coke geprobeerd voor het eerst dit weekend. Het heeft bij mij niet eens de werking die het moet hebben. Ik werd er introvert, schichtig, voelde me echt niet beter dan de rest ofzo, vond mezelf echt zo niet fantastisch, nee was er eerder paranoia en achterdochtig. Bovendien vond ik het snuiven echt supergaar en ik kreeg koppijn toen het uitwerkte. Dus bij mij zal coke echt niet eens de kans krijgen om verslavend te werken.
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zenzie zei:
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
Klik om te vergroten...
Haha, van wie is die testuitslag? Zal die even balen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het moeilijk om de vraag te beantwoorden of speed verslavend is. Jarenlang dacht ik dat ik eraan verslaafd was en gebruikte dan ook elke dag. Totdat ik me 2 maanden geleden opeens afvroeg waar ik nou eigenlijk in godsnaam mee bezig was. Ik ben er toen zomaar vanuit het niets cold turkey mee gestopt en heb sindsdien niet 1 keer meer de behoefte aan speed gehad. Heel bizar eigenlijk, maar ik ben er fucking gelukkig mee dat ik er nu vanaf ben..Speed creëert in mijn beleving in ieder geval wel de denkfout dat je het nodig denkt te hebben, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb helemaal geen afkickverschijnselen gehad, zowel lichamelijk als geestelijk niet..En dat na 12 jaar dagelijks gebruik! Ik voel me erg blij !!!
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
tipsyflipsy zei:
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...

behalve TE vreden :P
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
en als er iets TE neuken valt onder invloed van TE quila

maar dat terzijde
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je krijgt er een geestelijke afhankelijk van. Ik betrap me er zelf op dat ik soms ineens zit te denken, ik zou willen dat ik speed bij me had, want dit lijkt me leuk om met speed op te doen...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zit 'm in de naam denk ik. Niet toevallig ook een geheel kaal geschiren hoofd en onethische gedachtengangen over minderjarige meisjes met puisten? In dat geval zou ik me op het ergste voorbereiden, zulke figuren lust de amfetamine rauw.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan het maar niet vinden waar ik verslaafd aan kan raken :confused:
Mischien niet te begrijpen, maar ik denk dat mijn geest sterker is dan de wil. Het zit gewoon in je genen. Heb je de pech dat je een verslavings-gen hebt dan ben je gewoon de pineut.

Ik heb gewoon mazzel denk ik :P
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Grappig :tearsofjoy:

Ik hoef me niet te verantwoorden, maar ik "gebruik" zo heel af en toe wat en laat het daar bij.
Zo zie je dat (bij sommige) recreatief gebruik kan.

:wave:
B
BloodsugarLid
01-01-2024, 00:00
#12
tipsyflipsy zei:
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...

behalve tevreden :grin:

ik denk dat het wel verslavend is, is persoonsgebonden!
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#13
angie123 zei:
Ik kan het maar niet vinden waar ik verslaafd aan kan raken :confused:
Mischien niet te begrijpen, maar ik denk dat mijn geest sterker is dan de wil. Het zit gewoon in je genen. Heb je de pech dat je een verslavings-gen hebt dan ben je gewoon de pineut.

Ik heb gewoon mazzel denk ik :P
Klik om te vergroten...

Laat me raden : Het is zelfs zo uitzonderlijk bij die genen van jouw, dat je nu al 3 jaar lang elke dag gebruikt, maar het maakt niet uit hoeveel je snuift, je raakt er maar niet verslaafd aan.
:)
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Of speed verslavend is? zkr te weten! ben ongeveer zo een 3 jaar niet op dit forum geweest. Is even kijken hoe het er voor staat met de medemens. Zelf ook verslaving van meerdere dingen 8ter de rug. Maar dat doet dr even niet toe. Snap gewoon niet waarom je zo een post/topic plaatst Natuurlijk is speed verslavend! Chek je zin die ik even plak vanuit je tekst! :dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. : waar vanaf? togh 1 zkre vorm van verslaving?


nja wil ma zegge kijk gwn uit me die klote rommel t is t allemaal nie waard!!

Groetjes :)
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sommige mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan, deze mensen moeten er dan ook gewoon van afblijven. Ze zijn een gevaar en irritatie voor de medemens. Net zoals sommige mensen niet zouden moeten autorijden, drinken, gokken, voortplanten....

Met een klein beetje zelfdiscipline hoef je echt niet verslaafd te raken aan speed.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
DonnieDark0 zei:
Sommige mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan, deze mensen moeten er dan ook gewoon van afblijven. Ze zijn een gevaar en irritatie voor de medemens. Net zoals sommige mensen voortplanten....

Met een klein beetje zelfdiscipline hoef je echt niet verslaafd te raken aan speed.
Klik om te vergroten...

Vooral voor het voortplanten zouden ze meer moeten:

De ouders onderwijzen hoe je kinderen opvoedt
De ouders onderwerpen aan een gen test
Bepaalde soorten mensen afkeuren ....
m
martyyyLid
01-01-2024, 00:00
#17
marko zei:
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen? :confused:
Klik om te vergroten...
Je raakt sneller verslaafd als je denkt, En ik vind het eigelijk een typisch voorbeeld van psychische verslaving dat je, je gaat vervelen zonder. Denk eens even na voor jezelf verveelde je jezelf ook zo voor je het gebruikte. Ma kblijf erbij pep is een geschenk het is gewoon de kunst een balans te vinden tussen die enkele recreationeele lijntjes of voor sommige onder ons lijnen of het echt gebruiken omdat je, je verveeld. IK kan dit namelijk zelf niet dus doe dan een weekje elke dag een beetje niet overdreven hoor. Endan voel ik ma daarna schuldig endan stop ik weer even. Ik weet niet waar sommige mensen de kracht vandaan halen om hun gebruik te controleren tot wanneer ze zelf willen. Want ik begin namelijk redelijk snel te relativeren endan is een lijntje toch snel gelegd niet.... Voor mij blijft het dus verslavend... Nja zoals je misschien merkt heb ik ook net pep op maar ga is proberen het morgen ééns niet te doen kzal nog wat laten weten... maar moest er ff uit. Allemaal nog een fijne avond :rock:
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik vind het wel (een van de) verslavendste
was er tijdje vanaf af en toe nog wat geprobeerd kijke of er nog goed spul was. maar niet echt, tot dat ik vrijdag wat aangeboden kreeg ik was super goed te pas zolang niet meer gehad dus haalde direkt meer natuurlijk (vakantie), de volgende dag, brak zere bek en nergens meer zin in (je voelt je toch beetje waardeloos) dat heb ik altijd zo'n 4 dagen nadat ik speed gehad heb, maar om dat tegen te gaan neem je natuurlijk drekt weer omdat je genoeg hebt. en zo gaat het bij mij door tot het op is, maar dan heb ik het wel op en voelt het wel weer goed, eindelijk rust denk ik :mrgreen: het werkt gwoon het verslavendst bij mij omdat je het goedkoop is en je kan het altijd door gebruike (ook al moet je nog presteren). bij pillen of coke moet ik er meestal niet aan denken om direct weer te neme. en ja voor jou werkt speed mieschien niet verslafend ? bij mij heeft de ene keer heroine die ik geprobeert heb nooit iets verslafends nagelaten (beetje lam en misselijk ) whehe :stoned:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deranged zei:
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zo een onzin...dat ik er mee moet lachen :tearsofjoy:
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit topic nog actief ? Zijn we het hier nu nog niet eens dat speed verslavend is ?

(Behalve deranged dan natuurlijk, die plaat voor zijn kop kom je toch niet doorheen, stop trying :wink:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."