Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
Ik heb stage gelopen op een pension waar ook veel heroinegebruikers zaten. Daar heb ik ze ook echt wel ziek zien worden als ze niet op tijd hun shot kregen. Verder is in het verleden een van mijn beste vriendinnen verslaafd geweest er aan en is ze uiteindelijk bij mij afgekickt. Ze was de eerste paar dagen echt hondsberoerd met koorts. En dat terwijl ze maar een half jaar had gebruikt en de heroine altijd alleen rookte...
Klik om te vergroten...
Met een flinke griep voel je je ook niet op je best. Wat versta je dan onder "echt wel ziek"?
Klik om te vergroten...

Trillen, extreem zweten, continue kotsen, zware diarree, koorts, verzwakking en dat allemaal tegelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen idee hoe een opiatenafkick is, maar ik weet wel hoe het is om met benzodiazepines te stoppen, en dat is echt gaar.

En speed: Voornamelijk geestelijk denk ik; De lichamelijke afkickverschijnselen vallen voor zover ik weet enorm mee, vooral leeg gevoel/flinke uitputting een week na lang gebruik. Ik stel me er ongeveer een week-lange mdma kater maar dan iets milder bij voor. Speedverslaving is vooral geestelijk denk ik.
R
Real ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na het lezen van deze reacties allemaal moet ik toch wel zeggen dat ik speed wel heeel erg verslavend vind. Ik gebruikte eerst alleen coke met uitgaan, dat was echt toppie gewoon en toen kreeg ik kerstvakantie en had niet echt veel geld te besteden dus had wel een keer zin om pep te halen. Zo gezegd zo gedaan, ik had 1 gram gehaald om oudjaarsnacht door te komen, ik had dit twee dagen van te voren gehaald en had die zelfde avond 5 sleutelpunten genomen, ik voelde me toen echt fucking chill, zin in contact met mensen goede gesprekken enz... en al die andere mensen waren nuchter en hadden niks door. Toen ben ik in me bed gaan liggen en moest de volgende dag werken om 7:30. Ik lag er 12:00 in en heb tot ik moest werken wakker gelegen. Flink aan het stressen en een beetje paranoia gevoel en ik wist niet hoe ik deze dag door moest komen. Tot dat ik me realiseerde dat ik nog wel een back-up had, de pep dus :grin: eerst ff wat proberen te eten toen douchen en toen ff 4 dikke sleutelpunten genomen, ik voelde me op dat moment dus echt alsof ik 4 nachten had geslapen en heb me echt chill gevoeld. Omdat ik coke gewend was heb ik op me werk dus ongeveer om de 30/45 min weer een nieuwe lading genomen en voelde me de hele dag helemaal geweldig, was vrolijk en het praten met mensen ging geweldig en ze hadden allemaal niks door :grin: . Dat is dus de verslavende werking van speed volgens mij. Je voelt je als het uitgewerkt is helemaal verrot, maar als je de nieuwe lading heb genomen weer helemaal hersteld, dat heb ik wel gemerkt. Mischien wel per persoon verschillend maar ik hoef het igg voorlopig niet meer te zien. Het probleem was ook dat ik tijdens het werk en erna niks meer gegeten had, dus toen ging ik in de avond nog verder met de pep dus zat ong op de 1,5 gram en heeeel wat jointjes verder, ik rookte in de auto de laatste joint en werd in een keer duizelig en kreeg het gevoel dat ik aan het dromen was, wat niet helemaal relaxt is op de snelweg, toen begon met hart echt ziekelijk snel te kloppen kreeg ik het fucking warm en kreeg ik het gevoel alsof ik te veel had genomen(wat ook wel zo was natuurlijk :cry: ) toen heb ik de auto langs de kant gezet met het idee dat het wel wat minder zou worden allemaal maar dat gebeurde allemaal niet natuurlijk. toen ben ik maar naar huis gereden en had ik het gevoel dat me maag begon samen te tekken en toen een paar bananen gegeten maar kon amper meer lopen en had het gevoledat ik elk moment nokkie kon gaan. Apparte ervaring mischien. weet nu wel wat het met je doet en het was opzich een goede ervaring, weet nu wel dat het je goed wakker kan houden en een goed gevoel geeft maar te veel nemen doe je dus ook zo en al helemaal als je coke gwend bent. toch wel verslavend spul want heb er nu ook zin in maar doe het niet meer. en sinds ik dit allemaal heb meegemaakt ben ik gestopt met alles dus toch ook wel positief. Blow niet eens meer :mrgreen: . Appart goedje dat speed.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kon het niet laten van nog eens te reageren op dit topic. Er wordt hier veel te veel geroepen dat het middel verslavend is, maar dat vind ik te makkelijk. Dat het enkel en alleen aan jezelf ligt is moeilijker onder ogen te zien. Dat is ontkennend! De slechte smoes is vooral zeggen dat speed verslavend is, want zelf toegeven dat je zwak bent, of onzeker, of dik (als je dat van jezelf vindt), of wat dan ook, is een heel stuk moeilijker. En toegeven dat je verslaafd bent aan iets dat niet verslavend is zal ook niet meevallen zeker?

En ik wil niet gaan ontkennen dat het behoorlijk (geestelijk) verslavend kan zijn. Ik gebruik het zelf ook namelijk en ik doe ook geen maand zonder. Dus ik vind het ook kut om het niet te gebruiken. Maar al dat gezeik van "uiteindelijk ging ik doordeweeks gebruiken" of "ik pakte het om de kater te vermijden".. Wat zegt dat? Zwakheid? Het is dus echt wel niet zoals bij coke wanneer je in de comedown zit je echt schreeuwt om een lijn. Dat is trek. Iedere drug is in de comedown wel de oplossing. Als jij op zo'n moment besluit van toch weer te gaan snuiven, dan ben je gewoon zwak. Misschien vind je dat moeilijk toe te geven ofzo. Je hebt een verslavingsgevoelige persoonlijkheid en dat heeft tal van redenen, maar daar kom ik later nog op terug. Ik vind het wel weer typisch dat veel mensen dat zien als iets zwaks. Je kiest er zelf niet voor. En speed heeft een grote eigenschap die het bijna universeel "verslavender" maakt dan bijvoorbeeld MDMA, en dat is dat de werking gebaseerd is op je dopamine. Dus de WERKING IS VERSLAVEND NIET DE DRUG. EN ZELFS DAT VALT NOG WEL MEE. Dat is wellicht de enige echte "verslavende" capaciteit die speed bezit, of ja, wat het makkelijker te misbruiken maakt dan bijvoorbeeld MDMA. Komen veel mensen er toch achter dat die dopamine wel erg leuk is. Dat je er van vermagert of dat het makkelijk doordeweeks te gebruiken valt zie ik nu niet meteen als verslavende capaciteiten.

Dopamine is wat zorgt voor genot, motivatie, zelfvertrouwen, beloning e.d. in je hersenen. Dus ja, speed is geestelijk verslavend. Dopamine ligt namelijk aan de basis van geestelijke verslavingen. En er bestaan allerlei gradaties daarin. En nu niet zeggen dat chocola ook geestelijk verslavend is want dat heeft bij lange na niet zo'n grote invloed op je dopamine als speed. Eens je de lichamelijke afhankelijkheid aan sigaretten hebt overwonnen, bijvoorbeeld, moet je nog de geestelijke verslaving overwinnen en dat is vaak moeilijker en verklaart waarom mensen na al die tijd kunnen terugvallen. En dat kan heel erg lang duren. Iedere keer dat je een sigaret opsteekt komt er dopamine vrij, terwijl de echte verslavende capaciteiten van sigaretten te wijten zijn aan nicotine. En zolang je het eigenlijk nog leuk vindt, zal het niet meevallen. Want na lange onthouding zal er nog veel meer dopamine vrijkomen. Ik vind het een goed voorbeeld als ik eens strontziek was van drinken en blowen en ik kon niet kotsen. Kwam er iemand met speed aan en ik voelde mij gelijk al een stuk nuchterder door dat gedacht (bij de speed in het vooruitzicht komt er ook al dopamine vrij -> beloning). Puur geestelijk, zoals die gast boven mij al zegt.

Je moet het effect ook nog leuk vinden natuurlijk, anders komt die beloningsverbinding er niet. En speed valt wat dat betreft nog wel mee omdat het spul niet zo potent is van effect. Zo’n belonings”verbinding” komt er trouwens enkel omdat jij de drug leuk vindt, het is niet de drug die dat “creeert” en daarom vind ik het dus verkeerd om te zeggen dat speed verslavend is want het klinkt allemaal alsof het stofje dat tot stand brengt maar het stofje zelf is onschuldig, het is alleen verdomd lekker en DAT is net het probleem. Eens je dit hebt zit je eigenlijk met gebruik en geen experimenteren.

Maar het blijft een drug die euforie opwekt, al vinden sommige mensen het toch niet leuk. Speed is helemaal niet zo’n populaire drug als je naar de cijfers kijkt.. Dat het populair is in jouw vriendenkring (is het bij mij ook) zegt niet zoveel. Lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid staan overigens tamelijk los van elkaar. De lichamelijke afkick van sigaretten valt bijvoorbeeld heel erg mee in vergelijking met de lichamelijke afkick van heroine terwijl ze (dacht ik toch) gelijkaardige cravings oproepen. De geestelijke afhankelijkheid van koffie is verwaarloosbaar (in mijn geval). Ook de lichamelijke afkick van alcohol is tamelijk erg in vergelijking met het geestelijk verslavende eraan, en dus ook het cijfer alcoholverslaafden.

Dus ja, je kunt je lelijk mispakken aan dat zogenaamde enkel geestelijk verslavende van
speed. Het blijft harddrugs, en een stimulant die euforie opwekt en dat zorgt ervoor dat veel mensen het effect wel kunnen waarderen, in tegenstelling tot iets als wiet. Terwijl ze qua geestelijke afhankelijkheid, dus eens je die beloning hebt, niet verschillen. Alleen is speed op het eerste gezicht verslavender (want potenter) dan wiet. Het is trouwens ook gewoon de smaak die je overhoudt na zo’n ervaring. Dus de kater speelt ook mee in het verslavende aspect ervan. Ik kan makkelijk van de MDMA blijven omdat ik er altijd een week van naar de kanker ga en nog wat andere redenen. Dat zorgt ervoor dat ik die drug niet zo snel aan positieve dingen koppel en dat maakt het stukken makkelijker om nee te zeggen. En volgens mij is dat wel voor iedereen zo. Dat het dagelijks te misbruiken valt zal wel sneller zorgen dat jij er een grotere beloning aan vast hangt dan aan MDMA. Het leent zich in de praktijk ook meer tot misbruik natuurlijk. Maar steek het alsjeblieft daar niet op. Heroine leent zich niet echt tot dagelijks misbruik (of ja, toch niet zoveel met het combineren van een leven en misbruik, hahaha) en daar raken wel meer mensen verslaafd aan dan aan speed hoor.

Computerspelletjes die prestatiegericht zijn hebben net dezelfde werking op je hersenen (al wordt je natuurlijk niet euforisch door het spelletje te spelen, wel door resultaten te boeken) en dat verklaart dingen als gameverslaving. En dat kan even moeilijk zijn om van af te komen als een speedverslaving, al lachen veel mensen dat gewoon weg omdat speed harddrugs is – het moet dus wel zo verslavend zijn - en weet ik wat. Terwijl ze qua craving even erg kunnen zijn. Alleen bezit speed – subjectief – meer kwaliteiten die het aanlokkelijk maken om te gebruiken dan bijvoorbeeld spelletjes, chocola of alcohol, en dat uit zich in een hoger % verslaafden. En het is slopend voor je lichaam natuurlijk.

En toch is speed niet zo potent. De invloed die het heeft op je dopamine is niet zo heel groot in vergelijking met cocaine bijvoorbeeld. Coke verhoogt de dopamine in je synapsspleet met 150%, speed is daar simpelweg niet toe in staat. Al bij al valt de potentie van speed nog wel mee vind ik. Er zijn veel ergere dingen. Zo snel komt dat beloningscirkeltje er dus niet.

En weet je waarom het beloningscirkeltje er komt?

Omdat jij de drugs leuk vindt. Je vindt jezelf te dik, van speed val je af. Je hebt nergens zin in, je bent depressief, en je merkt dat speed je plots de motivatie geeft die je al lang zocht. Je hebt eigenlijk ADD of ADHD, speed geeft de concentratie die je nodig hebt, je voelt je eindelijk normaal. Je hebt een gebrekkig zelfvertrouwen, onzeker, niet sociaal enz. Je kunt de realiteit niet aan. En tal van andere redenen die te wijten zijn aan JEZELF. En nogmaals, het is niet denigrerend, want veel van die dingen kies je niet zelf voor (Ik ben zelf een speedgebruiker, remember?). Maar het is zo, een speedverslaving is enkel en alleen te wijten aan jezelf.

Ik geloof dat bijna alle speedverslaafden wel aan een van bovenstaande eigenschappen voldoen. Het is helemaal geen populaire drug (voor de duizendste keer) en qua potentie valt het nog wel mee (namelijk dat je persoonlijkheid een kantje heeft dat de speed voor jou aanlokkelijk maakt), het spul is gewoon niet potent genoeg om enkel en alleen met de euforie mensen er aan verslaafd te krijgen. Ik praat het allerminst goed, maar een speedverslaving is zowat enkel te wijten aan een achterliggende reden. Soms kan die reden medisch zijn met abnormale dopamineniveaus (depressie of AD(H)D). Soms ligt het puur aan jezelf/externe factoren in JOUW leven. Speed is een makkelijke oplossing, maar sleutel eerst maar eens aan wat - voor jou – de speed aanlokkelijk maakt. Neem er vrede mee, zoek naar een andere oplossing.. En denk twee keer na voor je er mee begint.

Petrovic zei:
Als je geen verslavende eigenschappen/ doelen hebt hoef je niet te vrezen voor een speedverslaving.

Speed is niet verslavend, dat ben jij.
Klik om te vergroten...

En nee, ik was niet onder invloed van speed toen ik dit schreef. Neem het wel met een korreltje zout, ik ben nogal scherp vandaag. Maar ik hou wel van jullie hoor. :hearteyes:
p
poezekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
volgens mij is speed wel verslavend,

u lichaam heeft het na lange tijd gebruik nodig om speed te nemen . anders heb je geen fut geen energie meer en dat kan heel erg veel tijd en slaap nodig hebben om te recupereren
en terug een normaale actieve dag te hebben ,
ik denk dat vooral daarom speed erg verslavend is , het is weekend je voelt je moe maar wilt uitgaan of bij vrienden gaan of spellekes speelen en je grijpt automatisch terug naar speed .

ook na lange tijd gebruik van speed heb je speed nodig om je goed op iets te focussen, zoals spelletjes, leren , je hebt gewoon geen concentratie meer en het kan wel 2maand duren om weer al die hersencelletjes hun concentratie terug te geven zoals het moet , en dat met heel veel slaap slaap slaap en nog eens slaap

als je speed slechts in het uitgaansleven gebruikt en bij het thuiskomen niet meer verder te doen maar te proberen slapen denk ik dat dit nog anders ligt en verslaving minder voorkomt

das mijn theorie ? WAT DENKEN JULIE ?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
W.F.L. zei:
Ik kon het niet laten van nog eens te reageren op dit topic. Er wordt hier veel te veel geroepen dat het middel verslavend is, maar dat vind ik te makkelijk. Dat het enkel en alleen aan jezelf ligt is moeilijker onder ogen te zien. Dat is ontkennend! De slechte smoes is vooral zeggen dat speed verslavend is, want zelf toegeven dat je zwak bent, of onzeker, of dik (als je dat van jezelf vindt), of wat dan ook, is een heel stuk moeilijker. En toegeven dat je verslaafd bent aan iets dat niet verslavend is zal ook niet meevallen zeker?
Klik om te vergroten...

Zeggen dat het aan jezelf ligt en niet aan het middel is bullshit. Dan zou er helemaal niets verslavend zijn. Er is geen enkele drugs die zelf in je neus kruipt, het is altijd een keuze die je zelf maakt. Punt is dat sommige middelen het moeilijk maken te kiezen om het niet te gebruiken. En dat is dus verslavend.

En ja speed is verslavend, en vergeleken met andere drugs niet heel weinig. (er zijn inderdaad ergere waar steeds naar gerefereerd woord door de ontkenners, maar er zijn er ook genoeg die minder verslavend zijn) En inderdaad, ook computerspelletjes kunnen verslavend zijn, eten kan verslavend zijn (dikke mensen die niet voor elkaar krijgen hun leven aan te passen en minder te eten zijn imo ook niet zoveel anders dan drugsverslaafden)
Misschien is bijna alles in het leven wel potentieel verslavend, maar sommige dingen hebben nou een keer een groter risico sterk negatieve gevolgen in je leven te hebben dan andere, en speed hoort zeker bij de grotere risicos in het leven.

Voor de rest was je verhaal duidelijk TLDR. Typisch een verhaal met een omvang dat alleen onder de speed gemaakt kan zijn :tongueout:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
waar het ook voor dient:

lange neukpartijen
lange gedichten
diepe filosofieen
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
Klik om te vergroten...

hahaha, dus owee owee, wii ehhh jaaaa, als je 1 van bovenstaande fijn vind(nr.1) ben je opgepast :P

Weet je wat pas verslavend is? Meth-amphetamine...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
lysergine25 zei:
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
Klik om te vergroten...

Woehahahaha! LOL :tearsofjoy:
d
dopeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb 3 weke achter elkaar gedaan elke dag weer. Maar had geen probleem om er voor de volgende paar dage af te blijve. Me geld was namelijk gewoon op. Waar ik spijt van had. Want ik kon geen sigarette meer kope. Waar ik meer last van had dan van de spit. En kon voor paar dage niet goed slape.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
dope zei:
Heb 3 weke achter elkaar gedaan elke dag weer. Maar had geen probleem om er voor de volgende paar dage af te blijve. Me geld was namelijk gewoon op. Waar ik spijt van had. Want ik kon geen sigarette meer kope. Waar ik meer last van had dan van de spit. En kon voor paar dage niet goed slape.
Klik om te vergroten...

doet de N toets het op jouw toetsenbord ook al niet? :rolleyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
daarom staat ie nu hier op dit forum ....

het was ooit een sticky, helaas heeft iemand dat ongedaan gemaakt.

Tambonnie
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik kan me eigenlijk gewoon niet inbeelden hoe je aan zo'n dingen verslaafd kan worden. In het begin is iedereen beginnen te gebruiken op feestjes, right ? Maar hoezo haal je het dan in je hoofd om door de week ook te gaan gebruiken ?

daar zou ik graag wat verduidelijking van krijgen ^^.
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen? :confused:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
je hebt te veel pep op he ....
m
martyyyLid
01-01-2024, 00:00
#15
marko zei:
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen? :confused:
Klik om te vergroten...
Je raakt sneller verslaafd als je denkt, En ik vind het eigelijk een typisch voorbeeld van psychische verslaving dat je, je gaat vervelen zonder. Denk eens even na voor jezelf verveelde je jezelf ook zo voor je het gebruikte. Ma kblijf erbij pep is een geschenk het is gewoon de kunst een balans te vinden tussen die enkele recreationeele lijntjes of voor sommige onder ons lijnen of het echt gebruiken omdat je, je verveeld. IK kan dit namelijk zelf niet dus doe dan een weekje elke dag een beetje niet overdreven hoor. Endan voel ik ma daarna schuldig endan stop ik weer even. Ik weet niet waar sommige mensen de kracht vandaan halen om hun gebruik te controleren tot wanneer ze zelf willen. Want ik begin namelijk redelijk snel te relativeren endan is een lijntje toch snel gelegd niet.... Voor mij blijft het dus verslavend... Nja zoals je misschien merkt heb ik ook net pep op maar ga is proberen het morgen ééns niet te doen kzal nog wat laten weten... maar moest er ff uit. Allemaal nog een fijne avond :rock:
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vind het wel (een van de) verslavendste
was er tijdje vanaf af en toe nog wat geprobeerd kijke of er nog goed spul was. maar niet echt, tot dat ik vrijdag wat aangeboden kreeg ik was super goed te pas zolang niet meer gehad dus haalde direkt meer natuurlijk (vakantie), de volgende dag, brak zere bek en nergens meer zin in (je voelt je toch beetje waardeloos) dat heb ik altijd zo'n 4 dagen nadat ik speed gehad heb, maar om dat tegen te gaan neem je natuurlijk drekt weer omdat je genoeg hebt. en zo gaat het bij mij door tot het op is, maar dan heb ik het wel op en voelt het wel weer goed, eindelijk rust denk ik :mrgreen: het werkt gwoon het verslavendst bij mij omdat je het goedkoop is en je kan het altijd door gebruike (ook al moet je nog presteren). bij pillen of coke moet ik er meestal niet aan denken om direct weer te neme. en ja voor jou werkt speed mieschien niet verslafend ? bij mij heeft de ene keer heroine die ik geprobeert heb nooit iets verslafends nagelaten (beetje lam en misselijk ) whehe :stoned:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zo een onzin...dat ik er mee moet lachen :tearsofjoy:
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit topic nog actief ? Zijn we het hier nu nog niet eens dat speed verslavend is ?

(Behalve deranged dan natuurlijk, die plaat voor zijn kop kom je toch niet doorheen, stop trying :wink:)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazeker, heb het zelf ondervonden.

Wat het voor mij verslavend maakte is dat alles gewoon beter ging. Ik voelde me lekkerder in mijn vel, werd socialer, meer zelfvertrouwen en ik presteerde op alle fronten gewoon beter. Daardoor ben ik dagelijks gaan gebruiken, dit was niet veel (50mg op een dag) maar toch was het dan moeilijk als het op was. Ik ben namelijk al die positieve effecten van pep/ dex gewoon gaan zien, en dan is het een behoorlijke terugslag als ik op mijn oude niveau presteerde.

Ik ben inmiddels een stuk minder gaan gebruiken namelijk ongeveer 1 a 2 keer in de week en alleen als ik vrij ben. Ik gebruik het niet meer om beter te kunnen presteren op school/ werk en dit was ook echt mijn valkuil, en ik denk ook voor vele andere.

Ik heb ongeveer een half jaar dagelijks gebruikt, hopen dat ik het zoals het nu gaat kan houden, ik denk het wel :)
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
Jazeker, heb het zelf ondervonden.

Wat het voor mij verslavend maakte is dat alles gewoon beter ging. Ik voelde me lekkerder in mijn vel, werd socialer, meer zelfvertrouwen en ik presteerde op alle fronten gewoon beter. Daardoor ben ik dagelijks gaan gebruiken, dit was niet veel (50mg op een dag) maar toch was het dan moeilijk als het op was. Ik ben namelijk al die positieve effecten van pep/ dex gewoon gaan zien, en dan is het een behoorlijke terugslag als ik op mijn oude niveau presteerde.

Ik ben inmiddels een stuk minder gaan gebruiken namelijk ongeveer 1 a 2 keer in de week en alleen als ik vrij ben. Ik gebruik het niet meer om beter te kunnen presteren op school/ werk en dit was ook echt mijn valkuil, en ik denk ook voor vele andere.

Ik heb ongeveer een half jaar dagelijks gebruikt, hopen dat ik het zoals het nu gaat kan houden, ik denk het wel :)
Klik om te vergroten...

Sorry wacky,zie pas dat die quote van Deranged al van een tijd geleden is :flushed:
Petrovic ik wens je veel sterkte!!! :wink: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."