Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
je moet eens op houden met die smoesje van je, word is wakker! :grin: :beer:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
waar het ook voor dient:

lange neukpartijen
lange gedichten
diepe filosofieen
en na 8 uur speed krijg je er gratis radiozender bij


Sterk spul die pep.

:wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mjah verslaving staat dacht ik wel als ziekte geregisteerd .. (dacht ik)
Maar ik snap je punt wel.
W
WatNuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begon ongeveer 2 jaar geleden spd te gebruiken door een vrouw die ik leerde kennen, zij gebruikte toen al circa drie jaar the dust. Ik had al eerder (1 of 2 keer) gebruikt maar kende verder niemand die het had dus ik dacht er niet eens aan. Ik ben altijd wel nieuwsgierig geweest naar experimenteren met "high" zijn. Heb ook wiet, xtc en coke al eerder gebruikt.Die waren meer periodes die op een gegeven moment van zelf afliepen. Daarna deed ik meestal weinig moeite om te herhallen, hoewel ik vrijwel nooit aanbiedingen van vrienden afwees. Met speed is een stuk anders gegaan, ik denk omdat ik het tegenwoordig dus te makkelijk kan krijgen (ik ben goed bevriend met die vrouw waar ik het over had en ze koopt regelmatig een paar gram) dit was met andere drugs minder het geval. We wonen oook dicht bij elkaar en hebben veel gemeen wat muziek smaak en manier van denken betreft, tot zekere maat. Ik ben heel erg geschrokken toen ik merkte dat er geen eind aan kwam en dat we steeds meer en vaker gingen gebruiken. Ik heb ook veel last gehad van zware depressies (onstabiele gevoelens) na het gebruiken van speed, waarschijnlijk hebben slapeloze nachten en weinig eten tijdens de "speed marathonnen" hieraan biijgedragen. Ik heb vaak tegen mezelf verteld dat ik het niet zo ver zou laten komen en dat ik het niet zo vaak of niet langer zou gebruiken maar daarna zag ik mezelf weer "verzwakken". Ik wou contact gaan vermijden met haar omdat ze weigert steeds te stoppen met kopen. "Het is mijn eigen verantwoordelijkheid om er van af te blijven"". Dat geloof ik zelf ook maar het is ook een feit dat ik hiervoor niet zo makkelijk aan bijv. speed kon komen, Ik heb tot nu toe niet eens willen weten waar ik het zou kunnen kopen, het interesseert me niet. Maar van haar kan ik het dus makkelijk verkrijgen en het is heel gezellig ook nog daarbij.
Meer kracht op het werk (werkt niet altijd) even vluchtten van de realiteit of de realiteit simpelweg een beetje anders bekijken is al aantrekkelijk voor mij... Ik heb als ik goed tel de afgelopen jaar nog geen hele maand gezeten zonder speed te gebruiken en daar word ik wel heel erg bang van.
Zij is een stuk ouder dan en ik snap ergens dat ze er iets makkelijker over doet omdat ze misschien wat de toekomst betreft minder te verliezen heeft (bedoel het niet negatief) maar ik moet nog veel ervaren en opbouwen in mijn leven. Ik ben erg bang voor de consecuenties van het overmatig gebruik op langere termijn. Wanneer moet ik het alarm af laten gaan? Ik had me al een tijde geleden ingeschreven op dit forum maar durfde tot nu toe nog niks te schrijven, het is in ieder geval een stap vooruit. Ik ben wel op internet informatiie gaan verzamellen over het gebruik etc. Ik vond de comentaren in dit forum heel boeiend.
E
ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je je eigen afspraken verbreekt door toch weer te nemen ben in je mijn ogen richting een verslaving aan het gaan.. en in mijn ogen is het altijd beter om niets in huis te hebben, je pakt altijd veel makkelijker als het voor hand ligt..
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deranged zei:
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Klik om te vergroten...
Vind je dat dat voor iedereen geld?
Oftewel je kent niemand die verslaaft is en als iemand zegt dat ie het wel is, of is geweest, dan kan dat volgens jouw niet kloppen?

Of vind je dat speed voor jouw niet verslavend is? (/kan zijn?)
Klik om te vergroten...
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...

Ik vind mensen die verslaafd zijn aan cocaine mietjes :wave: En ik vind jou ook maar een halfslappe loser omdat je een bepaalde groep mensen op deze manier beoordeeld.
k
kaboutertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed is lekker!! :hearteyes: hahahaha


Njaa verslavingen zitten echt tussen je hersenen denk ik!! :grin:
Maar je moet er gewoon optijd mee stoppen eigenlijk dan!! :wave:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#8
WatNu zei:
. Wanneer moet ik het alarm af laten gaan? .
Klik om te vergroten...

Zo te horen maak je behoorlijk zorgen over je eigen gebruik en ben je er wel van overtuigt dat je eigenlijk zou moeten stoppen.
Dan is dit het moment om het alarm af te laten gaan.
Los van de dingen die je zelf al opnoemt, is het ook zo dat als je nu doorgaat, terwijl je eigenlijk vind dat je dat niet zou moeten doen, je steeds meer schuldgevoel opbouwd.
Het is op deze manier ook funest voor je zelfbeeld en aangezien je zelf al spreekt over depresies, is dat niet wenselijk.
Praat er anders eens met je huisarts over.
Depresie is een ernstig iets, waar je geen risico's mee zou moeten willen nemen.

Experimenteren is een ding, maar ik denk dat je nu wel genoeg hebt ge-experimenteert, om te kunnen zien wat de uiteindelijk uitkomst zal zijn.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb van zaterdag avond een halve gram speed over, dat bewaar ik nu voor masters en daar heb ik totaal geen moeite mee, omdat een weekje in de kast te laten liggen
k
killingmenLid
01-01-2024, 00:00
#10
cropp zei:
ik heb van zaterdag avond een halve gram speed over, dat bewaar ik nu voor masters en daar heb ik totaal geen moeite mee, omdat een weekje in de kast te laten liggen
Klik om te vergroten...
toevalig naar reng deng deng geweest? :rock:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
ik heb van zaterdag avond een halve gram speed over, dat bewaar ik nu voor masters en daar heb ik totaal geen moeite mee, omdat een weekje in de kast te laten liggen
Klik om te vergroten...

Ik ook totaal geen moeite mee. Heb voorraadje van 7 gram liggen (m'n dealer is verhuisd naar andere kant van het land dus dit was laatste kans). Kan ik tenminste 2 jaar nog op teren...
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat iets verslavend is, houd in iets eigenschappen heeft die verslaving bevorderen.
Als je het af en toe gebruikt en jij bent er niet verslaafd aan, wil dat niet zeggen dat het niet verslavend is.
Hou dus alsjeblieft op met die onzinnige opmerkingen, over dat je het ook gebruikt, maar er helemaal niet verslaafd aan bent, of er geen moeite mee hebt.
So what?

Ik heb ook zat speed gebruikt en ben er ook nooit verslaaft aan geweest, maar ik was nog wel zo snugger om in te zien, dat het niet zo moeilijk zou zijn om er verslaafd aan te raken.
Juist omdat ik wist dat het verslavend was, ben ik er voorzichtig mee omgegaan en er nooit verslaaft aan geraakt.
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon iedere dag gebruiken, hoe meer hoe beter
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#14
martin van nu zei:
Dat iets verslavend is, houd in iets eigenschappen heeft die verslaving bevorderen.
Als je het af en toe gebruikt en jij bent er niet verslaafd aan, wil dat niet zeggen dat het niet verslavend is.
Hou dus alsjeblieft op met die onzinnige opmerkingen, over dat je het ook gebruikt, maar er helemaal niet verslaafd aan bent, of er geen moeite mee hebt.
So what?.
Klik om te vergroten...

Ho, daar kan ik het niet mee eens zijn moet ik bekennen. Want wat verslavend is ligt aan de mens zelf en niet in het product zelf. In die zin zou namelijk alles verslavend kunnen zijn. Want hoeveel mensen zijn er wel niet verslaafd aan bv, gokken, handen wassen, eten, foute mannen enz. Zo heeft elk aspect in het leven iets verslavends. Naar mijn mening, is door de persoon zelf die ergens gevoelig is of niet. Kijk, je kan bij mij 10 kilo speed neerleggen en ik raak het gemakkelijk een half jaar niet aan. Leg jij bij mij 1 kilo pepernoten neer dan kan ik daar niet een half jaar vanaf blijven, dan is het een stuk moeilijker voor mij om die zak te laten liggen voor een half jaar of een paar pepernoten te eten. Ik eet eerder de hele zak op en zal het dan uitbraken op de wc. (eetstoornis). Ik hoop dat ik je hiermee duidelijk heb gemaakt dat een verslaving aan de persoon zelf ligt en niet aan een product. Dat is te makkelijk om het daar op af te schuiven. Dus vanuit mijn oogpunt is het geen onzinnige opmerking.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Robdebob zei:
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
Klik om te vergroten...

De potentie klinkt al vele malen beter idd. Met coke is het precies hetzelfde verhaal. Ik heb coke geprobeerd voor het eerst dit weekend. Het heeft bij mij niet eens de werking die het moet hebben. Ik werd er introvert, schichtig, voelde me echt niet beter dan de rest ofzo, vond mezelf echt zo niet fantastisch, nee was er eerder paranoia en achterdochtig. Bovendien vond ik het snuiven echt supergaar en ik kreeg koppijn toen het uitwerkte. Dus bij mij zal coke echt niet eens de kans krijgen om verslavend te werken.
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zenzie zei:
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
Klik om te vergroten...
Haha, van wie is die testuitslag? Zal die even balen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het moeilijk om de vraag te beantwoorden of speed verslavend is. Jarenlang dacht ik dat ik eraan verslaafd was en gebruikte dan ook elke dag. Totdat ik me 2 maanden geleden opeens afvroeg waar ik nou eigenlijk in godsnaam mee bezig was. Ik ben er toen zomaar vanuit het niets cold turkey mee gestopt en heb sindsdien niet 1 keer meer de behoefte aan speed gehad. Heel bizar eigenlijk, maar ik ben er fucking gelukkig mee dat ik er nu vanaf ben..Speed creëert in mijn beleving in ieder geval wel de denkfout dat je het nodig denkt te hebben, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb helemaal geen afkickverschijnselen gehad, zowel lichamelijk als geestelijk niet..En dat na 12 jaar dagelijks gebruik! Ik voel me erg blij !!!
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
tipsyflipsy zei:
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...

behalve TE vreden :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."