Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed als medicijn gebruiken???

Ik heb gelezen dat pep als medicijn gebruikt kan worden. Daar kan ik gerust aan toegeven. Ik dacht nog een paar jaar geleden nadat ik deze site heb benaderd, dat ik er positief over was om te gaan stoppen met speed, omdat ik in der tijd opgenomen was in een afkick kliniek waar ik gedurende een jaar verbleef. Helaas heb ik me vergist en versproken, omdat ik er nog steeds niet vanaf ben. Ik heb nog een week geleden tegen mijzelf gezegd dat ik er geen probleem mee heb om te gaan stoppen. In die week was ik 7 dagen ernstig depri geworden, dat ik besloot vandaag weer te gaan gebruiken. Ik voelde mij weer goed en kon weer mijzelf worden. Daar bedoel ik dus mee, dat ik weer kon functioneren zoals een ieder dat doet in zijn dagelijks leven. 7 dagen was ik gestopt, maar voelde mij gevangen in mijn eigen huis, en durfde mij niet te vertonen in het openbaar. Nu ik heb gebruikt denk ik daar anders over. Hoe kan dat eigenlijk? Is speed dan voor mij een hulpmiddel geworden, nu ik het al een hele tijd gebruikt? (om te weten zo"n 20 jaar) Het is net een medicijn voor mij geworden zoals staat omschreven bij google<speed> Nu ik heb gebruikt kan ik beter functioneren, en doen waar ik zin in heb. Soms neem ik te veel hooi op de vork, dat ik zelfs in staat ben 3 positieve dingen tegelijk te doen!!! What"s happen to me??? Is het dan ook een medicijn of blijft het een illegale drug???
Wie kan mij daar een antwoord op geven??? Gr. Marko
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Speed als medicijn te gebuiken

Jazeker is dat waar. Bij mij in ieder geval wel. Ik was net een week geleden gestopt met speed, en er waren meer tegens dan ik had verwacht. Ik heb 7 dagen niets meer gebruikt, waarna ik zeer depressief werd, en niet meer naar buiten ben gegaan, en alles zat mij tegen. De zin van het leven, mijn enthousiasme over vele dingen in het leven, het positief denken was ineens verdwenen. Verder voelde ik mij futloos en bedorven.......Nee sorry mensen het is mij nog niet helemaal gelukt om er een punt achter mijn gebruik te zetten. Want na die 7 dagen ben ik weer gaan gebruiken, en stond de wereld voor me open. Ik denk zeer positief over bepaalde dingen in het leven, kortom"ik heb er zin in". Maar zoals bewezen wordt, is speed ook een medicijn. Nu ik mijzelf weer ben en ik de normale gang van zaken doe, heb ik vandaag of beter gezegd vanaf gisternacht veel positieve gedachten gecreeerd en ben ik veel meer attent geworden op de dingen die belangrijk voor mij zijn. Kortom voel ik mij weer beter, en ben ik weer mijzelf. Ook voel ik mij gelukkig en ken ik weer normaal functioneren wat ik 7 dagen van te voren niet kon. Is speed dan ook als medicijn te gebruiken? Misschien heb ik wel ADHD maar mijn diagnose is schizofrenie. Wie weet daar een antwoord op te geven????? HELP!!!!!!!!!!! Marko :flushed: :confused: :confused: :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zenzie zei:
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
Klik om te vergroten...
Haha, van wie is die testuitslag? Zal die even balen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het moeilijk om de vraag te beantwoorden of speed verslavend is. Jarenlang dacht ik dat ik eraan verslaafd was en gebruikte dan ook elke dag. Totdat ik me 2 maanden geleden opeens afvroeg waar ik nou eigenlijk in godsnaam mee bezig was. Ik ben er toen zomaar vanuit het niets cold turkey mee gestopt en heb sindsdien niet 1 keer meer de behoefte aan speed gehad. Heel bizar eigenlijk, maar ik ben er fucking gelukkig mee dat ik er nu vanaf ben..Speed creëert in mijn beleving in ieder geval wel de denkfout dat je het nodig denkt te hebben, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb helemaal geen afkickverschijnselen gehad, zowel lichamelijk als geestelijk niet..En dat na 12 jaar dagelijks gebruik! Ik voel me erg blij !!!
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
tipsyflipsy zei:
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...

behalve TE vreden :P
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#6
en als er iets TE neuken valt onder invloed van TE quila

maar dat terzijde
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je krijgt er een geestelijke afhankelijk van. Ik betrap me er zelf op dat ik soms ineens zit te denken, ik zou willen dat ik speed bij me had, want dit lijkt me leuk om met speed op te doen...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zit 'm in de naam denk ik. Niet toevallig ook een geheel kaal geschiren hoofd en onethische gedachtengangen over minderjarige meisjes met puisten? In dat geval zou ik me op het ergste voorbereiden, zulke figuren lust de amfetamine rauw.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan het maar niet vinden waar ik verslaafd aan kan raken :confused:
Mischien niet te begrijpen, maar ik denk dat mijn geest sterker is dan de wil. Het zit gewoon in je genen. Heb je de pech dat je een verslavings-gen hebt dan ben je gewoon de pineut.

Ik heb gewoon mazzel denk ik :P
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Grappig :tearsofjoy:

Ik hoef me niet te verantwoorden, maar ik "gebruik" zo heel af en toe wat en laat het daar bij.
Zo zie je dat (bij sommige) recreatief gebruik kan.

:wave:
B
BloodsugarLid
01-01-2024, 00:00
#11
tipsyflipsy zei:
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...

behalve tevreden :grin:

ik denk dat het wel verslavend is, is persoonsgebonden!
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
angie123 zei:
Ik kan het maar niet vinden waar ik verslaafd aan kan raken :confused:
Mischien niet te begrijpen, maar ik denk dat mijn geest sterker is dan de wil. Het zit gewoon in je genen. Heb je de pech dat je een verslavings-gen hebt dan ben je gewoon de pineut.

Ik heb gewoon mazzel denk ik :P
Klik om te vergroten...

Laat me raden : Het is zelfs zo uitzonderlijk bij die genen van jouw, dat je nu al 3 jaar lang elke dag gebruikt, maar het maakt niet uit hoeveel je snuift, je raakt er maar niet verslaafd aan.
:)
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Of speed verslavend is? zkr te weten! ben ongeveer zo een 3 jaar niet op dit forum geweest. Is even kijken hoe het er voor staat met de medemens. Zelf ook verslaving van meerdere dingen 8ter de rug. Maar dat doet dr even niet toe. Snap gewoon niet waarom je zo een post/topic plaatst Natuurlijk is speed verslavend! Chek je zin die ik even plak vanuit je tekst! :dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. : waar vanaf? togh 1 zkre vorm van verslaving?


nja wil ma zegge kijk gwn uit me die klote rommel t is t allemaal nie waard!!

Groetjes :)
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sommige mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan, deze mensen moeten er dan ook gewoon van afblijven. Ze zijn een gevaar en irritatie voor de medemens. Net zoals sommige mensen niet zouden moeten autorijden, drinken, gokken, voortplanten....

Met een klein beetje zelfdiscipline hoef je echt niet verslaafd te raken aan speed.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
DonnieDark0 zei:
Sommige mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan, deze mensen moeten er dan ook gewoon van afblijven. Ze zijn een gevaar en irritatie voor de medemens. Net zoals sommige mensen voortplanten....

Met een klein beetje zelfdiscipline hoef je echt niet verslaafd te raken aan speed.
Klik om te vergroten...

Vooral voor het voortplanten zouden ze meer moeten:

De ouders onderwijzen hoe je kinderen opvoedt
De ouders onderwerpen aan een gen test
Bepaalde soorten mensen afkeuren ....
m
martyyyLid
01-01-2024, 00:00
#16
marko zei:
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen? :confused:
Klik om te vergroten...
Je raakt sneller verslaafd als je denkt, En ik vind het eigelijk een typisch voorbeeld van psychische verslaving dat je, je gaat vervelen zonder. Denk eens even na voor jezelf verveelde je jezelf ook zo voor je het gebruikte. Ma kblijf erbij pep is een geschenk het is gewoon de kunst een balans te vinden tussen die enkele recreationeele lijntjes of voor sommige onder ons lijnen of het echt gebruiken omdat je, je verveeld. IK kan dit namelijk zelf niet dus doe dan een weekje elke dag een beetje niet overdreven hoor. Endan voel ik ma daarna schuldig endan stop ik weer even. Ik weet niet waar sommige mensen de kracht vandaan halen om hun gebruik te controleren tot wanneer ze zelf willen. Want ik begin namelijk redelijk snel te relativeren endan is een lijntje toch snel gelegd niet.... Voor mij blijft het dus verslavend... Nja zoals je misschien merkt heb ik ook net pep op maar ga is proberen het morgen ééns niet te doen kzal nog wat laten weten... maar moest er ff uit. Allemaal nog een fijne avond :rock:
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik vind het wel (een van de) verslavendste
was er tijdje vanaf af en toe nog wat geprobeerd kijke of er nog goed spul was. maar niet echt, tot dat ik vrijdag wat aangeboden kreeg ik was super goed te pas zolang niet meer gehad dus haalde direkt meer natuurlijk (vakantie), de volgende dag, brak zere bek en nergens meer zin in (je voelt je toch beetje waardeloos) dat heb ik altijd zo'n 4 dagen nadat ik speed gehad heb, maar om dat tegen te gaan neem je natuurlijk drekt weer omdat je genoeg hebt. en zo gaat het bij mij door tot het op is, maar dan heb ik het wel op en voelt het wel weer goed, eindelijk rust denk ik :mrgreen: het werkt gwoon het verslavendst bij mij omdat je het goedkoop is en je kan het altijd door gebruike (ook al moet je nog presteren). bij pillen of coke moet ik er meestal niet aan denken om direct weer te neme. en ja voor jou werkt speed mieschien niet verslafend ? bij mij heeft de ene keer heroine die ik geprobeert heb nooit iets verslafends nagelaten (beetje lam en misselijk ) whehe :stoned:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deranged zei:
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zo een onzin...dat ik er mee moet lachen :tearsofjoy:
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit topic nog actief ? Zijn we het hier nu nog niet eens dat speed verslavend is ?

(Behalve deranged dan natuurlijk, die plaat voor zijn kop kom je toch niet doorheen, stop trying :wink:)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazeker, heb het zelf ondervonden.

Wat het voor mij verslavend maakte is dat alles gewoon beter ging. Ik voelde me lekkerder in mijn vel, werd socialer, meer zelfvertrouwen en ik presteerde op alle fronten gewoon beter. Daardoor ben ik dagelijks gaan gebruiken, dit was niet veel (50mg op een dag) maar toch was het dan moeilijk als het op was. Ik ben namelijk al die positieve effecten van pep/ dex gewoon gaan zien, en dan is het een behoorlijke terugslag als ik op mijn oude niveau presteerde.

Ik ben inmiddels een stuk minder gaan gebruiken namelijk ongeveer 1 a 2 keer in de week en alleen als ik vrij ben. Ik gebruik het niet meer om beter te kunnen presteren op school/ werk en dit was ook echt mijn valkuil, en ik denk ook voor vele andere.

Ik heb ongeveer een half jaar dagelijks gebruikt, hopen dat ik het zoals het nu gaat kan houden, ik denk het wel :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."