Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslavingsgevoelig ja / nee

Verslavingsgevoelig ja / nee

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb niets aangeklikt aangezien ik me ertussen vind, heb nadat ik een middel gebruik meestal wel de drang om het snel weer te doen, aangezien het zo'n mooie ervaring was, maar ik heb het niet nodig. en ik kan er wel van af blijven als ik het in huis heb liggen. behalve ketamine, dat is het enige middel waar ik aardig aan zat, maar dat heb ik afgeleerd.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
yeti zei:
Cocaine kreeg voor elkaar waar de rest nooit in slaagde.
Klik om te vergroten...

Daarom zal ik dat ook nooit gebruiken. Ook niet 1 keer.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruik nu een flinke tijd (1/2 jaar) bijna elk weekend speed en heb nog helemaal geen last gehad van verslavende trekjes. Ik weet niet of je speed echt mag meerekenen als verslavende drug, de kans dat je verslaafd raakt ik geloof ik heel erg minimaal.

Ik weet wel van mezelf dat ik niet verslaving gevoelig ben, heb veel controle over mezelf. Zolang ik niet verslaafd wil raken aan drugs zal ik dat ook zeker niet raken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben jij verslavings gevoelig?
Of kun je recreatief drugs gebruiken zonder het te moeten gebruiken (om je bv beter te voelen)?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat ik niet heel erg verslavingsgevoelig ben. Het heeft me ongeveer 10 jaar gekost voor ik verslaafd was aan THC, en na 2,5 jaar harddrug gebruik is er nog steeds geen moment dat ik erover denk iets te pakken behalve als ik op een feestje ben.

Kan wel niet goed feesten zonder drugs, maarja, voor ik drugs gebruikte kon ik dat ook niet, toen zat ik te blowen in de chillout en ging ik om 4 uur naar huis.

Toch blijf ik voorzichtig ermee, ik doe niet meer dan 1 nacht op rij, doseer bescheiden en gemiddeld doe ik dat 2 keer op een maand. (en dan afwisselend elke keer een andere drug, zodat ik elke drugs afzonderlijk niet meer dan eens per maand doe gemiddeld) De wietverslaving is daarvoor een sterke waarschuwing, ik wil dat niet met sterker spul.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben chinees ... die hebben een speciaal gen, ik noem het : Het junky gen.

Gokverslaving done, did it.
Tabak verslaving done, did it.
Coke verslaving done, did it.
Mastrubeer verslaving .... nog steeds. ( gister gezondigd)
Dextro verslaving nog steeds. ( ondanks dat ik nu echt clean ben).
THC verslaving ... voor eeuwig ( ondanks dat ik nu echt clean ben).
LSD .... nooit verslaafd aan geweest.
Internet, mijn grootste verslaving gaat nooit meer weg.

de lijst is lang .... te lang ...

:hearteyes:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh, chinezen hebben een junkie-gen :openmouth:
Dat verklaart veel..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb nergens moeite mee (rook ook niet btw) alleen coke blijft af en toe een witte duivel die iets te veel aanwezig blijft..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben verslaafd aan gokken geweest. Op een dag ging ik gewoon niet meer naar casino toe.

Het doet letterlijk pijn, en je wordt er ziek van. (had ik niet verwacht)

Gokken schijnt endorfinen en serotonine vrij te maken, elke keer als je wat wint. Hierdoor vergeet je keren dat je gekd pint of inzet. Je voelt alleen de winst, niet het verlies. Je voelt je geweldig, maar dan ineens als je het casino verlaat heb je ineens een zware kater, je voelt je kut en leeg. Dit gevoel houd op als je de volgende dag wakker word, en je gaat weer naar het casino. je hart gaat sneller kloppen, wan je weet zeker dat je weer gaat winnen.

En win je wel een keer 1000 euro, dan ben je het zo weer kwijt, want je denkt dat het je geluksdag is en alleen maar aan het winnen bent. Maar dan is de kater er weer als je weg gaat omdat het casino sluit, en je eruit word gezet.

Hee leuk vakantiegeld. dan toch maar even een reisje boeken. het casino stond er tegenover, Nee ik wilde er niet naar binnne, Dat je op dat moment, ineens een bekende tegenkomt, die je nooit op maandag tegenkomt. En al helemaal niet overdag(alsof de duivel er mee speelt, en je weer naar binnen lokt)

Toen na die dag knapte er wat. ik wilde gewoon niet meer, en heb een levenslang entree verbod aangevraagd bij alle casinio's in de stad en omstreken.

Het doet even pijn, maar met gokken krijg je je geld niet terug. dus dan maar het verlies blijven dragen, en nooit meer gokken. om het verlies niet zwaarder te maken.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
Gebruik nu een flinke tijd (1/2 jaar) bijna elk weekend speed en heb nog helemaal geen last gehad van verslavende trekjes. Ik weet niet of je speed echt mag meerekenen als verslavende drug, de kans dat je verslaafd raakt ik geloof ik heel erg minimaal.

Ik weet wel van mezelf dat ik niet verslaving gevoelig ben, heb veel controle over mezelf. Zolang ik niet verslaafd wil raken aan drugs zal ik dat ook zeker niet raken.
Klik om te vergroten...

Speed is verslavend, zowel geestelijk als lichamelijk. Half jaar lang elk weekend speed is wel veel, heb je er geen moeite mee als je het een keer een weekend (of 2) niets gebruikt?

Ikzelf ben verslavingsgevoelig. Niet alleen met drugs, maar ook met andere dingen. Heb ook al wat verslavingen gehad (geen zware, aangezien ik mezelf zoveel mogelijk onder controle hou).
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik merk wel dat ik vaak even een stapje terug moet doen
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cocaine kreeg voor elkaar waar de rest nooit in slaagde.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb maar ja gezegd. Vroeger was ik enorm verslavings gevoelig, en dat is met de tijd steeds minder geworden. Helemaal de afgelopen 8 maanden. Ik ben minder gaan blowen, minder gaan drinken, gestopt met coke. Ik had ook wel iets met gokken, maar dat is gelukkig geen verslaving geworden en daar ben ik ook wel weer vanaf. Pokeren is leuk, en je wint wat en je verliest wat. Maar als het dwangmatig gaat worden en je bent veel tijd kwijt met het achter je laptopje zitten en je wint net zo veel als je verliest. Je schiet er eigenlijk geen zak mee op, dan is het het niet waard.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Veel soorten drugs gedaan (vaak ook), maar alleen voor cocaine was ik verslavingsgevoelig. Maar dat is ook drugs, dus ja.
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zeg nee, behalve weed dan, ik smoke dagelijks de groene shizlle. Verder heb ik ook wel eens tijdens avondjes coke sniffen, ook coke gaan uitkoken en basen. Nooit de drang gehad om de pusher op te bellen voor meer als het op was oid. Volgens velen is dit zo verslavend, dat ze er maar niet aan beginnen. Mwah zo leuk vond ik het nou ook weer niet, het is ondertussen al meer dan 6 jaar geleden dat ik heb lopen basen. Daarom is basen ook imo niet verslavend. Verder heb ik allerlei dingen wel gedaan, maar heroine word me toch een beetje te gek, daar waag ik me niet aan omdat dat de sleutel is tot de afgrond :wink:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#16
shokora zei:
Ik vind dat je een beetje te weinig keuzes hebt. Ik denk dat ik wel enige verslavingsdrang heb, maar kan dat ook op de juiste tijden in zien waardoor een uiteindelijke verslaving niet toch niet ontstaat (behalve bij nicotine dan :P).
Klik om te vergroten...
Dat.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
shokora zei:
Ik vind dat je een beetje te weinig keuzes hebt. Ik denk dat ik wel enige verslavingsdrang heb, maar kan dat ook op de juiste tijden in zien waardoor een uiteindelijke verslaving niet toch niet ontstaat (behalve bij nicotine dan :P).
Klik om te vergroten...
Zo'n eentje ben ik dus ook, minus de nicotine.
Ik heb/had alleen wel een eetverslaving (je onderschat het probleem als je altijd maar dun blijft en je emoties weg eet), maar die ben ik momenteel aan het bestrijden. :)
Vanaf nu gevarieerd en gezond eten voor mij en als ik me wat dippig voel niet meteen naar de winkel rennen voor chocola. :P

Verder dus wat shokora zegt, als ik bemerk dat ik de verkeerde kant op ga (en dat is bij mij al als ik een verkeerde mentaliteit heb) dan doe ik een stapje terug.
Want voorkomen is beter dan genezen. :grin:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zo'n gevoel dat ik wel verslavingsgevoelig ben en daarom probeer ik zo weinig drugs. Elke drug die ik tot nu toe heb gebruikt, vind ik wel erg leuk om te doen en probeer ik meerdere keren of doe ik regelmatig.

Ik ben dus in ieder geval te verslavingsgevoelig om teveel te experimenteren.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk van niet, al is het een beetje een vreemd geval. De typische "verslavende" drugs die ik heb gebruikt wekken weinig tot geen drang om weer te doen op. Ik ben wel lichamelijk verslaafd geweest aan benzo's (van de dokter, niet illegaal/recreatief gebruikt), maar dat heb ik ontzettend snel afgebouwd, veel sneller dan me werd geadviseerd. De ~anderhalve week niet kunnen slapen, misselijkheid, paranoia en depressie stelde in mijn gevoel weinig voor, maar ik ben ook iemand die met hoge koorts gewoon naar school gaat, etc.

Wel heb ik niet het idee dat ik in de nabije toekomst voor een langere tijd zou kunnen stoppen met psychedelics. Dan heb ik het over langer dan 2-3 maanden helemaal niet trippen, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ook merk ik een extreme compulsie om lachgas te gebruiken ALS ik trip op lsd, maar behalve dat hoeft het niet ofzo. Ik heb het wel eens vergeleken met drinken en dan zin krijgen in coke (ik weet het, hele kromme redenering, totaal andere stoffen, andere werking, etc).
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben erg verslavingsgevoelig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."