Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslavingsgevoelig ja / nee

Verslavingsgevoelig ja / nee

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind dat je een beetje te weinig keuzes hebt. Ik denk dat ik wel enige verslavingsdrang heb, maar kan dat ook op de juiste tijden in zien waardoor een uiteindelijke verslaving niet toch niet ontstaat (behalve bij nicotine dan :P).
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb niets aangeklikt aangezien ik me ertussen vind, heb nadat ik een middel gebruik meestal wel de drang om het snel weer te doen, aangezien het zo'n mooie ervaring was, maar ik heb het niet nodig. en ik kan er wel van af blijven als ik het in huis heb liggen. behalve ketamine, dat is het enige middel waar ik aardig aan zat, maar dat heb ik afgeleerd.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruik nu een flinke tijd (1/2 jaar) bijna elk weekend speed en heb nog helemaal geen last gehad van verslavende trekjes. Ik weet niet of je speed echt mag meerekenen als verslavende drug, de kans dat je verslaafd raakt ik geloof ik heel erg minimaal.

Ik weet wel van mezelf dat ik niet verslaving gevoelig ben, heb veel controle over mezelf. Zolang ik niet verslaafd wil raken aan drugs zal ik dat ook zeker niet raken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben jij verslavings gevoelig?
Of kun je recreatief drugs gebruiken zonder het te moeten gebruiken (om je bv beter te voelen)?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat ik niet heel erg verslavingsgevoelig ben. Het heeft me ongeveer 10 jaar gekost voor ik verslaafd was aan THC, en na 2,5 jaar harddrug gebruik is er nog steeds geen moment dat ik erover denk iets te pakken behalve als ik op een feestje ben.

Kan wel niet goed feesten zonder drugs, maarja, voor ik drugs gebruikte kon ik dat ook niet, toen zat ik te blowen in de chillout en ging ik om 4 uur naar huis.

Toch blijf ik voorzichtig ermee, ik doe niet meer dan 1 nacht op rij, doseer bescheiden en gemiddeld doe ik dat 2 keer op een maand. (en dan afwisselend elke keer een andere drug, zodat ik elke drugs afzonderlijk niet meer dan eens per maand doe gemiddeld) De wietverslaving is daarvoor een sterke waarschuwing, ik wil dat niet met sterker spul.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben chinees ... die hebben een speciaal gen, ik noem het : Het junky gen.

Gokverslaving done, did it.
Tabak verslaving done, did it.
Coke verslaving done, did it.
Mastrubeer verslaving .... nog steeds. ( gister gezondigd)
Dextro verslaving nog steeds. ( ondanks dat ik nu echt clean ben).
THC verslaving ... voor eeuwig ( ondanks dat ik nu echt clean ben).
LSD .... nooit verslaafd aan geweest.
Internet, mijn grootste verslaving gaat nooit meer weg.

de lijst is lang .... te lang ...

:hearteyes:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh, chinezen hebben een junkie-gen :openmouth:
Dat verklaart veel..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb nergens moeite mee (rook ook niet btw) alleen coke blijft af en toe een witte duivel die iets te veel aanwezig blijft..
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel soorten drugs gedaan (vaak ook), maar alleen voor cocaine was ik verslavingsgevoelig. Maar dat is ook drugs, dus ja.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#10
yeti zei:
Cocaine kreeg voor elkaar waar de rest nooit in slaagde.
Klik om te vergroten...

Daarom zal ik dat ook nooit gebruiken. Ook niet 1 keer.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verslaving vind ik een beetje een relatief begrip. Ik zou niet zeggen dat ik dermate verslaafd ben aan 1 bepaalde drug dat ik het elke dag zou willen doen. Maar tegenwoordig gaat er elk weekend wel iets van het één of het ander in en ik zou het wel jammer vinden als ik dat om welke reden dan ook zou moeten missen. Is dat een verslaving? Ik denk het niet.
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben zeker verslavings gevoelig ik was verslaaft aan hero coke wiet (kan ik niet van afblijven maar heb zelf altijd gezegd tegen anderen dat je niet verslaaft kan zijn aan wiet) ben het toch een beetje.
methadon ben nu overal van af behalve die kut wiet maar ben ook nu half verslaaft aan eten geworden dat vind ik nog een erger probleem ik vind het vreselijk om dik te zijn ben nu 80/85 voor mij heel zwaar woog met me gebruik als lichtste 56 toen was ik echt mager maar nu woooow wie heeft er een oplossing ik denk dat ik door eten ook andere dingen vervang.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fiesen, hardlop, zwemmen, bodybuilding. Door de pijn heen sporten, dan raak je verslaafd aan de endorfine die je brein aanmaakt natuurijke pijnstiller & dan val je ook snel af terwijl je door kan eten.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben heel verslavingsgevoelig, maar merk ook heel snel de nadelige gevolgen/katers van drugs. Gelukkig houdt mijn lijf het dus niet vol om lang door te blijven gaan met nemen en word ik gewoon ziek als ik dat probeer. Ik heb een angststoornis en alles wat kalmerend werkt, me meer zelfvertrouwen geeft, of op GABA A of B werkt daar moet ik mee uitkijken omdat het mijn klachten oplost. Ben vroeger dan ook verslaafd geweest aan benzo's. Flink wat alcohol weggewerkt en GHB. Nu ben ik wel zover dat ik weet dat ik me echt niet beter voel als ik welke drug dan ook dagelijks gebruik en gebruik ik sporadisch. Het enige waar ik maar niet vanaf kom is roken. :wink: 2 keer een jaar gestopt geweest, maar dat ene lekkere sigaretje bij een wijntje deed me dan weer de das om. :hearteyes:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb niet gestemd om de volgende redenen:

1. Ik raak niet 'gauw' verslaafd aan drugs.
2. Zeg nooit dat je nooit aan drugs verslaafd kán raken.
e
enny330Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedoel je verlsaafd aan een bepaalde soort drug? Of verslaafd aan een roes hebben, zo even kwijt zijn?
Ik denk dat veel mensen 'nood' hebben aan die roes, niet speciaal die ene drug.
Bij mezelf is het toch zo. Ik verveel me vaak en dan hunker ik altijd naar zo een roes, maakt niet uit wat voor drugs ^^
Daarom dat ik zelf niets bezit, ik zou het gebruik niet kunnen controleren.
(Bv het medicijnkastje eens gaan plunderen is een leuk voorbeeld)
M
MarcelineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chris Pontius zei:
heb nergens moeite mee (rook ook niet btw) alleen coke blijft af en toe een witte duivel die iets te veel aanwezig blijft..
Klik om te vergroten...
Is ook té lekker!
P
PeacemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen enkele verslaving behalve tabak, waar ik al een tijdje van af ben (cold turkey). Helaas smoren sommige vrienden dagelijks waardoor mijn drang om mee te doen soms sterker is dan mijn weerstand. Ook dat probeer ik weg te werken door andere vrienden/bezigheden.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verslavingsgevoelig? Ik rookte 6 jaar....had een periode dat ik elke dag blowde. Soms meerdere malen. Lange tijd 3 keer per week wezen drinken.

Alcohol zo gestopt, nergens last van gehad. Blowen gestopt zonder dat ik het door had, geen slechte slaap niks. Kwam er na 2 weken achter dat ik opeens 2 weken niet had geblowd. Had er niet zo veel trek in. Roken dacht ik op een zondag middag: oke het is wel leuk geweest ik weet hoe roken is ik stop er mee. Had me voor bereid op een flinke afkick maar nergens last van. Geen trillen, slecht slapen of wat dan ook.

Oftewel afkicken / stoppen met iets vind ik echt problemloos maar was ik dan ook echt verslaafd? Ik rookte (voor mijn gevoel dan) omdat ik het echt lekker vond (kan ook de verslaving zijn natuurlijk). Blowen deed ik omdat ik mij verveelden grotendeels op school. Drinken deed ik met vrienden. Nog deed ik het maar ik heb eigenlijk nooit last van afkickverschijnselen. Al helemaal niet mentaal en fysiek boeit mij te weinig.

Dus misschien ben ik wel een klein beetje verslavingsgevoelig maar kan ik probleemloos stoppen. Of ik ben helemaal niet verslavingsgevoelig (mentaal). Wat het ook is ik ben er zeer tevreden mee. Kan nu gewoon soms een peukje roken (eens in de 2 weken) zonder bang te zijn om verslaafd te raken.

Offff....ik ben gewoon hard voor mij zelf in bepaalde dingen...kan ook natuurlijk
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helaas ben ik heel gevoelig aan verslavingen.

Intussen 4 jaar sinds mijn laatste lijntje Coke, en merk nog steeds dat ik er heel hard naar verlang om mee te gaan naar toilet wanneer ik iemand in het weekend een pakketje zie vast hebben. Soms voel ik zelf een vleugje jaloezie omdat iemand beter met drugs om kan dan ik.
Intussen heb ik kanna leren kennen, en het proces van het lijntje leggen geeft mij al enige rust zodat ik niet meer zo gefixeerd ben op coke.
Omdat coke soms wat duur werd heb ik ook veel speed genomen, tot op het niveau dat ik eigenlijk natte pap at uit een potje, maar dat is ook reeds 4 jaar geleden.

Ook met alcohol loopt het heel dikwijls zo af dat ik me lazarus drink, en toch na 2 dagen al terug begin te drinken.


Intussen ben ik me meer gaan verdiepen in producten van de smartshop, en het mag gezegd worden dat ik via die producten enige rust heb gevonden in de zoektocht naar drugs, hoewel ik heel graag nog eens op een verantwoorde manier mdma zou nemen en LSD.

Tot nu toe heb ik me sterk kunnen houden tov coke, maar ik vrees dat als ik een pakketje op straat zie liggen, het heel rap op een spiegel zal liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."