Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaar van veel thuis zitten door corona

Gevaar van veel thuis zitten door corona

98 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dagelijks minimaal een half uurtje eruit om te wandelen/fietsen doet echt wonderen. Voel me helemaal opgeladen daarna.

Verder heb ik het geluk dat ik een mooi balkon heb. Zit daar de laatste tijd 's ochtends vaak uren in de zon. :relieved:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.
Klik om te vergroten...
Je zit toch in het metaal ?
Ik zit technisch werkloos thuis en krijg 70% van men loon vergoed.. de eerste week was dat 100 omdat ik dan de std 7 dagen corona van de arts kreeg (die gisteren om waren)
Vanaf vandaag tem 5 april ben ik nu technisch werkloos.
Men vakantie blijft mooi staan..
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Je zit toch in het metaal ?
Ik zit technisch werkloos thuis en krijg 70% van men loon vergoed.. de eerste week was dat 100 omdat ik dan de std 7 dagen corona van de arts kreeg (die gisteren om waren)
Vanaf vandaag tem 5 april ben ik nu technisch werkloos.
Men vakantie blijft mooi staan..
Klik om te vergroten...
Ja klopt, metaalwerker :) In principe heb ik nu gewoon officieel 2 weken vakantie. Krijg gewoon 100% doorbetaald.

Space 🕉 zei:
Dat is klote man.. Ga je in de 2 weken iets concreets doen om jezelf weer op de rit te krijgen? Heb je een plan?
Klik om te vergroten...
Ja, aan de ene kant klote maar aan de de andere kant weet ik nu wel even waar ik aan toe ben. Ja, heb zeker wel een plan van aanpak. Om te beginnen weer een ritme creëren. Heb nog genoeg klusje in en rond mn huis te doen. Moet echt van de bank afkomen en fysiek aan de slag gaan.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.
Klik om te vergroten...
Dat is klote man.. Ga je in de 2 weken iets concreets doen om jezelf weer op de rit te krijgen? Heb je een plan?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Ja klopt, metaalwerker :) In principe heb ik nu gewoon officieel 2 weken vakantie. Krijg gewoon 100% doorbetaald.


Ja, aan de ene kant klote maar aan de de andere kant weet ik nu wel even waar ik aan toe ben. Ja, heb zeker wel een plan van aanpak. Om te beginnen weer een ritme creëren. Heb nog genoeg klusje in en rond mn huis te doen. Moet echt van de bank afkomen en fysiek aan de slag gaan.
Klik om te vergroten...
Genoeg sociale steun ook?

Ik maak weleens gebruik van bullet journal stuff. Lijstjes maken, plannen en afvinken.
Geeft een goede dagstructuur en fijn gevoel als je een taak hebt afgevinkt. Dan voel je je wat productiever en aan het einde van de dag wat meer bevredigend.
Heel simpel maar werkt voor mij altijd goed.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daarom ben ik ook blij dat ik nog naar mijn werk kan en mag. Ik werk in de ICT wat ook gewoon door moet gaan want dat thuis werken moet toch door iemand gefaciliteerd worden. Hier zit vaak meer achter dan je naam en wachtwoord voordat dat goed en vooral veilig kan vanuit huis. Dus hier en daar nog genoeg werk voor mij al is het niet perse nodig om elke dag te komen. Ik kan natuurlijk dan ook veel vanuit thuis. Maar om mijn ritme te behouden ga ik elke dag voor zolang dat kan en mag. Anders kom ik ook teveel in verleidingen zoals velen hier :) . Daarbij weet ik mijzelf altijd wel redelijk bezig te houden.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Merk trouwens ook dat ik veeeel meer aan het roken ben, hebben meer mensen dat? Ik rook nu zo een pak peuken weg in 24 uur (32 sigaretten 😳).. mja kan ook door die pep komen..😒😶. En smoke ineens iedere dag 1 hasjieepaf, terwijl dit normaal sporadisch gebruik is....🤔 Echt t is niet te hopen dat ik 2 maanden thuis zit word echt m'n einde denk🥴
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aniet_Speed zei:
Merk trouwens ook dat ik veeeel meer aan het roken ben, hebben meer mensen dat? Ik rook nu zo een pak peuken weg in 24 uur (32 sigaretten 😳).. mja kan ook door die pep komen..😒😶.
Klik om te vergroten...
Nee klopt , van 1 pal tabak per week nu 2 (zonder tabak voor joints.. apart pakje.)
Maar zoals je al aangaf , is door de speed.
Nu savooikool met spekjes en puree eten , en dan ga ik met de vrouw ook weer een lijntje leggen en wat klussen. :grin:
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Nee klopt , van 1 pal tabak per week nu 2 (zonder tabak voor joints.. apart pakje.)
Maar zoals je al aangaf , is door de speed.
Nu savooikool met spekjes en puree eten , en dan ga ik met de vrouw ook weer een lijntje leggen en wat klussen. :grin:
Klik om te vergroten...

Ja door speed ga je ook wel veel meer roken automatisch he..😂 Mja ik heb ook weleens op speed dat ik juist fckin weinig rook, omdat ik dan te druk ben met andere dingen en het gewoonweg vergeet..🤣

Wat is savooikool?😛

Ja dat is het ook he, is gewoon lekker om op een lijntje lekker klusjes uit te voeren!🤭
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aniet_Speed zei:
Ja dat is het ook he, is gewoon lekker om op een lijntje lekker klusjes uit te voeren!🤭
Klik om te vergroten...
Ja zeker weten. Maar zelfs op lage doseringen houd ik dat niet lang vol.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Ja zeker weten. Maar zelfs op lage doseringen houd ik dat niet lang vol.
Klik om te vergroten...

Je hart rijst de pan uit dan he😅😆
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aniet_Speed zei:
Wat is savooikool?😛
Klik om te vergroten...
Groene kool :grin:
In fijne reepjes en gaar stoven op een laag vuurtje, spekblokjes bakken en erbij pleuren met het bakvocht van het spek En dan alles onder de aardappelpuree rommelen 😍
Mss typisch Vlaamse boerenkost (denk ik)

Zeelanddude zei:
Ja zeker weten. Maar zelfs op lage doseringen houd ik dat niet lang vol.
Klik om te vergroten...
Bwa , als je het bij om de 3 uur een lijntje van 30 40mg kunt houden en om 9 uur savonds de laatste , slaap ik toch tegen 2 uur nrm.

Aniet_Speed zei:
Je hart rijst de pan uit dan he😅😆
Klik om te vergroten...
Was je je speed ?
Ik krijg alleen hartkloppingen als ik teveel na elkaar neem (te weinig tijd tussen de lijntjes) of als hij versneden is met cafeïne..
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Groene kool :grin:
In fijne reepjes en gaar stoven op een laag vuurtje, spekblokjes bakken en erbij pleuren met het bakvocht van het spek En dan alles onder de aardappelpuree rommelen 😍
Mss typisch Vlaamse boerenkost (denk ik)


Bwa , als je het bij om de 3 uur een lijntje van 30 40mg kunt houden en om 9 uur savonds de laatste , slaap ik toch tegen 2 uur nrm.


Was je je speed ?
Ik krijg alleen hartkloppingen als ik teveel na elkaar neem (te weinig tijd tussen de lijntjes) of als hij versneden is met cafeïne..
Klik om te vergroten...

Oh klinkt wel lekker, op de aardappelpuree na dan😛 denk dat t Vlaams is ja want iig hier in nl heb k er nooit van gehoord🤣

Nee ik was m'n speed niet, maar als ik eenmaal neem neem ik wel te vaak achter elkaar..🙊 en als ik dan een intensief schoonmaak klusje ga uitvoeren wil m'n hart nog weleens overuren draaien😅
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aniet_Speed zei:
Oh klinkt wel lekker, op de aardappelpuree na dan😛 denk dat t Vlaams is ja want iig hier in nl heb k er nooit van gehoord🤣

Nee ik was m'n speed niet, maar als ik eenmaal neem neem ik wel te vaak achter elkaar..🙊 en als ik dan een intensief schoonmaak klusje ga uitvoeren wil m'n hart nog weleens overuren draaien😅
Klik om te vergroten...
Bah , ongewasse speed 🤣
Bij mij is het de badkamer verbouwen , dus kon wel een boost gebruiken :grin: heb ook al een 2de binnen nu 🤭
Maar morge is het rustdag dus het mag wat steviger vandaag :wink: :grin:

Lust je geen aardappelen dan ?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zit nu weer iedere dag aan de ket. Een minder aantal keer per dag dan voorheen, maar wel echt veel meer in één keer, waardoor ik alsnog uren lang een soort van after high heb. Het is echt verschrikkelijk om gewoon niets te hebben om voor naar buiten te gaan op boodschappen doen na. Alle universiteitscolleges zijn nu digitaal, horecawerk is geen ding meer, OV is dramatisch... ik vind het echt verschrikkelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Salvia zei:
Zit nu weer iedere dag aan de ket. Een minder aantal keer per dag dan voorheen, maar wel echt veel meer in één keer, waardoor ik alsnog uren lang een soort van after high heb. Het is echt verschrikkelijk om gewoon niets te hebben om voor naar buiten te gaan op boodschappen doen na. Alle universiteitscolleges zijn nu digitaal, horecawerk is geen ding meer, OV is dramatisch... ik vind het echt verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...
Ga lekker wandelen, lekker fietsen. Het bos of andere natuur in. Genieten van het mooie weer. :) Je mindset aanpassen kan alles veranderen.

Ik ga nu ook lekker even fietsen. :)
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
inner_search zei:
Bah , ongewasse speed 🤣
Bij mij is het de badkamer verbouwen , dus kon wel een boost gebruiken :grin: heb ook al een 2de binnen nu 🤭
Maar morge is het rustdag dus het mag wat steviger vandaag :wink: :grin:

Lust je geen aardappelen dan ?
Klik om te vergroten...

Ik heb dat echt nog nooit gedaan, heb wel eens dat filmpje bekeken maar ik ben bang dat ik het dan verneuk en eindig met niks... zou echt typisch een actie voor mij zijn😅..

Lekker dan ja zo'n extra boost, zweet je jezelf dan niet helemaal de tering in?🤣. Ik ging net naar de winkel lopen (snelwandelen eerder😆) met m'n kar, op volle kracht, moet echt ff bijkomen ervan haha.

Nah ik lust het opzich wel, aardappelen maar ligt eraan in welke structuur.. Of klinkt dat heel krankzinnig🤪... dingen als puree of kwark of pap, gatver...🤢Kwarktaart lust ik dan weer wel... Ja ik ben een aparteling..😌. Maar toen ik nog bij m'n ouders woonde ben ik er eigenlijk door verpest, m'n moeder maakte bijna altijd van die Hollandse stamppotten 🤮, kan dat niet meer verdragen hahaha. Doe mij maar lekker kip met groente 🙂

Edit; lol, ik heb net een schoenenrekje gekocht en heb m nu al gesloopt bij het in elkaar zetten...😆. Iets te enthousiast in elkaar getimmert 😅
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aniet_Speed zei:
Lekker dan ja zo'n extra boost, zweet je jezelf dan niet helemaal de tering in?🤣.
Klik om te vergroten...
Nee enkel als ik te veel op heb (zoals nu ondertussen 😂 ) Of als er cafeïne in zit.
Maar dat is dan ook koud zweten...

Aniet_Speed zei:
Nah ik lust het opzich wel, aardappelen maar ligt eraan in welke structuur..
Klik om te vergroten...
Klinkt volkomen normaal 👍🤣.
Men oma lust ook enkel gebakken aardappelen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Nee enkel als ik te veel op heb (zoals nu ondertussen 😂 ) Of als er cafeïne in zit.
Maar dat is dan ook koud zweten...


Klinkt volkomen normaal 👍🤣.
Men oma lust ook enkel gebakken aardappelen.
Klik om te vergroten...

Haha ja je zweet maar ondertussen heb je ijs ledematen, herkenbaar😂.

Oohh kijk aan, ik ben niet de enige rare gelukkig🤪
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik merk dit ook super erg.. niet eens dat ik er veel meer zin in heb, het is puur dat ik niet weet wat ik wel wil doen. Ik ben veel buiten, dat helpt. Maar ook dat voelt niet echt als een verplichting.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."