Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaar van veel thuis zitten door corona

Gevaar van veel thuis zitten door corona

98 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
lise zei:
Yess. Heb het pas 1 keer alleen gedaan maar dat beviel me wel. Veel meer vrijheid en je kan echt alles doen waar je zin in hebt. Samen met anderen is ook leuk hoor :)
Klik om te vergroten...
True lise. Ik trip veel alleen en dan doe je wat je wilt! Maar met iemand anders kan het ook heel leuk zijn!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou goed om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben 😁 hier gaat het nog niet zo veel beter.. Woensdag niet gebruikt maar donderdag en vrijdag wel. Vanavond en morgen wss ook wel maar dan ga ik proberen de hele week weer even netjes te doen en niks te gebruiken
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
heyol zei:
Net zoals je tijdens het werk zou doen.
Klik om te vergroten...
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
heyol zei:
Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent.
Klik om te vergroten...
IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.

IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik snap je antwoord eigenlijk niet.
Zonder werk kan je toch nog voor jezelf beslissen op welke dagen je drugs gebruikt en welke niet? Een soort van vaste harde regel?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chillax zei:
Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.
Klik om te vergroten...

dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ja maar zo werkt het niet hee.
Denk dan niet in termen van weekend maar in termen van dagen. :P
Dat het vanaf vrijdag - zondag weekend is hebben wij als mensen toevallig even zelf beslist.

Zeg dan voor jezelf enkel gebruik vrijdag - zaterdag - zondag.

Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
Klik om te vergroten...

Heel simpel, kijk op de digitale kalender welke dag er staat, staat er een van die 3 dagen mag je gebruiken en anders niet.

Uiteraard moet iedereen voor zichzelf uitmaken hoeveel en wanneer die gebruikt hee, ik ga je hier echt de les niet spellen. xD
Gewoon even een voorbeeld van hoe iemand echt wel vaste regels voor zichzelf kan vastleggen ook al verandert de situatie.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik herken dit wel.

Je zit nu thuis, in plaats van op je werk.
Je zit nu thuis, in plaats van alle dingen die je buiten je werk doet.

En je slaapt slechter, omdat je overdag je energie niet kwijt kan. Dus je zit minder goed in je vel.

Als ik nu drugs thuis zou hebben liggen, zou ik 100x denken, "zal ik???" En 99x denk ik "nee, geen goed plan". En als ik dan die ene keer gedaan heb, pak ik nog een keer. En nog een keer....

En als het bijna op is, bestel je nog wat.

Gewoon niet in huis halen. De verleiding niet te bestellen, is makkelijker te weerstaan dan niet gebruiken als je het al in huis hebt.

Heb je het al in huis? Spoel het door de wc. Heeft als toegevoegd effect dat het de drempel verhoogd om nieuw te bestellen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
langs thuis zitten word je zwaaaar depressief van.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAZING zei:
langs thuis zitten word je zwaaaar depressief van.
Klik om te vergroten...
Yup. Ik zit al 2 weken binnen....
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier makkelijk een uur of 3/4 buiten met de hond om te wandelen en mooie plekken op te zoeken. Nu kan dat natuurlijk niet als je wel aan het werk moet, maar dan zou ik proberen tussendoor een blokje om te gaan om even jezelf af te leiden.

Ik merk het vooral in de avond wanneer ik lekker op de bank zit met een serie aan. Gedachten van drugs gebruiken komen bij mij ook omhoog op de momenten dat ik me verveel, of tijd heb om er echt bij stil te staan.

Ondanks dat ik niet aan het werk ben probeer ik toch een ritme aan te houden. We zijn er echt niet voor gemaakt om zo binnen te zitten...

Hou je sterk!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant om jullie ervaringen te lezen hier. Ik heb zelf het tegenovergestelde... Ik gebruik (nog) minder drugs dan normaal. Ik moet alle zeilen bijzetten om het thuis werken, het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden draaiende te houden. Ik heb weinig tijd, energie of privacy over om drugs te gebruiken. Ik heb wel vorige week nog een kleine micro-dosis LSD gedaan omdat dat wel nog te combineren is met de zorg voor mijn kids.

Kan me wel goed voorstellen dat de verleiding groot is als je alleen thuis zit en minder of niet hoeft te werken. Dan zou ik waarschijnlijk ook meer gaan gebruiken...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jij geeft les aan je kinderen @Eik?

Is dat niet teveel hooi op je vork nemen naast de rest? Wel goed van je trouwens. Heb je echt lesmateriaal dan?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Jij geeft les aan je kinderen @Eik?
Klik om te vergroten...
Ja... de kinderen krijgen digitaal schoolwerk en hebben toch echt af en toe vragen die beantwoord moeten worden. En aangezien er geen juf is zullen mijn vrouw en ik dat moeten doen. Maar we hebben ook beide een drukke baan...

Mindless zei:
Is dat niet teveel hooi op je vork nemen naast de rest?
Klik om te vergroten...
Jawel... werk, les geven, opvoeden, huishouden... eigenlijk is het allemaal wat teveel. Maar tsja wat doe je eraan? Proberen ergens nog het positieve te zien en hopen dat iedereen zich nu wel aan de maatregelen houdt zodat dit ooit een keer over gaat....

Ik heb vroeger van mijn vader geleerd dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen". Blijkbaar is het op dit moment even nodig dat ik "sterke schouders" heb... :sweatsmile:
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Interessant om jullie ervaringen te lezen hier. Ik heb zelf het tegenovergestelde... Ik gebruik (nog) minder drugs dan normaal. Ik moet alle zeilen bijzetten om het thuis werken, het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden draaiende te houden. Ik heb weinig tijd, energie of privacy over om drugs te gebruiken. Ik heb wel vorige week nog een kleine micro-dosis LSD gedaan omdat dat wel nog te combineren is met de zorg voor mijn kids.

Kan me wel goed voorstellen dat de verleiding groot is als je alleen thuis zit en minder of niet hoeft te werken. Dan zou ik waarschijnlijk ook meer gaan gebruiken...
Klik om te vergroten...

Zeer herkenbaar, zit in hetzelfde schuitje. Microdosing is idd wel te doen, al krijg ik er thuis maar gekke ingevingen door. Kon afgelopen zondag na een MD de tegels in m’n achtertuin niet meer verdragen dus heb ik alles eruit gerost. Toen bedacht m’n vrouw ineens dat een ingraaf trampoline wel een goed idee was en heb ik gisteren op weer een MD een enorme kuil gegraven met de kinderen. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen tijd voor dit soort ongein 🤣
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vorige week eigenlijk alleen joints zitten roken terwijl ik niet eens rook en een kleine 3 dagen hervallen op oxycontin en zolpidem. Heb ze vrijdag naar de apotheek gebracht, zag mezelf alweer vertrekken met de trein... Paar dagen zweterige handen en voetjes gehad maar voor de rest geen last.
Normaal gezien heb ik volgende week werk als alles goed gaat.
Heb wel gemerkt dat ik meer gebruikte de laatste weken of het door corona komt of iets anders weet ik niet precies. Zit nu lekker in me vel dus geen reden om joints te roken of pillen slikken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
En ik gebruik bijna elke dag wel een puntje speed.
Vandaag gelukkig bij 1tje gebleven en ben al een jointje aan het roken.
Men benzo gedrag is dan wel weer beter nu ik al bijna 2 weken thuis zit.
De craving en mentale afkick is thuis niet zo hard dan op het werk met alle mensen en druk rond mij (lichaamlijk wel natuurlijk.)
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pff, ik zou precies hetzelfde gehad hebben. "Gelukkig" heb ik een vitaal beroep en werk ik (nog) lekker op kantoor.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Merk dat ik ook wel wat makkelijker ben nu ik thuis zit... Normaal werk ik 40 uur per week, wat best intensief werk is, en heb dan altijd korte weekenden... dan heb je nooit écht rust.. En nu ineens zit ik fulltime thuis, da's echt een hele omslag ineens🤯..
En dan is een puntje pep wel heel verleidelijk🤐, vooral handig met al die klusjes in huis waar ik nu eindelijk uitgebreid de tijd voor heb... Tja, tis lastig zal ik maar zeggen...šŸ™„
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.
Klik om te vergroten...
Je zit toch in het metaal ?
Ik zit technisch werkloos thuis en krijg 70% van men loon vergoed.. de eerste week was dat 100 omdat ik dan de std 7 dagen corona van de arts kreeg (die gisteren om waren)
Vanaf vandaag tem 5 april ben ik nu technisch werkloos.
Men vakantie blijft mooi staan..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."