Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaar van veel thuis zitten door corona

Gevaar van veel thuis zitten door corona

98 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geef niks.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Je kunt de situatie accepteren hoe deze is en de dingen doen die je wel kunt doen. Natuurlijk laat ik het mijn humeur ook weleens verpesten omdat ik niet dit of dat kan doen of niet kan afspreken met die en die, maar is dit wijs van mezelf? Is dit niet een perfecte tijd om te leren omgaan met dergelijke limitaties? En met verveling. Ik denk dat verveling per definitie een staat is waarin je niet aanwezig in het hier en nu bent, niet aanwezig in de realiteit. Je zit dan in je hoofd, afgeleid van de werkelijkheid door je eigen gedachten. In plaats van dat je geniet van je tijdelijke bestaan hier op aarde, besteed je het aan willen dat het anders was. Verveling en chagrijnig zijn zijn keuzes. Het gaat niet hoe je wilt, oké. Maar ga je jezelf daarmee pijnigen de rest van de dag, of laat je dat los zodat je weer de mogelijkheden kunt zien die wél beschikbaar zijn, waaronder soms ook gewoon even niet productief zijn. Jezelf toelaten niet productief te zijn. :)

Als ik naar mijn hoofd luister, kan deze me alle redenen geven waarom ik de situatie niet zou moeten accepteren en ik me zou moeten vervelen bijvoorbeeld. Geen probleem, de hele dag door. Daarom luister ik vaak niet naar mijn hoofd/gedachten. Dan kom ik weer in die positieve space waarin er vanzelf weer ideeën komen over dingen die ik wél kan doen.
Klik om te vergroten...

Ik ben zo ontspannen geweest de afgelopen 2 weken dat ik vergeten ben mijn nagels te bijten en mijn baard te scheren. Lag in het donker stoned naar een berk te staren en vond hem net op een stuk koraal lijken.
Het leven is mooi.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb lang zitten twijfelen waar ik dit nou zou plaatsen maar denk uiteindelijk toch maar bij verslaving.

Ik werk nu zo'n drie weken vanuit huis en merk dat dat toch wel wat teweeg brengt. Ik heb me in het verleden al veel verdiept in verslaving en weet dat omgeving en sociaal contact een grote invloed heeft. Nou dat kan ik merken ook.

Normaal gesproken gebruik ik alleen op feestjes harddrugs (slechts eens in de 6 - 8 weken) en thuis alleen in het weekend softdrugs (wiet). Ik merk dat door het thuiswerken de remmen behoorlijk op losse schroeven zijn komen te staan.

Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.

Ik kan langer uitslapen want geen reistijd en ach als ik 5 koffie nodig heb om op gang te komen heb ik ook geen collega's die raar zitten te kijken.

Het gevolg is bijna iedere dag wiet, paar biertjes en ook al een keer GHB (wel in het weekend, niet tegelijk en ga ik zeker niet met regelmaat doen) gebruik . De combinatie van thuis zitten, sociaal isolement, minder uitjes, geen uitzicht op een feestje en iedere dag kunnen "uitslapen" is erg tricky.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik hier de enige in ben. Vandaag heb ik bewust niks gebruikt en dat gaat prima, maar ik had toch liever eigenlijk wat wiet gebruikt.

M'n avond is gewoon leuker met drugs dan zonder. Daarnaast zal mijn partner door corona binnenkort veel meer moeten gaan werken dus ik heb ook zo iets van laten we nog even genieten van de avonden die we nu nog samen hebben alsof het weekend is.

Hoe gaan jullie daar mee om? Ik denk dat ik gewoon streng moet zijn en moet zeggen alleen in het weekend, maar dat valt niet mee gezien alle omstandigheden. Op financiële en relatie problemen na is dit echt het recept voor verslaving.

Ik kan eigenlijk overal wel goed vanaf blijven alleen die wiet en alcohol zijn erg verleidelijk. Niet omdat het moet, wel omdat het kan, ff al het Corona gezeur dan weg is en ik er weinig hinder van ondervind de volgende dag. Het zijn voor mij ook twee drugssoorten die ik nauwelijks als drugs zie,terwijl alcohol gewoon een dikke harddrugs is. Het is gewoon te sociaal geaccepteerd en normaal om te gebruiken, net als wiet.

Alcohol koop ik gewoon niet meer. Bier is nu al drie dagen op. Voordat m'n wiet op is duurt alleen nog wel even. Ik wil dat ook niet, maar gewoon bewaren voor het weekend.

Ik weet ook niet goed wat ik met dit topic wil. Anderen waarschuwen misschien, of gewoon even polsen of er meer mensen zijn met dit probleem :) ik ben zeker niet verslaafd, maar kan wel zien dat de deur al van het slot is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap dit heel goed. Ik heb ook veel meer geblowd dan normaal de afgelopen dagen. Nu met mezelf afgesproken dit alleen nog in het weekend te doen.

Drinken doe ik gelukkig alleen in clubs, op stap of huisfeestjes. Dus daar heb ik geen moeite mee. Vind het effect van alcohol alleen leuk in een feest setting of sociale setting.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou even kijken naar mogelijkheden om je wiet tijdelijk bij een vriend ofzo te stashen en alleen s'weekends op te halen. Dat je geen alcohol meer inslaat is al heel goed! Het is eigenlijk een vrij logisch idee dat iedereen in deze verveling eerder grijpt naar wat middelen om de tijd te killen (ongeacht of dit juist is of niet).

Ikzelf merk ook meer behoefte momenteel naar een jointje of een biertje. Ik heb dan het geluk dat ik van wiet me juist erger ga vervelen en ik van alcohol zoveel behoefte heb aan sociaal contact dat ik liever niet drink... Ook een lijn 3mmc gesnoven afgelopen week maar vond daar maar vrij weinig aan in m'n eentje.

Ik houd mijzelf ook heel veel bezig met muziek en ik heb een thuisstudio. Hierdoor vergeet ik soms ook voor een paar uur te eten (heb nogal problemen soms met binge eten enzo). Ook laat ik mijn moeder het lekkere suikerwaar verstoppen zodst ik er niks van zie.

Dus even in het kort: middelen uit het huis krijgen en oude hobby's oppakken/een nieuwe creeëren :)!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt gelijk de verveling slaat toe!
Netflixx tja wel gezien nu..
Xbox ook maar even leuk..
Social media en nieuws 🤮 Corona en Corona...
Snap dat mensen snellen naar de drugs grijpen.
Ik hou van Ghb dus ja dan kan dat natuurlijk niet hou me nog steeds aan de regels van het gebruik.

Wel wat sessies Lsd met keta erbij maar dat kan geen kwaad.
Is alleen maar goed zo..
Maar ik snap je punt gelukkig ga ik gewoon met mijn vrienden chillen thuis.
En dat kan je wel doen hou je groep klein.
Maar je hoeft echt niet alleen maar achter een gesloten deur te zitten.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou gewoon voor jezelf duidelijk de regel maken: "Ookal zit ik thuis en lijkt het elke dag weekend, enkel gebruiken op Vrijdag, zaterdag, en zondag (weekend dus)". En hou je daaraan. Net zoals je tijdens het werk zou doen.

Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent. :)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
heyol zei:
Net zoals je tijdens het werk zou doen.
Klik om te vergroten...
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
heyol zei:
Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent.
Klik om te vergroten...
IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.

IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik snap je antwoord eigenlijk niet.
Zonder werk kan je toch nog voor jezelf beslissen op welke dagen je drugs gebruikt en welke niet? Een soort van vaste harde regel?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chillax zei:
Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.
Klik om te vergroten...

dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ja maar zo werkt het niet hee.
Denk dan niet in termen van weekend maar in termen van dagen. :P
Dat het vanaf vrijdag - zondag weekend is hebben wij als mensen toevallig even zelf beslist.

Zeg dan voor jezelf enkel gebruik vrijdag - zaterdag - zondag.

Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
Klik om te vergroten...

Heel simpel, kijk op de digitale kalender welke dag er staat, staat er een van die 3 dagen mag je gebruiken en anders niet.

Uiteraard moet iedereen voor zichzelf uitmaken hoeveel en wanneer die gebruikt hee, ik ga je hier echt de les niet spellen. xD
Gewoon even een voorbeeld van hoe iemand echt wel vaste regels voor zichzelf kan vastleggen ook al verandert de situatie.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik herken dit wel.

Je zit nu thuis, in plaats van op je werk.
Je zit nu thuis, in plaats van alle dingen die je buiten je werk doet.

En je slaapt slechter, omdat je overdag je energie niet kwijt kan. Dus je zit minder goed in je vel.

Als ik nu drugs thuis zou hebben liggen, zou ik 100x denken, "zal ik???" En 99x denk ik "nee, geen goed plan". En als ik dan die ene keer gedaan heb, pak ik nog een keer. En nog een keer....

En als het bijna op is, bestel je nog wat.

Gewoon niet in huis halen. De verleiding niet te bestellen, is makkelijker te weerstaan dan niet gebruiken als je het al in huis hebt.

Heb je het al in huis? Spoel het door de wc. Heeft als toegevoegd effect dat het de drempel verhoogd om nieuw te bestellen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
langs thuis zitten word je zwaaaar depressief van.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAZING zei:
langs thuis zitten word je zwaaaar depressief van.
Klik om te vergroten...
Yup. Ik zit al 2 weken binnen....
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hier makkelijk een uur of 3/4 buiten met de hond om te wandelen en mooie plekken op te zoeken. Nu kan dat natuurlijk niet als je wel aan het werk moet, maar dan zou ik proberen tussendoor een blokje om te gaan om even jezelf af te leiden.

Ik merk het vooral in de avond wanneer ik lekker op de bank zit met een serie aan. Gedachten van drugs gebruiken komen bij mij ook omhoog op de momenten dat ik me verveel, of tijd heb om er echt bij stil te staan.

Ondanks dat ik niet aan het werk ben probeer ik toch een ritme aan te houden. We zijn er echt niet voor gemaakt om zo binnen te zitten...

Hou je sterk!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant om jullie ervaringen te lezen hier. Ik heb zelf het tegenovergestelde... Ik gebruik (nog) minder drugs dan normaal. Ik moet alle zeilen bijzetten om het thuis werken, het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden draaiende te houden. Ik heb weinig tijd, energie of privacy over om drugs te gebruiken. Ik heb wel vorige week nog een kleine micro-dosis LSD gedaan omdat dat wel nog te combineren is met de zorg voor mijn kids.

Kan me wel goed voorstellen dat de verleiding groot is als je alleen thuis zit en minder of niet hoeft te werken. Dan zou ik waarschijnlijk ook meer gaan gebruiken...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jij geeft les aan je kinderen @Eik?

Is dat niet teveel hooi op je vork nemen naast de rest? Wel goed van je trouwens. Heb je echt lesmateriaal dan?
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Herkenbaar maar doe het toch maar niet.
Ik werk vanuit huis en de vrije dagen erom heen heb ik genoeg andere dingen. Ik wandel met de hond, mijn partner wekt nog wel op kantoor met de juiste maatregelen en hebben elkaar nog genoeg te melden. Netflix geen tijd voor gehad nog. Tussendoor in de zon op het balkon en soms is de verleiding daar als ik dan even terug denk aan die leuke quality weekenden samen of even hier rond neus naar een leuk topic.

Maar..ik durf het niet. Weet dat als ik aan de empathy ga een heel weekend dat ik de week erop ontzettend vatbaar ben voor vanalles. Oké ik kom de hut bijna niet uit maar toch. Heb ik een weekend doorgehaald op M ligt Corona op de loer. Nou laat mij dan maar naar mijn envelopje kijken en mijn gedachten af laten dwalen naar betere tijden om dan met de volle Max te genieten!
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier kan ik mezelf ook wel in vinden. Heb gisteren nog 6 2cb pillen gehaald omdat ik toch niets anders te doen heb.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik trek er nog een open :sunglasses:
www.nu.nl

Overdag alcohol drinken: verleidelijk maar niet verstandig

Nu we door de coronacrisis veel tijd thuis doorbrengen, is het misschien verleidelijk om al in de middag een alcoholisch drankje te nuttigen. Hoewel overdag drinken dezelfde (nadelige) effecten op het lichaam heeft als 's avonds drinken, kleven er meer nadelen aan de borrel bij daglicht.
www.nu.nl www.nu.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."