#1
Ik geef niks.
Je kunt de situatie accepteren hoe deze is en de dingen doen die je wel kunt doen. Natuurlijk laat ik het mijn humeur ook weleens verpesten omdat ik niet dit of dat kan doen of niet kan afspreken met die en die, maar is dit wijs van mezelf? Is dit niet een perfecte tijd om te leren omgaan met dergelijke limitaties? En met verveling. Ik denk dat verveling per definitie een staat is waarin je niet aanwezig in het hier en nu bent, niet aanwezig in de realiteit. Je zit dan in je hoofd, afgeleid van de werkelijkheid door je eigen gedachten. In plaats van dat je geniet van je tijdelijke bestaan hier op aarde, besteed je het aan willen dat het anders was. Verveling en chagrijnig zijn zijn keuzes. Het gaat niet hoe je wilt, oké. Maar ga je jezelf daarmee pijnigen de rest van de dag, of laat je dat los zodat je weer de mogelijkheden kunt zien die wél beschikbaar zijn, waaronder soms ook gewoon even niet productief zijn. Jezelf toelaten niet productief te zijn.
Als ik naar mijn hoofd luister, kan deze me alle redenen geven waarom ik de situatie niet zou moeten accepteren en ik me zou moeten vervelen bijvoorbeeld. Geen probleem, de hele dag door. Daarom luister ik vaak niet naar mijn hoofd/gedachten. Dan kom ik weer in die positieve space waarin er vanzelf weer ideeën komen over dingen die ik wél kan doen.
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.Net zoals je tijdens het werk zou doen.
IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent.
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.
dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
Yup. Ik zit al 2 weken binnen....langs thuis zitten word je zwaaaar depressief van.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."