Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat versta en beleef je vwb het woord " verslaving"?

Wat versta en beleef je vwb het woord " verslaving"?

163 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Goed dat doen wij natuurlijk ook als hij zegt dat drugs gebruiken verboden is. 'Wat zeg je Ferd? Ik kan je niet horen want ik steek net een extra goed geïsoleerde banaan in mijn oor.'
Klik om te vergroten...

Lol!

Kan het niet laten om toch even de miereneuker uit te hangen. Maar drugs 'gebruiken' is natuurlijk niet verboden.

Maar ik snap je punt haha

We doen net of die middeltjes spontaan uit de lucht in onze neus/keelgat/plaats-waar-de-zon-niet-schijnt vallen 😜
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#2
In mijn ogen is er sprake van verslaving als je er niet meer mee kunt stoppen zonder ontwenningsverschijnselen. Als je elke dag bezig bent met kan ik gebruiken, hoeveel heb ik nog, red ik het tot mijn volgende gebruik. Geeft het niet meer het effect (met de dosis) waar je ooit mee begon. Heb je jezelf (meerdere malen) voorgenomen ermee te stoppen maar lukt dit je simpelweg gewoon niet meer. Beïnvloed het je leven negatief. Lijden andere mensen er ook onder. Lieg je erover omdat je eigenlijk weet dat het niet oke meer is. Ik geloof dat als je twijfeld of je verslaafd bent je eigenlijk al verslaafd bent. En ik vergeet nu vast nog wel wat in dit rijtje.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dwangmatigheid, afhankelijkheid, angst en destructiviteit zijn denk ik wel de juiste kenmerken wat verslaving betreft. En dit hoeft niet perse alleen drugs/alcohol te zijn. Hier valt ook gedrag onder als gokken, relatieverslaving, sex, gamen etc.
Zodra een handeling of gedragspatroon onvrijwillig is, wordt elke rechtvaardiging ervan een smoes. Zelfrechtvaardiging is altijd een poging tot verbergen van een schuld- of schaamtegevoel. Zodra je met enige regelmaat een verslavend middel gebruikt, onstaat er al snel het gevoel dat je niet goed bezig bent. Dit is het begin van de campagne om anderen en jezelf te bewijzen dat er niets aan de hand is. Zowel het negatieve gevoel over wat je doet als het ontkennen ervan is een typisch symptoom van verslaafd zijn.
Dit is ook de reden waarom herstel pas kan beginnen nadat de persoon in kwestie zijn of haar machteloosheid erkent. Eerlijkheid naar omgeving en zichzelf is de start.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chr0nic zei:
Dit is ook de reden waarom herstel pas kan beginnen nadat de persoon in kwestie zijn of haar machteloosheid erkent. Eerlijkheid naar omgeving en zichzelf is de start.
Klik om te vergroten...
Noot:
Deze stap is de eerste stap van het 12 stappentraject dat gehanteerd wordt bij supportgroepen en bij de AA.
Dit is m.i. de belangrijkste stap.
Zonder deze eerste eigen visie is eigenlijk iedere therapie, of behandeling gedoemd om te mislukken.
Immers, om deze behandeling te laten slagen moet je er zelf ( niemand kan dat voor je doen) volledig voor de volle 100 procent achter staan en het zelf inzien dat je verslaafd bent, en dat je hulp in welke vorm dan ook, nodig hebt.
Alles in je eentje oplossen is met verslavingsproblematiek buitengewoon moeilijk.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn ogen is verslaving als het een absolute must is in je leven, en je je (vaak) slecht voelt zonder. Hoe vaak je gebruikt zegt veel minder, maar misschien is dat voor anderen anders. Dit is gewoon hoe ik het zie.

Ik heb periodes gehad waar ik iedere dag gebruikte, maar ook periodes gehad waar ik bijvoorbeeld maar 1 keer per maand gebruikte. Toch denk ik dat ik ongeveer even verslaafd was, ik had gewoon iets betere zelf controle en andere omstandigheden, er zaten meer gevolgen aan het gebruiken op dat moment. Ik was er namelijk net zo goed constant mee bezig, ik had de hele dag door urges, en ik voelde me altijd zwaar depressief, tot op een paar dagen voordat ik weer kon gebruiken. Dan kreeg ik weer motivatie, die weer ophield na het gebruiken. Ben heel lang in deze vicieuze cirkel blijven hangen.

Alles draaide om drugs, net als toen ik elke dag gebruikte. Wel neemt de ernstigheid qua gevolgen en zo toe als je iedere dag gebruikt in opzichte tot 1 keer per maand.
S
Snuifduif34Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Maximusso zei:
Verslaving is voor mij dat de drugs de controle van gebruik van je heeft overgenomen. Hierdoor bepaald de drugs wanneer je weer moet gebruiken. Het lukt je niet meer om ermee te stoppen ondanks de vele negatieve gevolgen. Het middel heeft door het vele gebruik vaak niet meer het positieve effect zoals in het begin en toch ga je door.

Die laatste zin is van ook van toepassing op mezelf. Ik begrijp niet dat ik niet gewoon kan stoppen ondanks alle nare gevolgen die het al heeft gehad. En er staat me nog veel meer te wachten als ik blijf doorgaan. De positieve effecten zijn al lang niet meer zoals het was, Om het toch enigzins te bereiken gaan er steeds meer grammen doorheen.

"I could stop....if I wanted to"

Was het maar zo. Want ik wil wel, maar het is me nog niet gelukt.

Wat ik eraan heb gedaan is openheid geven over mijn gebruik. Waar ik vroeger alles verborg en deed alsof het met mij prima ging. Ik heb op het forum hier mezelf ook beter voorgedaan. Alsof ik al tijd niet meer gebruik, maar het doen alsof ben ik zat. Mijn familie heb ik ingelicht, aantal vrienden en hier wil ik straks om hulp kunnen vragen als ik het lastig krijg. Vrijdag nog een laatste keer en dan stoppen met alles.
Klik om te vergroten...
Ik heb exact hetzelfde, als ik aan de drugs zit
Zeg ik wel
10x laatste en dan klaar en als ik het in bezit heb kan ik niet stoppen en neem ik veel en
Vaak, ondanks de negatieve gevolgen en inderdaad lang niet meer hetzelfde effect
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met andere woorden: ervoor kiezen weg te kijken zodat je door kunt gaan met bepaald destructief gedrag waarvan je eigenlijk heel goed weet dat het niet goed voor je is, maar wat je op de korte termijn wel wilt doen (om tijdelijk te ontsnappen van jezelf, je pijn), zodat je op dat moment je ogen ervoor sluit en dit gedrag mogelijk wordt.

-
heel erg herkenbaar dit
😔
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rat zei:
In mijn ogen is verslaving als het een absolute must is in je leven, en je je (vaak) slecht voelt zonder. Hoe vaak je gebruikt zegt veel minder, maar misschien is dat voor anderen anders. Dit is gewoon hoe ik het zie.

Ik heb periodes gehad waar ik iedere dag gebruikte, maar ook periodes gehad waar ik bijvoorbeeld maar 1 keer per maand gebruikte. Toch denk ik dat ik ongeveer even verslaafd was, ik had gewoon iets betere zelf controle en andere omstandigheden, er zaten meer gevolgen aan het gebruiken op dat moment. Ik was er namelijk net zo goed constant mee bezig, ik had de hele dag door urges, en ik voelde me altijd zwaar depressief, tot op een paar dagen voordat ik weer kon gebruiken. Dan kreeg ik weer motivatie, die weer ophield na het gebruiken. Ben heel lang in deze vicieuze cirkel blijven hangen.

Alles draaide om drugs, net als toen ik elke dag gebruikte. Wel neemt de ernstigheid qua gevolgen en zo toe als je iedere dag gebruikt in opzichte tot 1 keer per maand.
Klik om te vergroten...
Wat een heldere omschrijving! Je maakt het zelfbewust concreet dat de oorzaak van de verslaving ligt bij de depressie die er nu tijdelijk is. Ik zoek nog een ander woord voor tijdelijk, bedenk ik me nu. Want ik wil niet overbrengen dat je de depressie zelve bent noch wil ik het bagatelliseren of kleiner maken door het woordje 'tijdelijk'. Wel wil ik ermee zeggen dat de verslaving niet je leven is (je leven niet hoeft te beheersen).

Door jouw verhaal merk ik plotseling hoe mijn verslaving is veranderd, lichter is geworden, er nauwelijks meer is, misschien zelfs is opgelost. Als een soort mist die is geabsorbeerd door de warmte van de zon. Ik moest naar het licht toe. Maar die kon ik enkel en alleen bereiken door de kou van de mist tot op het bot te voelen en te zien dat mist niks aan is, het zicht beperkt en geen ander perspectief geeft dan het drukkende en grauwe niets.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gemberthee zei:
Wat een heldere omschrijving! Je maakt het zelfbewust concreet dat de oorzaak van de verslaving ligt bij de depressie die er nu tijdelijk is. Ik zoek nog een ander woord voor tijdelijk, bedenk ik me nu. Want ik wil niet overbrengen dat je de depressie zelve bent noch wil ik het bagatelliseren of kleiner maken door het woordje 'tijdelijk'. Wel wil ik ermee zeggen dat de verslaving niet je leven is (je leven niet hoeft te beheersen).

Door jouw verhaal merk ik plotseling hoe mijn verslaving is veranderd, lichter is geworden, er nauwelijks meer is, misschien zelfs is opgelost. Als een soort mist die is geabsorbeerd door de warmte van de zon. Ik moest naar het licht toe. Maar die kon ik enkel en alleen bereiken door de kou van de mist tot op het bot te voelen en te zien dat mist niks aan is, het zicht beperkt en geen ander perspectief geeft dan het drukkende en grauwe niets.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het in bepaalde zin heel simpel is:

Je bent ofwel gelukkig, of je bent verslaafd.

Als je gelukkig bent, zoek je niet iets om jezelf mee compleet te maken: om je leegte mee op te vullen, want die is er niet. Als je ongelukkig bent, zoek je per definitie naar "iets". Ik denk dat de verslaving dan ook primair ligt in dat zoeken. De vorm van de verslaving: het middel, de bezigheid, enzovoort, is secundair.

Daarom denk ik ook dat wat @Rat zei over nog steeds verslaafd kunnen zijn tijdens (zelfs lange) periodes niet gebruiken, precies klopt. Want je bent primair verslaafd aan het zoeken, aan het naar je gedachten luisteren, aan het malen. Als dat er nog steeds is, ben je imo in een verslaafde staat. Bij sommigen uit die verslaving zich dan in het gebruik van een bepaald middel, bij anderen in het gebruik van een ander middel, bij anderen in het gebruik van meerdere middelen, bij anderen in het gebruik van afwisselende middelen (poly drugsverslaving genoemd) en weer bij anderen uit zich de verslaving in niet gebruiken, maar lijden onder de primaire verslaving van vastzitten in dat verslaafde denkpatroon. In incompleet voelen: niet gelukkig zijn.

Althans, zo zie ik het nu. Andere definities zullen verschillen maar imo redeneren mensen vaak verkeerd om. Ze denken dat een middel de kern van de verslaving is, maar dat is (imo) secundair.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Zijn mensen die verslaafd zijn allemaal ongelukkig?
Klik om te vergroten...
Dat hangt er vanaf wat je precieze definitie van "geluk" of "gelukkig zijn" is, denk ik.

Is het:

Tevreden/blij zijn met hoe je leven over het algemeen verloopt, dat je dankbaar bent voor de mensen en ervaringen in je leven, etc.

Dan: nee, je bent niet per definitie ongelukkig als je verslaafd bent.


Maar is het:

Gelukkig/voldaan zijn in het huidige moment, zonder na te hoeven denken over je verleden en je voorgestelde toekomst.

Dan imo: ja, je bent per definitie ongelukkig als je in het moment verslaafd, aldus: zoekende naar geluk, bent.


Persoonlijk hang ik de tweede definitie aan. Want dat is je daadwerkelijke situatie in het moment, zonder te moeten refereren aan je verstand, aan verleden en toekomst, aan tijd. Dat laatste is meer een conceptuele beredenering van geluk, een afweging van het verstand. In plaats van daadwerkelijk geluk zelf.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik denk dat het in bepaalde zin heel simpel is:

Je bent ofwel gelukkig, of je bent verslaafd.

Als je gelukkig bent, zoek je niet iets om jezelf mee compleet te maken: om je leegte mee op te vullen, want die is er niet. Als je ongelukkig bent, zoek je per definitie naar "iets". Ik denk dat de verslaving dan ook primair ligt in dat zoeken. De vorm van de verslaving: het middel, de bezigheid, enzovoort, is secundair.

Daarom denk ik ook dat wat @Rat zei over nog steeds verslaafd kunnen zijn tijdens (zelfs lange) periodes niet gebruiken, precies klopt. Want je bent primair verslaafd aan het zoeken, aan het naar je gedachten luisteren, aan het malen. Als dat er nog steeds is, ben je imo in een verslaafde staat. Bij sommigen uit die verslaving zich dan in het gebruik van een bepaald middel, bij anderen in het gebruik van een ander middel, bij anderen in het gebruik van meerdere middelen, bij anderen in het gebruik van afwisselende middelen (poly drugsverslaving genoemd) en weer bij anderen uit zich de verslaving in niet gebruiken, maar lijden onder de primaire verslaving van vastzitten in dat verslaafde denkpatroon. In incompleet voelen: niet gelukkig zijn.

Althans, zo zie ik het nu. Andere definities zullen verschillen maar imo redeneren mensen vaak verkeerd om. Ze denken dat een middel de kern van de verslaving is, maar dat is (imo) secundair.
Klik om te vergroten...
Wauw..! Ja..! Waardevol zoals je het schrijft.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Dat hangt er vanaf wat je precieze definitie van "geluk" of "gelukkig zijn" is, denk ik.

Is het:

Tevreden/blij zijn met hoe je leven over het algemeen verloopt, dat je dankbaar bent voor de mensen en ervaringen in je leven, etc.

Dan: nee, je bent niet per definitie ongelukkig als je verslaafd bent.


Maar is het:

Gelukkig/voldaan zijn in het huidige moment, zonder na te hoeven denken over je verleden en je voorgestelde toekomst.

Dan imo: ja, je bent per definitie ongelukkig als je in het moment verslaafd, aldus: zoekende naar geluk, bent.


Persoonlijk hang ik de tweede definitie aan. Want dat is je daadwerkelijke situatie in het moment, zonder te moeten refereren aan je verstand, aan verleden en toekomst, aan tijd. Dat laatste is meer een conceptuele beredenering van geluk, een afweging van het verstand. In plaats van daadwerkelijk geluk zelf.
Klik om te vergroten...
Deze moet ik ff een aantal keer lezen op een rustiger moment 🤣. Ga ik dan ook zeker doen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Deze moet ik ff een aantal keer lezen op een rustiger moment 🤣. Ga ik dan ook zeker doen!
Klik om te vergroten...
Er staat niet voor niets Zweefkees onder mijn naam hè. :wink:

Ik heb nogal de neiging om "anders" te denken...

Maar eigenlijk is het heel simpel:

Zie je geluk als iets dat je definieert met je verstand (als een soort conclusie of beredenatie), of zie je geluk als iets dat je niet kunt beredeneren, maar wat je voelt, intueert, weet zelfs (niet in de zin van verstandelijk begrijpen, maar dieper dan dat).
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is er sprake van een verslaving als je naar een middel grijpt als het minder goed gaat. Je gebruikt dus iets om je beter te voelen. Dit kan ook seks, gokken etc zijn.

Ik ben 4 dagen geleden gestopt met roken. Zat op 25 per dag. Redelijk actueel topic dit voor mij dus.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dick_van_Leeuwen zei:
Volgens mij is er sprake van een verslaving als je naar een middel grijpt als het minder goed gaat. Je gebruikt dus iets om je beter te voelen. Dit kan ook seks, gokken etc zijn.

Ik ben 4 dagen geleden gestopt met roken. Zat op 25 per dag. Redelijk actueel topic dit voor mij dus.
Klik om te vergroten...
Maar zoals hierboven besproken:

Is de verslaving dan weg als je simpelweg stopt met het gedrag, maar er nog (bijna) constant mee bezig bent in je hoofd, er naar craved, etc.? Zelfs al is dat subtiel?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Maar zoals hierboven besproken:

Is de verslaving dan weg als je simpelweg stopt met het gedrag, maar er nog (bijna) constant mee bezig bent in je hoofd, er naar craved, etc.? Zelfs al is dat subtiel?
Klik om te vergroten...
Nee, de verslaving is dan niet weg.
Zolang je ermee bezig bent, iig geestelijk, ook al gebruik je niet, dan ben je nog steeds verslaafd.
Het is niet voor niets dat men zegt: we hebben 2 verslavingen, de ene is de lichamelijke, en de tweede ( de moeilijkste) is de geestelijke afhankelijkheid.
De lichamelijke verslaving stopt als je niets meer inneemt, deze duurt dan een veel kortere tijd dan de geestelijke.
Die geestelijke verslaving kan meerdere jaren lang duren.
Als ik naar mezelf kijk, met alcohol en benzo's, deze heeft qua geestelijke afhankelijkheid jarenlang geduurd.
En zelfs nu nog " trekt" het verslaving gedrag aan me, om toch weer een rc te kopen om mezelf weer even " lekker' te voelen en ik moet de rest van mijn leven zeer goed oppassen om niet opnieuw in de een of andere verslaving terug te vallen. Nog altijd!
Ik denk dan ook dat we in dit topic ook het woord: verslaving gevoelig moeten toevoegen.
Volgens mij verdwijnt deze dus nooit. Die gevoeligheid neem je met je mee in je rugzak, zolang je verder leeft.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Nee, de verslaving is dan niet weg.
Zolang je ermee bezig bent, iig geestelijk, ook al gebruik je niet, dan ben je nog steeds verslaafd.
Het is niet voor niets dat men zegt: we hebben 2 verslavingen, de ene is de lichamelijke, en de tweede ( de moeilijkste) is de geestelijke afhankelijkheid.
De lichamelijke verslaving stopt als je niets meer inneemt, deze duurt dan een veel kortere tijd dan de geestelijke.
Die geestelijke verslaving kan meerdere jaren lang duren.
Als ik naar mezelf kijk, met alcohol en benzo's, deze heeft qua geestelijke afhankelijkheid jarenlang geduurd.
En zelfs nu nog " trekt" het verslaving gedrag aan me, om toch weer een rc te kopen om mezelf weer even " lekker' te voelen en ik moet de rest van mijn leven zeer goed oppassen om niet opnieuw in de een of andere verslaving terug te vallen. Nog altijd!
Ik denk dan ook dat we in dit topic ook het woord: verslaving gevoelig moeten toevoegen.
Volgens mij verdwijnt deze dus nooit. Die gevoeligheid neem je met je mee in je rugzak, zolang je verder leeft.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik geen last van. Ik heb nooit meer trek gehad sinds ik het licht heb gezien.
M
MenaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog een kleine toevoeging. Ik heb zelf ook meerdere verslavingen gehad waaronder een wiet verslaving. Ik functioneerde prima. Werk gewoon, deed huishouden, mijn omgeving had er geen moeite mee alleen ikzelf vond het na 20 jaar wel genoeg geweest. Ik kan niet zeggen dat het destructief was, misschien zelfs wel therapeutisch ivm mijn adhd.

Ik heb ook een cocaïne verslaving gehad.
Deze is wel destructief, zowel fysiek al financieel. Ook ben je blind voor de emoties van mensen die het meest om je geven..

Wat ik hier mee wil zeggen is dat een verslaving moeilijk te specificeren is. Wat voor de één leefstijl is kan voor de ander verslaving zijn. Hoe dan ook, beide heb ik overwonnen maar alleen omdat ik dit zelf graag wilde.

Ik had inprincipe nog wel 20 jaar kunnen blowen. Toen ik daarmee gestopt was ging ik een pakje sigaretten per dag roken. Daar zit veel accijns op en dat gun ik ze niet dus daar ook gelijk wat aan gedaan. En nee, stoppen met iets wat je voor een lange tijd doet is niet makkelijk maar elke verslaving is toch anders. Zit er bijvoorbeeld een lichamelijk aspect aan of is het puur geestelijk? Ik had minder moeite om te stoppen met coke dan met de wiet terwijl het (semi) legaal is. Je leven staat echt wel even op de kop zeg maar.
Zometeen toch maar even paar cactussen kopen 🤣
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo mijn naam is drugs, Ik verwoest gezinnen, scheur families uit elkaar, neem u kinderen mee, en dat is nog maar het begin. Ik kost meer dan diamanten, ben duurder dan goud, de zorgen die ik breng zijn fascinerend en als je me nodig hebt, vergeet niet dat ik makkelijk te vinden ben, ik woon overal om je heen, op scholen en in de stad. Ik woon samen met de rijken, ik woon samen met de armen, ik woon in de straat, en misschien bij de buren.

Mijn kracht is geweldig: probeer me uit en je zult het zien, maar als je dat doet, kun je jezelf misschien NOOIT meer bevrijden. Probeer me gewoon één keer en misschien laat ik je gaan, maar probeer me twee keer, en ik zal je ziel bezitten. Wanneer ik je bezit, zul je stelen en liegen. Je doet alles wat je moet doen enkel om high te worden.

Als ik klaar met je ben, kun je jezelf gelukkig prijzen als je nog leeft. Als je me uitprobeert, wees dan gewaarschuwd: dit is geen spel. Als je me de kans geeft, dan zal ik je gek maken. Ik zal je lichaam blij maken, ik zal je geest beheersen. Ik zou je compleet bezitten, je ziel zou van mij zijn.

Je zult er spijt van krijgen dat je mij uitgeprobeerd hebt, dat heeft men altijd, maar jij kwam naar mij, ik niet naar jou. Je wist dat dit zou gebeuren.

Het is je vele malen verteld, maar jij hebt mijn macht uitgedaagd, en koos ervoor dapper te zijn. Je had nee kunnen zeggen, en gewoon weg kunnen lopen. Ik zal je meester zijn, je zult mijn slaaf zijn, ik zal zelfs met je meegaan, wanneer je naar het graf gaat.

Kom neem mijn hand, dan neem ik je mee naar de hel!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Cath-R-Ella zei:
Hallo mijn naam is drugs, Ik verwoest gezinnen, scheur families uit elkaar, neem u kinderen mee, en dat is nog maar het begin. Ik kost meer dan diamanten, ben duurder dan goud, de zorgen die ik breng zijn fascinerend en als je me nodig hebt, vergeet niet dat ik makkelijk te vinden ben, ik woon overal om je heen, op scholen en in de stad. Ik woon samen met de rijken, ik woon samen met de armen, ik woon in de straat, en misschien bij de buren.

Mijn kracht is geweldig: probeer me uit en je zult het zien, maar als je dat doet, kun je jezelf misschien NOOIT meer bevrijden. Probeer me gewoon één keer en misschien laat ik je gaan, maar probeer me twee keer, en ik zal je ziel bezitten. Wanneer ik je bezit, zul je stelen en liegen. Je doet alles wat je moet doen enkel om high te worden.

Als ik klaar met je ben, kun je jezelf gelukkig prijzen als je nog leeft. Als je me uitprobeert, wees dan gewaarschuwd: dit is geen spel. Als je me de kans geeft, dan zal ik je gek maken. Ik zal je lichaam blij maken, ik zal je geest beheersen. Ik zou je compleet bezitten, je ziel zou van mij zijn.

Je zult er spijt van krijgen dat je mij uitgeprobeerd hebt, dat heeft men altijd, maar jij kwam naar mij, ik niet naar jou. Je wist dat dit zou gebeuren.

Het is je vele malen verteld, maar jij hebt mijn macht uitgedaagd, en koos ervoor dapper te zijn. Je had nee kunnen zeggen, en gewoon weg kunnen lopen. Ik zal je meester zijn, je zult mijn slaaf zijn, ik zal zelfs met je meegaan, wanneer je naar het graf gaat.

Kom neem mijn hand, dan neem ik je mee naar de hel!
Klik om te vergroten...
Prachtig verwoord👏😉 Maar de ware en harde realiteit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."