Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat versta en beleef je vwb het woord " verslaving"?

Wat versta en beleef je vwb het woord " verslaving"?

163 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
reDStone zei:
Er is hier een gast, die na zijn verslaving aan weet ik veel wat, vetplanten cactussen en andere plantjes aan het kweken is. Allemaal plantjes met bijzondere eigenschappen.

Daar kan ik zo een heel, kop in het zand verslavingsverhaal van maken. Dat doe ik niet. Ik gun hem/haar het licht in de ogen, ipv dat ik iemand kapot ga maken met een uit z'n verband getrokken verslavingsdiagnose.
Klik om te vergroten...

Tag me volgende keer anders gewoon joh 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Tag me volgende keer anders gewoon joh 😂
Klik om te vergroten...
Je bent nogal obsessief bezig met je cactussen hè. Nogal destructief allemaal, als je het mij vraagt. :sweatsmile::wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
In elk geval zeer stekelig....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Je bent nogal obsessief bezig met je cactussen hè. Nogal destructief allemaal, als je het mij vraagt. :sweatsmile::wink:
Klik om te vergroten...
Ja dat zou het wèl kunnen zijn natuurlijk, destructief.

Maar ik heb nog niet echt bij mezelf opgemerkt: "Goh, vandaag ga ik me eens ziek melden om lekker mijn cactussen te verzorgen."

Of "fuck de lunch, ik blijf doorgaan met pepers verpotten."
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Ja dat zou het wèl kunnen zijn natuurlijk, destructief.

Maar ik heb nog niet echt bij mezelf opgemerkt: "Goh, vandaag ga ik me eens ziek melden om lekker mijn cactussen te verzorgen."

Of "fuck de lunch, ik blijf doorgaan met pepers verpotten."
Klik om te vergroten...
Als ik dronken uit de kroeg naar huis loop, het tuincentrum bellen of ze drie cactussen kunnen komen brengen, of ik dan een halve cactus gratis krijg, en hoe laat ze dan op de vaste plek kunnen zijn. En er voor zorgen dat niemand me ziet uiteraard.

De hele nacht fappen met een laptop met porno erop en een bordje met cactussen op het nachtkastje.

Wat een gekkenhuis eigenlijk 😄
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
De hele nacht fappen met een laptop met porno erop en een bordje met cactussen op het nachtkastje.
Klik om te vergroten...
Denk je erom dat die dingen stabiel staan als je fanatiek bezig bent?

Niets verpest de mood als een bord cactussen over je naakte lijf heen...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Als ik dronken uit de kroeg naar huis loop, het tuincentrum bellen of ze drie cactussen kunnen komen brengen, of ik dan een halve cactus gratis krijg, en hoe laat ze dan op de vaste plek kunnen zijn. En er voor zorgen dat niemand me ziet uiteraard.

De hele nacht fappen met een laptop met porno erop en een bordje met cactussen op het nachtkastje.

Wat een gekkenhuis eigenlijk 😄
Klik om te vergroten...
1682250473577.gif
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Ja dat zou het wèl kunnen zijn natuurlijk, destructief.

Maar ik heb nog niet echt bij mezelf opgemerkt: "Goh, vandaag ga ik me eens ziek melden om lekker mijn cactussen te verzorgen."

Of "fuck de lunch, ik blijf doorgaan met pepers verpotten."
Klik om te vergroten...
Naaaah laat die boodschappen maar zitten, eten is voor watjes! Ik ga nog een peperplantje halen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Of een cactus 🌵
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Naaaah laat die boodschappen maar zitten, eten is voor watjes! Ik ga nog een peperplantje halen!
Klik om te vergroten...
Een halfje vandaag en niet meer, vandaag ECHT. Ik zweer ‘t!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Of een cactus 🌵
Klik om te vergroten...
Duurder dan cocaïne. No joke 😂
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Duurder dan cocaïne. No joke 😂
Klik om te vergroten...
Een cactus snuiven is ook niet zo lekker aan de neus denk ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
auw 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Boofen dan maar!
Klik om te vergroten...
Ik zal jou eens
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alle sterkte toegewenst!
Je moet door een zure, heel zure appel heenbijten...succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben benieuwd naar de beleving van het woord: verslaving.
Wat maakt, dat je dit bent, wanneer ben je pas echt verslaafd, wat kun je eraan doen?

Brand maar los!
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verslaving is voor mij dat de drugs de controle van gebruik van je heeft overgenomen. Hierdoor bepaald de drugs wanneer je weer moet gebruiken. Het lukt je niet meer om ermee te stoppen ondanks de vele negatieve gevolgen. Het middel heeft door het vele gebruik vaak niet meer het positieve effect zoals in het begin en toch ga je door.

Die laatste zin is van ook van toepassing op mezelf. Ik begrijp niet dat ik niet gewoon kan stoppen ondanks alle nare gevolgen die het al heeft gehad. En er staat me nog veel meer te wachten als ik blijf doorgaan. De positieve effecten zijn al lang niet meer zoals het was, Om het toch enigzins te bereiken gaan er steeds meer grammen doorheen.

"I could stop....if I wanted to"

Was het maar zo. Want ik wil wel, maar het is me nog niet gelukt.

Wat ik eraan heb gedaan is openheid geven over mijn gebruik. Waar ik vroeger alles verborg en deed alsof het met mij prima ging. Ik heb op het forum hier mezelf ook beter voorgedaan. Alsof ik al tijd niet meer gebruik, maar het doen alsof ben ik zat. Mijn familie heb ik ingelicht, aantal vrienden en hier wil ik straks om hulp kunnen vragen als ik het lastig krijg. Vrijdag nog een laatste keer en dan stoppen met alles.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maximusso zei:
Verslaving is voor mij dat de drugs de controle van gebruik van je heeft overgenomen. Hierdoor bepaald de drugs wanneer je weer moet gebruiken. Het lukt je niet meer om ermee te stoppen ondanks de vele negatieve gevolgen. Het middel heeft door het vele gebruik vaak niet meer het positieve effect zoals in het begin en toch ga je door.

Die laatste zin is van ook van toepassing op mezelf. Ik begrijp niet dat ik niet gewoon kan stoppen ondanks alle nare gevolgen die het al heeft gehad. En er staat me nog veel meer te wachten als ik blijf doorgaan. De positieve effecten zijn al lang niet meer zoals het was, Om het toch enigzins te bereiken gaan er steeds meer grammen doorheen.

"I could stop....if I wanted too"

Was het maar zo. Want ik wil wel, maar het is me nog niet gelukt.

Wat ik eraan heb gedaan is openheid geven over mijn gebruik. Waar ik vroeger alles verborg en deed alsof het met mij prima ging. Ik heb op het forum hier mezelf ook beter voorgedaan. Alsof ik al tijd niet meer gebruik, maar het doen alsof ben ik zat. Mijn familie heb ik ingelicht, aantal vrienden en hier wil ik straks om hulp kunnen vragen als ik het lastig krijg. Vrijdag nog een laatste keer en dan stoppen met alles.
Klik om te vergroten...
Erkenning dat is de eerste grote stap om te nemen. Chapo! Wens je heel veel succes in jouw proces.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben je als verslaafd te beschouwen als je steevast alleen in het weekend, maar wel ieder weekend aan de drugs gaat?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tuurlijk zoiets als weekend verslaving is iets wat reëel bestaat hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."