Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Even een kleine update. Zo goed als 3 maanden oxy vrij. Gisteren bij de neuroloog en pijn poli geweest en moet zeggen dat het dubbel voelt. Ik wil een recept voor de pijn (volgende week weer operatie) maar aan de andere kant weer niet, want waren die 3 maanden dan voor niets. Duivels dilemma die ik met de dat uitstel in de hoop de keuze niet te hoeven maken. Benzo’s blijf ik op en af toch weer misbruiken. Ik krijg alles op recept en koop nooit. Met mijn misbruik heb ik nog voor een kleine week voorraad. Herhaal recept komt pas over een dag of 20. Hopelijk kan ik de operatie en herstel periode goed gebruiken daar dan ook vanaf te komen. We zullen zien. Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas"
"Mindless zei: . Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tĂłch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen. Klik om te vergroten... Daar heb je zeker een punt. Het lastigste is dat dat verlangen er toch nog is (of komt en gaat met periodes) ik hoop dat ik de baas kan blijven. Ik doe in ieder geval mijn best."
"Frustratie! Had vorige week zaterdag voor het laatst temazepam (5 stuks en 20mg) en oxazepam (10 stuks van 10mg) genomen om te slapen. Uiteindelijk sliep ik hier een kleine 6 uur op. Toen besloten ermee te stoppen. Sinds zondag slaap ik niet of maximaal 3 uur per nacht. Overdag ben ik niet extreem moe maar de dagen duren wel ontzettend bizar lang zo. En net precies een week later, ben ik toch weer zo een stomme kut om weer temazepam en oxazepam in te nemen omdat ik gewoon veel uur achter elkaar wil slapen. Omdat ik me nu al kut voel denk ik dat dit eenmalig was en dat ik nu echt niet meer ga nemen maar ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor je weer een “normaal” slaapritme hebt zonder oxa en temazepam. Iemand ervaring? Ik ben slecht in afbouwen, voor mij is het altijd alles of niets, slecht karakter zonder tussenwegen."
"De Apotheker zei: K*T K*n*er benzo's Klik om te vergroten... Deel je mening 100000%"
"Don Draper zei: Twijfel of ik bier neem. Mijn maag kan er zelden goed tegen en ik wil dat me niet aandoen. Maar wil ook gewoon bier. Klik om te vergroten... Als dat een nacht maagpijn of kotsen betekend dan kan ik je verzekeren dat je er spijt van krijgt als je het wel doet! Heb je geen andere opties?"
"Don Draper zei: Ja nu weer spijt maar still worth it. Klik om te vergroten... Sterkte!!!"
"De Zandman zei: Dit is toch wel schokkend om te lezen! Deze man laat nu echt zien dat hij geen idee heeft wat een verslaving inhoudt, en hoe die begint! Ik kon een vermindering van 10 mg oxcycodon op 80 die ik toen dagelijks nam, al heel goed merken....dus ik beweer dat ook een lagere dosis wel degelijk risico op verslaving met zich meebrengt. Wie dit anders heeft ervaren, die mag het zeggen! Klik om te vergroten... ik heb echt andere ervaring (gelukkig denk ik). Trouwens niet met het feit dat een lage dosis niet verslavend is! Maar wel Met afbouwen. Pas die laatste stap is voor mij een hel. Daarvoor merk ik op pijn na zo goed als niets. Ik gebruik nu zo een 10 jaar oxycodon. De laatste 7 a 6 jaar 160 tot 240 mg per dag. Verminderen met 10 mg doet niets met me qua ontwenningsverschijnselen. Zelfs niet verminderen met 120 tot 200 mg per dag. Ja het doet gigantisch veel met de pijn. De ontwenningsverschijnselen beginnen bij mij pas als ik minder dan 40 a 20 mg per dag neem (2x 10 of 20mg langwerkend) die laatste stap van 2x10 naar niets dan word ik echt beroerd en ziek. Ooit eens een tussenstap naar 2x 5 geprobeerd (met pillensnijder pillen in 4 stukjes gesneden) ook dan geen last van ontwenning maar van 5 naar 0 was ook weer dramatisch. 10 dagen griep, maagklachten, zweten, soms koorts, trillen alsof ik Parkinson had, en ijskoud. Dat laatste houd zo 6 weken bij me aan. Vorig jaar zomer zat ik in de volle zon 30 graden met kippenvel en een vest aan terwijl iedereen de schaduw opzocht omdat ze het zo heet hadden."
"Goedenavond, Voor mij al een tijd geleden dat ik hier mijn verhaal gedeeld heb. Kort samengevat, ik, vrouw van 36 jaar, moeder van zoon van 14 en dochter van 6 jaar, gebruik sinds een jaar of 10 (op recept) oxycodon, temazepam en oxazepam. Een jaar of 7 geleden is dit even minimaal geweest ivm mijn zwangerschap, maar daarbuiten over het algemeen flink. Op dit moment Oxycodon dagelijks 80mg langwerkend en 80 tot 160mg kortwerkend. Oxazepam 150 mg per dag en temazepam 40mg voor het slapen. Soms sla ik 1 of 2 dagen over, of neem een aantal dagen minder om dat in het weekend eigenlijk altijd die hoeveelheid weer in te halen. Het komt ook weleens voor dat mijn recept (ik krijg alles voor 3 maanden per keer) al 6 tot 2 weken op is voor het nieuwe recept en stop dan helemaal cold turkey. Ik merk dat in die weken mijn tolerantie echt flink zakt en ervaar dan flinke ontwenningsverschijnselen als griepklachten, maag/darm klachten en het ergste vind ik het zweten, trillen en het gigantisch koud hebben. Maar dit is ook vaak na uiterlijk 2 weken over (op de kou na). Nu denk ik altijd als die 2 weken ellende voorbij zijn ik ga nooit meer zoveel nemen als het nieuwe recept binnen is en hou het op de minimale dosis om de pijn dragelijk te houden maar zoals je al raad gaat dat nooit langer dan 2 weken goed en begin ik eigenlijk dan alweer met een inhaalslag. Heel dom want in de weken tussen de ontwenning en de nieuwe medicatie voel ik me helderder en vrolijker dan ooit. Ik heb alleen ontzettend veel pijn en slaap gigantisch slecht. Eigenlijk kan ik dus wel stellen dat ik gewoon verslaafd ben. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst al deze medicatie genomen, iets meer dan ik normaal neem. Het dubbele om precies te zijn. In 1x 200mg oxy + 150 oxazepam in de middag en nogmaals deze dosis plus 40 mg temazepam in de avond. Ik heb het afgelopen half jaar op zoveel vlakken zoveel stress gehad dat ik eigenlijk gewoon niets meer wilde voelen en alleen nog maar wilde slapen vandaar deze doseringen. Dit was totaal niet slim want mijn maag kon dit absoluut niet handelen. Ik heb hierdoor 2 dagen lang aan 1 stuk door lopen braken. Ik hield geen slokje water binnen en ben er doodziek van geweest, ben in 4 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ik ben van mezelf al erg slank. Sindsdien heb ik dus helemaal niets meer ingenomen en wonder boven wonder heb ik nog 0,0 last van ontwenning. Maar toch ook wel weer de behoefte aan de roes en rust en slaap wanneer ik dat wil. Mijn maag is nog steeds flink van slag en ik heb vandaag de hele dag in bed de tv serie “verslaafd” op Videoland gekeken. Het doet me heel veel deze verhalen te zien. Vooral om te zien dat verslavingen altijd invloed hebben op je naasten. En dat is hier ook wel het geval. Buiten mijn gezin sluit ik veel mensen buiten, kom nergens meer, en probeer elke sociale gelegenheid uit de weg te gaan (verzin daar ook smoesjes voor) . Ik hoop dus door het kijken van dit soort films, series, docu’s enz. Er een soort knopje omgaat, door te zien wat ik mijn gezin te kort doe door mijn misbruik van medicatie, waardoor ik of voor eens en voor altijd van alles af zal blijven (wat lastig word omdat alles wel echt medisch noodzakelijk is) of dat ik alles op minimale basis kan gaan gebruiken en dit nooit meer ophoog. Komen mijn klachten dan terug kan ik daar ook mee leven zolang het maar draagbaar is. Mijn doel hoeft niet meer volledig pijn en spanningsvrij te zijn. Het valt me alleen op dat bijna alle verslavings dingen op tv over drank en drugs gaan. Over medicijn verslaving zie je (of ik tenminste) te weinig. Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring). Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen? Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag. Bedankt alvast! Voor het moeite te nemen voor het lezen van dit verhaal, en voor de tips die jullie me hopelijk gaan geven! Fijne avond en liefs van mij!"
"Voor iedereen die hier zo goed op gaat. Zijn jullie niet bang dat je hele eigen libido straks naar zen malle moer is en niets meer zonder werkt als je geen drugs gebruikt hebt? Lijkt me toch wel het ergste wat je kan overkomen!"
"Zo goed als een maand oxy vrij! En heb er totaal geen behoefte aan. Merk wel dat mijn benzo gebruik is toegenomen, stuk meer dan de voorgeschreven dosis. Heb me voorgenomen daar dit weekend ook mee te stoppen. Word dit te zwaar dan ga ik afbouwen, wel met flinke stappen. Wil er eind juli als ik op vakantie ga helemaal klaar mee zijn. Als het zo gaat als met de oxy word het 1 a 2 weken pittig maar ook weer ik dat ik dat kan en dat het daarna zoveel beter zal gaan! Ik ben nog gigantisch gespannen en heb last van paniek aanvallen maar ergens lijkt het alleen maar erger geworden sinds ik meer benzo’s ben gaan slikken dus wil uitzoeken of daar een link tussen zit."