#1
In mijn ogen is verslaving als het een absolute must is in je leven, en je je (vaak) slecht voelt zonder. Hoe vaak je gebruikt zegt veel minder, maar misschien is dat voor anderen anders. Dit is gewoon hoe ik het zie.
Ik heb periodes gehad waar ik iedere dag gebruikte, maar ook periodes gehad waar ik bijvoorbeeld maar 1 keer per maand gebruikte. Toch denk ik dat ik ongeveer even verslaafd was, ik had gewoon iets betere zelf controle en andere omstandigheden, er zaten meer gevolgen aan het gebruiken op dat moment. Ik was er namelijk net zo goed constant mee bezig, ik had de hele dag door urges, en ik voelde me altijd zwaar depressief, tot op een paar dagen voordat ik weer kon gebruiken. Dan kreeg ik weer motivatie, die weer ophield na het gebruiken. Ben heel lang in deze vicieuze cirkel blijven hangen.
Alles draaide om drugs, net als toen ik elke dag gebruikte. Wel neemt de ernstigheid qua gevolgen en zo toe als je iedere dag gebruikt in opzichte tot 1 keer per maand.
Ik heb periodes gehad waar ik iedere dag gebruikte, maar ook periodes gehad waar ik bijvoorbeeld maar 1 keer per maand gebruikte. Toch denk ik dat ik ongeveer even verslaafd was, ik had gewoon iets betere zelf controle en andere omstandigheden, er zaten meer gevolgen aan het gebruiken op dat moment. Ik was er namelijk net zo goed constant mee bezig, ik had de hele dag door urges, en ik voelde me altijd zwaar depressief, tot op een paar dagen voordat ik weer kon gebruiken. Dan kreeg ik weer motivatie, die weer ophield na het gebruiken. Ben heel lang in deze vicieuze cirkel blijven hangen.
Alles draaide om drugs, net als toen ik elke dag gebruikte. Wel neemt de ernstigheid qua gevolgen en zo toe als je iedere dag gebruikt in opzichte tot 1 keer per maand.