Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLogboek - van 12 gram op een nacht naar 0

Logboek - van 12 gram op een nacht naar 0

86 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan even iets luchtigs

Van je vrienden moet je t hebben 🤪😂Screenshot_20240224-231622.jpg
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bovenstaande geeft me absoluut stof tot nadenken en ik begrijp volledig waar het vandaan komt. Dank daarvoor!

Maandagochtend hang ik als eerste aan de telefoon. Ik kan het niet alleen, maar ik hoef het ook niet alleen te kunnen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oja en wat mij ook helpt is de klok vooruit spoelen. Nu klinkt het alsof het wel weer kan, een keertje gebruiken, maar als ik de klok vooruit spoel naar morgenochtend zie ik iemand met een kater en vooral heel veel spijt en die zichzelf weer teleurgesteld heeft. Dat wil ik niet meer. Als ik daaraan denk wordt de keuze gemakkelijker om nu niks te gebruiken. Hopelijk heb je er iets aan!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Die mag je even uitleggen. Lijkt mij een typische verslaafdensmoes om niet eerlijk te hoeven zijn / je verslaving verborgen te houden. Dat komt je herstel niet ten goede. Open & eerlijk is de weg uit de verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik snap waar je vandaan komt! Mijn huisarts heeft mij achter mn rug om anders behandeld voor mentale problemen dan in eerste instantie met mij gesproken.

Doordat ik verschillende psychische klachten heb loop ik bij verschillende GGZ instellingen waar mijn verslaving wel altijd open is geweest
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damius zei:
Heel veel succes. Goed om je ook te beseffen dat je excessieve gebruik ergens vandaan komt. Van wezenlijk belang om daar ook mee aan de slag te gaan. Anders is dit alles een kaartenhuis dat na verloop van tijd gewoon weer in stort. Ben je je daarvan bewust en hoe wil je dat aanpakken?
Klik om te vergroten...
Bedankt! Daar ben ik mij zeker van bewust. Ben al langer bezig die problematiek aan te pakken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Succes you ken do it!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag enorm onrustig wakker geworden na een nacht vol nachtmerries. Eerste cravings beginnen op te spelen. Ik moet een dag vullen maar heb geen idee meer hoe ik dat deed voor de verslaving. Nu maar een serie en chill
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Intussen al ruim 2.5 dag niks. De cravings vallen me nog mee, ik weet mezelf goed af te leiden. Maak me wel zorgen om de momenten dat ik alleen in bed kom te liggen, dat waren de momenten dat ik er het vaakst naar greep. Maar tot nu toe gaat het dus zeker lekker! :)
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kaalkoppie zei:
Vandaag enorm onrustig wakker geworden na een nacht vol nachtmerries. Eerste cravings beginnen op te spelen. Ik moet een dag vullen maar heb geen idee meer hoe ik dat deed voor de verslaving. Nu maar een serie en chill
Klik om te vergroten...
Het zal even zwaar zijn maar ik weet zeker dat je het kunt ❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kaalkoppie zei:
Vandaag enorm onrustig wakker geworden na een nacht vol nachtmerries. Eerste cravings beginnen op te spelen. Ik moet een dag vullen maar heb geen idee meer hoe ik dat deed voor de verslaving. Nu maar een serie en chill
Klik om te vergroten...
Fysieke beweging rustig opbouwen. Ff stukje wandelen/fietsen is altijd (en nu helemaal) goed.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kaalkoppie zei:
Maak me wel zorgen om de momenten dat ik alleen in bed kom te liggen, dat waren de momenten dat ik er het vaakst naar greep.
Klik om te vergroten...
Heb je nog wat onder je kussen liggen, dan zou ik het snel buiten handbereik plaatsen!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Heb je nog wat onder je kussen liggen, dan zou ik het snel buiten handbereik plaatsen!
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig geen grammetje meer in mijn huis! Maar thanks voor de tip :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Houd vol!
Je bent heel goed bezig en je zit op de goede weg!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag voor het eerst in tijden met goed veel energie opgestaan! Het voelt alsof ik langzaam weer een beetje mezelf terug begin te zien. De cravings vallen nog steeds enorm mee, ik zit nu behoorlijk op het punt dat ik niet meer begrijp waarom en hoe ik zo veel drugs gebruikte. Denk dat vandaag een topdag gaat worden 🤠
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je vol blijft houden, dan zul je gegarandeerd nog veel meer topdagen gaan krijgen!
Je zult meer tijd en geld besparen zodat je meer leuke dingen te ondernemen en dat is veel beter dan zoveel drugs te gebruiken.
Want zoveel 3 mmc is beslist heel ongezond en dat weet jezelf ook.
Ga zo door!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kaalkoppie zei:
Vandaag voor het eerst in tijden met goed veel energie opgestaan! Het voelt alsof ik langzaam weer een beetje mezelf terug begin te zien. De cravings vallen nog steeds enorm mee, ik zit nu behoorlijk op het punt dat ik niet meer begrijp waarom en hoe ik zo veel drugs gebruikte. Denk dat vandaag een topdag gaat worden 🤠
Klik om te vergroten...
Clean leven is fijn! Je begint nu aan de roze wolk fase. Die wordt meestal opgevolgd door een minder leuke fase maar ook die gaat voorbij. Hou vol en blijf praten / typen. 👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazeker, er komt ook een periode na de roze wolk van nu dat het even donker wordt.
Dan vraag je jezelf af of je nou zoveel beter bent geworden, en of je zo af en toe toch niet even een beetje drugs zou kunnen nemen om je even wat beter en zonniger stemming te geven.
Het is zaak om nu niet toe te geven!
Ook deze nare periode gaat voorbij en daarna zul je jezelf echt veel beter voelen, dan met die drugs op.
Houd dus vol!
Alle sterkte toegewenst!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankjewel allemaal!

Met deze steun van iedereen is het echt makkelijker vol te houden. Ik ga ervoor zorgen dat ik echt mijn best blijf doen te onthouden hoe veel beter het voelt zonder die rotzooi. Ik heb nu weer ervaren hoe dat voelt, dus daar kan ik aan vasthouden.

Inmiddels al richting 3.5 dag. 💪🏼
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Houd vol!!
Het gaat iig nu goed!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ook deze nare periode gaat voorbij en daarna zul je jezelf echt veel beter voelen, dan met die drugs op.
Klik om te vergroten...
Dit. Als mijn hoofd weer eens begint met gedachten aan gebruiken herhaal ik deze one liner voor mezelf: herstel heeft mij gebracht wat de drugs mij hadden beloofd. @Kaalkoppie misschien heb je er wat aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."