Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLogboek - van 12 gram op een nacht naar 0

Logboek - van 12 gram op een nacht naar 0

86 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#1
HappyMind zei:
Heb je op dat soort momenten wel eens contact gezocht met 0800-0113? Dat is een telefoonnummer waar je (anoniem) terecht kunt met suĂŻcidale gedachten. Maar je kunt daar ook chatten in plaats van bellen.
Klik om te vergroten...
Jazeker, das een van de nummers die op de lijst staan. Maar extra goed het nog eens te benoemen.

Ik schaam me gelukkig niet (meer) voor mijn gevoel. Hoe heftig die ook kan zijn. Alleen met oprechtheid en eerlijkheid word ik beter
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kaalkoppie zei:
Zo makkelijk komen jullie niet van me af
Klik om te vergroten...
En jij ook niet van ons!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het klaart gelukkig weer wat op in mijn hoofd.

Ik kan nu terugkrijgen en zelfs een beetje trots zijn: 5 dagen was wel het langste tot nu toe.

Nu eens zien mn mindset om te flippen, en te accepteren dat cravings erbij horen, in plaats van er tegen te knokken.

Moedig door!!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kaalkoppie zei:
Het klaart gelukkig weer wat op in mijn hoofd.

Ik kan nu terugkrijgen en zelfs een beetje trots zijn: 5 dagen was wel het langste tot nu toe.

Nu eens zien mn mindset om te flippen, en te accepteren dat cravings erbij horen, in plaats van er tegen te knokken.

Moedig door!!!
Klik om te vergroten...
Acceptatie van verslaving is een goede stap. Maar geen vervanger voor een behandeling.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oei ik had t laatste stukje ff gemist.
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bovenstaande geeft me absoluut stof tot nadenken en ik begrijp volledig waar het vandaan komt. Dank daarvoor!

Maandagochtend hang ik als eerste aan de telefoon. Ik kan het niet alleen, maar ik hoef het ook niet alleen te kunnen.
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is daadwerkelijk gebeurd! Ik heb mijn laatste mmc genomen.

Soms heb je van die kleine momenten, dat je leven zich ineens in slow motion afspeelt. Als dat gebeurt denk ik al: 'uh oh, er moet iets anders'. Dat het anders moest was me wel duidelijk. Ik heb de precieze tijdstippen en aantallen niet helder - maar daar is meer dan 100 euro per dag weggesnoven. En dat is nog niet eens het meest verbazingwekkende. Het is een wonder dat ik nog leef. Ik heb as we speak al 4 nachten niet geslapen en was er ook nog verschrikkelijk trots op. Ik ben blij dat ik in ben gaan zien dat dit gedrag te bizar voor woorden is. Tijd voor verandering.

Naar mijn idee is het gelukkig een vrij korte verslaving. Ik ben er zo keihard in gevallen, dat ik het zelf niet door had. Het begon met een sleutelpuntje tijdens het uitgaan, het eindigde met nog even snel 10 gram bestellen om de nacht door te komen. Dit kan zo niet langer.

Je merkt vanzelf wanneer je er klaar voor bent. Het plezier was er allang af, en zo lekker is het nou ook weer niet. Ik snoof omdat het moest. En als mn neus vol zat, geen probleem. Dan doen we toch bonnetjes? Dit is nu klaar. Alles in mijn lichaam schreeuwt om hulp. Dit is mijn moment. Nu klinkt het wel alsof ik denk dat varkentje eventjes te wassen, maar ik ben mij volledig bewust van het feit dat ik een hele harde moeilijke tijd tegemoet ga.

Huisarts, psychiater en verslavingszorg staan achter de hand, maar ik ga het zelf doen. Gelukkig niet alleen. In dit topic ga ik elke dag mijn logboek delen. Wat was moeilijk - wat deed ik daaraan? En waar voel ik me juist goed over? Ik ben zelf ook benieuwd. Verder werd natuurlijk welkom om te steunen lachen ongelogen huilen en veel meer.

Nu eerst? Mijn nest in!
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel veel success en sterkte!

Kaalkoppie zei:
Huisarts, psychiater en verslavingszorg staan achter de hand, maar ik ga het zelf doen. Gelukkig niet alleen. In dit topic ga ik elke dag mijn logboek delen. Wat was moeilijk - wat deed ik daaraan? En waar voel ik me juist goed over? Ik ben zelf ook benieuwd. Verder werd natuurlijk welkom om te steunen lachen ongelogen huilen en veel meer.
Klik om te vergroten...

Ik duim voor je dat het op je eigen manier gaat lukken. Is de huisarts wel op de hoogte gesteld? Hopelijk gaan we elkaar 's nachts dus wat minder vaak spreken hier :)

Zet 'm op!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mr. Jummy zei:
Heel veel success en sterkte!



Ik duim voor je dat het op je eigen manier gaat lukken. Is de huisarts wel op de hoogte gesteld? Hopelijk gaan we elkaar 's nachts dus wat minder vaak spreken hier :)

Zet 'm op!
Klik om te vergroten...

Dankjewel!! De band met mijn huisarts is zo fantastisch dat ik een ander wil zoeken, dus is ze niet op de hoogte. Gelukkig heb ik genoeg medische professionals om me heen.

Hoe gezellig het ook was, dat gebeurt me niet weer
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank voor alle lieve reacties! Bijna geen logboek voor vandaag: ik ben net wakker na een stevige slaap. Voel me nu vooral onrustig en leeg. Ook nog erg vastberaden
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kaalkoppie zei:
Dankjewel!! De band met mijn huisarts is zo fantastisch dat ik een ander wil zoeken, dus is ze niet op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Die mag je even uitleggen. Lijkt mij een typische verslaafdensmoes om niet eerlijk te hoeven zijn / je verslaving verborgen te houden. Dat komt je herstel niet ten goede. Open & eerlijk is de weg uit de verslaving.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
12 gram.

TWAALF GRAM.


IMG_9600.gif
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel veel succes. Goed om je ook te beseffen dat je excessieve gebruik ergens vandaan komt. Van wezenlijk belang om daar ook mee aan de slag te gaan. Anders is dit alles een kaartenhuis dat na verloop van tijd gewoon weer in stort. Ben je je daarvan bewust en hoe wil je dat aanpakken?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey @Kaalkoppie goed dat je in ieder geval voornemens bent om te stoppen met jouw 3-mmc gebruik. Ik hoop natuurlijk dat je nu een duidelijk streep hebt gezet onder je verslaving, maar de ervaring leert dat mensen wel vaker zo’n moment hebben van “Nooit meer!” maar dan toch al snel weer gaan gebruiken. Daarom is professionele hulp vaak zo belangrijk, zodat het niet bij goede voornemens blijft.

Het is me nu niet helemaal duidelijk of je professionele hulp krijgt. Je huisarts weet van niks (geen goed teken), maar je hebt ‘genoeg medische professionals om je heen’? Wat betekent dat? 😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Respect Kaalkoppie.
En vooral heel veel succes
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kaalkoppie zei:
Ik zou echt willen dat ik nu kon schrijven dat het goed voelt, ik trots op mezelf ben en heerlijk heb geslapen. Helaas is niets minder waar.

Ik heb gisteravond toch toegegeven aan de cravings, spul gefixt en de hele nacht doorgehaald. Wel "maar" 4 gram. Ik laat mezelf geen excuses toe, maar een depressieve en suĂŻcidale episode in combinatie met cravings werd me mentaal gewoon te veel.

Ik ben nu dus vooral teleurgesteld, boos en gefrustreerd. Weer opnieuw beginnen met tellen. Dit weekend uitzingen en maandag op zoek naar hulp.
Klik om te vergroten...
Hee wat jammer
 maar meestal gaat het niet in een keer goed, zoals ik je een paar weken terug al zei. Dus wees streng voor jezelf, maar niet te hard! Je mag trots zijn op dat je meteen denkt: we gaan weer opnieuw beginnen met tellen. Alleen zaak nu dat je zorgt dat dat getal alsmaar groter wordt.
En ook een goed idee dat je hulp gaat zoeken. Dat gaat enorm helpen en verdien je enorm met zo’n instelling!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kaalkoppie zei:
Intake voor therapie is geweest.
Klik om te vergroten...
Even helemaal eerlijk en direct: ga eerst aan de slag met verslavingzorg. Therapie gaat echt niet zoveel opleveren als je nog steeds in een uit gebruik zit, om twee redenen:

1) Voor jezelf en een behandelaar is het vaak niet duidelijk welke symptomen het gevolg zijn van gebruik en welke te herleiden zijn tot onderliggende problematiek. Een depressie kan bijvoorbeeld zo maar ineens opklaren als je even clean bent.
2) Zolang je onder invloed bent of kampt met de gevolgen van onder invloed zijn kom je niet toe aan emotionele en mentale verwerking waardoor psychotherapie niet zoveel oplevert.

Ik merk in je verhaal toch nog iets van “Ik ga het verslavingsgedeelte zelf oplossen”. Maar stap één van herstel is echt: toegeven dat je de boel niet meer onder controle hebt en dat je hulp nodig hebt. Dus het juiste stappenplan is in mijn ogen:

1) Bij je huisarts of andere behandelaar vragen om verslavingszorg.
2) Twee maanden keihard werken aan je verslaving.
3) Dan volle kracht aan de slag met je onderliggende problematiek.

Vaak hopen mensen dat je door stap 3) automatisch stap 1) en 2) neemt, maar dat is in mijn ogen wishful thinking, om de redenen die ik al noemde.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Van de 12 stappen is de eerste stap van zeer groot belang.
Erkenning dat je het zelf niet meer kunt oplossen, dat je een verslaving hebt, en dat je hulp nodig hebt.
Voor therapie is van belang dat je zo mogelijk nuchter in de therapie stapt.
Zoals al is aangegeven, als je onder invloed bent, ben je niet geheel "bereikbaar".
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Even helemaal eerlijk en direct: ga eerst aan de slag met verslavingzorg. Therapie gaat echt niet zoveel opleveren als je nog steeds in een uit gebruik zit, om twee redenen:

1) Voor jezelf en een behandelaar is het vaak niet duidelijk welke symptomen het gevolg zijn van gebruik en welke te herleiden zijn tot onderliggende problematiek. Een depressie kan bijvoorbeeld zo maar ineens opklaren als je even clean bent.
2) Zolang je onder invloed bent of kampt met de gevolgen van onder invloed zijn kom je niet toe aan emotionele en mentale verwerking waardoor psychotherapie niet zoveel oplevert.

Ik merk in je verhaal toch nog iets van “Ik ga het verslavingsgedeelte zelf oplossen”. Maar stap één van herstel is echt: toegeven dat je de boel niet meer onder controle hebt en dat je hulp nodig hebt. Dus het juiste stappenplan is in mijn ogen:

1) Bij je huisarts of andere behandelaar vragen om verslavingszorg.
2) Twee maanden keihard werken aan je verslaving.
3) Dan volle kracht aan de slag met je onderliggende problematiek.

Vaak hopen mensen dat je door stap 3) automatisch stap 1) en 2) neemt, maar dat is in mijn ogen wishful thinking, om de redenen die ik al noemde.
Klik om te vergroten...
Amen!

OtherShore zei:
1) Voor jezelf en een behandelaar is het vaak niet duidelijk welke symptomen het gevolg zijn van gebruik en welke te herleiden zijn tot onderliggende problematiek. Een depressie kan bijvoorbeeld zo maar ineens opklaren als je even clean bent.
2) Zolang je onder invloed bent of kampt met de gevolgen van onder invloed zijn kom je niet toe aan emotionele en mentale verwerking waardoor psychotherapie niet zoveel oplevert.
Klik om te vergroten...
De kans is groot dat de therapie niet word gestart of on hold word gezet door bovenstaande redenen.
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
1) Bij je huisarts of andere behandelaar vragen om verslavingszorg.
2) Twee maanden keihard werken aan je verslaving.
3) Dan volle kracht aan de slag met je onderliggende problematiek.
Klik om te vergroten...
Ik moet eerlijk toegeven dit is een flinke en lastige omslag in mijn hoofd. Maar dit klinkt hartstikke logisch en hier ga ik zeker iets mee kunnen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."