Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLogboek - van 12 gram op een nacht naar 0

Logboek - van 12 gram op een nacht naar 0

86 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is er iemand die via een andere weg dan DF in contact staat met Kaalkoppie?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed zo, je doet het juiste!
Denk vooral aan afleiding te zoeken, hoe klein ook.
Daar ben je volgens mij al goed mee bezig, en je zult zien dat dit helpt, ik spreek uit eigen ervaring.
Je gedachten verzetten. Daar draait het voornamelijk om.
Ga zo door en je zult het overwinnen!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Het kan helpen om wat meer systemisch naar de werking van een craving te kijken. Ik schreef in een ander topic eens het volgende:


Misschien is het ook goed en leuk om wat podcasts over verslaving te zoeken en naar anderen te luisteren terwijl je een stuk wandelt of iets dergelijks. Je staat er niet alleen voor.
Klik om te vergroten...
Dank dank dank! Dit helpt enorm. Het is voor mij gelukkig al grootendeels duidelijk waar de cravings vandaan komen. Onder andere overdenken, verlatingsangst, spanningen en angst. Hier struggle ik nu pakweg een half jaar mee, met een burn-out en depressie als resultaat. De drugs vooral gaan gebruiken om mijn hoofd 'uit' te zitten, en dus uiteindelijk na deze hoeveelheden zo goed als hersendood op bed te liggen. Of te appen en kletsen met mede-forummers.

Veel dingen die dus tijd en therapie nodig hebben. Afgelopen week een intake gehad voor therapie, maar ik vraag me af of het de juiste vorm voor mij gaat zijn. Gelukkig volgende week weer spreekuur bij de psychiater. Maar tijd is op dit moment dus mijn vriend en vijand tegelijk. Want mijn klachten gaan over, en de cravings ook. Het voelt dus alsof het nu puur op wilskracht is. Maar ook dan gaat het me lukken.

Bedankt voor je mooie uitleg! Heel helder, begrijpelijk en vooral bruikbaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cravings duren bijna niet langer dan een half uur.
Het is zaak om de tanden op elkaar te zetten en vol te houden en nogmaals:
Afleiding zoeken. Hoe klein ook. Belangrijk!!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Cravings duren bijna niet langer dan een half uur.
Het is zaak om de tanden op elkaar te zetten en vol te houden en nogmaals:
Afleiding zoeken. Hoe klein ook. Belangrijk!!
Klik om te vergroten...
Oprecht bedankt voor deze en alle andere motiverende berichten in dit topic. Je hebt denk ik half geen idee hoeveel je me hierheen steunt. Geldt voor iedereen - maar wilde het toch even persoonlijk aan je kwijt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank je. Ik hoop echt dat je het gaat redden en ben blij dat je iets aan mijn bijdragen hebt!
Respect kerel
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Kaalkoppie hoe gaat het nu? Voor mij gold vaak in het begin v/d geheelonthouding dat de cravings het zwaarst op kwamen zetten op de vrijdagavonden. Met als tegengesteld gevolg dat ik op de zaterdagen vaak 't meest tevreden was over mijzelf omdat ik 't had weerstaan :). Benieuwd naar hoe dit voor jou voelt vandaag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."