Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kordie zei: Welkom terug. Je bent goede stappen aan het maken. Daar mag je echt trots op zijn. Klik om te vergroten... Dankjewel!! Dat waardeer ik. _shikantaza zei: Ha, wat leuk om van je te horen. Goede stappen man. Nog wel even ongevraagd advies: stop met drank en drugs tijdens de therapie. Dan werkt ‘t beter. Good luck! Klik om te vergroten... Thanks! Advies hier is nooit ongevraagd wat mij betreft. Drugs wil ik nu echt weer vanaf blijven, alcohol nooit echt gedaan. Ik ga clean m'n therapie in"
"Damius zei: Gewetensvraag: was je onder invloed ten tijden van het schrijven en openen van dit topic? Klik om te vergroten... Nope , vandaag dag 7 clean! Vanwaar de vraag? Damius zei: Het lijkt nu alsof SSRI’s de aanleiding vormen om in geheel te stoppen. Daarmee plaats je de motivatie nog steeds buiten jezelf. Ik zou je gunnen om hardop in de spiegel uit te spreken waarom je wilt stoppen. Probeer het positief te formuleren. Bijvoorbeeld: “ik stop, want ik wil …… bereiken”. Klik om te vergroten... Ik snap je punt! Ik zie het zelf meer als een stok achter de deur, niet als reden om te stoppen. Om bijvoorbeeld jouw zin in te vullen: ik stop, want ik wil een mooie toekomst met mijn vriendin opbouwen"
"Afgelopen tijd was behoorlijk heftig, onder andere overlijden en ziektes. Dat heeft me heel erg laten nadenken en me een wake up call gegeven. Ik ben me gaan realiseren dat het leven echt wel leuk is, maar dat je daar wel zelf aan moet werken. Ik weet hoe gelukkig ik me kan voelen met mijn vriendin, dat is het gevoel waar ik voor wil gaan. Er is zoveel meer in het leven dan in bed liggen stimfappen. Ik heb nu echt weer het gevoel dat ik nut heb, en dat ik bijdraag aan de samenleving. Dat zijn voor mij hele belangrijke handvaten"
"Wat is vandaag een ongelofelijke kutdag. Ik overdenk alles, stel teleur, krijg geen grip op m'n hoofd. Spullen gaan kapot, ineens komen facturen binnen. Alles is gewoon helemaal kut vandaag. En t allerkutste: ik wil alleen maar snuiven. Deze heftige cravings nog nooit gehad, maar begrijp wel waar het vandaan komt: gebruiken geeft rust in mijn hoofd. Nu dus maar proberen andere dingen te doen die voor rust zorgen. Niet alles is even effectief maar even ragen helpt al een hoop."
"Damius zei: Super goed! Was praktisch van aard: je poste om 07:45. Echt zo’n doorhaal-tijd 😅. Maar voor de nuchtere mensen in herstel een top moment van de dag natuurlijk. succes! Klik om te vergroten... Dankjewel! Ik heb nog heel veel moeite met het vinden van een passend ritme, dus ik ben inderdaad te pas en te onpas wakker. In een zucht van inspiratie dit topic geopend, maar daarna me nog even lekker omgedraaid hahaha."
"Weer een stap: Telegram verwijderd en alle contacten van dealers. En deze keer ook uit de prullenbak verwijderd. En deze keer alle screenshots met nummers verwijderd"
"Oh ja! En ik heb een nieuw vogeltje in de app Finch gebroed, speciaal voor dit avontuur. Voor de mensen die het niet kennen; het is een hele fijne mental health hulp app met doelen stellen, harm reduction en schattige vogeltjes. Dit vogeltje heet Pikanto (Want gehaktstaaf was te lang)"
"Dan even iets luchtigs Van je vrienden moet je t hebben 🤪😂"
"Wat ontzettend vervelend voor je! Hopelijk was het fijn om van je af te schrijven. Hou vol! You got this"
"He hallo forum! Na een vrijwillige ban van 30 dagen, kan ik met trots mededelen dat ik weer helemaal terug ben! Handen omhoog als je me gemist hebt Goed, mijn vorige topic is misschien een beetje onhandig en rumoerig afgesloten (sorry). Maar in de tussentijd is er genoeg gebeurd! Laat me met de deur in huis vallen: ik kan nog steeds niet helemaal van de drugs afblijven. Maar zo heftig als het bij mijn vorige topic was, zo erg is het gelukkig al lang niet meer. Die 12 gram op een nacht ligt echt achter mij. Ik ben heel erg trots op de stappen die ik in de tussentijd heb kunnen zetten. Waar ik eerst al een paniekaanval kreeg als ik een uur moest wachten op mijn dealer, lukt het nu makkelijk om een week clean te zijn. Mijn record staat zelfs op 2 weken! En als ik gebruik, dan gebruik ik niet meer nachten achter elkaar. Ik haal maximaal 2 nachten door en weet er dan voor mezelf ook een eind aan te breien. Tuurlijk, ik ben er nog lang niet, maar ik ben van heel erg ver gekomen. Ik ben zelfs gestopt met steeds maar thuis zitten, en ben op therapeutische basis weer aan het werk. Een paar keer per week een paar uurtjes. Hierdoor lukt het me eindelijk om een ritme op te bouwen en om mijn bed uit te komen. 3 maanden geleden kon ik alleen maar in bed liggen en deed ik niks. Daarnaast: hoera! Ik krijg hulp! Ik ben inmiddels eindelijk door alle intakes en wachtlijsten heen, en ga in september beginnen met een oriëntatieprogramma voor therapie. Intussen zelfs vast contact met een psychiater, wat me ook enorm helpt. Bij die psychiater heb ik eindelijk voor elkaar gekregen dat ik mag beginnen met anti depressiva. Fluoxetine. En dat brengt ons naar de conclusie van deze topic: ik moet nu wel stoppen. SSRI's en serotoninedrugs samen zijn zelfs 'meneer 12 gram per nacht' te gevaarlijk. Ik voel nu ook een motivatie om te stoppen die ik niet eerder heb gevoeld. Echt een drijfveer van binnenuit. Ik denk dat ik dat de vorige pogingen heb gemist. Kaalkoppie tries again! Ik zou in dit topic weer bijhouden hoe het ermee gaat, m'n frustratie eruit schreeuwen en steun zoeken. Ik hoop natuurlijk ook met jullie te lachen. Kaalkoppie out!"