#1
Oei ik had t laatste stukje ff gemist.
Huisarts, psychiater en verslavingszorg staan achter de hand, maar ik ga het zelf doen. Gelukkig niet alleen. In dit topic ga ik elke dag mijn logboek delen. Wat was moeilijk - wat deed ik daaraan? En waar voel ik me juist goed over? Ik ben zelf ook benieuwd. Verder werd natuurlijk welkom om te steunen lachen ongelogen huilen en veel meer.
Heel veel success en sterkte!
Ik duim voor je dat het op je eigen manier gaat lukken. Is de huisarts wel op de hoogte gesteld? Hopelijk gaan we elkaar 's nachts dus wat minder vaak spreken hier
Zet 'm op!
Die mag je even uitleggen. Lijkt mij een typische verslaafdensmoes om niet eerlijk te hoeven zijn / je verslaving verborgen te houden. Dat komt je herstel niet ten goede. Open & eerlijk is de weg uit de verslaving.Dankjewel!! De band met mijn huisarts is zo fantastisch dat ik een ander wil zoeken, dus is ze niet op de hoogte.
Hee wat jammer⊠maar meestal gaat het niet in een keer goed, zoals ik je een paar weken terug al zei. Dus wees streng voor jezelf, maar niet te hard! Je mag trots zijn op dat je meteen denkt: we gaan weer opnieuw beginnen met tellen. Alleen zaak nu dat je zorgt dat dat getal alsmaar groter wordt.Ik zou echt willen dat ik nu kon schrijven dat het goed voelt, ik trots op mezelf ben en heerlijk heb geslapen. Helaas is niets minder waar.
Ik heb gisteravond toch toegegeven aan de cravings, spul gefixt en de hele nacht doorgehaald. Wel "maar" 4 gram. Ik laat mezelf geen excuses toe, maar een depressieve en suĂŻcidale episode in combinatie met cravings werd me mentaal gewoon te veel.
Ik ben nu dus vooral teleurgesteld, boos en gefrustreerd. Weer opnieuw beginnen met tellen. Dit weekend uitzingen en maandag op zoek naar hulp.
Even helemaal eerlijk en direct: ga eerst aan de slag met verslavingzorg. Therapie gaat echt niet zoveel opleveren als je nog steeds in een uit gebruik zit, om twee redenen:Intake voor therapie is geweest.
Amen!Even helemaal eerlijk en direct: ga eerst aan de slag met verslavingzorg. Therapie gaat echt niet zoveel opleveren als je nog steeds in een uit gebruik zit, om twee redenen:
1) Voor jezelf en een behandelaar is het vaak niet duidelijk welke symptomen het gevolg zijn van gebruik en welke te herleiden zijn tot onderliggende problematiek. Een depressie kan bijvoorbeeld zo maar ineens opklaren als je even clean bent.
2) Zolang je onder invloed bent of kampt met de gevolgen van onder invloed zijn kom je niet toe aan emotionele en mentale verwerking waardoor psychotherapie niet zoveel oplevert.
Ik merk in je verhaal toch nog iets van âIk ga het verslavingsgedeelte zelf oplossenâ. Maar stap één van herstel is echt: toegeven dat je de boel niet meer onder controle hebt en dat je hulp nodig hebt. Dus het juiste stappenplan is in mijn ogen:
1) Bij je huisarts of andere behandelaar vragen om verslavingszorg.
2) Twee maanden keihard werken aan je verslaving.
3) Dan volle kracht aan de slag met je onderliggende problematiek.
Vaak hopen mensen dat je door stap 3) automatisch stap 1) en 2) neemt, maar dat is in mijn ogen wishful thinking, om de redenen die ik al noemde.
De kans is groot dat de therapie niet word gestart of on hold word gezet door bovenstaande redenen.1) Voor jezelf en een behandelaar is het vaak niet duidelijk welke symptomen het gevolg zijn van gebruik en welke te herleiden zijn tot onderliggende problematiek. Een depressie kan bijvoorbeeld zo maar ineens opklaren als je even clean bent.
2) Zolang je onder invloed bent of kampt met de gevolgen van onder invloed zijn kom je niet toe aan emotionele en mentale verwerking waardoor psychotherapie niet zoveel oplevert.
Ik moet eerlijk toegeven dit is een flinke en lastige omslag in mijn hoofd. Maar dit klinkt hartstikke logisch en hier ga ik zeker iets mee kunnen!1) Bij je huisarts of andere behandelaar vragen om verslavingszorg.
2) Twee maanden keihard werken aan je verslaving.
3) Dan volle kracht aan de slag met je onderliggende problematiek.
Dat sowieso. De timer is weer gereset na vannacht. Ik wil gewoon weer nuchter blijven!Probeer om er nuchter in te stappen.
Onder invloed therapie heeft echt weinig zin..
Wat ik je graag mee wil geven is om nooit te streng voor jezelf te zijn.Zeker niet in zo'n kloteproces. En onthoud: groei of verbetering verloopt nooit zonder stilstand of terugval. 2 stappen vooruit, eentje achteruit. Zolang je buiten de gevarenzone blijft, mag je je terugvallen best omarmen, het hoort erbij en is okĂ©. (Blijf wel altijd doelen stellen. Vallen is niet erg, blijven liggen wel đ). Succes!Dat sowieso. De timer is weer gereset na vannacht. Ik wil gewoon weer nuchter blijven!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."