Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLogboek - van 12 gram op een nacht naar 0

Logboek - van 12 gram op een nacht naar 0

86 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Heb je nog wat onder je kussen liggen, dan zou ik het snel buiten handbereik plaatsen!
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig geen grammetje meer in mijn huis! Maar thanks voor de tip :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Houd vol!
Je bent heel goed bezig en je zit op de goede weg!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag voor het eerst in tijden met goed veel energie opgestaan! Het voelt alsof ik langzaam weer een beetje mezelf terug begin te zien. De cravings vallen nog steeds enorm mee, ik zit nu behoorlijk op het punt dat ik niet meer begrijp waarom en hoe ik zo veel drugs gebruikte. Denk dat vandaag een topdag gaat worden 🤠
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je vol blijft houden, dan zul je gegarandeerd nog veel meer topdagen gaan krijgen!
Je zult meer tijd en geld besparen zodat je meer leuke dingen te ondernemen en dat is veel beter dan zoveel drugs te gebruiken.
Want zoveel 3 mmc is beslist heel ongezond en dat weet jezelf ook.
Ga zo door!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kaalkoppie zei:
Vandaag voor het eerst in tijden met goed veel energie opgestaan! Het voelt alsof ik langzaam weer een beetje mezelf terug begin te zien. De cravings vallen nog steeds enorm mee, ik zit nu behoorlijk op het punt dat ik niet meer begrijp waarom en hoe ik zo veel drugs gebruikte. Denk dat vandaag een topdag gaat worden 🤠
Klik om te vergroten...
Clean leven is fijn! Je begint nu aan de roze wolk fase. Die wordt meestal opgevolgd door een minder leuke fase maar ook die gaat voorbij. Hou vol en blijf praten / typen. 👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazeker, er komt ook een periode na de roze wolk van nu dat het even donker wordt.
Dan vraag je jezelf af of je nou zoveel beter bent geworden, en of je zo af en toe toch niet even een beetje drugs zou kunnen nemen om je even wat beter en zonniger stemming te geven.
Het is zaak om nu niet toe te geven!
Ook deze nare periode gaat voorbij en daarna zul je jezelf echt veel beter voelen, dan met die drugs op.
Houd dus vol!
Alle sterkte toegewenst!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel allemaal!

Met deze steun van iedereen is het echt makkelijker vol te houden. Ik ga ervoor zorgen dat ik echt mijn best blijf doen te onthouden hoe veel beter het voelt zonder die rotzooi. Ik heb nu weer ervaren hoe dat voelt, dus daar kan ik aan vasthouden.

Inmiddels al richting 3.5 dag. 💪🏼
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Houd vol!!
Het gaat iig nu goed!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ook deze nare periode gaat voorbij en daarna zul je jezelf echt veel beter voelen, dan met die drugs op.
Klik om te vergroten...
Dit. Als mijn hoofd weer eens begint met gedachten aan gebruiken herhaal ik deze one liner voor mezelf: herstel heeft mij gebracht wat de drugs mij hadden beloofd. @Kaalkoppie misschien heb je er wat aan.
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Dit. Als mijn hoofd weer eens begint met gedachten aan gebruiken herhaal ik deze one liner voor mezelf: herstel heeft mij gebracht wat de drugs mij hadden beloofd. @Kaalkoppie misschien heb je er wat aan.
Klik om te vergroten...
Wauw! Heeel goed. Dat gaat absoluut helpen. Bedankt
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#11
En dan even zo'n moment dat je een appje krijgt van 'Pablo. Hij heeft nieuw spul en ook nog een testertje speciaal voor mij.

Ergens in m'n achterhoofd dan toch zo'n stemmetje dat zegt: joh, even proberen kan echt niet kwaad. Gelukkig zegt mn grote stemmetje duidelijk genoeg dat dat zeker wel kwaad kan, en dat ik t nummer moet verwijderen en blokkeren. Ook dan weer ergens in mijn achterhoofd: "ja maar ik kan het nummer altijd nog wel gebruiken toch?"

Nee. Ook niet. Nu trots en voldaan in bed. Nee gezegd, nummer verwijderd, contact geblokkeerd.

Adios Pablo!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat heb je heel goed gedaan!
Zo moet het!
Respect!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De cravings beginnen nu erg te worden en steeds meer in mn hoofd te zitten. Dat je eraan denkt hoe fijn het was en hoe "leuk" het snuiven en de nachtelijke gesprekken zijn. Vooral aankomend weekend gaat pittig worden, maar ik wil echt niet toegeven!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kaalkoppie zei:
maar ik wil echt niet toegeven!
Klik om te vergroten...
Beter om niet te twijfelen, want dat maakt je gek! Was je niet gestopt, maar ging je voor een korte pauze?
Als je niet gestopt blijft moet je snel naar de dokter en verslavingszorg anders ga je de afgrond in toch?

Sterkte, volhouden en cravings voorlopig accepteren. Hoort erbij!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je plannen voor dit weekend? Iets waarbij geen drugs past? Spreek met vrienden af die niet gebruiken. Dat helpt mij in ieder geval. Hou vol! Het wordt steeds makkelijker maar die weekenden zijn in t begin pittig inderdaad. Blijf vooral hier delen. 💪
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pompoen zei:
Hopelijk heb je er iets aan!
Klik om te vergroten...
Dat zijn oprecht hele goede tips, die ga ik zeker gebruiken! Morgen ga ik lunchen met een vriendin dus de vrijdag moet geen probleem worden! Door alle mentale problemen wordt een heel weekend afspreken moeilijk, maar daar helpt de tweede tip enorm bij. Als ik er zo over nadenk is het enige wat ik zal doen als ik gebruik, mijn toekomstige ik teleurstellen. Dat is het allemaal ook niet waard! Thanks!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kaalkoppie zei:
Als ik er zo over nadenk is het enige wat ik zal doen als ik gebruik, mijn toekomstige ik teleurstellen. Dat is het allemaal ook niet waard! Thanks!
Klik om te vergroten...
Ja precies en weer een deukje in je zelfvertrouwen erbij (zo voel ik dat althans). Dat is het nooit waard. En andersom is dat niet zo. Als je nuchter bent gebleven denk je nooit de dag erna: “had ik toch maar gebruikt gisteren”. Dan mag je stilstaan bij hoe goed je bezig bent 💪
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag zitten mijn cravings (hopelijk) op een hoogtepunt. Ik blijf er maar aan denken. Geprobeerd mezelf al af te leiden met spelletjes, gamen, tv kijken, maar t blijft in mijn achterhoofd zitten. Zo maar eens een rondje blok lopen om mijn gedachtes te verzetten.

Intussen ook alle tips van hierboven aan het toepassen. Ik weet dat het het niet waard gaat zijn en weiger toe te geven, maar man. Het is echt niet makkelijk.

Ook mezelf getrakteerd op een lekkere lunch dus, als een beloning smaakt het nog beter. Nog meer reden dus om vol te houden, bij 10 dagen is mijn volgende 'treat yourself'.

5.5 dag, still going strong 💪🏼
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kaalkoppie zei:
Vandaag zitten mijn cravings (hopelijk) op een hoogtepunt. Ik blijf er maar aan denken. Geprobeerd mezelf al af te leiden met spelletjes, gamen, tv kijken, maar t blijft in mijn achterhoofd zitten. Zo maar eens een rondje blok lopen om mijn gedachtes te verzetten.

Intussen ook alle tips van hierboven aan het toepassen. Ik weet dat het het niet waard gaat zijn en weiger toe te geven, maar man. Het is echt niet makkelijk.

Ook mezelf getrakteerd op een lekkere lunch dus, als een beloning smaakt het nog beter. Nog meer reden dus om vol te houden, bij 10 dagen is mijn volgende 'treat yourself'.

5.5 dag, still going strong 💪🏼
Klik om te vergroten...
Het kan helpen om wat meer systemisch naar de werking van een craving te kijken. Ik schreef in een ander topic eens het volgende:
Damius zei:
Tijd is je grootste vriend in deze. Je kunt cravings zien als een parabool. In het begin zijn ze intens (hoog), duren ze wellicht lang voor je gevoel en komen ze frequent voor. Naarmate de tijd vordert neemt de intensiteit af, zo ook de frequentie en de duur van de craving. Van tijd tot tijd zullen ze eens de kop op blijven steken. Stop ze niet weg, maar praat over je craving met mensen die je vertrouwt. Maak het bespreekbaar en analyseer het ook. Waar komt de craving vandaan? Welke behoefte zit daar eigenlijk onder? In welke situatie deed de craving zich voort? Je zult dan patronen ontdekken (bijvoorbeeld: hoge craving wanneer je vaker stress op werk hebt) en daar kun je mee aan de slag. De craving leidt tot een paradoxaal gevoel: je wilt jezelf belonen met het middel omdat je vindt dat je het waard bent; tegelijkertijd wijs je jezelf af door naar het middel te grijpen. Omarm de paradox voor dat moment, maar handel er niet naar. Dan verwijnt 'ie vanzelf en kun jij met onderliggende patronen aan de slag en uiteindelijk is het antwoord dan: ja, grotendeels. Cravings stoppen grotendeels ooit.
Klik om te vergroten...

Misschien is het ook goed en leuk om wat podcasts over verslaving te zoeken en naar anderen te luisteren terwijl je een stuk wandelt of iets dergelijks. Je staat er niet alleen voor.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oei ik had t laatste stukje ff gemist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."