Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.
Klik om te vergroten...
Zeer fraai @Damius

Vasthouden aan het bekende, vertrouwde. Maar niet per se gezonde of groei-bevorderende.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damius zei:
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.
Klik om te vergroten...
.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met deze post sluit ik dit topic af. Mocht je benieuwd zijn hoe het gaat, kan je me altijd pm-en.

Gezeik steeds over hoe ik het aanvlieg, welke mindset ik heb en of dat wel of niet goed genoeg is. Heb mijn pad bepaalt, jammer als het jezelf niet gelukt is, dat betekent niet dat iedereen faalt in het behalen van zijn of haar doelstellingen.

Het beste allemaal!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Met deze post sluit ik dit topic af. Mocht je benieuwd zijn hoe het gaat, kan je me altijd pm-en.

Gezeik steeds over hoe ik het aanvlieg, welke mindset ik heb en of dat wel of niet goed genoeg is. Heb mijn pad bepaalt, jammer als het jezelf niet gelukt is, dat betekent niet dat iedereen faalt in het behalen van zijn of haar doelstellingen.

Het beste allemaal!
Klik om te vergroten...
Succes man. Ik hoop dat het je lukt.

Alle commentaar hier is als steun bedoeld door mensen die veel (meer dan jij) zijn kwijt geraakt door drugsgebruik. Misschien zou je bij jezelf eens na kunnen gaan waarom jij het gezeik vindt. Zal heel leerzaam zijn als je dat uitpluist. Probeer de rust te pakken. Boosheid kan een trigger zijn om weer naar de middelen te grijpen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Dag allemaal,

heb besloten om mijn eigen topic te openen, omdat ik merk dat dit forum me helpt om niet zo vast te zitten in m’n eigen hoofd en beter mn gedachten te ordenen.

Ook heb ik hiermee de mogelijkheid om op lastige momenten terug te lezen wat het belang is van het voorlopig niet meer gebruiken, hopelijk helpt me dat dan om er voor te kiezen om het niet te proberen te halen en te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Sterkte en laat je niet gek maken!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Met deze post sluit ik dit topic af. Mocht je benieuwd zijn hoe het gaat, kan je me altijd pm-en.

Gezeik steeds over hoe ik het aanvlieg, welke mindset ik heb en of dat wel of niet goed genoeg is. Heb mijn pad bepaalt, jammer als het jezelf niet gelukt is, dat betekent niet dat iedereen faalt in het behalen van zijn of haar doelstellingen.

Het beste allemaal!
Klik om te vergroten...
Ik weet wat je bedoelt. Daarom deel ik hier niet zo veel:)

The road to hell is paved with good intentions (c)
Success!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze weet dat ik als ik ga stampen dat ik gebruik, dat is vaker dan 4x per jaar. Grote feesten ga ik minimaal 4x per jaar heen, kleinere feestjes tussendoor. Ik leg mezelf de beperking nu op van 4x per jaar op grote festivals, omdat ik voor mezelf daarvan het idee heb dat ik er dan op een verantwoordelijke manier mee omga. En dat is wat ik wil bereiken.

Haar in dit proces betrekken heb ik 0,0 behoefte aan. Ik doe dit voor mezelf, niet voor haar. Dit deel van ons leventje heeft zij afgesloten, en dat is wat het is, maar ik ga haar er hier niet op deze manier bij betrekken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Dit deel van ons leventje heeft zij afgesloten, en dat is wat het is, maar ik ga haar hier niet op deze manier bij betrekken.
Klik om te vergroten...
Nogmaals ik wil niet oordelen.

Mijn vraag is: waarom betrek je haar er niet bij, omdat ik denk dat je haar nodig zult hebben.

Ik denk dat je bang bent om dit te doen, dat je het haar niet durft te vertellen wat er NU speelt.

Kun en wil je dat aan ons beantwoorden?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naamvoorhier zei:
Deze reactie snap ik oprecht niet. De afgelopen periode ben ik niet eerlijk naar haar geweest. Zolang ik nu daadwerkelijk alleen op feesten gebruik en zij daarvan weet, ben ik wel volledig eerlijk. Daar is niks tussen-wat-dan-ook-doorwurmen aan in mijn optiek.

En ja ik ben een oneerlijke klootzak geweest, en als ik me niet aan de afspraken hou die ik in mijn eerste post heb gezet, dan ben ik weer een oneerlijke klootzak. Zolang ik me er wel aan hou ben ik ermee gestopt om een oneerlijke klootzak te zijn.
Klik om te vergroten...
Kijk, klootzak wil ik er niet eens bij halen, maar je bent niet eerlijk. Eerlijk zou zijn: lieve vrouw van me, ik ben de afgelopen tijd de mist in gegaan met gebruiken maar ik ga mijn leven beteren door weer alleen op feesten te gebruiken, en als dat niet lukt ben jij de eerste die dat hoort en dan ga ik op zoek naar hulp. Of iets van gelijke strekking.

Of vraag jezelf even het volgende af: wat zou je vrouw zeggen als je de manier waar op je het nu van plan bent te doen aan haar zou voorleggen?

Kun je dat met een schoon geweten en droge ogen aan haar vertellen? Dat zou eerlijk zijn, maar iets weerhoudt jou daar nog van. En ik denk dat dat iets stiekem doorgebruiken is.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Nogmaals ik wil niet oordelen.

Mijn vraag is: waarom betrek je haar er niet bij, omdat ik denk dat je haar nodig zult hebben.

Ik denk dat je bang bent om dit te doen, dat je het haar niet durft te vertellen wat er NU speelt.

Kun en wil je dat aan ons beantwoorden?
Klik om te vergroten...
Kan ik beperkt antwoord op geven. Mijn vrouw en ik hebben een vrij wild leven gehad een aantal jaren. Zij heeft daar rigorous afstand van genomen en is een totaal ander leven gaan leiden. Het is een wonder (ze zou dit letterlijk beamen 😄) dat we bij elkaar zijn gebleven en dat het zo goed met ons gaat. Van dit deel van mijn leven kan en wil ik niks met haar delen. We gunnen elkaar ons eigen deel van het leven, maar zijn daar geen onderdeel van bij elkaar.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Kijk, klootzak wil ik er niet eens bij halen, maar je bent niet eerlijk. Eerlijk zou zijn: lieve vrouw van me, ik ben de afgelopen tijd de mist in gegaan met gebruiken maar ik ga mijn leven beteren door weer alleen op feesten te gebruiken, en als dat niet lukt ben jij de eerste die dat hoort en dan ga ik op zoek naar hulp. Of iets van gelijke strekking.

Of vraag jezelf even het volgende af: wat zou je vrouw zeggen als je de manier waar op je het nu van plan bent te doen aan haar zou voorleggen?

Kun je dat met een schoon geweten en droge ogen aan haar vertellen? Dat zou eerlijk zijn, maar iets weerhoudt jou daar nog van.
Klik om te vergroten...
Soms ben ik een klootzak, dat weet ik van mezelf, daar zit ik niet mee.

Laat ik het dan zo zeggen om de discussie over dit deel af te sluiten. Er is in onze wilde tijd veel gebeurd, gezegd en gedaan. Daarbij schiet als ik daaraan denk altijd het volgende door mijn hoofd: I have done so much, for so long, for so little and been fucked over so big time, that I am now qualified to do anything.

Er heeft zich zoveel afgespeeld, waarbij ik me altijd zo netjes heb gehouden, dat ik me hier niet in het minste schuldig om ga voelen. En hiermee sluit ik dit deel af, zoals aangegeven gaat het me om de man te worden die ik zijn wil, niet om wat m’n vrouw waarover denkt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naamvoorhier zei:
Soms ben ik een klootzak, dat weet ik van mezelf, daar zit ik niet mee.

Laat ik het dan zo zeggen om de discussie over dit deel af te sluiten. Er is in onze wilde tijd veel gebeurd, gezegd en gedaan. Daarbij schiet als ik daaraan denk altijd het volgende door mijn hoofd: I have done so much, for so long, for so little and been fucked over so big time, that I am now qualified to do anything.

Er heeft zich zoveel afgespeeld, waarbij ik me altijd zo netjes heb gehouden, dat ik me hier niet in het minste schuldig om ga voelen. En hiermee sluit ik dit deel af, zoals aangeven gaat het me om de man te worden die ik zijn wil, niet om wat m’n vrouw waarover denkt.
Klik om te vergroten...
Prima, ik ga 't niet verder op de spits drijven. Ik wens je veel success. Als je nog eens een ongezouten mening wilt horen of hulp zoekt bij het clean blijven mag je altijd bij me aankloppen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naamvoorhier zei:
Soms ben ik een klootzak, dat weet ik van mezelf, daar zit ik niet mee.

Laat ik het dan zo zeggen om de discussie over dit deel af te sluiten. Er is in onze wilde tijd veel gebeurd, gezegd en gedaan. Daarbij schiet als ik daaraan denk altijd het volgende door mijn hoofd: I have done so much, for so long, for so little and been fucked over so big time, that I am now qualified to do anything.

Er heeft zich zoveel afgespeeld, waarbij ik me altijd zo netjes heb gehouden, dat ik me hier niet in het minste schuldig om ga voelen. En hiermee sluit ik dit deel af, zoals aangeven gaat het me om de man te worden die ik zijn wil, niet om wat m’n vrouw waarover denkt.
Klik om te vergroten...
Ahhh, shit. Ik ben net te laat om nog een reactie te plaatsen want nu is de discussie voorbij.
Ik ga toch maar even de stoute schoenen aantrekken en er nog één ding over zeggen:

Eerlijkheid is voor vrouwen meestal ook dat je oprecht bent over de dingen waarmee je worstelt. Door niks te vertellen over je uitspattingen, kan ze daar ook geen onderdeel van zijn en kan ze je ook niet helpen. Maar goed.. Vrouwen kunnen soms ook wat onredelijk reageren als je daadwerkelijk oprecht bent, en soms ook respect voor je verliezen omdat je dan in hun ogen niet meer die rots in de branding bent. Dat is vaak een lastige spagaat waar je in zit als man (zeg ik als man enigszins seksistisch en veralgemeniserend).

Het klinkt wel alsof er veel van af hangt dat het nu allemaal goed gaat! Dus ik hoop dat het je gaat lukken. Goed in ieder geval dat je hier je verhaal doet. Wij hebben in ieder geval geprobeerd met je mee te denken, en je wat tough love te geven. Mocht je het zwaar hebben met cravings, laat het dan vooral weten! Want er zitten hier veel ervaringsdeskundigen :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat er in mijn optiek in deze thread nog ontbreekt is een concreet plan wat er gebeurt als je toch weer gebruikt @Naamvoorhier

Ja, je vrienden gaan het aan je vrouw vertellen. En dan verder? Wat zijn jouw plannen?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed dat je actief actie onderneemt en dit van je afschrijft!

De meest effectieve manier om naar gecontroleerd gebruik te gaan, is door eerst een poos te geheelonthouden. Dus: eerst ontnemen, dan rustig ‘opbouwen’. Als je doel is om 3 maandelijks te gebruiken: dan gebruik eerst eens zes maanden niet. Kijken of dat lukt.

Naamvoorhier zei:
Waarom me dit gaat lukken is omdat ik het al m’n vrienden heb aangegeven dat ze me m’n vrouw moeten melden dat ik een drugsprobleem heb, zodra ze ook maar het vermoeden hebben dat ik heb gebruikt voor oktober. Mijn vrouw weet er niks vanaf en als dit wel naar buiten komt heb ik daar voor altijd een probleem mee
Klik om te vergroten...

Lees ik hier goed dat je je vrouw als een soort ‘escalatie ladder’ gebruikt? Klinkt vrij ongezond. Je partner moet je kunnen helpen in dit proces. Ondersteunen. En niet straffen. Aantal Posts hierboven gaat het ook over die eerlijkheid. Betrek haar aan de voorkant in jouw proces. Doe je dit niet, dan is er in mijn optiek geen sprake van een relatie met sterk wederkerig fundament. Zonder mijn partner was ik nooit gekomen tot waar ik nu sta. Heeft mij altijd gesteund. Ik moet er niet aan denken hoe mijn hersteltraject was verlopen wanneer ik dit in het geniep had moeten doen. No way.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ahhh, shit. Ik ben net te laat om nog een reactie te plaatsen want nu is de discussie voorbij.
Ik ga toch maar even de stoute schoenen aantrekken en er nog één ding over zeggen:

Eerlijkheid is voor vrouwen meestal ook dat je oprecht bent over de dingen waarmee je worstelt. Door niks te vertellen over je uitspattingen, kan ze daar ook geen onderdeel van zijn en kan ze je ook niet helpen. Maar goed.. Vrouwen kunnen soms ook wat onredelijk reageren als je daadwerkelijk oprecht bent, en soms ook respect voor je verliezen omdat je dan in hun ogen niet meer die rots in de branding bent. Dat is vaak een lastige spagaat waar je in zit als man (zeg ik als man enigszins seksistisch en veralgemeniserend).

Het klinkt wel alsof er veel van af hangt dat het nu allemaal goed gaat! Dus ik hoop dat het je gaat lukken. Goed in ieder geval dat je hier je verhaal doet. Wij hebben in ieder geval geprobeerd met je mee te denken, en je wat tough love te geven. Mocht je het zwaar hebben met cravings, laat het dan vooral weten! Want er zitten hier veel ervaringsdeskundigen :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn vrouw en ik hebben randje, randje, randje op scheiding gestaan. Als er destijds iets op papier had gestaan waar ik mijn handtekening onder kon zetten, dan had ik het getekend. Mijn vrouw is geen hulp in deze en dat wil ik ook niet, en dat hoef ik ook niet.

Er hangt voor mij veel vanaf, en dat doe ik bewust, omdat ik bijzonder graag 3mmc op gecontroleerde wijze wil gebruiken. Maar ik wil op goed voor mijn lichaam en geest zorgen. Dus het is nu all-in, geen slap gehannes meer.

Tnx for the tough love! 😏
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gaat je niet lukken.
succes.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Wat er in mijn optiek in deze thread nog ontbreekt is een concreet plan wat er gebeurt als je toch weer gebruikt @Naamvoorhier

Ja, je vrienden gaan het aan je vrouw vertellen. En dan verder? Wat zijn jouw plannen?
Klik om te vergroten...
Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Gaat je niet lukken.
succes.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan đŸ‘ŒđŸ»
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Damius zei:
Goed dat je actief actie onderneemt en dit van je afschrijft!

De meest effectieve manier om naar gecontroleerd gebruik te gaan, is door eerst een poos te geheelonthouden. Dus: eerst ontnemen, dan rustig ‘opbouwen’. Als je doel is om 3 maandelijks te gebruiken: dan gebruik eerst eens zes maanden niet. Kijken of dat lukt.



Lees ik hier goed dat je je vrouw als een soort ‘escalatie ladder’ gebruikt? Klinkt vrij ongezond. Je partner moet je kunnen helpen in dit proces. Ondersteunen. En niet straffen. Aantal Posts hierboven gaat het ook over die eerlijkheid. Betrek haar aan de voorkant in jouw proces. Doe je dit niet, dan is er in mijn optiek geen sprake van een relatie met sterk wederkerig fundament. Zonder mijn partner was ik nooit gekomen tot waar ik nu sta. Heeft mij altijd gesteund. Ik moet er niet aan denken hoe mijn hersteltraject was verlopen wanneer ik dit in het geniep had moeten doen. No way.
Klik om te vergroten...
Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."