Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Goed dat je actief actie onderneemt en dit van je afschrijft!

De meest effectieve manier om naar gecontroleerd gebruik te gaan, is door eerst een poos te geheelonthouden. Dus: eerst ontnemen, dan rustig ‘opbouwen’. Als je doel is om 3 maandelijks te gebruiken: dan gebruik eerst eens zes maanden niet. Kijken of dat lukt.



Lees ik hier goed dat je je vrouw als een soort ‘escalatie ladder’ gebruikt? Klinkt vrij ongezond. Je partner moet je kunnen helpen in dit proces. Ondersteunen. En niet straffen. Aantal Posts hierboven gaat het ook over die eerlijkheid. Betrek haar aan de voorkant in jouw proces. Doe je dit niet, dan is er in mijn optiek geen sprake van een relatie met sterk wederkerig fundament. Zonder mijn partner was ik nooit gekomen tot waar ik nu sta. Heeft mij altijd gesteund. Ik moet er niet aan denken hoe mijn hersteltraject was verlopen wanneer ik dit in het geniep had moeten doen. No way.
Klik om te vergroten...
Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naamvoorhier zei:
Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan 👌🏻
Klik om te vergroten...
Ik hoop het voor je. 👍
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naamvoorhier zei:
Heb al vanaf oktober of november xtc thuis liggen, en niet gebruikt. Daarvan heb ik al bewezen dat ik daar prima vanaf kan blijven.
Klik om te vergroten...
Ik had vroeger ook maanden keta in huis zonder er wat mee te doen. Toch werd het later mijn achilles heel. Wees gewoon voorzichtig, al helemaal nu je weet dat je misbruikneigingen vertoont bij andere drugs. Je spreekt met mensen die je (helaas) voor zijn gegaan. Ik worstelde er ook lang mee voor ik het mijn partner vertelde en heb daarmee meer kapot gemaakt dan nodig was. Ik wil je daar eigenlijk voor behoeden.

Uiteindelijk is het jouw pakkie aan maar denk er op zn minst over na 😄
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Ik ben geen verslavingsdeskundige, maar zo te lezen heb je best wat meegemaakt en ben je een verslaving ingerold.
Met een concreet plan denk ik meer aan het oplossen van onderliggende problemen.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd. Wat mij betreft de kern van deze thread.

Je zit er dieper in dan jezelf door hebt.. pas op en zoek hulp.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Weet niet hoe ik in één bericht kan reageren op meerdere personen door middel van citaten dus doe ik het maar even op deze manier.

@Torchic: bedankt voor je bericht, fijn om te lezen dat je zoveel steun van je man hebt ontvangen! Ik hoop van harte dat je jouw verslaving de baas bent en blijft!!

@Ulixes: Dat je me wil behoeden voor zaken waar je zelf mee geworsteld hebt waardeer ik, dank daarvoor!

@Koffieb00n en @Zeehond: oplossen van onderliggende problemen ben ik met jullie eens. Hier ga ik niet inhoudelijk op in verder, ik neem dat wel mee, bedankt! Wel wil ik opmerken dat ik weet hoe diep ik erin zit. Dat is ook de reden waarom ik dit draadje heb aangemaakt, en dat ik hulp inschakel zodra het een keer misgaat. Dat betekent naar de huisarts om aan te geven dat ik verslaafd ben, en open kaart spelen thuis.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je op "+ citaat" drukt in plaats van "citeer dit bericht" kun je meerdere mensen quoten.

Ik zou het knap van je vinden als het je lukt om gecontroleerd 3-MMC te gebruiken alleen op grote feesten. Ik ben zelf speedverslaafd geweest, ook met dagelijks gebruik. Ik heb ook heel vaak het doel gehad om alleen op feesten te gebruiken, maar ging dan toch tussendoor de mist in. Alhoewel het nu wel beter gaat want dit jaar is het wel gelukt om alleen op Masters of Hardcore eind maart en op Supersized Kings Day eind april pep te gebruiken. Mijn vriend en ik zijn ook eind 30/begin 40 en de katers en lichamelijke problemen worden wel steeds erger. Het is het gewoon niet meer waard, even 2 dagen/nachten plezier maar dan de rest van de week brak zijn.

Vanwege omstandigheden is ons volgende feest waarschijnlijk pas Ground Zero eind augustus (de kaartjes voor Karma zaterdag hebben we net verkocht). En ik zit er wel over te denken om dan weer ouderwets alleen aan de pillen te gaan. Met pep erbij is de combinatie wel heel fijn vond ik altijd maar de kater ook extra heftig. Met alleen pillen is het alleen op het feest gebruiken en verder niet meer. Wij beginnen wel echt klaar te zijn met de pep en dan is het ook wel een stuk makkelijker om het niet meer te gebruiken. De voordelen werken nu voor ons niet meer op tegen de nadelen.

Dus zoals anderen al gezegd hebben denk ik dat je inderdaad echt er helemaal klaar mee moet zijn en echt moet beslissen dat je het niet meer wilt gebruiken om het te laten slagen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Als je op "+ citaat" drukt in plaats van "citeer dit bericht" kun je meerdere mensen quoten.

Ik zou het knap van je vinden als het je lukt om gecontroleerd 3-MMC te gebruiken alleen op grote feesten. Ik ben zelf speedverslaafd geweest, ook met dagelijks gebruik. Ik heb ook heel vaak het doel gehad om alleen op feesten te gebruiken, maar ging dan toch tussendoor de mist in. Alhoewel het nu wel beter gaat want dit jaar is het wel gelukt om alleen op Masters of Hardcore eind maart en op Supersized Kings Day eind april pep te gebruiken. Mijn vriend en ik zijn ook eind 30/begin 40 en de katers en lichamelijke problemen worden wel steeds erger. Het is het gewoon niet meer waard, even 2 dagen/nachten plezier maar dan de rest van de week brak zijn.

Vanwege omstandigheden is ons volgende feest waarschijnlijk pas Ground Zero eind augustus (de kaartjes voor Karma zaterdag hebben we net verkocht). En ik zit er wel over te denken om dan weer ouderwets alleen aan de pillen te gaan. Met pep erbij is de combinatie wel heel fijn vond ik altijd maar de kater ook extra heftig. Met alleen pillen is het alleen op het feest gebruiken en verder niet meer. Wij beginnen wel echt klaar te zijn met de pep en dan is het ook wel een stuk makkelijker om het niet meer te gebruiken. De voordelen werken nu voor ons niet meer op tegen de nadelen.

Dus zoals anderen al gezegd hebben denk ik dat je inderdaad echt er helemaal klaar mee moet zijn en echt moet beslissen dat je het niet meer wilt gebruiken om het te laten slagen.
Klik om te vergroten...
Tnx!
Dan zijn we op MoH misschien wel langs elkaar heen gestuiterd haha 👊🏻

En de conclusie kan inderdaad worden dat ik helemaal moet gaan stoppen met 3mmc, maar ik wil het proberen. Ben een man hè, ik moet gewoon wat vaker keihard op m’n bek voordat ik iets accepteer 😏

Fijn dat jullie je weg hebben gevonden inmiddels!!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag had ik best een stressvolle dag. Het begon relaxed met lekker sporten en muziekje luisteren ondertussen. Daarna naar het werk en er zijn vandaag twee zaken niet lekker gelopen. Merkte dat ik daardoor in de stress schoot. Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.

na mn werkdag met maatje afgesproken, twee bietjes gepakt en teruggeblikt op Defqon. Veel gelachen en lekker ontspannen. Daarna met zowel m’n vrouw als kids mooie momenten gehad. De dag dus goed afgesloten. Gevoel: ja, ik heb zin in 3M nu, maar fuck you, ik heb het goed zonder!
Weer een goede dag alles bij elkaar, 4/92e van m’n doelstelling gehaald! 🎉🚀
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naamvoorhier zei:
Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Ja is wel echt een typisch dingetje na gebruik. Kan ook een wel tijd duren voordat dat beter wordt. Geef het de tijd en rustig aan.

Belangrijkste voor nu is: niet gebruiken, eten en veeeel slapen. Keep it simple. 👍🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Ja is wel echt een typisch dingetje na gebruik. Kan ook een wel tijd duren voordat dat beter wordt. Geef het de tijd en rustig aan.

Belangrijkste voor nu is: niet gebruiken, eten en veeeel slapen. Keep it simple. 👍🏻
Klik om te vergroten...
Moggel! Weet ook dat het daaraan ligt en dat het wel even duurt voordat het weer echt rechtgetrokken is. Eerder zou ik me er neerslachtig door voelen en sneller weer gebruiken. Nu zie ik het als een extra bevestiging dat ik goed bezig ben door niet te gebruiken.

En ik ben een simpel mannetje dus dat laatste moet zeker lukken 🤣

Fijne dag toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Naamvoorhier zei:
Vandaag had ik best een stressvolle dag. Het begon relaxed met lekker sporten en muziekje luisteren ondertussen. Daarna naar het werk en er zijn vandaag twee zaken niet lekker gelopen. Merkte dat ik daardoor in de stress schoot. Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Is wel logisch. Stimulanten zorgen vaak voor verhoogde stressniveaus. Sneller in de stress herken ik zeker. En verder heb je een tijd je emoties onderdrukt met de drugs, en die komen dan terug als je brein probeert de natuurlijke balans te herstellen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Is wel logisch. Stimulanten zorgen vaak voor verhoogde stressniveaus. Sneller in de stress herken ik zeker. En verder heb je een tijd je emoties onderdrukt met de drugs, en die komen dan terug als je brein probeert de natuurlijke balans te herstellen.
Klik om te vergroten...
Als ik terugkijk ben ik al een heel lang gestresster en emotioneel minder stabiel door dat spul. Voelt alsof er oogkleppen zijn afgevallen en ik nu pas van alles door heb waar ik mee bezig was en wat voor impact het had. Dat is in ieder geval een goede basis voor m’n poging nu, want ik wil niet terug naar hoe het was.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Queenir zei:
Kan iemand mij eens zeggen wat er nu zo geweldig is aan 3MMC? Wat moet ik me voorstellen bij die euforische roes? Ben je dan nog alert of zoals dronken? Ik kan niet vergelijken met xtc want ik moet niks hebben waar je de dag erna een rothumeur van hebt.
Klik om te vergroten...
Beter gewoon er vanaf blijven 😘
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
De eerste volledige week zonder 3mmc! Lekker, lekker! Op naar week 2 🎉
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naamvoorhier zei:
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
Klik om te vergroten...

Je gebruikt al zo lang 3M en dan nog nooit eerder had? Dat is juist het nadeel van 3M dat die cravings zo erg zijn. Toen ik dat gebruikte was het echt nog veel erger dan wanneer ik pep of coke gebruikte.
Vooral uitspreken dus dat doe je goed en heel veel heel veel heel veel heel veel heel veel afleiding zoeken. Succes!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Je gebruikt al zo lang 3M en dan nog nooit eerder had? Dat is juist het nadeel van 3M dat die cravings zo erg zijn. Toen ik dat gebruikte was het echt nog veel erger dan wanneer ik pep of coke gebruikte.
Vooral uitspreken dus dat doe je goed en heel veel heel veel heel veel heel veel heel veel afleiding zoeken. Succes!
Klik om te vergroten...
Wel vaker behoefte aan gehad, maar niet zoals dit. Denk doordat ik nu weet dat ik het lange tijd niet ga doen dat het misgaat in m’n hoofd. Normaal gesproken pakte ik gewoon wat, of wist ik dat de volgende keer niet zo lang zou duren. Nooit eerder deze onrust gehad zoals nu 😖

lange tijd heb ik het niet gesnoven, sinds ik dat doe wordt de behoefte eraan wel sterker.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Naamvoorhier zei:
Wel vaker behoefte aan gehad, maar niet zoals dit. Denk doordat ik nu weet dat ik het lange tijd niet ga doen dat het misgaat in m’n hoofd. Normaal gesproken pakte ik gewoon wat, of wist ik dat de volgende keer niet zo lang zou duren. Nooit eerder deze onrust gehad zoals nu 😖

lange tijd heb ik het niet gesnoven, sinds ik dat doe wordt de behoefte eraan wel sterker.
Klik om te vergroten...

Ja dat is wel logisch idd dat de trek hoger wordt als je het jezelf een tijd verbied om het zomaar te zeggen. Alles wat "verboden" is, is extra lekker natuurlijk. En ja als je snuift is de kans dat je cravings/trek krijgt wel groter dan wanneer je het oraal neemt idd.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Naamvoorhier zei:
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Uitspreken helpt heel erg. Iemand anders voor je na laten denken is voor mij behulpzaam gebleken. Ik appte afgelopen weekend een vriendin, had enorme cravings en zij bedacht dat ik ging wandelen. Je eigen gedachten zijn tijdens een craving écht niet betrouwbaar. Dus neem iemand in je directe omgeving in vertrouwen waarvan je weet dat je snel contact krijgt (bellen is nog beter). Hier op DF heb je de kans dat er misschien niemand op tijd reageert.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#20
HappyMind zei:
Deze verhelderende en praktische post uit m'n eigen topic wilde ik nog even voor jou aanhalen. Wellicht heb jij er ook iets aan!
Klik om te vergroten...
Super, dank je wel Happy!

Heb vrienden die in hiervoor prima kan bellen, die dat ook ok zouden vinden en waar ik goed terecht kan. Heel stom, hier was ik dus zelf gewoonweg niet opgekomen. 🙏🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."