Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damius zei:
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
Klik om te vergroten...
Zat ik er niet ver naast haha 👌🏻
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Hoe meldt nog een sportjunk zich. Seven days a week als het effe kan. Ach ja, beter dan drugs. Toch? 😅
Klik om te vergroten...
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Javelin FGM-148F zei:
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
Klik om te vergroten...
En ik van mijn dansles straks. Sky high! ♥️💃
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Aah, dat was dan mijn aanname, dacht dat iedereen aan de 3 zat tegenwoordig 🤣🫣

Voelt lekker hè, niks in huis! Dat scheelt me zo enorm! Anders zijn je gedachten constant daarbij en pak je toch weer “even” iets. In mijn geval was het dan ineens twee dagen later, twee nachten niet geslapen en blij zijn dat alles op was omdat ik me afvroeg of m’n lichaam ermee zou kappen of niet.

Dat is dan ook wel weer het fijne van zo’n forum. Dit typen en dan het besef dat indaalt dat het qua gebruik toch wel stevig is geweest 🙃
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
Thuis gebruiken is echt het slechtste wat ik gedaan heb met dat spul. Daarvoor kon ik het prima in de hand houden, toen het thuisgebruik begon 😖😖😖
Klik om te vergroten...
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Hier nog één. Wat fijn en goed om die shit niet meer te voelen branden in het keukenkastje hè, of te weten dat er ergens in huis nog iets moet liggen om daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
Klik om te vergroten...
🤣
Been there done that. Mijn man verstopt alle zooi en vertrekt naar het buitenland, ik gelijk zoek modus aan . 🤣
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gaat vooralsnog goed, geen moeite om niet te gebruiken. Merk echt verschil in m’n koppie, voelt alsof ik eindelijk weer mezelf ben, erg fijn.

Heb vandaag vanwege aankomende wetswijziging wel van alles besteld waar ik nog benieuwd naar ben. Waarschijnlijk niet heel slim, wel goede test om te zien of ik er vanaf kan blijven 🤣💪🏻
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Javelin FGM-148F zei:
🤣
Been there done that. Mijn man verstopt alle zooi en vertrekt naar het buitenland, ik gelijk zoek modus aan . 🤣
Klik om te vergroten...
Haha, same here. Inmiddels heb ik hem gezegd dat hij moet zorgen dat het er gewoon niet is als hij naar het buitenland gaat. 😂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Naamvoorhier zei:
Gaat vooralsnog goed, geen moeite om niet te gebruiken. Merk echt verschil in m’n koppie, voelt alsof ik eindelijk weer mezelf ben, erg fijn.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd @Naamvoorhier , of je met al deze goede resultaten nog steeds hetzelfde over je aanvankelijke plan denkt. Of is er een verschuiving plaats aan het vinden in hoe je jouw gebruik in de toekomst voor je ziet?
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag mijn vierde week zonder 3! Heel erg blij mee en voel me er erg goed door!

In de eerste drie weken heb ik er best wel stress van gehad merk ik nu achteraf, en als ik stress heb ga ik meer eten.

Vanaf afgelopen week weer echt lekker aan het sporten geslagen dus daar nu de focus op leggen.

Vanwege de aanstaande wetgeving omtrent rc’s heb ik een aantal middeltjes gehaald die ik nog wil uitproberen. Dat heb ik in tegenstelling tot mijn voorraad 3 wel thuis liggen, maar voel totaal geen neiging om er wat van te pakken.

So far, so good! 🎉🎉🎉
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Er is niet echt een weg omheen. Je betaalt altijd de rekening voor een high uiteindelijk.

Probeer eens wat langer niet te drinken. Er komt een mentale helderheid terug die je niet had verwacht.
Klik om te vergroten...
Ben er niet echt op uit om geheelonthouder te worden ☺️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Ben er niet echt op uit om geheelonthouder te worden ☺️
Klik om te vergroten...
Je weet niet wat je mist :wink:
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Je weet niet wat je mist :wink:
Klik om te vergroten...
Tot mijn 15e heb ik nooit drugs gebruikt, van die periode in mijn leven weet ik nagenoeg niks meer. Blijkbaar heeft dit mijn geheugen beschadigd, van de periode dat ik wel drugs gebruik weet ik nog veel meer te herinneren, al zijn sommige dagen black holes 🤣
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Tot mijn 15e heb ik nooit drugs gebruikt, van die periode in mijn leven weet ik nagenoeg niks meer.
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat mij dit wel verbaast. Geen trauma dat ervoor zorgt dat je je jeugd uit je geheugen hebt weggewerkt?

Verder is "geheelonthouder" geen plezierige doelstelling volgens mij. Maar er zijn veel mooie doelstellingen die makkelijker te bereiken zijn als je in evenwicht komt zonder middelengebruik. (Even een aanname van mij trouwens, ik moet eerst nog even in evenwicht komen 😅)

Take care en have fun!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Ik moet zeggen dat mij dit wel verbaast. Geen trauma dat ervoor zorgt dat je je jeugd uit je geheugen hebt weggewerkt?

Verder is "geheelonthouder" geen plezierige doelstelling volgens mij. Maar er zijn veel mooie doelstellingen die makkelijker te bereiken zijn als je in evenwicht komt zonder middelengebruik. (Even een aanname van mij trouwens, ik moet eerst nog even in evenwicht komen 😅)

Take care en have fun!
Klik om te vergroten...
Als ik eerlijk antwoord moet geven: denk geen trauma, wel “dingetjes” en met de wijsheid van nu denk ik een depressieve episode rond m’n 12e/13e. Denk dat ik alles van daarvoor geblokt heb ofzo.

Denk dat ik de rekening van een psycholoog wel aardig kan spekken als ik alles zou bespreken, maar denk dat dit voor de meeste mensen wel van toepassing is.

Mijn doelstelling is in evenwicht te zijn, met middelengebruik. Als dat lukt, is m’n leven echt heel mooi 👌🏻
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pompoen zei:
Haha dit heb ik ook wel eens gedacht. Een therapeut die stiekem is ingehuurd door DF om leden op t rechte pad te krijgen. 😜
Klik om te vergroten...
We kunnen als mods ver gaan, maar dit zou wel heel erg ver gaan :wink:
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Zou niet verkeerd zijn als dat de muur-fase omzeilt
Klik om te vergroten...
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Damius zei:
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.
Klik om te vergroten...
Zeer fraai @Damius

Vasthouden aan het bekende, vertrouwde. Maar niet per se gezonde of groei-bevorderende.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."